Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 29 Mar 2024 01:41

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 4 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Multiventil i njegova uloga
PostPoslato: 08 Jan 2010 21:22 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
SlikaSlika
Svaka boca bilo ona toroidna (umesto rezervnog), bilo ona cilindricnog ("bojler"), mora na sebi imati tzv multiventil koji je po svojim dimenzijama standardizovan!
multiventil sluzi za:
1) utakanje plina i automatsko zatvaranje dovoda prilikom skidanja pistolja za sipanje
2) istakanje odredjenom brzinom plina ka motornom prostoru radi upotrebe u samom motoru i da po enormnom povecanju protoka zatvori,tj,zaustavi istakanje
3) da ogranici kolicinu utocenog plina na 80% od ukupne zapremine same boce
4) da omoguci odrzavanje maksimalnog pritiska u samoj boci ispustanjem odredjene kolicine plina van boce
5) da omoguci ocitavanje ukupne kolicine plina u boci

Svi multiventili su standardnih mera tako da fizicki pashu na svaki tip boce, a razlike su u duzinama nosaca plovka.Duzina plovka odredjuje se u odnosu na precnik boce.Svi multiventili imaju na samom telu ventile za zatvaranje prikljucaka utakanja i istakanja,s`tim sto postoje i modeli gde se obe funkcije obavljaju samo sa jednim ventilom, a na nekim modelima se pored dva ventila koristi i elektroventil koji zatvara i otvara iskljucivo prikljucak za istakanje.
Da bi mul.ventil imao funkciju ogranicavanja ukupne kolicine plina u boci, prilikom montaze na vozilo, mora stajati pod uglom od 30 stepeni u odnosu na horizontalnu ravan (patos),sto se odredjuje samim polozajem boce.Kod toro boca taj ugao je fizicki odredjen samom konstrukcijom boce.
Sto se tice sigurnosti u pogledu odrzavanja max. pritiska u boci, na samom ventilu se nalazi "ventil" koji pri odredjenom pritisku (preko 17bar-a), otvara se i otpusta visak van boce.
Merenje kolicine plina se vrsi uz pomoc samog plovka koji preko magneta prenosi svoje pokrete na plasticnu skazaljku montiranu na spoljnoj strani ventila.Merenje uz ovakav princip je izuzetno neprecizno i sluzi da pruzi priblizno stanje kolicine u boci.Kod sistema za elektricno merenje (sequent i sl), umesto plasticne skazaljke montira se plocica koja pomeranje magneta prevodi u elektricni oblik i na taj nacin daje info o stanju nivoa u boci.
SlikaSlika
Ekletricni davac nivoa u boci:
SlikaSlika

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Multiventil i njegova uloga
PostPoslato: 11 Jan 2010 00:32 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Dec 2009 15:53
Postovi: 211
Lokacija: Smederevo
Ime: Milos
Opel: Kadett 1.6i
super!A gde ima da se kupi taj digitalan ventil??


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Multiventil i njegova uloga
PostPoslato: 11 Jan 2010 01:17 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Predpostavljam da pod "digitalni" ventil podrazumevas elektricni merac nivoa! Da bi ti radio takav davac ili ti merac, moras imati i odgovarajucu elektroniku koja je u sklopu plinskog sistema.Merac sa slike je sastavni deo sequent sistema.Sa klasicnim plinskim sistemima,koriscenje elektricnog merenja nivoa je komplikovano a cak i nemoguce iskoristiti!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Multiventil i njegova uloga
PostPoslato: 25 Jul 2013 13:38 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 29 Apr 2013 21:23
Postovi: 37
Lokacija: Beograd
Ime: Boban
Opel: Opel Omega 2.0, Renault Trafic
Imam jedno pitanje za poznavaoce ove materije. Hteo bih da zamenim multiventil. Trenutno je neki prostiji lovato multiventil ugradjen kod mene na cilindricni rezervoar 60 litarski. Stavio bih isto Lovato multiventil koji na sebi ima elektromagnetni ventil i jos sigurnosni ventil ali mi je on stajao na nekoj toroidnoj boci od 43 litara. Otprilike su slicni polozaji u odnosu na ravan boce. Pitanje je, da li treba da stelujem, savijam ili produzavam onu zicu koja nosi plovak. Jos nista nisam skidao pa zato pitam ako bi neko bio od kakve pomoci savetom da bih ja to lakse odradio.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 4 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs