Pored moje volje da cilindar zamenim preventivno pre letovanja,pa nisam stigao,dosao je trenutak da ga zamenim zato sto je poceo da pravi propuste prilikom kocenja.
Elem,prilikom postepenog pritiskanja pedale prilikom kocenja,pedala propadne do kraja. Igranja sa kocnicama nema,tako da mora da se menja.
Napravio sam slicice postupno i hronoloski kako se vrsi zamena.
Vecina Ascona nosi kocioni sistem "Delco". Cilindar izgleda ovako:Ja sam kupio takav cilindar,italijanske proizvodnje (kopija Delco)Moj cilidar je ovaj. Vec je neko "prckao" oko njega tako da si srafovi od cevcica za prednje tockove izlizani.Ispustiti ulje iz sistema i iz posudice. Cilindar drze dve navrtke (kljuc 13), prvo se odvoje sve cevcice (kljuc 10),zatim se odviju navrtke koje drze cilindar. Ako su srafovi od cevcica izlizani kao kod mene,mogu da pomognu manje vodoinstalaterske kleste ili smrt klesta. Kad se skine cilindar,njegovo mesto izgleda ovako:
Cilindar je skinut i izgleda ovako:Kada se cilindar skine moraju da se skinu prousni ventili za zadanje tockove,koji imaju ulogu kao peti cilindar. Ako su strokavi,nebi bilo lose da se ociste spolja,i da se rastave da bi se ocistili i iznutra. Za ventile je bitno da nose iste oznake(nikako razlicite)Nov cilindar ima cepove zbog trunja i prljavstine. Ociscene ventile vratiti na mesto (nije bitan redosled). Voditi racuna oko pritezanja ventila posto su aliminijumski.Posle toga,treba namontitati posudicu za ulje. Posudica se montira tako sto se ubode u gumice koje su stavljene u otvor za posudicu. Namazati malo uk uljem gumice da bi posudica lakse upala u gumice.Sledi montaza. Sve ono isto kao kod demontaze,samo obrnuto.Skinuti zastitne kapice i zasrafiti cevcice. Obratiti paznju na se cevcice ne zasrafe krivo. Znaci prvo rukom i sa dosta pogleda jer se vidi kad je sraf od cevcice posao krivo.Zamena je gotova. Ovako izgleda kompletiran cilindar na autu.Posle zamene treba da se natoci uk-a ulje i da se ispusti vazduh iz sistema. Za tu operaciju najbolje je da su skinuta sva cetri tocka i da auto stoji na panjevima. Za to vam treba i pomocnik.
U toku ispustanja vazduha obratiti paznju da cevcice ne "suze" i ako je potrebno dodatno ih osetno pritegnuti. Isto to iskontrolisati u narednim danima prilikom voznje i dali se nivo ulja menja u posudici.
Vazno: Cevcuce prvo zavijati rukom pa kasnije stegnuti kljucem
Sada kocnice 'vataju k'o za oci Product by BOZZA NIS