Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 17:43

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 39 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 08 Jan 2010 23:08 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
SlikaSlika
U upotrebi su 3 vrste isparivaca,a to su:
1) vakumski
2) elektronac
3) sequent

Vakumski i elektronac po principu rada su identicni a razlika je u sistemu pustanja plina u sam isparivac!Vakumski uredjaji se koriste kod motora sa karburatorom a elektronci kod motora sa ubrizgavanjem (a mogu i na karburatoski).
Funkcija isparivaca je da plin koji je inace na visokom pritisku, svede na nizi, radni pritisak (do 1.5bar), zagreje sam gas (uz pomoc tople vode), i da na osnovu protoka vazduha u karburatoru ili ispred leptira usisne grane, pusta manju ili vecu kolicinu plina.
Vakumski isp. na telu ima "cevcicu" koja se spaja sa usisnom granom i na taj nacin stvara potreban vakum za otvaranje ventila za pustanje plina u isparivac.
Elektronac isp. na telu umesto cevcice ima elektroventil za istu funkciju.
U samom isparivacu se nalazi set membrana i gumica koje imaju ulogu regulacije radnog pritiska i regulaciju kolicine izlaznog plina.
Na telu isp. postoje plasticni ili metalni regulatori protoka plina u rezimu rada motora na leru.
Ono sto je vazno za pravilan rad isparivaca je da voda koja prolazi kroz njega ima toliku temperaturu da moze zagrejati telo isparivaca a samim tim i gas unutar njega!Usled male temp. vode dolazi do zaledjivanja svih membrana i onemogucavanja pravilnog rada isparivaca.
Isparivac sequent sistema se razlikuje od klasicnih samo po jednoj stavci.Ovaj model isp. nema mogucnost regulisanja protoka plina ni na leru ni u zavisnosti od protoka vazduha kroz usisnu granu.
SlikaSlika
SlikaSlika

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 08 Jan 2010 23:21 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15430
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
odlican post, naravno i ostali ali da ne davim sve teme o plinu :respekt:

bas me je zanimalo ovo a nisam hteo da gnjavim na forumu :aplauz:

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 08 Jan 2010 23:31 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Mene interesuje samo kako je jedan moj poznanik vozio yuga na plin 3 godine bez i jedne kapi benzina, znači palio je auto na plin i po najvećem mrazu i nije imao problema sa isparivačem. A drugi poznanik mi pre par dana kaze kako je jedan lik prevezao termodavač na isparivaču sekvent uredjaja i da tako vozi, znači upali ga na benzin i posle par sekundi prebaci na plin davanjem gasa i takodje nema problema. E sad koliko se membrane zalede dok je motor hladan ne znam ali i jedan i drugi nemaju problema sa plinom.
Da dodam svaka čast za objašnjenje iznad. :)

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 09 Jan 2010 00:26 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Evo polako i pazljivo procitaj objasnjenje i shvatices principe rada motora na plin iako je hladan!Sve to sto pise tamo je iskljucivo od mog licnog iskustva voznje forda samo na plinu (benzin je ukinut) i to u vremenskom periodu od skoro 5 godina!

link:
viewtopic.php?f=136&t=7219

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 09 Jan 2010 00:34 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
na zalost to je izgleda stvar od slucaja do slucaja...

ja sam askonu palio na najvecim mrazevima na plin,i to verovali ili ne dovoljno je bilo da okrene dva puta radilica i da u pali. do duse sve je bilo u naboljem redu,sruja,motor,gasna instalacija...

a kod mog tasta na zastavi je avantura upaliti auto direktno na gas i kada su hladne noci.
jednostavno se ukruti gumica na klackalici od hladnog plina i tada pocinje da pusta previse gasa u usis
mada podosta stvari mora oko struje da sredim na zastavi pa da ocekujem malo bolje rezultate...

a to membrane... to su price za malu decu :":

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 09 Jan 2010 00:49 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Bozo,...naravno da postoje razlike u kvalitetu samih gumica,ali ovo pricamo sa predpostavkom da su u pitanju kvalitetni uredjaji, da su sistemi za paljenje u odlicnom stanju i da je naravno motor sto bolji!
Ne treba zaboraviti da je benzin mnogo lakse upaliti nego plin.
Cak sta vise, stanje motora najvise znaci, jer evo i ja sa corsom imam problem paljenja na plin kad su nize temperature.

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 09 Jan 2010 01:05 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Bane66 je napisao:
Ne treba zaboraviti da je benzin mnogo lakse upaliti nego plin.

Pa ja bih i palio na benzin pošto je sekvent a posle par sekundi se pale lampice na prekidaču i prebacije se na plin davanjem gasa a mislim da nemoze da se upali samo na plin kod sekventa. Ovim bih izbegao čekanje da se raspršivač zagreje pa da tek onda prebaci na plin.

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 09 Jan 2010 13:27 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Sep 2008 22:25
Postovi: 1428
Lokacija: Zdovac
Ime: Tata
Opel: Seat
matori svaka cast!!!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 09 Jan 2010 13:52 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Nov 2009 02:12
Postovi: 421
Lokacija: Beograd
Ime: Nikola
Opel: Kadett b ls coupe
:wow Prava tema za nas koji vozimo na plin, svaka cast... :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 20 Jan 2010 00:41 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Jan 2010 20:24
Postovi: 141
Lokacija: Ostruznica Srbija
Ime: Mladen
Opel: Vectra A 1.6 GL
aj i ja da dodam sledece. kupio sam skoro vektru. do sada sam je vozio samo na plin posto imam problem sa pumpom za benzin. jos je nisam na benzin vozio. ali bez obzira na mrazeve pali iz prve. ujutru dam kontakt i pritisnem 2x ono crveno dugmence i pali. zavergla dve tri sekunde i gotovo. sad ne znam koliko je sve to ok ali za sada nemam primedbi

_________________
OPEL VECTRA 1.6 60KW


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 20 Jan 2010 01:17 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Jan 2010 02:44
Postovi: 2053
Lokacija: Nis-Svrljig
Ime: Milan
Opel: Kadett E & Astra G Bertone & BMW E93
Cak i ako moze da upali na niskoj temperaturi na plin, to se ne preporucuje! Tako se znatno skracuje vek isparivaca, tj. komponenti u njemu, pre svega membrane.

Inace, tema je odlicna, jos kad bi bilo i slika drugih uredaja, a ne samo Lovata, ali dobro, poenta je da se okvirno vidi sta je sta, tako da je ok. ;)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 20 Jan 2010 01:52 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Princip rada kod svih klasicnih uredjaja je isti.Male su razlike u izgledu unutrasnjosti i dimenzija delova navedenih u postu te sam zato uzeo samo jedan za primer. Mogao je to biti i Landi i Atiker ili neki drugi. :ok:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 20 Jan 2010 21:59 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Jan 2010 02:44
Postovi: 2053
Lokacija: Nis-Svrljig
Ime: Milan
Opel: Kadett E & Astra G Bertone & BMW E93
Slazem se! Ja imam Landi i razlike jesu minimalne...! Ako slucajno imas ovakve slike za Landi Renco, mozes da mi posaljes na PP, da ne bi ponavljao nesto slicno u temi. A bas me interesuje kakav je Landi unutra, pa ako imas takve slike bilo bi odlicno... ili mi daj neki link ;) Hvala unapred!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 20 Jan 2010 22:10 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Landi renzo je do pre 3 godine radio zasebno od Landi-a!Sad je to ista kuca.ne znam koji ti tacno imas model.Stari Landi Renzo su veci cak i od Lovata, a noviji su manji!
Nadji na netu sliku tvog uredjaja da bi znali o kom je modelu rec!
Sto se tice slika, imam , ali za mali Landi elektronac!Malo su losije slike, s mobilnog su, a inace su napravljene prilikom ciscenja i servisiranja doticnog uredjaja!
Da ti nesaljem slike bez veze, prvo nadji sliku tvog uredjaja, ili barem procitaj sa isparivaca koji je tacno model!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 20 Jan 2010 22:17 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Jan 2010 02:44
Postovi: 2053
Lokacija: Nis-Svrljig
Ime: Milan
Opel: Kadett E & Astra G Bertone & BMW E93
Vazi, najbolje je to sto kazes. Pogledacu na samom isparivacu i to ce biti najbolji orjentir. Dotle, samo mogu da kazem da je moj Landi Renco ugradjen pre 4 god i da je obican, za karburatorski sistem...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 16 Apr 2010 22:32 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Jan 2010 02:44
Postovi: 2053
Lokacija: Nis-Svrljig
Ime: Milan
Opel: Kadett E & Astra G Bertone & BMW E93
@ Bane66

Sa malim zakasnjenjem, evo slika mog isparivaca-slikao sam ga...

Slika

Slika

Slika


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 17 Apr 2010 22:34 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Jan 2010 02:44
Postovi: 2053
Lokacija: Nis-Svrljig
Ime: Milan
Opel: Kadett E & Astra G Bertone & BMW E93
@ Bane66

Imas li neke slike za ovaj model ili ne...? Ovo sto smo "pricali" u ovoj temi, par postova ranije?

I pitao bih te gde se nalazi filter na ovom mom isparivacu? Ako bi mogao da mi obelezis, posto ja ne znam gde je? Hvala unapred!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 17 Apr 2010 23:08 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
To je mali Landi elektronac i trebalo bi je sa oznakom CE04 (pise na telu isparivaca).Slike nemam jel su bile lose i nisu nizasta.Sto se tice filtera, on se nalazi u tom ventilu koji se nalazi direktno nakacen na sam isparivac a glavna cev od plina ulazi u njegovo telo,odnosno direktno u deo gde se nalazi filter.
Sam uredjaj je vrlo jednostavan, tako da mozes slobodno da ga rasturas.Samo obrati paznju gde je sta bilo i neces imati problema.Ako si vec presao preko 60000km sa tim uredjajem, vec je vreme da menjas sve gumice i membrane u njemu.Sve sto je potrebno ima da se kupi i nije neka prevelika cena (negde oko 1.700 din).

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 19 Apr 2010 03:42 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Jan 2010 02:44
Postovi: 2053
Lokacija: Nis-Svrljig
Ime: Milan
Opel: Kadett E & Astra G Bertone & BMW E93
Tako je Bane, sad sam nesto trazio i po netu... samo sto si permutovao slova: nije CE04, nego EC04, ali svakako hvala-uputio si me u pravi smer...

Evo neceg korisnog za Landi:

http://www.landi.it/layout.jsp?idz=6017 ... rodotto=22

http://www.landi.it/repository/document ... ystems.pdf

E sad, ako sam te dobro razumeo, filter je na obelezenom mestu na slici?

Slika

a membrane bi trebalo da su ovakve?

Slika

Sto se tice membrana, hocu da ih zamenim, jer jesam presao nesto malo preko 60.000km bez ikakvog servisiranja isparivaca. Tacno je da i nemam neke simptome da su lose, sem sto mozda jednom u 2 ili 3 meseca nece da upali na plin kad je zagrejan, ali ja tada upalim na benzin i prebacim... S obzirom da kazes da kostaju oko 1700d. to nije puno para i hocu da ih zamenim, samo me plasi da ne naletim na neke kineske ili neke koje ce mozda i kao nove biti losije nego ove trenutne, pa me zanima gde mi preporucujes da trazim da kupim da bi bile ipak original italijanske? Hvala puno!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 19 Apr 2010 17:12 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Sto se tice filtera, upravu je tu gde si pokazuje strelica!
Ja uzimam membrane od Union Karich-a, i nisam imao nikakvih problema sa njima.Da li Italijanske ili neke divca,ne znam.Mislim da neces pogresiti da uzmes bilo koje, bice bolje nego sto je sad! :ok:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 20 Jan 2011 12:17 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Jul 2010 21:51
Postovi: 27
Lokacija: Jagodina
Ime: Ivan
Opel: Ascona 1.6i
ajde pomognitemi gde treba da se stavi ona mala gumica sto je okrugla i ravna. lovato isparivac nije elektronac. auto mi poceo da trosi preko 20l. i ako ta gumica uopste ima veze sa potrosnjom.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 14 Feb 2011 20:32 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1824
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
Nisam nigde mogo da pronađem informaciju, čemu služi ovo na Lovato isparivaču u sredini gde ide jedna žica, i da li je problem što se lako pomera (labavo je)?

Slika


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 14 Feb 2011 20:39 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
to je cok da pusti plin u grlo prekoo dugmeta pre pokretanja motora.
moze da bude stregnuto,moze i labavo,ako radi nema nikakvih problema

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 14 Feb 2011 20:51 
OffLine
Moderator
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Maj 2010 20:34
Postovi: 1812
Lokacija: Zemun
Ime: Bojan
Opel: Astra Betrone 2.0T
Garaza: pogledaj
to je za ubacivanje dodatnog plina pri paljenju,
a to pokreces perko prekidaca koji se nalazi pored prekidaca za menjanje benzin plin,
slobodno mozes sa rukom da ga stegnes...

_________________
phase 3, 402m 13.7s


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Isparivac i njegova uloga
PostPoslato: 15 Feb 2011 00:36 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1824
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
Hvala lepo :ok:


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 39 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs