Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 19 Sep 2018 17:29

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 14 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 06 Maj 2018 10:50 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 18 Nov 2017 21:13
Postovi: 41
Lokacija: Bosna i Hercegovina
Ime: elvis
Opel: Zafira 2.0 dti
Pozdrav.Gledao sam po netu da se mogu ugraditi krajnji prekidaci na motoric klapne recirkulacije vazduha kabine,konkretno kod astra g.Kod mene je zafira A u pitanju sto znaci da je isto.Htio bih da kada dodje u krajnji polozaj da dodirne prekidac koji ce prekinuti strujno kolo tako da motor i citav plasticni sklop ne budu pod opterecenjem.Nasao sam vremena da se pozabavim tim i da to trajno rijesim ali sad ne mogu nigdje da nadjem shemu ili video kako se spaja a gledao sam na youtube a sad ne mogu naci.Dali ima neko link ili shemu bilo sta kako se spaja jer nije bas jednostavno.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 14 Maj 2018 09:31 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Okt 2011 21:10
Postovi: 880
Lokacija: Kruševac/Niš
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G 1.7 DTi 16V (Y17DT)
Garaza: pogledaj
Pozdrav. Evo ti par videa to što si tražio, pretpostavljam da si na to mislio, i ja kod mene na Astri planiram već duže vreme da sredim to, pošto kad radi, kad ne, ali nikako da se rešim...


https://www.youtube.com/watch?v=xT6_My2oRTI

https://www.youtube.com/watch?v=4nPAqTB-La8

https://www.youtube.com/watch?v=c65HiV7vOYA


Pošto su zabranjeni linkovi van sajta ka forumima i to, poslao sam ti na PP jedan strani sajt sa kompletnim uputstvom, šemom i komponentama koje trebaju, pa tamo imaš sve detaljno objašnjeno šta i kako treba.

Ako uspeš da središ i to, javi samo da potvrdiš da li je to to kao što je i tamo rečeno i da li si uspeo da rešiš problem ;)

Pozdrav! :ots: :ziveli:

_________________
Opel - The future is everyonce's


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 14 Maj 2018 21:09 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 18 Nov 2017 21:13
Postovi: 41
Lokacija: Bosna i Hercegovina
Ime: elvis
Opel: Zafira 2.0 dti
E hvala druze puno,na to sam mislio.Moram se pozabaviti tim da rijesim problem na duze vrijeme jer nije rjesenje kupiti zamjenski jer nece dugo trajati.Hvala puno jos jednom


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 14 Maj 2018 22:45 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Mar 2007 11:10
Postovi: 8742
Lokacija: Beograd
Ime: Milos
Opel: Astra Bertone 2.0 Turbo, Corsa C 1.3 CDTi
Garaza: pogledaj
Aca_KS je napisao:
Pošto su zabranjeni linkovi van sajta ka forumima i to, poslao sam ti na PP jedan strani sajt sa kompletnim uputstvom, šemom i komponentama koje trebaju, pa tamo imaš sve detaljno objašnjeno šta i kako treba


Slobodno linkuj ovakve stvari da i ostali vide ako će da im pomogne da reše neki problem :ots:

_________________
Build, race, break, fix, repeat


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 15 Maj 2018 00:43 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Okt 2011 21:10
Postovi: 880
Lokacija: Kruševac/Niš
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G 1.7 DTi 16V (Y17DT)
Garaza: pogledaj
U redu onda :) Pošto ne znam šta je sve dozvoljeno, a link ka forumu svakako da rešava problem, a i naše je bratske Rusije. ;)


NAPOMENA: Pošto ja generalno volim nekad da se malo raspišem, koga uopšte ne zanima princip rada samog motorčića i tog sistema recirkulacije i razloga zašto dolazi do magljenja, neka pređe odma dole ispod pod delom: REŠENjE


Par informacija za one koji možda nisu upućeni u ovo, malo detaljnije (koga ne zanima, neka preskoči):

Evo ovako, svi maltene koji imaju Astru G, Zafiru A, a i verovatno ostale Opelove modele su doživeli tu situaciju da im šoferka nekontrolisano magli napred iz nepoznatih razloga, pa se ventilacija usmerava ka šoferci, briše limunom, pali grejanje i ko zna šta već da bi se rešilo, ali uzrok i glavni problem svega toga je motorčić klapne recirkulacije vazduha kabine kako mu je inače pun naziv.

Naime, glavni dovod vazduha do kabine je sa desne strane, ispod plastike kod brisača, gde se nalazi takozvana ''klapna'' koja može biti u položaju 'otvoreno', kada se kroz taj usisnik vazduha omogućava protok vazduha do kabine iz atmosfere, tj. gde ulazi svež vazduh spolja. Drugi režim u kome klapna može biti je režim 'zatvoreno', gde se taj spoljni dotok vazduha zatvara, vazduh ne ulazi unutra, već ventilacija samo kruži unutrašnji vazduh koji da kažemo u tom trenutku 'postoji' u autu i na taj način sprečava spoljni svež vazduh da uđe unutra. Ovo ima primenu u 2 najpoznatije situacije, a to je kada radi klima, pa da ne bi ste uvek hladili spoljni svež vazduh, mnogo će pre, bolje i brže ohladiti kabinu klima, ako se upali takozvana recirkulacija vazduha i hladi se samo 'postojeći' vazduh unutar kabine, nego hladiti stalno spoljni vazduh, koji u letnjim mesecima je izuzezno topao i klima ne dolazi do izražaja. Druga situacija gde se često koristi kada se recimo ide iza nekog kamiona, autobusa, gde se duže zadržava iza istog, a navedeni prevozi konstantno dime i imaju smrdad, takođe recirkulacija ima svrhu tako što blokira spoljni vazduh, vama ne ulazi spoljni vazduh u tom trenutku koji Vam 'šalju' kamion, autobus ili ko god, već Vam ventilacija u tom trenutku u koji god da je režim (izuzev režima kada je pozicija samo u šoferku) kruži trenutni unutrašnji vazduh i na taj način izbegavate smrad iz spoljašnjosti.

Sve ovo se vrši pritiskom na dugme za recirkulaciju (kod svih je maltene slika auta sa strelicom)


Slika


Eto malo podataka, mada verujem da većina i zna za sve ovo, ali smatram da nije eto loše spomenuti :)

E sad, suština...Problem kod Opela je taj što taj motorčič koji otvara i zatvara tu klapnu je uvek pod naponom i uvek vrti, i naravno, posle 10-15-20 godina, normalno da krene da brljavi i da neće klapnu da otvori ili zatvori do kraja i onda se javlja onaj pomenuti problem magljenja šoferke, tj. uglavnom ostane u položaju da klapna zatvori spoljni vazduh, već se greje recimo unutrašnji ako pričamo u situaciji zimi kada se javlja magljenje, vruć vazduh unutra blokiran, ne dolazi svež spolja koji će se zagrevati i odmagliti šoferku i dolazi do problema magljenja koji većina ima.

Problem je, kao što rekoh taj što je motorčić non stop pod naponom i radi u takozvanom 'inverznom' režimu, tj. kada je recirkulacija ugašena i kada je klapna otvorena da ulazi svež vazduh, na žicama koje napajaju motorče dolazi napon u jednom smeru, ali kada se pritisne dugme za recirkulaciju i klapna zatvori, onda napon na motorčiću dolazi u drugom smeru, tj. gde je u prvom režimu + bio na recimo crnoj žici, a - na recimo beloj, u drugom režimu je sada - na crnoj žici, a plus na beloj žici. Nadam se da se kapira suština. Kao kod trofaznih motora kada se promenom žica menja smer rotiranja. :)

Tu dolazimo do problema što je motorčić uvek pod naponom, uvek 'na silu' gura klapnu, bilo da je otvori ili zatvori i posle mnogo godina kada nama treba da pritiskom na dugme promenimo položaj, dešava se da se ništa ne dešava :P Motorčić oslabeo, pa se mora čuknuti, lupiti ili šta god i onda se on 'kao' odblokira, može da radi taj dan, dva, mesec, i da onda stane opet.

REŠENjE koje verovatno ko se malo bolje razume u elektroniku, elektriku i slično rešava za 30 sekundi i kaže ovako nešto: ''Pa daj da taj dolazni napon posle određenog trenutka stopiramo kada se klapna potpuno otvori ili zatvori i na taj način rasteretimo motorče i ne damo mu da 'zaglavi' u krajnji položaj''. - Bravo inžinjeru! :wow Upravo je to rešenje ovog problema! Znači, da ne bi motorče konstantno bilo pod naponom i zaglavljivalo u krajnji položaj i bespotrebno pritiskalo klapnu, u tačno određenom momentu pri otvorenoj, odnosno zatvorenoj klapni se prekine dovodni napon na motorčetu gde on stane, ne vrti u prazno, ne pritiska klapnu, a opet je izvršio svrhu čemu je namenjen.

Nadam se da je sad jasno svima u čemu je problem i kako se rešava.

Problemčić se generalno može rešiti na više načina, najčešći je, kao i ovaj sa linka u prilogu da se napravi mini kućište od metala, gde će se naći 2 mikroprekidača, koja će gasiti dolazni napon, kada se jedan plastični deo okrene i 4 klasične usmerivačke diode (1N4007). Sve je najbolje objašnjeno u linku ka ovom Ruskom forumu, a i završni rad imate i u toj temi na tom forumu, a i u postu iznad od mene, gde sam stavio finalno kako treba da izgleda rešenje problema. Znači lim na koji se postavljaju 2 mikroprekidača i postavljaju se tako da ga ovaj plastični deo sa motorčića ugasi tačno kada je i klapna stigla u svoj krajnji položaj. Mislim, jasna je ideja :) Ima tu još načina, može se iskoristiti tajmer da posle tačno određenog broja sekundi ugasi napon, onda je moguće i preko fotosenzora i fotodiode takođe rešiti problem, ali da ne ulazim u dublju tematiku i objašnjavam sve ovo, dovoljno je i ovo i realno svako ko se malo razume i ima smisla može uraditi ovo.

LINK: https://www.drive2.ru/l/4027409/


Raspisah se u kasne sate :palica:

Nadam se da sam pomogao. I ja treba kod mene na Astri da uradim, ali nikako da se nateram...Kada budem uradio, ako me neko ne preduhitri, kačim detaljno šta i kako. Ako neko slučajno pre uradi ovo, neka javi, postavi slike, potvrdi ovu gore priču ili možda zna neki drugi način.

Pozdrav! :ots:

_________________
Opel - The future is everyonce's


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 15 Maj 2018 02:21 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Jan 2010 02:44
Postovi: 2024
Lokacija: Nis-Svrljig
Ime: Milan
Opel: Kadett E & Astra G Bertone
Odlicno da je neko pokrenuo temu, jer je ovo cest problem. :ots:

Samo bih dopunio to, da se cesto desava i to da nije problem da motoric brljavi, nego da iz samog lezista motorica koji se pomera, ispadne mehanizam klapne, sto je i kod mene slucaj i onda ne moze da pomera klapnu. To moze svako da ispita kad skine kasetu i vidi sta se desava. Ja sam par puta vracao mehanizam nazad, ali ponovnim koriscenjem dolazi do ispadanja tog dela plastike. Ustvari se taj deo plastike izvuce, jer se prosirio otvor u koji ulazi i zato ne drzi lepo i ispadne dok se pomera klapna. Mislim da je resenje da se nekako zaglavi ili da se stavi neki kao osigurac, jer bas i ne moze da se zaglavi, jer mora da klizi i da se pomera...

Ako je neko resavao i ovu vrstu problema, mogao bi da doda koju rec :ots:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 15 Maj 2018 20:31 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Nov 2016 23:38
Postovi: 117
Lokacija: Bašaid, VOJVODINA
Ime: Zoran
Opel: Astra G 2.0 DTL
Kod mene radi motor ali klapna proklizava pa se šeta gore-dole neprekidno, tako da imam polu spoljni, polu unutrašnji vazduh. :)
Da bi se ta klapna izvadila mora da se izvadi ceo ventilator? A šrafovi od ventilatora su iz motornog prostora?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 15 Maj 2018 23:38 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Jan 2010 02:44
Postovi: 2024
Lokacija: Nis-Svrljig
Ime: Milan
Opel: Kadett E & Astra G Bertone
I kod tebe je isti problem kao kod mene. Samo skini kasetu kod suvozaca i videces o cemu se radi...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 16 Maj 2018 21:13 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Nov 2016 23:38
Postovi: 117
Lokacija: Bašaid, VOJVODINA
Ime: Zoran
Opel: Astra G 2.0 DTL
Vadio sam kasetu prošle zime, i hteo sam da skinem tu klapnu ali nisam mogao da odvrnem sve šrafove da bi samo nju skinuo. Izgleda da mora da se skine kompletan ventilator, a to mi je već bilo sporo da radim po zimi... a kasnije sam i zaboravio na klapnu. Sad sam se podsetio.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 11 Jun 2018 17:35 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Jan 2008 19:18
Postovi: 1045
Lokacija: Kragujevac
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G 2.0 dti
Garaza: pogledaj
Ja sam danas taj motoric zamenio motorom od Golf 4 (Nisam uspeo da nadjem dobar od astre )!
Samo izvadio Golfov motor i donji zupcanik i prebacio u moje ,originalno kuciste .
Sutra cu da mu ugradim prekidac (da presecem jednu zicu) da ne trpi opterecenje kad dodje u polozaj otvoreno/zatvoreno.
Tako da se zna da je motor od golfa 4 odgovarajuci ,isti kao kod astre,jedina razlika je u "puzu" na osovini motora
ali i to se resi tako sto se prebaci i motor i prvi-donji zupcanik.
Originalni motor od astre
Slika
Motor od golfa
SlikaSlika


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 21 Jun 2018 18:53 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 18 Nov 2017 21:13
Postovi: 41
Lokacija: Bosna i Hercegovina
Ime: elvis
Opel: Zafira 2.0 dti
Cuo sam da su ti motori od golfa izdrzljiviji od ovih opelovih,mozda i ne treba prekid struje?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 27 Jun 2018 13:01 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1728
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
Jesi završio modifikaciju, kako se pokazao?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 30 Jun 2018 06:11 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 18 Nov 2017 21:13
Postovi: 41
Lokacija: Bosna i Hercegovina
Ime: elvis
Opel: Zafira 2.0 dti
Fale mi prekidaci,ne mogu pronaci ovakve(ako je meni upuceno pitanje)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
PostPoslato: 01 Jul 2018 13:01 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1728
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
Pitanje je bilo upućeno Aciki, pošto reče da će da ugradi prekidače, i više se nije javio :D


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 14 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs