Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 10:53

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 55 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 30 Jan 2010 22:18 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Vectra 4x4 je prvo opelovo vozilo, koje se fabricki proizvodilo sa pogonom na sva cetiri tocka.Ovaj pogon na sve tockove je neprekidno u zahvatu t.j. stalno ukljucen.Rasporedjivanje pogonskih sila na prednju i zadnju osovinu postize se pomocu hidraulicne spojke (Visco-sojka), koja je ugradjena u razvodni mehanizam i koja nema habajicih delova.Velicina prenosa sile na zadnje tockove menja se prema potrebi razlike broja okretaja prednjih i zadnjih tockova.
Novo u tehnici pogona preko svih tockova je sto se prilikom kocenja pri brzini vecoj od 25km/h iskljucuje lamelasta spojka, koja ima hidraulicno upravljanje i nalazi se u razvodnom mehanizmu. Time je pogon preko svih tockova iskljucen.

Servisna uputa
Kada se ide na tehnicki pregled prilikom kontrole sile kocenja na uredjaju sa valjcima, pogon preko svih tockova se moze iskljuciti vadjenjem osiguraca F19.

Prednosti pogona preko svih tockova su:
dobra voznja i na klizavom putu
malo proklizavanje prilikom ubrzavanja
povecana sposobnost uspinjanja na glatkom putu
stabilnost vozila nezavisnim vesanjem zadnjeg trapa

Slika


Slika prikazuje sposobnost uspinjanja (A) uz odredjeni koeficijent trenja (B) sa pogonom na sve tockove i sa obicnim pogonom na prednje tockove. Zbog stalno ukljucenog pogona na sve tockove potisna sila je znatno veca. Ta prednost se narocito moze primetiti prilikom polazenja i voznje na teskim planinskim putevima na snegu i poledici.
Voznja pod svim uslovima na putevima koje smo spomenuli odvija se bez problema.Ne morate obilaziti prepreke na glatkim usponima sa zaletom, nego mozete voziti dalje prema uslovima na putu.Prilikom kocenja ponasajte se kao i u kolima sa pogonom na prednje tockove.

Pogon preko svih tockova

Motor, spojka i menjac cine jednu jedinicu u serijskim vozilima i cine pogon prednjih tockova.Pogon zadnjih tockova je potpuno automatski preko razvodnog mehanizma, koji je spojen prirubnicom na desnoj strani mehanickog mejaca, sa ugradjenom Visko- spojkom i iskljucivacem pogona preko tockova, trodelnom kardanskom osovinom i pogona na zadnjem mostu.
Pogon preko svih tockova deluje stalno i potpuno automatski bez uticaja vozaca. pogon prvo deluje na prednju osovinu. Prenos snage na zadnju osovinu po potrebi podesava Visco-spojka do blizu 100%.
Uvek je u zahvatu
Izjednacava razliku broja obrtaja pogonskih osovina
Rasporedjuje obrtni moment prema odnosima trenja na putu

Ako je brzina vozila ispod 25km/h pogon preko svih tockova moze da ostane ukljucen.
Pogon preko svih tockova deluje i sa potisnim pogonom (Schubantrieb).
kada motor ne radi pogon na sve tockove je iskljucen.
vozilo mozete vuci na jednoj osovini (podignuto).

Pored novog sigurnosnog sistema u Vectri 4x4, postoji i elektronski komandni uredjaj i ovaj sistem je snabdeven samodijagnozom.
Smetnje koje nastaju u pogonu preko svih tockova, pokazuje simbola koji svetli odnosno treperi na instrument tabli.

Delovi pogona preko svih tockova:
delovi pogona preko svi tockova dele se u dve glavne grupe:
mehanicki,hidraulicni
elektronski, elektricni

Mehanicki i hidraulicni delovi razvodni mehanizam:

Slika

1.pogon preko suplje osovine 6.lamelasta spojka
2.zupcanik sa unutrasnjim ozubljenjem 7.hidraulicni klip
3.planetarni zupcanici 8.prostor cilindra
4.centralni zupcanik 9.visco-spojka
5.hipoidni zupcanici A prema zadnjoj osovini

Obrtni moment se prenosi na zadnju osovinu preko suplje osovine koja je vezana sa diferencijalom menjaca za hipoidni prenosnik, koji desjstvo sile zakrece za oko 90stepeni.

Zatim se preko planetarnog prenosnika sa zupcanikom sa unutrasnjim ozubljenjem, planetarnih zupcanika i centralnog zupcanika, moment prenosi na Visco-spojku, cije je spoljno kuciste spojeno sa trodelnom kardanskom ososvinom.

Oko zupcanika sa unutrasnjim ozubljenjem smestena je lamelasta spojka, cije su unutrasnje lamele kruto spojene sa zupcanikom sa unutrasnjim ozubljenjem, da bi se mogle okretati. Spoljasne lamele vezane su preko spoljnog ozubljenja za kuciste i miruju.

Klip, koji miruje pod dejstvom hidraulike, kada se pritisak u cilindru poveca sa 3600 na 5200 kPa (36-52 bara), stisne paket lamela i pridrzava zupcanik sa unutrasnjim ozubljenjem.
Time je pogon preko svih tockova ukljucen.
Kadapritisak opadne iza hidraulicnog klipa jedna opruga pomera klip unazad, lamelasta spojka opet oslobadja zupcanik sa unutrasnjim ozubljenjem koji se sada moze okretati.
Time je pogon preko svih tockova iskljucen.

Slika

Visco - spojka

Visco-spojka je mokra sigurnosna spojka (sa silikonskom tecnscu), bez habanja, koja se primenjuje za neposredan prenos obrtnog momenta. Automatsko rasporedjivanje obrtnog momenta pri proklizavanju moze se podesiti prema posebnim zahtevima za svako vozilo.

Slika

1.glavcina 5 prikljucak za kardansku osovinu
2.spoljna lamela A prenos sile od lamelaste spojnice
3.unutrasnja lamela B prenos sile na zadnju osovinu
4.kuciste

Spoljne lamele na pogonskoj strani zahvataju ozubljenje kucista, a unutrasnje lamele na pogonskoj strani glavcinu centralnog zupcanika.
posebna svojstva silikonske tecnosti doprinose prenosenju vecih pogonskih sila preko spojke.
Servis
Visko-spojka napunjena je silikonskom tecnoscu i spolja je potpuno zaptivena.Popravak spojke nije moguc.

Evo deo o redukciji ima jos a to cemo drugom prilikom.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 30 Jan 2010 22:25 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15430
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
:respekt:

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 30 Jan 2010 22:29 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11 Feb 2009 16:05
Postovi: 599
Lokacija: Bgd-Rakovica
Ime: nikola
Opel: vectra 2.0 16v&omega 2.2dti
:postovanje: :postovanje: :wow :wow

_________________
хвато сам змаја па сам остао без зуба,више ми не помаже ни цела Colgate туба


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 30 Jan 2010 22:30 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
bre gorane gde u koju knjizaru kupujes ove knjige odakle su slike? :ludilo:

stvarno nemam reci :notworthy:

nego,kazi ti meni,sto je ta prenosna kutija problematicna kod kalibre i vektre pa crkava? (isto mu dodje)
nije n.pr. kao kod subaru?

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 30 Jan 2010 22:41 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Ima jedna knjizara na cosku ovde kod mene, pa svaki put kod do njih po info... :wink:

ovo nema da se kupi jer ovo je sve iz opelove skolice i dobro mi dodje da se podsetim nekih predavanja :wink:

Nije ta kutija toliko losa, koliko su majstori neupuceni i stranke (vozaci) Bozo tebe citiram stipse, kako ti kazes, jer postoji regulator pritiska ulja sa hidro rezervoarom (H31) koji se menja na odredjenoj kilometrazi tj, na 60000km i tada u to vreme je kostalo oko 500 do 600dm i kada se kaze vlasniku koji je posedovao taj sistem misli da hoces da ga prevaris a njemu je sa sistemom sve u redu a posle kad crkne kazu nevalja nije pouzdan.

Tako da ima i do majstora i do vozaca, naravno ljudi koji su menjali sve na vreme, nisu imali nikakvih problema i to funkcionise besprekorno.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 30 Jan 2010 22:47 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
nista,kad a dodjem u beograd radnim danom (ili vikendom) donosim ti kintu za pretplatu za tu knjizaru na cosku :ludilo:

skoro sam ja nekom objasnjavao sta je stipsa. nije covek znao,mislio je da je to samo izraz za ciciju :ludilo:

eto informacije iz prve ruke o "problematicnoj" prenosnoj kutiji
znaci kutija nije problematicna nego njeno odrzavanje,t.j. cena odrzavanja... :banghead:

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 31 Jan 2010 19:48 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Feb 2009 11:40
Postovi: 589
Lokacija: mostar
Ime: sreto
Opel: calibra rwd biturbo
Garaza: pogledaj
nek je neko i o transfer boksu napisao,nije on toliko los koliko je skup za odrzavati zbog guma i ostalih stvari...
ima par nedostataka ali u to vrjeme je bio dobar....


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 01 Feb 2010 00:09 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Evo nastavka tamo gde smo stali:

Ako je razlika broja obrtaja ulaza u centralni zupcanik i pogona kardanske osovine neznatna, otpor blokiranja se savladjuje manjom viskoznoscu silikonske tecnosti, sto izaziva lagano proklizavanje.
Ako je razlika broja obrtaja veca, silikonska tecnost se razilazi izmedju lamela. Usled toga se stvara toplota i pritisak u kucistu Visco-spojke se povecava. povecanje pritiska naglo povecava viskozitet silikonske tecnosti usled cega ce se tecnost teze odvajati od lamele.
Visko-spojka pocinje da blokira. Lamele pocinju da prenose silu bez medjusobnog dodira.

Slika

Hidraulika za iskljucenje pogona preko svih tockova:
Konstrukcija:

Slika

1.pumpa ulja servoupravljaca
2.regulator pritiska ulja sa hidro-rezervoarom (H31)
3.razvodni ventil
4.posuda za ulje
5.servoupravljac

Sigurnosni sistem koji je ugradjen u Vectra 4x4 prilikom kocenja dobija hidraulicnu komandu preko pritiska ulja pumpe servoupravljaca.
Od hidraulicne cirkulacije servoupravljaca, odvaja se neznatna kolicina ulja pomocu regulatora za ulje (H31) koje se dovodi u hidro rezervoar. Time se puni hidrorezervoar a da se pri tome ne ugrozava rad servoupravljaca.

Ukljucivanje i iskljucivanje pogona preko svih tockova obavlja se preko razvodnog ventila klipa lamelaste (koji se pokrece elektricnim putem) urazvodnom mehanizmu.

Regulator pritiska ulja sa hidro-rezervoarom (H31)

Mlaz ulja (A) koji dolazi do pumpe servoupravljaca, pojacava se prigusnom ventilu (1) i dovodi preko razvodnog ventila (2) i nepovratnog ventila (3) u hidro-rezervoar (4).
Veci deo ove kolicine ulja odvodi se pored prigusnog ventila na prikljucak (C) servoupravljaca.
Kada se u hidro-rezervoaru (4) postigne gornji pritisak za ukljucivanje, preko odgovarajuce komande prigusnog ventila (1), sve ovo ulje sluzi za rad servoupravljaca.

Slika

A=dotok ulja od pumpe za ule servoupravljaca ka regulatoru pritiska ulja
B=od hidro-rezervoara na razvodni ventil
C=od regulatora pritiska ulja na servoupravljac
D=od regulatora pritiska ulja u rezervoar za ulje

Razvodni ventil

Razvodni ventil je postavljen na nosacu regulatora pritiska ulja sa hidro-rezervoarom. To je ventil koji se elektricnim putem pokrece radi usmeravanja ulja u 2 odnosno 3 pravca.
Kada je bez pritiska prostor hidraulicnog cilindra se prikljucuje sa povratnim vodom a dovod ulja iz hidro-rezervoara se prekida.
Lamelasta spojka je iskljucena, pogon dobija preko svih tockova je iskljucen.

Ako rezervni ventil preko elektronike dobija napon,zatvara se povratni vod, a hidro-rezervoar seprikljucuje sa prostorom hidraulicnog cilindra.
Lamelasta spojka se ukljucuje.
Ukljucuje se stalan pogon preko svih tockova.

Slika

1.kuciste ventila 5 prekidac pritiska
2.klip ventila A prikljucak za povratni vod
3.elektromagnet B prikljucak za hidro-rezervoar
4.elektro-utikacki prikljucak

Razvodni ventil dobija napon preko elektronskog komandnog uredjaja, koji istovremeno usmerava rad ovog ventila. Za vreme voznje razvodni ventil je uvek pod naponom,a iskljucen kada pritisnete papucicu kocnice pri brzini preko 25km/h.
Kada motor ne radi, razvodni vntil je bez napona. Meko ukljucivanje lamelaste spojke tokom voznje vrsi jedan hidraulicni prigusnik, koji se nalazi u razvodnom ventilu.

Vazduh u sistemu

Imbus sraf (zavrtanj), koji je smesten na razvodnom ventilu sluzi za ispustanje vazduha iz cele hidraulike pogona na sve tockove i servoupravljaca. Ovaj imbus sraf se mora odvrnuti za oko tri obrtaja i motor treba da radi oko 10 do 15 minuta.
Hidraulicni sistem ce sam od sebe izbaciti vazduh.

Slika


Prekidac pritiska

Prekidac pritiska je postavljen na razvodni ventil i kontrolise hidraulicni pritisak sistema izmedju razvodnog ventila i lamelaste spojke. Kada pritisak raste otvara se elektricni kontakt. Prekidac pritiska signalizira komandnom uredjaju da li postoji potreban hidraulicni pritisak za aktiviranje lamelaste spojke.

Posuda za ulje

Zbog vece kolicine ulja u hidraulicnom krugu u pogonu preko svih tockova i zbog promene zapremine zbog hidro-rezervoara u ova vozila se ugradjuje veca posuda za ulje od one za servoupravljac.
Inace majstori hidro-rezervoar jos nazivaju i (bomba) jer ima slican oblik.

Slika

Zadnja osovina vesanje zadnjeg tocka:

Slika

glavni delovi zadnje osovine su:

1.suplji poprecni nosac 6.stabilizator
2.viljuska zadnje osovine 7.amortizeri
3.penosnik zadnje osovine 8.podupirac za poprecni nosac za donji postroj
4.pogonska osovina 9.nosac diferencijala na donjem postroju
5.zadnje opruge

Za razliku od vozila sa pogonom na prednje tockove za vozilo Vectre i Calibre 4x4 razvijeno je tada novo, narocito vesanje zadnje osovine, koje se zasnivaju na vec poznatom konceptu kao u Omegi/Senatoru-B.
Viljuske zadnje osovine imaju uzdignutu vodjicu, cime vozilo dobija relativno visok negativni nagib od -1stepen 40 i dobru stabilnost u krivinama.
Prenosni mehanizam zadnje osovine odvojen je od sisteme amortizacije zadnje osovine, kao sto je to vec ucinjeno u Omegi, i pricvrscen je sa cetiri zavrtnja za poprecni nosac.

Slika

Pogonske osovine zadnjih tockova pricvrsene su u prenosnom mehanizmu sa samozavatnim prstenovima.
Homokineticki zglobovi su potpuno zatvoreni i nemaju potrebu za odrzavanje.


Kardanska osovina

Kardanska osovina ugradjena u ove modele 4x4 je nove kostrukcije po nacinu prenosa snage na zadnju osovinu i razlikuje se od dosadasnjih izvedbi ugradjenih u Opel vozila.
Pojedinacnim vesanjem tockova otstranjuju se komponente kretanja koje nastaju vibriranjem tockova, koja su nepozeljna za kardansku osovinu a to su:

vertikalno kretanje - uslovljno hodom opruge i
horinzontalno kretanje - uslovljeno geometrijom osovine.

Slika

1. prednji homokineticki zglob
2. prednji i zadnji ozubljeni pokretni deo sa maticom
3. prednji i zadnji srednji lezajevi
4. krstasti zglob
5. zadnji zglob

Indukativni davac impulsa

Indukativni davac impulsa je potreban za odredjivanje broja obrtaja i davanja ovog podatka elektronskom komandnom uredjaju. Nalazi se po strani, u pravcu voznje, u bloku motora. Davac se sastoji od zupcast ploce, koja je pricvrscena na radilicu.

Slika

Elektronski komandni uredjaj

Elektronski komandni uredjaj je smesten na levoj straniispod instrument table.
Potreban je radi prelaska sa pogona preko svih tockova na pogon preko prednjih tockova. Preduslov za iskljucenje zadnje osovine od razvodnog mehanizma je da se kola krecu vecom brzinom od 25km/h.

Slika

Pogon preko svih tockova ce se iskljuciti i kada vozilo stoji odnosno ako je broj obrtaja motora <500 min,sto zavisi od stepena kocenja.
Osim toga elektronika kontrolise ulazno izlazno stanje plauzibilnost/prihvatljivosti komandi. U slucaju greske prelazi na pogon dva tocka a simbol za pogon preko svih tockova na instrument - tabli zasvetli odnosno trepti. Usanovljena greska se unosi u menmoriju kao cod greske.

Davac frekvencije tahometra

Davac frekvencije tahometra se nalazi u Vectri/Calibri 4x4 sa LCD instrumentima na menjacu, a sa mehanickim tahometrom (analogni instrument) u samom tahometru.
Pravougaoni signal koji proizvodi davacfrekvencije tahometra, cija frekvencija raste proporcijonalno sa brzionom vozila, prima komandni uredjaj i preracunava ga u trenutnu brzinu voznje.

Relej za svetlo ili automat stop svetla

U upotrebi je dvostruki kombinovani relej.Pritiskom na papucicu kocnice, relej za svetlo kocnice prekida vezu sa komandnim uredjajem. Pri brzinai preko 25km/h iskljucuje se pogon preko svih tockova pomocu hidraulicne lamelast spojke.
Posle kocenja (papucica kocnice slobodna) trenutno se uspostavlja prenos snage na zadnju osovinu preko lamelaste spojke, tj, pogon preko svih tockova opet dejstvuje.

Kontrolna sijalica za pogon preko svih tockova
svetleci znak za pogon preko svih tockova

Ako se pogonu svih tockova pojavljuje smetnja, to se odmah prikazuje ukljucivanjem odnosno treptanjem kontrolne sijalice za pogon preko svih tockova, koja se nalazi na desnoj strani instrument table.

Slika

Codovi gresaka su

Slika

Utikac za dijagnozu (ALDL-utikac)

Utikac za dijagnozu se nalazi u prostoru za motor, na levoj strani (isti utikac za sve sisteme sa samodijagnozom).Prekidacem za dijagnozu KM-640 u polozaju (J) mogu se pozvati codovi gresaka pogona preko svih tockova. takodje pomocu Tech 1 i program modulom moze se proveravati pogon 4x4.

Kontrola nivoa ulja

Kontrolu nivo ulja mozete obaviti samo kada je sud za pritisak lmelaste spojke pun. Kada je paljenje UKLJUCENO pritisnite 10 do 15 puta kocnice sve dok nivo ulja vise ne raste.Posle toga proverite ulja.
Ako je hladno (20C) nivo ulja mora da bude do donje oznake.
Ako je ulje vruce (80C) nivo ulja treba da bude na gornjoj crti.
Ulje u razvodnom mehanizmu treba menjati u intervalima kao u automatskom menjacu i u skladu za Opel sistemom tehnickog pregleda.

Slika Slika Slika

1.KM-640 alat zasamodijagnozu
2.Tech 1 kompjutre
3.Delovi elektronike sa semom blokova elektronike

Ovo bi bila prica o pogonu na sva cetiri tocka iz 1989 god. stim sto bih napomenuo da je jako bitna stvar za ispravnost ovog sistema, da se ima sve cetiri gume istih dimenzija,pritisak u gumama podjednak, zamena ulja u sitemu na vreme i zamena posude tj, hidrorezervoara ili (bombe) kako je ko vec naziva.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 01 Feb 2010 00:29 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Okt 2008 19:59
Postovi: 3334
Lokacija: Surdulica
Ime: Miroslav - Miki
Opel: Corsa C 1.4 16V
Garaza: pogledaj
Ti si bre Opel-pedia! :respekt: :respekt: :respekt:

_________________
Iskustvo je nemilosrdan učitelj: prvo nam da packe, pa nas tek onda uči kako treba postupiti.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 11 Mar 2010 18:28 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Imam dva pitanjca za Godzu (ili bilo koga drugog ko zna) :)

Jel postoji neki drugi razlog sem "nismo se setili kad smo pravili" zashto se pogon ne gasi i kada se povuche ruchna?

I kako proveriti ispravnost pogona, kod kupovine recimo?

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 11 Mar 2010 18:44 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1824
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
boolero je napisao:
Jel postoji neki drugi razlog sem "nismo se setili kad smo pravili" zashto se pogon ne gasi i kada se povuche ruchna?

To sam se i ja zapitao kad sam negde na netu pročitao preporuku da se nagazi kočniča dovoljno da se upali stop svetlo u slučaju kad se povlači ručna dok se auto kreće.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 11 Mar 2010 23:16 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Feb 2009 11:40
Postovi: 589
Lokacija: mostar
Ime: sreto
Opel: calibra rwd biturbo
Garaza: pogledaj
a jebi ga nisu se mogli svega sjetit,uglavnom rucna mu skodi ako ne stisnes papucicu bar malo,i nije istina da se visco ne moze otvoriti i popraviti tj zamjenuti il dodati koju lamelicu za veci prenos na zadnje tockove


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 11 Mar 2010 23:25 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Samo treba da se preveze signal sa lampice na tabli kada je podignuta rucna na signal sa kocnice koji iskljucuje zadnji pogon i jedna dioda u smeru od lampice ka signalu kocnice. :wink:

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 11 Mar 2010 23:57 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
boolero je napisao:
Imam dva pitanjca za Godzu (ili bilo koga drugog ko zna) :)

Jel postoji neki drugi razlog sem "nismo se setili kad smo pravili" zashto se pogon ne gasi i kada se povuche ruchna?

I kako proveriti ispravnost pogona, kod kupovine recimo?


kvcali je manje vise odgovorio za rucnu i pogon , a sto se tice provere ispravnosti prvo i osnovno pogledati:

1. Da li su sve cetiri gume istih dimenzija i sara na gumama
2.Vizuelna kontrola da li ima sijalice u instrument tabli i da li uopste svetli kada se da kontakt.
3.Vizuelna kontrola na curenje oko, iznad, ispod sistema za redukciju.
4.Vizuelna kontrola kardanske osovine ( da nije kojim slucajem izbacena osovina)
5.Probna voznja da li se pali lampica za pogon ili ne, zaboravih i na vizuelnu kontrolu sijlica stop svetla, jer ako neka nije ispravna hoce da pali sijalicu abs-a ili sijalicu za pogon 4x4


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 12 Mar 2010 00:25 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1824
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
kvcali je napisao:
Samo treba da se preveze signal sa lampice na tabli kada je podignuta rucna na signal sa kocnice koji iskljucuje zadnji pogon i jedna dioda u smeru od lampice ka signalu kocnice. :wink:

To je i meni palo na pamet, baci petaka :D Ali, zašto je bilo teško da se to fabrički napravi?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 12 Mar 2010 00:43 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Ovo je isuvise jednostavno da bi Svabe to tako odradile :ludilo: :ludilo1: :ludilo2:

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 12 Mar 2010 01:08 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1824
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
Das ist nicht gut! :ludilo:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 20 Nov 2010 02:06 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Jedno zapazanje.

Dve stvari se razlikuju izmedju Godzinog teksta i onoga sto pise ispod haube.

1)
Citiraj:
koji se menja na odredjenoj kilometrazi tj, na 60000km


Na fabrickoj nalepnici koju imam ispod haube stoji da se akumulator (regulator) pritiska menja na 54000 milja, tj oko 85 000 km

2)
Citiraj:
Kontrolu nivo ulja mozete obaviti samo kada je sud za pritisak lmelaste spojke pun. Kada je paljenje UKLJUCENO pritisnite 10 do 15 puta kocnice sve dok nivo ulja vise ne raste

Sa gornje strane posude za servo ulje isto ovo pise, samo kaze do 25 pritisaka na papucicu kocnice.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 20 Nov 2010 21:05 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Web, ovo sto sam ja napisao je od modelne 1989 godine, gde je prvo vectra a izasla sa pogonom na sva cetiri tocka, i do tada se menjao akumulator na toj kilometrazi i ispitivanje se vrsilo kako je opisano.

Posto je akumulator ulja i sam si proverio jako,jako skup u fabrici su produzili vek zamene na tih 85 ili 90000km i produzili vremensku proveru preko kocnice, koja nije uopste bitna u ovim slucajevima.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 20 Nov 2010 21:30 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Nesto se sad razmisljam za onaj moj problem..

Servo ulje iz regulatora pritiska ide u razvodnik i vraca se u rezervoar.. zar ne?

Ako je tako, tj. ako servo ulje non stop kruzi kroz sistem, onda mora da postoji neko zacepljenje u odvodu servo ulja iz razvodnika, pa ono posto ne moze da se vrati normalnim putem, izlazi na odusak????

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 20 Nov 2010 21:34 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Moze da ima neko zacepljenje, ali pre ce biti da je magnetni ventil zaglavio i ne propusta ulje nego ga izbacuje na odusak.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 20 Nov 2010 21:40 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Cek, pokusavam da skontam kojim putem ide servo tecnost iz rezervoara.....

1) Rezrevoar
2) pumpa
3) elektro ventil

odatle valjda moze u 2 smera...
1) preko regulatora pritiska u razvodnik pogona, pa nazad u rezervoar kada je pogon ukljucen
2) preko regulatora pritiska odmah nazad u rezervoar kada je pogon iskljucen.

Jesam u pravu?

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 20 Nov 2010 21:49 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Tako je i kada jedan od tih magnetnih ventila nije ispravan, ulje izbacuje nepolje van sistema.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 20 Nov 2010 21:57 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Sad mi jedno nije jasno..

Tecnost kad izadje iz razvodnika, jel ponovo prolazi kroz regulator pritiska ili direkt ide u rezervoar?

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra A Calibra Pogon na sva cetiri tocka 4x4
PostPoslato: 20 Nov 2010 22:11 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Vraca se na povratnu cev u rezervoar.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 55 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs