Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 23 Jul 2025 17:26

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 3 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Pitanje: Chip tuning za vectru C 1.9cdti 2008.g. DA ili NE?
PostPoslato: 02 Apr 2012 13:51 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Jan 2012 15:23
Postovi: 29
Lokacija: Beograd
Ime: Dejan
Opel: Vectra C restyling 1.9 CDTi
Imam vectru C 1.9cdti 2008.g. Razmisljam da uradim CHIP TUNING ne zbog povecanja snage motora vec zbog smanjenja potrosnje goriva, posto relativno dosta kilometara prelazim godisnje.

Da li neko ima iskustva? Kolika je usteda goriva u procentima u gradskoj i medjugradskoj voznji?
Da li i kada CHIP TUNING steti motoru?

Hvala unapred na odgovorima!!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitanje: Chip tuning za vectru C 1.9cdti 2008.g. DA ili
PostPoslato: 02 Apr 2012 15:30 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Ne znam koji model Vectre imas..zato izvoli...
http://www.smchiptuning.com/auto/opel/vectra-c

Verovatno SMCHIPTUNING ima svog zastupnika u Srbiji.

ŠTA JE CHIP TUNING ???

Osamdesetih godina prošlog milenijuma pojavili su se elektronski sklopovi koji do tada nisu bili u auto industriji,klasičan "karburator" sistem ubrizgavanja goriva dobio je konkurenta,to je bio elektronski sistem za ubrizgavanje.Prvo su ti sistemi oponašali sistem rada karburatora ali kasnije počeli su se kretati u sasvim novom pravcu.Tako je nastao ECU(Engine Control Unit) ili jedinica za kontrolu rada motora.Ta jedinica ima za zadatak da na osnovu brojnih senzora rasporedjenih po motoru izračuna koliko treba goriva motoru u datom trenutku i da omogući isporuku istog.To je bio primarni zadatak ECUa,kasnije je ECU poceo da kontroliše i momenat paljenja smjese,pritisak turbo punjača kao i brojne druge periferije koje nisu tema za ovu našu priču.

Poslije gore napisanog uvoda,sada se može reći da je chip tuning metoda kojom se mijenjaju tvornički parametri vezani za količinu goriva,momenat paljenja kao i pritisak nadpunjenja,ishod ovih radnji je povećavanje obrtnog momenta i snage motora.Postoji nekoliko metoda kojima se može promijeniti tvornička postavka parametara u samom ECUu:
1.Stari motori do otprilike '87 koji su imali kontrolnu jedinicu,nisu se mogli "čipovati",oni su imali elektronske komponente koje fizički nisu dozvoljavale upisivanje ili mijenjanje parametara.Oni zapravo nisu ni imali chip vec samo jedan program rada.

2.Većina motora od otprilike 1987 pa do 1994 imaju u DIL EPROMU upisane informacije o kontroli motora.EPROM je elektronska vrsta memorije koja nedozvoljava prepravljanje ali se moze izvaditi orginalni modul i staviti novi EPROM i tako promijeniti standardne postavke.Mana ove metode je zato sto se ECU mora rastavljati da bi se izvrsila supstitucija EPROM modula.Dobra je stvar zato što u svakom trenutku možete vratiti svoj standardni EPROM zamjenom modula.

3.Neki motori od otprilke 1994 do 1998 imaju takodje EPROMe ali novije generacije u PLCC kucištu.Postupak je isti kao i za gore navedenu proceduru. PLCC EPROMi nemaju prozorčić na tijelu koji inače sluzi za brisanje eproma pod UV lampom.Trebali bi da garantuju veću brzinu rada kao i veću pouzdanost. Kao sto je vec rečeno ECU se mora rastaviti da bi se ubacio novi modul.

4.Većina motora od 1998(9) pa do danas ima elektronsku memoriju tipa FLASH koja se moze prepravljati.Chip tuning koji se radi na ovakvim autima zove se OBD ili tuning preko kabla.Kod ove metode nema rastavljanja ECUa, prepravljanje se vrsi softwerom preko OBD konektora za dijagnozu. Mana ove metode je što bez stručnog lica nemožete vratiti standardne postavke.

5.Neki motori od 2003(4) moraju da se rade preko BDM konektora koji se nalazi u samom ECU.To znači da se kompijuter mora izvaditi iz auta i jedino tim postupkom je omogućeno čitanje/pisanje po sadržaju memorije.Postupak je izuzetno siguran bez obzira na otvaranje samog kompijutera ako se izvodi sa kvalitetnom opremom kakvu mi posjedujemo.

6.Power box je elektronski sklop koji se postavlja izmedju senzora na motoru i ECUa ili izmedju dizni i ECUa.Ima za zadatak da "presretne" informaciju od senzora(ili za dizne), promjeni je i dalje proslijedi ECUu ili diznama,uslijed čega se onda pravi bogatiji odnos gorivo/vazduh i tako povećava snaga motora.Kod ove metode nema niti rastavljanja ECUa niti OBD prepravljanja FLASHa.ECU ostaje potpuno orginalan.Može se u svakom trenutku skinuti i staviti na drugi,identičan automobil.Mana je zato što nema individualih prepravki i pojedinačnog podešavanja,što je na nekima motorima neophodno.Priličan problem predstavlja i viskoka cijena kvalitetnog power boxa.Mi u ponudi imamo veoma kvalitetne uređaje od VECTOR motortuninga.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitanje: Chip tuning za vectru C 1.9cdti 2008.g. DA ili
PostPoslato: 03 Apr 2012 13:58 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Jan 2012 15:23
Postovi: 29
Lokacija: Beograd
Ime: Dejan
Opel: Vectra C restyling 1.9 CDTi
Hvala mnogo na odgovoru. Procitacu detaljno, pa cu odluciti sta da radim.

VELIKI POZDRAV!!!


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 3 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs