Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Jul 2025 18:27

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 12 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 23 Dec 2010 13:34 
OffLine
4th Gear

Pridružio se: 05 Avg 2010 08:07
Postovi: 280
Lokacija: Banja Luka
Ime: Dragan
Opel: Calibra 2.0 16V uskoro MV6 4X4
Garaza: pogledaj
Nasao sam tekst ovde na forumu koji kao objasnjava razliku, ali mi nije jasno par stvari. Pise da su GEWINDE bolje, ali ima par stvari koje ustvari pise da su losije barem po meni.

Mene interesuje stvari:
Sta u slucaju da pukne jedna "gewinda" moze li se kupiti samo ta ili citav set??
"navoji zahrđaju nakon nekog vremena i nemoguće ih je poslije namještati" to je za mene kraj o Gewindama i njihovoj prici bolje su, jer se moze podesavati visina, tj kada se ovo desi ispadaju NAJGORE ne najbolje isto vazi i za ovo "navoj je izložen soli, snijegu, blatu te navoj počne pusati nakon nekog vremena", i po ovome meni gewinde opet najgora opcija, jer su najskuplje.

Molio bi ljude da kazu svoje misljenje o gewindama koji ih imaju, a koji su probali sportske amortizere i opruge.

Kod sportskog amortizera i opruga jedina mana podesavanje visine "-ne može se namještati visina ovjesa naknadno
-nikada ne padne visina koliko mislimo da će pasti
-koliko će auto pasti ovisi o svojstvima opruga i masi auta (kilogramima)
-dakle rezultat je dvojben što će se dobiti ovom kombinacijom" ovo nabrojano je JEDNO TE ISTO jedna stvar ne valja. :)

Ako je to jedini problem, a sve ostalo prednost onda je to definitivno bolja opcija, a set KONI ili Bilstein amortizera sa dobrim oprugama dodje jeftinije od KW-a npr.

Takodje koliko sam skontao GEWINDE kada zavrnes toliko postaju tvrde da je auto ne moguce voziti po cesti. Ne znam kako su rijesili to, ali po mojoj logici kada SABIJES oprugu, jer to gewinde rade ona postaje jako tvrda i to nije to, dok recimo opruga koja je KRATKA i dalje moze da ima ulogu opruge UDOBNOST i sta ti ja znam, po meni bolje drzanje po NERAVNIM cestama tj nasim. Ajde gewinde za staze idealno ravne, pa OK, ali za ulice mislim da nije to to....cak sta vise KONI ima podesavanje tvrdoce znaci opet moze i za jedno i za drugo...

Da cujem Vasa misljenja, jer nisam nasao nikakav post koji to tacno objasnjava i misnjenja ljudi koji to imaju...samo sam nasao "MA BRATE UZMES GEWINDE ZAKUCAS GA U ZAMLJU I MIRAN"....mislim da to nije bas to to, ako se malo dublje procacka o gewindama, ane gledaju reklame KW naljepnice na trkacima autima ....

Slika



Nasao sam na drugom forumu tekst evo teksta:

Napomena : Obavezno napraviti optiku, geometriju točaka nakon promjene visine ovjesa.
Napomena : Koliko para toliko i muzike, a tko kupuje jeftino kupuje dva puta.

Prednosti spuštanja:

-poboljšane karakteristike automobila
-niži profil, bolje aerokarakteristike
-bolje držanje ceste
-veća brzina u zavojima
-bolja upravljivost
-obavezno napraviti optiku točaka nakon spuštanja ovjesa

POSTUPCI TUNINGA OVJESA:

A) Vulgaris rezanje standardnih opruga fleksericom
Prednost:-najniža cijena investicije
Mane:
-uništava se karakteristika kombinacije opruge i amortizera
-potrebno je skratiti i amortizer
-jako loša svojstva prijanjanja gume na cestu
-na slijepo se radi karakterisitka amortizer-opruga, nikada ne znaš što ćeš dobiti
OCJENA: JAKO LOŠE

B) Standardni amortizeri (serijski koji su došli sa automobilom) + sportske kraće i tvrđe opruge

Prednosti:
-niska cijena investicije
Mane:
-prije ili kasnije će amortizeri procuriti jer nisu konstruirani na takav rad
-dopušta se spuštanje do -30 mm, ali tada amortizeri jako brzo odlaze
-preko -30mm potrebno je tokariti amortizere, povećati navoj
-kada se potroše standardni amortizeri potrebno je kupiti originalne nove
-loše držanje ceste, auto poskakuje
-samo nove opruge je isto kao da su stare odrezane, isti je efekt na držanje
OCJENA: LOŠE

C) Sportski kratki amortizeri + sportske kratke, tvrde opruge, sve u kompletu oprugama
Prednosti:
-najbolje karakteristike
-preporuka za automobile koji se ne dižu i ne spuštaju
-optimalna cijena investicije
-dobar sportski set može biti bolji od loših gewinda
-postoji raspon suštanja 3-7 cm ovisno o modelu
-ili koristiti amortizere na kojima se može regulirati tvrdoća, visina
-optimalno je 40/30 za normalnu vožnju 60/40 za solo vožnju bez tereta
-pneumatski amortizeri, na njima se može mijenjati visina promjenom tlaka
-promjenom tlaka u amortizeru naštima se visina ovjesa
Mane:
-ne može se namještati visina ovjesa naknadno
-nikada ne padne visina koliko mislimo da će pasti
-koliko će auto pasti ovisi o svojstvima opruga i masi auta (kilogramima)
-dakle rezultat je dvojben što će se dobiti ovom kombinacijom
OCJENA: ODLIČNO

D) Gewinde, navojni amortizeri u kompletu s
Prednosti:
-može se podešavati visina ovjesa prema potrebi
-bolje su od sportskog seta amortizera i opruga jer se točno može namjestiti visina ovjesa, tako se može podići auto ako se mijenja profil gume zimske-ljetne
-visina se namješta promjenom visine ploče opruge
Mane:
-svaki puta treba napraviti optiku ako se mijenja visina ovjesa
-najviša cijena investicije
-navoji zahrđaju nakon nekog vremena i nemoguće ih je poslije namještati
-navoj je izložen soli, snijegu, blatu te navoj počne pusati nakon nekog vremena
OCJENA: NAJBOLJE RJEŠENJE


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 24 Dec 2010 18:51 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Mar 2009 20:47
Postovi: 841
Lokacija: Karlovac,Hrvats
Ime: Mario
Opel: Manta B 2.?
Ja sam uvijek za opruge+koni sa stelanjem tvrdoce(samo koni,nista drugo),ali ima auta za koji ne postoje opruge,nego samo gewinde...kod Opela je to recimo Calibra/Vectra A V6...ako njima naprijed stavite oprugu bilo kojeg proizvodjaca,onesu sve premekane jer je V6 tezak i stisnut ce ih do kraja....sta se onda desava?Auto vise ne amortizira na rupi,nego ga samo opruga dize gore i time ne drzi cestu nikako i provratva bezveze ako je na vecim okretajima...isto tako,brat ima gewinde na Vectri V6 KW inox var.1,po meni dosta jadno,naprijed su mu matice za dizanje/spustanje plasticne,i kako je uslo zemlje unutra nismo mogli okrenuti kljucem pa se matica izlizala jer nam je kljuc preskakao,a 1500 eura su kostale...samim time,da vise cijena ne dirigira kvalitetu...

_________________
..heaven is a place on earth..


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 27 Dec 2010 09:41 
OffLine
4th Gear

Pridružio se: 05 Avg 2010 08:07
Postovi: 280
Lokacija: Banja Luka
Ime: Dragan
Opel: Calibra 2.0 16V uskoro MV6 4X4
Garaza: pogledaj
Hmmm...opet nista....calibri samo gewinde odgovaraju koje ne valjaju...da i ja sam cuo to za V6 da je tezi i da ce da klekne...jos kod mene nema nazad skoro nista....znaci ipak gewinde... :)...a one jeftine za calibru....


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 27 Dec 2010 11:59 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Okt 2009 00:52
Postovi: 3133
Lokacija: Bor
Ime: Milos
Opel: Astra F X16XEL Corsa C Z12XE MG ZR. A4B8.5
Garaza: pogledaj
zemudac je napisao:
Ja sam imao koni set plave oprtuge i zuti amortizeri -30 i extra sam zadovoljn, sada sam narucio i za astru isti set :ok:


Ae sad malo :bekelji: sa moje strane

Koja je razlika kada se radi o boji, i za amorte i za opruge

Crveni su sigurno najkraci i najtvrdji??....

_________________
Astra F X16XEL GSi
Astra u srcu, pamet u glavi, noga na gasu i anđeli cuvari


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 27 Dec 2010 12:46 
OffLine
Iskusni Opeldžija

Pridružio se: 24 Jun 2010 19:23
Postovi: 2135
Lokacija: Beograd/Mirijevo
Ime: Mihajlo
Opel: Corsa C GSI
Garaza: pogledaj
Mene je takodje interesovala ova tematika. Gew Vs Opruge! Jer su gewinde idejno apsolutno superiorno resenje u odnosu na opruge. Ali se opet ne koriste preterano, ljudi i dalje mahom stavljaju opruge. Cak ni ta razlika u ceni ne bi trebala da predstavlja problem ako zaista vrede!!!

Da se vratimo na boje... Uzmi sprej i udri :bekelji: :lol: :P

_________________
http://www.corsa-tigra.in.rs/index.php


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 27 Dec 2010 13:05 
OffLine
4th Gear

Pridružio se: 05 Avg 2010 08:07
Postovi: 280
Lokacija: Banja Luka
Ime: Dragan
Opel: Calibra 2.0 16V uskoro MV6 4X4
Garaza: pogledaj
Izgleda da stvarno ne postoji pravo resenje .... niko jos nije rekao pravu razliku...gewinde za sada se cine boljim puno.... ali cijena..

A za te boje je li to stvarno ima nekog znacaja cim postoje u bojama mora biti ali koji je znacaj...?

Crvene, Plave, Zute, Zelene???


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 29 Dec 2010 00:02 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Okt 2008 19:59
Postovi: 3334
Lokacija: Surdulica
Ime: Miroslav - Miki
Opel: Corsa C 1.4 16V
Garaza: pogledaj
A da se napravi kompromis, da se uzme set kvalitetnih opruga, i amortizera, pa onad lepo na strugu napravis milimetarski navoj i leziste opruge, i dobijes home made (na sred puta stade) gewinde? :lol:

_________________
Iskustvo je nemilosrdan učitelj: prvo nam da packe, pa nas tek onda uči kako treba postupiti.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 29 Dec 2010 01:26 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Maj 2010 20:34
Postovi: 1812
Lokacija: Zemun
Ime: Bojan
Opel: Astra Betrone 2.0T
Garaza: pogledaj
drugar je kupio tako nesto sto namontira na svoj amortizer,
ali je bilo loseg kvaliteta pa propali navoji i onda je bacio setic...
moglo bi ako se lepo izvede samo opruga treba da bude malo tvrdja
da posle dubokih ulegnuca tocak neudara u zastitne plastike
a onada opet cena

zato moj glas ide gevindama nekog osrednjeg kvaliteta nemoraju bas najskuplje :wink:

_________________
phase 3, 402m 13.7s


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 03 Jan 2011 15:14 
OffLine
Club 1000

Pridružio se: 20 Jul 2008 13:41
Postovi: 1999
Lokacija: Subotica
Ime: Boris
Opel: Zafira B 1.9 cdti, Astra G Bertone 2.5 v6
Garaza: pogledaj
Definitivno gewinde, ali kao sto Bojan rece srednji kvalitet, osim ako se bas ima viska para pa uzeti neke bas kvalitetne.
Ja sam imao gewinde na autu, TA-TECHNIX marka. I bas nisam bio zadovoljan. Zadnji kraj koliko god ga dizao ili spustao, uvek je bio na istoj visini :shit:
Eno ih sad stoje i skupljaju prasinu :ukazan:

_________________
S S D D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 14 Jan 2011 16:16 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jan 2011 14:08
Postovi: 2848
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje
Ime: Slobodan
Opel: Corsa B X10XE, Alfa 147 1.9JTD, VW Buba 1200J.
Garaza: pogledaj
Da ne otvaram novu temu,

1.zna li neko za koliko su opruge od Corse B GSI nize od standardnih Corsinih?

2.kaze tip opruge za corsu B ALI skinuo ih sa vektre B.Da li odgovaraju za moju corsu B?

slika tih opruga sa vektre B
Slika

slika fabrickih Corsa B
Slika
Slika
Slika


3.Fabricki amortizeri trpe krace opruge do koliko mm? (neko mi rece do -35,max do -40)

4.APEX marka opruga bi trebala biti dobra ili ne?


Hvala

_________________
http://www.corsa-tigra.in.rs


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 17 Jan 2011 00:07 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jan 2011 14:08
Postovi: 2848
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje
Ime: Slobodan
Opel: Corsa B X10XE, Alfa 147 1.9JTD, VW Buba 1200J.
Garaza: pogledaj
Niko :( ?

Aj makar ako neko zna odgovor na trece pitanje?

_________________
http://www.corsa-tigra.in.rs


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Gewinde VS Sportski kratki amortizeri + sportske kratke
PostPoslato: 19 Jan 2011 10:21 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 19 Jan 2011 00:46
Postovi: 48
Lokacija: Pozega
Ime: Emanuel
Opel: Calibra 2.0 16v
1. 1.5 - 2 Maximalno ako i toliko...
2. Ja koliko znam da nepašu...
3. Skineš amortizere i odeš kod nekog tokara da ti nareže navoj još jedno 5 cm i problem rješen....
Tako sam i ja sebi na Cailbri.... :ok:
4. Apex je dobra marka


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 12 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs