Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 14:30

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 2 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Prvi elektronski sistem stabilnosti kamp prikolice opel
PostPoslato: 28 Jun 2010 18:07 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
Slika


Citiraj:
RISELSHAJM - Prvi sistem za stabilizaciju prikolice na svetu „Opel“ predstavlja na modelu „insignija“!

Program je nazvan TSA (Asistencija stabilizaciji prikolice). Prefinjena elektronika aktivira se u vučnom vozilu u istom trenutku kada ESP plus primeti da prikolica počinje da skreće sa kursa. Podaci se konstantno nadgledaju i upoređuju sa prethodno određenim granicama postavljenim u parametrima sistema. Ako prikolica počne da zanosi i pređe određenu granicu, odmah se zatvara ventil i aktivira kočnica, dok se ne povrati stabilnost. Nakon trećeg preteranog ljuljanja dolazi do automatskog pritiska na kočnicu kako bi se umirila kombinacija automobila i prikolice.

Tokom mnogo godina obimnih test vožnji stručnjaci „Opela“ su ispitali performanse kombinacije automobila i prikolice sa različitim tovarima i brzinama. Nakon što je prikupljeno na hiljade podataka, granice su definisane u parametrima sistema.

Pored toga, veoma je važno da uzmete automobil sa programom za stabilnost prikolice (Trailer Stability Assist-TSA). TSA ublažava skretanje prikolice, to jest, kada prikolica počne da se klati, ovaj sistem reaguje u milisekundi i trenutno stabilizuje vezu između automobila i prikolice. Ova sigurnosna opcija standardna je na svim „insignijama“ koje se naruče sa kukom.

Vozačima koji sa prikolicom povremeno koriste seoske puteve „Opel“ preporučuje jače motore. Dodatni torzioni momenat smanjuje potrebu za menjanjem brzina, čime se smanjuje habanje kvačila, a najbolji rezultati postižu se sa automatskim menjačem.

Automobilu i prikolici potrebno je više mesta pri okretanju, jer prikolica skreće prema unutra i seče ćošak. To znači da mnogo više prostora treba uzeti u obzir na uskim raskrsnicama i oštrim krivinama na planinskim putevima. Još bolnija lekcija može da se izvuče ako se ne setite da veliki karavan takođe zanosi ka spolja zbog svog dugačkog ispusta.


Citiraj:
Kad se ljulja, nagazite kočnicu

„Zloglasno“ ljuljanje prikolice dešava se kada izbegavamo prepreku uprkos svim merama opreza, ili kada neočekivani nalet vetra destabilizuje kombinaciju. Najbolji savet: smanjite brzinu i, ako je neophodno, snažno pritisnite kočnicu. Ne verujte u bajku, bez obzira na to koliko puta je čujete: snažno ubrzavanje neće poravnati automobil i prikolicu niti će ih stručno upravljanje vratiti pod kontrolu.


Četiri pravila vožnje sa prikolicom u rikverc

Pre odlaska na odmor sa prikolicom, „Opel“ preporučuje nekoliko vežbi na parkingu sa malom prikolicom.

1. Prikolica se kreće u suprotnom pravcu od okretanja volana. Kad prikolica krene nalevo, vozač mora da odgovori okretanjem volana udesno.

2. Manevrišite polako: U početku se čini kao da se ništa ne dešava, ali efekti su mnogo veći od očekivanih.

3. Ne preterujte kada ugao između automobila i prikolice postane preuzak. Jedini način da ispravite ovaj problem je da krenete unapred i ispravite kombinaciju - čak i iskusni vozači vozila s prikolicom ovo rade mnogo puta kada idu u rikverc.

4. Često je najbolja alternativa - posebno na ravnom terenu i kada težina to dopušta - da potpuno odvojite prikolicu i ugurate je na željeno mesto.

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Prvi elektronski sistem stabilnosti kamp prikolice opel
PostPoslato: 28 Jun 2010 18:53 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1824
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
Definitivno Insignija nije prvi auto sa ovim, sećam se da sam još pre par godina video neki auto koji je imao ESP posebno prilagođen za vuču prikolice. Ako ne beše to Volvo XC90, ali ne mogu da tvrdim. Pokušaću da nađem.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 2 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs