Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 21 Jul 2025 19:40

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 34 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2
Autoru Poruka
 Tema posta: Re: Elektricni turbocharger
PostPoslato: 16 Okt 2011 18:20 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 27 Jul 2007 01:07
Postovi: 163
Lokacija: Cukarica,Beograd
Ime: Srdjan
Opel: Opel Astra G
Bane66 je napisao:
900 wati zvuci puno,...ali to nije ni 2 konjske snage. Ako daje vise od tih 2 konja, to je vec pozitivno. ;)

Matori,nije valjda da verujes? :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Elektricni turbocharger
PostPoslato: 16 Okt 2011 22:03 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Ja samo dajem podatke koliko je to potrosnje i opterecenja za motor, a da li verujem ili ne,...to je nesta sasvim drugo! ;)

Cak sta vise, strpati tako jak motor u kuciste filtera,...po meni nema sanse, jer to je snaga koja prevazilazi klasican anlaser za yugica, a on nije tako mali (racunam samo na rotor i stator a ne celo kuciste)!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Elektricni turbocharger
PostPoslato: 17 Okt 2011 12:40 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Feb 2009 02:47
Postovi: 792
Lokacija: Banatsko Karadj
Ime: Dane
Opel: calibra 16V
ja vise verujem u HHO generator nego u ovo ;)

tamo ima logike a ovo je sviranje k...u

pa razmislite samo kojom se brzinom vrti turbina i koliko su vece lopatice na turbini ... ovo je ventilator ko od fema za kosu :D

ja dam glavu ako bi moglo na skuteru od 50ccm da napravi bilo kakav pritisak a ne na kolima


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Elektricni turbocharger
PostPoslato: 17 Okt 2011 14:48 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Sep 2010 15:53
Postovi: 542
Lokacija: Subotica
Ime: Perica
Opel: Vectra
Garaza: pogledaj
Bane66 je napisao:
Ja samo dajem podatke koliko je to potrosnje i opterecenja za motor, a da li verujem ili ne,...to je nesta sasvim drugo! ;)

Cak sta vise, strpati tako jak motor u kuciste filtera,...po meni nema sanse, jer to je snaga koja prevazilazi klasican anlaser za yugica, a on nije tako mali (racunam samo na rotor i stator a ne celo kuciste)!


Nemojte se ljutiti kolege, što se opet javljam, prosto rečeno: teško žabu naterati da skoči u vodu. Malo sam se zamislio oko posta kolege Baneta. Evo, da uprostim stvar: moment elektromotora diktira masu. Ako je ovo 900W na jako velikom broju obrtaja, onda je mali obrtni moment, pa samim tim i masa motora. Otud je moguće postaviti ovakav tehnički zahtev pred konstruktora elektromotora. Ovo mi nije strano u domenu konstruisanja, ali moram se još jednom osvrnuti na celu temu:

Jako je mala šansa da ovaj ventilator može nagurati neki pritisak, jer je zavisnost momenta od brzine obrtanja ventilatora kvadratna funkcija, pa tako jedino mogu shvatiti da ovaj ventilatorčić može da duva nešto samo na visokim obrtajima. Koliko znam tada dobijamo neku vrstu samorotacije i nema nikakvog protoka. Barem se tako dimenzionišu propeleri aviona (ne smeju imati obodnu brzinu veću od zvučne, jer pri toj brzini prestaje potisak). Inače, jasno bi mi bilo da se postizanjem dodatnog opterećenja na motoru (u vidu većeg otpornog momenta alternatora) treba rasteretiti onaj deo motora, koji bi bez ovog rešenja bio dodatno opterećen. Hoću da kažem, da ako ovo nije turbo kompresor, nego elektrokompresor, treba rasteretiti izduv za tih 900W, kako bismo imali neki efekat boljitka. Ako bismo zadržali isti protok na izduvu, ne bismo mogli postići boljitak, jer bi to bilo opterećeno većom količinom vazduha, pa bi motor imao samo manji stepen korisnog dejstva.

Zar nije tako? Neka me neko ispravi, ako grešim. Ako stavljamo turbokompresor, očekujemo i rekonstrukciju u izduvu. Ako stavljamo kaišni kompresor, opet treba prilagoditi izduv za povećanu količinu vazduha. Varijanta sa elektrokompresorom, po meni nije efikasnija i zato sam napisao da je u pitanju bacanje prašine u oči. Evo zašto:

Kod kaišnog kompresora imate umnožak stepena korisnog dejstva dva ležaja (kotur na izlazu iz motora i na ulazu u kompresor) i dva kotura sa kaišom, a tu je i španer. Kod elektrokompresora imate umnožak stepena korisnog dejstva ležajeva na izlazu iz motora, na ulazu u alternator, kaiša, španera, alternatora, elektromotora za ventilator i samog ventilatora. Pošto (na žalost zaljubljenika u nauku i entuzijasta širom sveta) nijedan od ovih uređaja nema stepen korisnog dejstva veći od 1, ovaj princip dobijanja natpritiska je za moj laički pristup prethranjenju pogrešan.

Naglašavam, da se ja po mnogim kriterijumima ne razumem ni u moju oblast delovanja, ali zato i gledam da neuvredljivim tonom iznosim svoje skromno mišljenje. Post kolege Baneta me je samo inspirisao da se ponovo javim u ovoj temi.

_________________
Jeftiniji od Kineza, kvalitetniji od EU.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Elektricni turbocharger
PostPoslato: 17 Okt 2011 14:59 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4420
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ja samo ne mogu da verujem da ce se ova tema prosiriti na obe strane :D

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Elektricni turbocharger
PostPoslato: 17 Okt 2011 15:01 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Sep 2010 15:53
Postovi: 542
Lokacija: Subotica
Ime: Perica
Opel: Vectra
Garaza: pogledaj
Kao i svaka tema tipa "Trla baba lan".

_________________
Jeftiniji od Kineza, kvalitetniji od EU.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Elektricni turbocharger
PostPoslato: 18 Okt 2011 22:51 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 27 Jul 2007 01:07
Postovi: 163
Lokacija: Cukarica,Beograd
Ime: Srdjan
Opel: Opel Astra G
Vidim otvorila se 2.stranica :D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Elektricni turbocharger
PostPoslato: 18 Okt 2011 23:25 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Sve sto je dobro zasluzuje barem dve stranice! :D




:ludilo2:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Elektricni turbocharger
PostPoslato: 19 Okt 2011 09:29 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Sep 2010 15:53
Postovi: 542
Lokacija: Subotica
Ime: Perica
Opel: Vectra
Garaza: pogledaj
E jesam lajav je*o me pas lajavi, ali se opet moram javiti. Još na studijama sam želeo da se bavim rotacionim mašinama, u osnovnoj školi sam bio zainteresovan za rad SUS motora, pa video da je to prosto i potom nastavio sa elektromotorima. Otud se svaka tema koja u sebi ima neki elektromotor na mene prima k'o korov. Ja sam kriv što je ova tema otišla na dve stranice.

Da ne bi bilo zabune, sve vreme sam smatrao da ovaj "fan blower" ide pre kućišta filtera, jer mi je to jedino logično mesto za postavku ako je aftermarket. Lopatice ventilatora za ovakve brzine moraju biti od izuzetno jake legure jer imaju velike centrifugalne sile, a istovremeno moraju biti tanke kako bi bile efikasne.

Sva priča po meni ipak treba da se vrti oko radijalnog ventilatora. Sada ću vam pokazati zašto se toliko bakćem ovom temom.

http://imageshack.us/photo/my-images/638/slika077q.jpg/

JBG ovo neće da učita sliku :grrr:

Dakle, mi sa ovim nabijamo velike pritiske i velike protoke. Imam i video snimak negde. Držati ruku mirno ispred izduva je kao jedna vežba u teretani. Ovo se vrti na tričavih 3000o/min, ali zato treba da ohladi preko 50kW termičkih gubitaka.

Ali avaj, ovako nešto u autu ne treba raditi. Kupite lepo kola sa turbo motorom i rešena diskusija ;)

_________________
Jeftiniji od Kineza, kvalitetniji od EU.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 34 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 12 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs