Bogu hvala, došlo je vreme da sutra vozim kalibrezu na drugu registraciju. Simbolično, iz tog razloga vreme je da ispričam kako je proteklo poslednjih godinu dana.
Za početak, nakon registracije su usledile jako duge vožnje, tih dana počinjalo je leto pa je noću bilo savršeno vreme za vožnju sa otvorenim prozorima, šiberom i devojkom na suvozačevom sedištu. Odmah da nagovestim da je moja Kalibreza svakog dana bila posebna, jer mi je pružila neke jako lepe uspomene. Imao sam potrebu to da nagovestim jer sve ono što se posle izdešavalo a ima jako puno stvari, nije uticalo na to da manje volim taj auto.
Prvih par meseci sam se samo vozikao, verovao sam joj i to mi je bilo jedno od najbitnijih stvari, verovatno da je bilo goriva do Francuske do tamo bih otišao. Od izmena spoljašnjosti, sam stavio lip na prednji branik, bilo mi je u planu da uradim auspuh od grane do zadnjeg lonca jer se sa srednjim loncem čula tu i tamo siromašno.
Iskren da budem, od kad sam je kupio, u posudi za rashladnu tečnost primećivao sam male naznake ulja(više puta opran sistem i svakog puta sipan novi antifriz). Prethodni vlasnik kod koga je bila 16 godina ako se ne varam, rekao mi je da su majstori nešto zabrljali kad su vraćali glavu na motor. Tako da sam jedno veče ugledao u posudi poznati "majonez".
Nisam baš bio nešto pri kinti, ali pomislih šta je tu je, popravimo i idemo dalje. Dobijao sam savete samo da skinem glavu, da je poravnam i vratim, medjutm nešto me nije to privlačilo, rekao sam sebi da ako budem radio glavu, onda će svakako novi dihtung glave, šrafovi,ulje, i još poneki dihtung biti stavljeni.
Gledao sam u nju i razmišljao šta dalje. Setih se da imam dva v6 motora u rezervi i onda nekom čudnom računicom dodjem do zaključka da mi je jeftinije sad da ubacim v6 nego da popravljam c20xe. Sebe sam lagao, jer sam znao da to ako krene ne može ostati u zacrtanim okvirima nema šanse. Tih dana sam već uveliko vozio GSI-a, i htedoh sebi da pružim makar sličan osećaj....I tako ja i burazer skontamo da ćemo ipak da pravimo neregularnu kalibrezu(bila je ideja da uvek ostane regularna fabrika, aha možda).
Dakle ide v6 ispod haube. Imao sam 2.5 motor medjutim, "kad je gas nek je patos" daj da napakujemo 3.2 v6. To još niko nije uradio u Srbiji, bar ne da ja znam naravno.
Tih dana sam smarao i ubijao dva lika kojima dugujem veliku zahvalnost, jer sa sigurnošću kažem da nije bilo njihovih saveta ovaj auto ne bi imao v6 motor u sebi, bar narednih nekoliko meseci dok ne provalim sve fore. Ta dva lika su Pistre i moj drugar Mare iz Splita, obojicu ih pozdravljam i još jednom im se zahvaljujem.
Evo i po koji snimak:
https://drive.google.com/file/d/1vmXCXwPhlpYTJBTJEUASUP6ah0_0VIWB/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1vq-5s2QiPvNg34jx1yY6_BNF67XT4b0H/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1vuS8D4V3alUmd-dklN6Nb1VNj9-J6xaZ/view?usp=sharingOnaj ko želi da pravi istu stvar, ovde će pronaći savete koji su meni bili potrebni za stvari koje su me bunile. Onaj koga ne zanima da pravi može da preleti ovaj deo.
[ Prvo nosač motora na suvozačevom košu mora biti sa kalibre ili vektre v6 uz distancere(male čaurice) kako bi se motor približio menjaču jer naravno svi ostavljamo f20/f18/f16, menjač ostaje na istom mestu. Kraća poluosovina naravno ostaje ista, dok duža poluosovina može da bude fabrička od kalibre v6 sa distancerom, medjutim ta opcija mi je delovala komplikovanije od opcije da stavim običnu jednodelnu poluosovinu sa kadeta 8v. I mogu potvrditi da jednodelna od kadeta radi posao savršeno. Što se tiče stabilizatora motora, ja sam navario fabrički sa kalibre v6 da vas ne buni previše može se to napraviti i od metalnih ploča. Ali da znate da je potreban jer se bez njega motor jako puno trese napred nazad. Hladnjak je isti kao od 16v, jedino crevo od hladnjaka do termostata treba biti od v6 motora i može biti sa bilo kog opela koji je nosio v6 na prednjem pogonu, ja sam koristio od vectre b. Posuda za vodu ne može ostati ista ali se može uglaviti od vektre b, na vozačev koš kao što se vidi na slici, i creva vode napravite od nastavaka i kolena. Instalacija je od calibre c25xe, i u kalibru ide džek na džek, jedino je poželjno staviti tablu od v6 kalibre kako bi videli obrtaje tačno. Zamajac sa 16v odgovara na v6 motor, a što se tiče kvačila ja sam remontovao lamelu a korpu sam kupio za z20let i radi odlično]
Kad je upalila, to je bilo čudo za mene, jer nikad pre nisam imao dodira sa v6 motorima a sada sam uzeo 3.2 iz signuma, poskidao sve sa njega i prebacio sve sa c25xe. Uz nove kablove, svecice i po koji senzor(toliko o tome da je jeftinije ubaciti v6 haha).
3200 kubika v6 motor ima fabrički 211 konja i 300nm, i verziju sa 218 konja u omegi. 300nm ima sa 2 katalizatora i 4 lonca, kako bi povećali NM mi smo oslobodili izduv sa f65 i f60 prohromskim cevima. Stavili smo otvoren filter, malo proširili plastiku od 3.0 motora kao i dihtung usisa.
Kad sam provozao auto nisam mogao da dodjem sebi, znao sam kako je taj auto išao sa 2.0 16v motorom a verujte ovo je duplo jače lepilo za sedište. Pomislih to je to. 3200 kubika u kalibri je taman prava mera, nikad više ispod toga, medjutim sreća se nasmejala i rekla "aha". Prvih par dana nije mogla da predje više od par kilometara jer je konstanto pravila pritisak u sistemu hladjenja i creva su pucala. Tad je počela i da dimi belo.
Odlično
Da li je pukao dihtung glave ili je blok naprsao negde, ne znam ali je prestala da radi na sve cilindre. Tad mi je Pistre poručio da je motor rekao svoje i da ga menjam. Ništa, ajmo 3200 kubika napolje. Taj nalet sreće kratko je trajao. Šta sad. Računam ako sad vratim 2.0 motor smoriću se jer sam video kako kalibreza zakucava kad se potopi gas....
Nema očajavanja, sve ovo radim sa ljubavlju i neće meni jedan motor stajati na putu ka zacrtanom cilju. Vadi ovaj 3.2 idemo u kupovinu drugog.
Doteramo drugi motor kući, i bodrimo jedan drugog da nema više ništa ispod 210 konja i 300nm da ide u auto. Tako smo za nekih 20ak sati, izvadili i prepakovali sve na drugi motor i upalili taj drugi motor u autu. Nešto mi nije delovao živahno kad se upalio ali reko možda je to jer nije nešto dobro povezano ili ga senzori zezaju. Odem da ga provozam. Žurka. Po mojoj proceni imao je 67 konja na radilici.
Menjao sam senzore,instalaciju, računare...Nikako da proradi. rekoh sebi pa ako je jedan pukao koja je verovatnoća da je i drugi, mala. Priznajem da sam tih dana više bio umoran fizički i psihički od toga da napokon sve radi, formula je volja! Rekoh sebi nek je v6 u autu pa će se sve lako popraviti. Iskreno, tek kad sam provozao te motore i parkirao auto i pogledao ga, shvatio sam koliko kalibri ustvari leži jedan jak v6 motor. Medjutim ovaj moj ne da leži nego drema, spava, bolje rečeno komirao se.
Šta sad jbt.
Promenio sam dva motora, prvi ubijao dok je išao(a išao je kratko), drugi nikad nije ni išao onako kako treba. Sranje. Nisam više imao kinte za igranje a auto mi se vozio. I verovao sam da su v6 motori odlični.
Ajmo opet. Vadi motor stavljaj ga sa strane, al šta dalje da radim.
Ako Bog da biće treća sreća, kupiću treći v6 motor pa kud puklo da puklo. Baš jer ništa ne ide kako treba, ima da napravim da radi.
Tu mi je u pomoć priskočio jedan dečko, kojem se ovim putem dodatno zahvaljujem, Neša Vuković. Našao mi je motor 2600 kubika v6 iz omege 2001 godište, za male pare, i uz sve to dobio sam na poklon gumice i delove za veliki servis(koji je dosta skup za v6 motore).
https://drive.google.com/file/d/1wC7SyLVu8GvOSOeBEg9pl8WG_jGXG-VL/view?usp=sharing2600 kubika iz omege ima 180 konja fabrički i 240nm, nije 3200 ali više mi je bilo samo nek proradi. Ubacili smo taj motor, uradili veliki servis, zamenili ponovo knock senzore i gas. Ide to u kalibri lepo, i bio sam srećan jer smo napokon uspeli da napravimo da sve radi i lepo ide.
E tom motoru odajem poštovanje, jer je više bio u blokadi u punom gasu nego u leru. Baš je lepo voziti v6 kalibrezu, ide dobro i čuje se nenormalno sa otvorenim izduvom.
Sa njom sam se istrkao i izgasirao za sve pare. Evo nekih slika i snimaka koji su to zabeležili:
https://drive.google.com/file/d/1xDu_d8fw09PxVIQCNxRcop58M8PZ08oi/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1xSBXikSXjcG5-HOBK_--c0VsoGfhr6o-/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1xV1rS8nV3nvbTbtC7pqj2rxmdYh4kNsd/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1xdQT78aAmrltPA-A0DNaQEcFdBbKae2O/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1xeIMYpWpRj65d8NUMgdjM4KDTRj9aycZ/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1xkUOi6hCtfxXVxQL8QLzzkW2pyiXP9Oy/view?usp=sharingNije uspela da pridje kadettu jer je on imao nešto oko 170 konja i 1050 kilograma, ali bio sam zadovoljan.
Medjutim. Kako je u našoj lepoj državi uredjen zakon, tako da neregularna kola sve više odlaze da vanredni tehnički, a kalibra sa otovorenim izduvom i pod gasom, sama sebe zove na vanredni. Tako dodjosmo do toga da provirim u garažu da li je moj mali četvrtak i dalje na istom mestu rastavljen kako sam ga i ostavio.
Bilo je super voziti je medjutim, mora da bude regularna jer mi je auto bitan i ne bih da ga dam na doboš. Dodjemo do toga da uradim polugeneralnu mom c20xe motoru.
Evo nekih slika kako je to teklo, cilj mi je bio da postavim osnovu za dalje dorade koje imam u planu, tako da je uradjen komplet. Stubline su savršene, tako da su promenjeni ležaji, karike, svi semerinzi, svi dihtunzi i ne znam ni sam šta još. Najbolje od svega, klipovi su Mahle 86p, kovani tako da će ti kovani klipovi lagano izdržati ono što će doći na motor.
Glava je portovana, poravnata, ventili su polirani i ušlajfovani i imaju nove gumice.
Teška srca izbacili smo v6 za jedno pre podne, ali da ne očajavam vodi me motivacija da će 2.0 16v biti čak i brži. Nedostajaće mi taj obrtni momenat na malim obrtajim i ludački zvuk, zato znam da ću napraviti zasigurno još jednu kalibru v6, ovog puta regularnu, a crna će postaje ponovo 2.0 16v turpija.
Ponovo se vozikam sa kalibrezom i briga me za organe reda, baš zato sam i ostavio neofarban broj motora da gospoda mogu svojom lampicom lakše da pročitaju broj ako bude bilo kakve nedoumice. Izduv je slobodan kao što sam već napisao f65 i f60, u planu mi je ITB ili RAM usis ali to otom potom. Sad je na redu lagano razradjivanje motora, da bude spreman za gas koji ga čeka. A čeka ga, jer mi je u planu da kalibreza ide na stazu ove godine, ako to budu dozvolile finansije.
Evo slike od danas. Tekst je prevelik i hvala svakome ko se potrudi da ga pročita, a posebno hvala onome ko ga pročita do kraja. To je bila moja uzbudljiva godina sa mojom kalibrezom, svašta nam se izdešavalo, i bila je u raznim izvedbama ali nikad me nije ostavila na putu, a bilo je jako puno prilika. Zato volim ovaj auto. I najinteresantnije je to da posle svega kad joj prilazim, osmeh mi se sam nabacuje na lice. Da li sam lud ili je to neka druga stvar ne znam, samo znam da sam kao dete želeo da ovo radim. Nije mi posao, čista ljubav i detinjarija. I te ogrebotine i ostaci varenja po motornom prostoru, ostaće na ovoj karoseriji zauvek kao dokaz da nekome kome budem ostavio ovaj auto jednog dana, zna da se tu nekad nešto radilo. V6 motoru treba dignuti spomenik(još sam u pregovorima sa kamenorezcima) jer je izdržao ozbiljno maltretiranje i gasiranje(ko ju je ikad sreo na ulici video je).
Ni jednog trenutka nisam batalio sve i rekao da mi je dosta, sam sam izabrao to da radim. Mogao sam da kupim noviji auto, da se vozim i zviždim. Ali nikad ne bih doživeo to što sam sa ovom kalibrezom. Nikad se ne zna šta nosi dan a šta noć. Ovi moji dani nosili su mrcine od 3200 i 2600 kubika. To šta nosi neka sledeća noć ne znam, al do tada neka moja kalibreza svojim motorom izadje na stazu. To pojavljivanje biće novi uspeh u našoj zajedničkoj istoriji.