Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 29 Mar 2024 01:12

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 92 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 09 Jan 2010 23:47 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Sequent plinski sistemi su sve vishe zastupljeni u nadogradnji postojeceg benzinskog sistema napajanjem goriva a trenutno u svetu drugi po tehnoloskom napredovanju.Za razliku od klasicnih pl.sistema, koristi poseban ECU (kompjuter) koji radi u saglasnosti sa postojecim ECU od vozila na koje je ugradjen.Ta saglasnost se moze pravilnije reci, zavisnost, jer seq. ecu nema sposobnost samostalnog rada.Njegova uloga je da informacije koje ECU vozila salje na benz. dizne, prilagodi sistemu rada plinskih dizni, a tom prilikom dozvoli da ECU vozila i dalje "misli", da upravlja benz. diznama.Uvodjenjem kompjuterski upravljanim plinskim sistemom, omoguceno je blizu idealnog, prilagodjenje na razne vrste motora a tim i maksimalno iskoriscenje plina kao goriva radi izvlacenja max. snage i min. potrosnje.
Informacije koje koristi ECU plina su vreme otvaranja dizni, direktno zavisno od vremena koje ECU vozila salje na benz. dizne, informacija sa lambda sonde (bez remecenja postojeceg strujnog kola),i informacija broja obrtaja motora.Ovo su info. koje se direktno uzimaju sa elektricnog sistema vozila, a info. koje jos koristi a nisu u elektrosprezi sa vozilom su, temperatura vode, odlazni pritisak samog plina, stanje vakuma na usisnoj grani (putem svog MAP senzora) i elektro merenje nivoa plina u boci.
Osnovne komponente svakog sequenta su prikazane na slici, koje se mogu razlikovati po izgledu od modela do modela.Za primer je uzet ACgas sistem, Poljski uredjaj sa radnom oznakom STAG 300. Radi bolje preglednosti, sa slike je izbaceno ozicenje!
Slika
Isparivac za seq. ima ulogu da plin iz boce sa viskog pritiska spusti na radni, koji se krece oko 1.3bar, a moze se i fizicki vrsiti blaga korekcija.Najcesce je na samom ispar.montiran senzor temp. rashladne tecnosti koja cirkulise kroz njega i koja se salje u sam ECU radi upravljanja sistemom.
Sa isparivaca se plin odvodi do filtera plina, preko njega do senzora pritiska(i temperature plina),pa skroz do elektroventila, koji su sposobni da vrse brzo otvaranje/zatvaranje te se preko njih kroz dizne, gumenim crevom dovode do uvodnika koji su usrafljeni u samu usisnu granu, locirani sto blize glavi motora.Broj elek.ventila,dizni i uvodnika zavisi od broja cilindara motora.
Poseban MAP senzor ,meri pritisak plina i stanje vakuma na usisnoj grani motora.
ECU (kompjuter) sequenta upravlja radom elektrodizni direktno zavisno od vremena otvaranja benzinskih dizni, i pri tom emulira (lazira ECU vozila) sam rad benz.dizni. Vreme otvaranja plinskih dizni se blago koriguje citanjem info. sa lambda sonde i uporedjivanjem radnog pritiska plina.Softverskim programiranjem ECU-a mogu se odrediti skoro svi parametri rada sistema.Na slici dole, mogu se videti koji se sve parametri mogu korigovati i upload-ovati u sam ECU.Izdvojicu jedan deo za primer a to je uokvireno crvenim i zelenim.
Slika
U crvenom okviru su podaci(po redosledu), zadata temperatura vode u isparivacu posle koje se omogucava prelazak na plin i moze se najcesce menjati u velikim granicama (10 - 90 stepeni), zatim sledi segment u kojem definisemo minimalan broj obrtaja ispod kog nema prelaska na plin, zatim vreme koje mora proci po prvom startovanju motora, i vreme gasenja benz. a startovanja plinskih dizni.
U zelenom okviru se definisu podaci za vracanje na benzinski rad, a ono sto je nama interesantno je definisanje obrtaja pri kom sa plinskog prelazi na benz. rad i po vracanju na obrtaje manje od definisanih, ponovo se uspostavlja rad na plinu!Ova opcija se koristi da bi prilikom potrebe za max. snagom motora, pri vecim obrtajima, motor presao na benzinski rad omogucavajuci vecu snagu.Ova stavka je na slici oznacena sa "Max RPM".
Sa desne strane se mogu ocitavati sve relevantne vrednosti u real time modu,a ono sto je nama zanimljivo to je ocitavanje vremena otvaranja i benz. i plinskih ventila.
Slika
Ono sto najvise utice na snagu i iskoriscenje plina, se odredjuje u posebnom "prozoru" programa gde se isto tako i u real time ocitava sam rad dizni.Svima je poznat izraz " mapa ", te se tako i ponasa prikaz, a i po dve ose se vrsi podesavanje vremena otvaranja plinskih dizni u odnosu na broj obrtaja motora.Na slici je putem zelene i plave boje oznacena izcitana mapa rada dizni.Plavom bojom je oznacen rad na benzinu, a zelnom rad na plinu.Po narandjastoj liniji se zadaju tacke koje se pomeranjem po Y osi, menjaju parametri
vremena drzanja otvorenog stanja plinskih dizni. X osa predstavlja vreme rada benz. dizni u milisekundama, a Y osa sa kojim brojem je multiplicirano (povecano) vreme rada plinske dizne.Plinska dizna mora imati duze vreme otvorenosti od benz. dizne da bi se dobio ekvivalent ostvarene snage motora na benz. radu.
Sva ova stelovanja po mapi obavljaju se u real time modu i prilikom rada motora na plinu!To znaci da se korekcija moze vrsiti i u toku same voznje, sto se cak i preporucuje od strane proizvodjaca.

Osnovne funkcije seq. sistema:
Neprimetan prelazak sa jedne na drugu vrstu goriva, potpuno automatizovano i u rezimima najboljeg iskoriscenja sistema.
Na slici sa komponentama, prikazana je i zujalica koja kod ACgas sistema sluzi da zvucno signalizira prelazak sa plina na benzin i to samo u slucajevima pada radnog pritiska plina u sistemu ili ti "prazna" boca.
Jedini "interfejs" za vozaca je sam prekidac u kabini, preko koga upravlja radom celog sistema, a ima i funkciju ocitavanja nivoa plina u boci.Preko jedinog tastera na prekidacu odredju je se rad ili automatski ili samo na benzinu, a kod ACgas modela i direktno paljenje na plinu.
Prednost seq. sistema je u nepotrebnosti redovnog stelovanja rada, i ne zavisi ni od prljavog filtera vazduha, niti od varijacija u kvalitetu plina.Ono sto se mora postovati, to je redovna zamena plinskog filtera, jer se tako sprecava zapusenje elektrodizni.

Izuzetna prednost je mogucnost tunig-ovanja celokupnog sistema i to bez namenskih uredjaja,tj, dovoljno je imati laptop i interfejs koji se za male pare kupuje u prodavnicama plinske opreme!
Pored mogucnosti korigovanja same mape, moze i dizati radni pritisak, i zameniti elektrodizne.Elektrodizne se prave u dve varijante.Razlika je u njihovoj otpornosti ( 3 i 1 ohm), te su sa 1 ohm brze u svom radu!Na slici, komponenta oznacena kao dizne, mogu se razbusivati i na taj nacin stelovati max protok plina kroz elektroventile.Razbusivanje ima svoje granicne vrednosti, jer posle toga se neoseca povecanje snage, ali se oseti povecanje potrosnje.
Da zakljucim osvrt na tunig, velike se razlike postizu sa korigovanjem mape.Za svaki motor se mapa razlikuje, te je omogucena stavka u programiranju,da se po prvom pustanju sistema u rad, uredjaj moze sam namestiti,odnosno,uskladiti sa radom motora.Ta stavka se vidi u glavnom prozoru programa oznacena sa "AutoCalibration".Ovo nije samo da se preporucuje, nego je obavezna stavka prilikom pustanja sistema u rad, ali se odma po zavrsetku kalibracije moze preci na korigovanje mape.

Ova slika je samo jedan primer kako to izgleda po ugradnji u vozilo:
SlikaSlika

Da ponovim, ovo je sve objasnjeno u skladu sa ACgas modelom sequenta.Moja je predpostavka da su slicni i drugi sistemi,ali o njima nemam informacije niti sam radio sa njima!
Uzivajte u koriscenju! :ok:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 10 Jan 2010 00:58 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Svaka ti čast!
Interesuje me samo kako izgleda interfejs za kačnje na laptop i gde se kači?
Da dodam, na mom autu je zujalica smeštena u sam prekidač.
Evo našao sam http://mextrem.npage.eu/lpg_64155398.html

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 10 Jan 2010 01:15 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Jedan je model u pitanju ali ima mogucnost konektovanja ili preko RS232 ili sa malim adapterom,preko USB-a.
SlikaSlika

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 10 Jan 2010 01:27 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Moram videti negde da mi odrade spuštanje temperature za prebacivanje na plin, da ne čeprkam oko termodavača na raspršivaču.
Svaka čast još jednom i hvala.

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 10 Jan 2010 21:59 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Jan 2010 02:44
Postovi: 2053
Lokacija: Nis-Svrljig
Ime: Milan
Opel: Kadett E & Astra G Bertone & BMW E93
Odlicna tema, svaka cast! :postovanje:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 10 Jan 2010 22:57 
Extra si obradio temu, svaka cast,samo mi josh fali 500 komada da ubacim u kola i da se vozim kao gospodin i da zaboravim da gledam u pokazivac nivoa goriva :)


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 19 Maj 2010 21:20 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Odlicno objasnjeno, cak je i meni sad jasno :P

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 05 Nov 2010 22:11 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Maj 2009 20:01
Postovi: 1258
Lokacija: Stari Banovci
Ime: Andrej
Opel: Calibra c20xe, zauvek, a trenutno i Corsa D1.3 i Golf 5 1.9tdi
Da li kod sekvent uređaja postoji mogućnost trep kodova?


Ps.- svaka čast za temu...

_________________
Upoznaj svoj auto u šraf... Da bi ga više voleo. :-)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 05 Nov 2010 23:05 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Nemogu sa sigurnoscu reci da svi uredjaji nemaju tu mogucnost, ali za ove koje znam a to su ACgas i Lovato, nisam naleteo na definisanje postojanja trep kodova,,,,samo postoji da ti putem lampice i zvucno dojave da postoji neka greska! Greska se ocitava sa softwerom.

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 06 Nov 2010 23:03 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 27 Maj 2010 01:49
Postovi: 383
Lokacija: Zrenjanin
Ime: Zoran
Opel: Kadett 2.0 16v GSI C20XE
Pozdrav a dali ko ima inerfeis za REG-ov sekvent da proda i koliko para


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 12 Dec 2010 13:11 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 12 Jul 2010 17:40
Postovi: 9
Lokacija: beograd
Ime: predrag
Opel: vectra 1.8 16v
Inace ako hocete da palite na plin kod sequenta prvo drzite pritisnut onaj prekidac za plin i palite auto upalice na plin to naravno nije preporucivo kada su temperature ispod nule!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 12 Dec 2010 14:15 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
dugme pocinje da se drzi pre davanja kontakta

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 12 Dec 2010 14:23 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Nazalost, to nevazi za sve uredjaje,tj, marke! ACgas imaju tu mogucnost, a npr, landi to nema! ne znam za sve ostale, ko ima neka proba!
I za sequent vazi isto pravilo kao i za obican sistem, kad je niska temperatura, moze se paliti direktno na plin, ali nema turiranja i nema kretanja dok se voda ne smlaci!
Ovakav princip paljenja motora, tj, da moze i direktno na plin je predvidjen za slucajeve kad imate problema na benzinu (zezaju dizne i slicno), ali imati uvek u vidu da benzinska pumpa radi i kad je na plinu te ako ste ostali bez benzina, nema voznje ni na plinu ili ode pumpa!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 12 Dec 2010 17:43 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 16 Jun 2010 12:51
Postovi: 982
Lokacija: Požega-Subotica
Ime: Marko
Opel: Ascona 1.6i & Punto 1.2
Garaza: pogledaj
tartarini može probao sam, nego usput kakav je ovaj sistem što imam na puntu zna li neko, kako se kotira?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 17 Apr 2011 18:27 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Apr 2011 17:50
Postovi: 47
Lokacija: NIS Knez Selo Sunrise
Ime: vukasin
Opel: opel vectra 2.0 c20ne , kadett c20xe , manta 3.0 24v itd
ugradis lovato i bez brige :dedica:

_________________
Kume ti vozi , ja sam malo popio :)))


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 17 Apr 2011 19:07 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04 Maj 2009 15:01
Postovi: 242
Lokacija: Jagodina
Ime: Milos
Opel: Astra G 1.6 8V, Astra H GTC 1.3CDTI, BMW e46 318i
Garaza: pogledaj
Imam jedno pitanje sto se tice pumpe za benzin. Da li je preporucljivo da se ugradi neki prekidac da gasi pumpu za benzin, posto mi mnogi pricaju da ce ovako da crkne samo je pitanje vremena?

I mislim da imam problem, na 500 km, auto potrosi oko 9 litra benzina, pa mislim da trosi i benzin i plin istovremeno, jer na leru dok se zagreje nemoguce da potrosi toliko benzina. Pa me zanima sta to moze da bude?

Svaka cast za objasnjenje. :postovanje:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 17 Apr 2011 19:14 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
tesko da bi radio ako trosi dva goriva istovremeno
a uz sve to benzinske dizne su ugasene,t.j. zatvorene

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 17 Apr 2011 19:24 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04 Maj 2009 15:01
Postovi: 242
Lokacija: Jagodina
Ime: Milos
Opel: Astra G 1.6 8V, Astra H GTC 1.3CDTI, BMW e46 318i
Garaza: pogledaj
A gde ode onda toliki benzin kad on jos u garazi prebaci na plin? To meni nije jasno. To je 100 km voznje na benzinu...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 17 Apr 2011 19:28 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
kradu ti gremlini :D

salim se,da ti kazem,benzin koristis u 90% slucajeva na hladan start. tu je smesa bogata i drugaciji se prosek vadi kada je upitanju potrosnja

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 17 Apr 2011 20:16 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Tacno je da su benzinske dizne u stanju mirovanja,tj, zatvorene dok motor radi na plin, ali ako su zaprljane ili se polako na njima taloze necistoce i to sve lepo zapekne dok se motor vozi na plin, onda se desava da benz. dizne ne zatvaraju idealno i da pod pritiskom kojem su izlozene jer pumpa radi, propustaju po malo benzina.
Obicno bi to trebalo da se oseti kao nemiran rad motora na leru, ali u vecini slucajeva se nije osetilo.
Zakljucak,...treba uvesti stavku redovnog ciscenja dizni dokle god je u upotrebi los benzin i dosta vremena ili sati , motor radi na plinu!

Naravno, benzin se i trosi dok se motor zagreva, da stvori dovoljnu temperaturu za prelazak rada motora na plin!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 17 Apr 2011 20:37 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04 Maj 2009 15:01
Postovi: 242
Lokacija: Jagodina
Ime: Milos
Opel: Astra G 1.6 8V, Astra H GTC 1.3CDTI, BMW e46 318i
Garaza: pogledaj
Znaci moram da nabavim nesto protiv gremlina. :ludilo2:

Malo offtopic, ali nema veze, kako da ocistim dizne? Ipak mislim da je previse 8 litara benzina na 500 km. Plus sada nije tako hladno, za 2 minuta prebaci na plin.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 17 Apr 2011 20:53 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Pretrazi malko teme, ima sve u detalje oko ciscenja dizni,...ili ako si u BG-u, kontaktiraj Godzu, on to radi onako kako treba! :wink:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 04 Okt 2011 13:02 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 15 Sep 2011 16:12
Postovi: 17
Lokacija: Podgorica
Ime: Vladan
Opel: Astra 1.6 16v 2002god.
Da li je poželjno da se na sekvent priključi i očitavanje Lambda sonde, da li se s tim poboljšava potrošnja? Na AC Stagu iako Lambda sondu nisam prikljlučio, očitava neke vrijednosti (0.34)... Na mom opelu Z16xe postoje 4 žice na Lambda sondi (dvije bijele, siva i crna) i koju bi trebalo spojiti sa ljubičastom žicom sa AC Staga?

Pozdrav!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 04 Okt 2011 16:23 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 15 Sep 2011 16:12
Postovi: 17
Lokacija: Podgorica
Ime: Vladan
Opel: Astra 1.6 16v 2002god.
Hvala na brzom odgovoru :)

Treba li da diram šta oko mapa kad spojim lambda sondu? Nadam se da se neće poremetiti, jer sam ih dobro izjednačio....

Pozdrav!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sequent plin - u detalje
PostPoslato: 04 Okt 2011 16:56 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Avg 2009 09:55
Postovi: 76
Lokacija: Surdulica
Ime: Saša
Opel: trenutno bez opela
ascona GLS je napisao:
ugradis lovato i bez brige :dedica:


Uz svo poštovanje ali ne mora da znači da je tako.
Na službenoj Ladi " Niva " imamo ugrađen sekvent, Lovato, ali izgleda vrlo nestručno. Auto nije prešao 60000 a jedno 3-4 puta je bio na servisu plinskog uređaja. Čak su zadnji put zamenili računarsku jedinicu, uz izgovor da je ljudski faktor kriv za njeno crkavanje.
PS kao da smo mi piš... po njoj pa je ona zato crkla.
Uređaj kao uređaj tj njegov kvalitet je nesumnjivo veoma bitan, ali složićete se samnom veoma bitna je i stručnost samog majstora.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 92 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs