Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 18:33

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 4 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Opel omega-najjace verzije, ukratko
PostPoslato: 16 Feb 2010 02:16 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Feb 2010 20:28
Postovi: 295
Lokacija: Novi Sad/Šabac
Ime: Goran
Opel: kadett E CC 1.6
Opel omega je limuzina, koju je naravno proizvodio Opel od 1986. do 2003. godine. Pojavila se kao zamena za Opel rekord, i proglasena je za auto godine u Evropi 1987. U ovom tekstu se necu baviti celom istorijom modela, nego samo njenim sportskim, najacim varijantama.

Omega 3000

Ova sportska verzija Omege imala je 6-cilindricni, redni, 3.0 l motor, sa 12 ventila, koji je proizvodio 177ks. Takodje odlikovala se nizim vesanjem, i ogranicenim slip diferencijalom, kao i drugacijim prednjim i zadnjim spojlerom. Auto je imao maksimalnu brzinu od 222km/h, i ubrzanje od 0-100km/h za 8.8s. Ovakve performase bi zadovoljile svekog prosecnog vozaca. Medjutim nesto je nedostajalo. Upravljivost automobila je bila odlicna, i odmah se videlo da bi mogla da trpi i jaci motor.
1989. godine, Omega 3000 je unapredjena. Motor sada potpuno nov, sa glavom od lakih legura,DOHC, ima 24 ventila, dve bregaste i varijabilni usinu granu(Opel Dual Ram system). Takodje, koristi I unapredjen ECU. Snaga se povecala na 204ks, sto je povecalo maksimalnu brzinu na 240km/h, a ubrzanje od 0-100km/h je spusteno na 7,6s. U zemljama, u kojima se prodavala pod znakom Vauxall-a, 3000 su zvali Carton GSi.

Omega Evolution 500

Slika

Slika

Slika

Pocetkom '90. opel je trazio auto za takmicenje u DTM. Odlucili su se za Omegu, medjutim motor iz 3000 jednostavno nije mogao da se nosi sa M3, Audijima i Mercedesima 190. Odluceno je da se napravi pravi trkacki model, sa trkackim body-kitom, svojevrsna evolucija 3000-24v.Ovo je ogranicena serija(napravljeno je 320kom) proizvedena u saradnji sa Irmscher-om. Trkacka verzija, koja se koristila na stazi imala je dva motora: motor za sezonu '91./'92. je bio isti kao i serijska verzija, ali sa 412ks, na 8000rpm, ubrzavao je od 0-100km/h za 4,7s, i mogao je da dosegne 300km/h;za sezonu '93 imala jemotor od 3780ccm i 440ks, na 9200rpm, ubrzavala je od 0-100km/h za oko ?s, i naravno- mogla je skoro da dosegne 320km/h. Tezina automobila je takodje bila smanjena na 1080kg, odnosno 1090-za sezonu '93. Medjutim, nije postigla neki zapazen uspeh. Auto je bio veoma brz, ali mu je veliki nedostatak bio njegov teski "sestak".
Auto za "mase" je imao 3,0l, redni “sestak” koji je proizvodio 230ks. Ubrzanje od 0-100km/h bilo je 7,5s, a maksimalna brzina 249km/h. Odlikovao se punim spojler-kitom i prosirenim rubovima ispod kojih su se krie ATS-ove felne 8jx18". Spojler na gepeku je bio identican onom koji se koristio u DTM-u, a podizao se pomocu el. motora kad je brzina bila izmedju 85km/h i 140km/h. Promene na motoru su bile minimalne: radilica je olaksana, smanjivanjem broja kontrategova sa 12 na 8, tj sa 29,5kg na 23kg. Ovo je bilo neophodno posto je, kao i u trkackoje verziji, maksimalna brzina postizana na oko 10000rpm...
Eh da model je prodavan iskljucivo u crnoj boji.

Lotus Omega

Slika

1989. godine, zajedno sa Lotusom napravljen je automobil visokih performansi. Nazvan je Lotus Omega. Zanimljivost vezana je za njega je da je napravljen koriscenjem velikog broja razlicitih delova iz celog GM konzorcijuma. Motor je I dalje bio 3,0l, sa 24 ventila, medjutim Lotusu je prepusteno da ga “podesi”. Lotus je dodao izdrzljiviju I vecu radilicu, sto je povecalo celokupnu zapreminu motora na 3,6l. Dva Garrett T25 turbopunjaca su instalirana, zajedno sa vodeno-hladjenim intercoolerom. ECU je takodje promenjen, a paljenje je promenjeno u AC Delco Type(isto takvo koristi Lotus Esprit). Rezultat je bio 377ks i 568Nm obrtnog momenta. Omega je takodje dobila i veci diferencijal, od Holdena sa 45% LSD, a menjac je promenjen u 6-brzinski ZF iz Corvette ZR1! Gume je posebno proizvodio Goodyear-a mogu se prepoznati po malom slovu Ω (Omega) sa strane. Na svim tockovma su se nalazili samoventilirajuci diskovi od 330mm, sa trkackim kocionim celjustima. Auto je mogao da ubrza do 100km/h, i da se vrati do 0 za manje od 15s. Ovo je bilo potrebno jer je auto mogao da dostigne 287km/h, mada postoje tvrdnje da je nemodifikovana, lako mogla da premasi I 300km/h. Ova cinjenica nije bila popularna u to vreme, jer su mnogi Nemacki proizvodjaci brzih I mocnih automobila ogranicavali maksimalnu brzinu svojih modela na 250km/h. Auto od 1663kg, ubrzavao je od 0-100km/h za 5,3s, a od 0-160km/h za 11,5s, a od 0-200km/h za 18,3s!
Karoserija se nije mnogo razlikovala od serijskog modela osim po zadnjem spojleru, usisnicima za vazduh na haubi, Lotusovom znaku na haubi i gepek vratima, kao i sirim rubovima. Auto se prodavao samo u jednoj boji, Imperijalnoj zelenoj-koja je bila na izgled crna sve dok se ne izlozi direktnom svetlu, kad postaje zelena.
Nekoliko godina je Lotus Omega bila najbrza serijska limuzina sa cetvoro vrata.
Proizvedeno je ukouno 950 komada, od toga 630 Omega, i 320 Carltona.

Omega V8 :shock:

Opel je planirao da unapredi najeksluzivnije modele Omege sa mocnim GM LS1 V8 motorom iz Chevrolet Corvette.
Model je bio spreman za serijsku proizvodnju i premijerno je prikazan na 70. Sajmu automobila u Zenevi(02.03.2000.) V8 verzija je trebala da pocne sa prodajom na jesen 2000.
Medjutim, Opel je iznenada odustao od ovog modela. Strucnjaci iz Opela su bili zabrinuti da li je motor “volgasfest”(ger. Otporan na cepanje-po Srpski blue_thumbu )-postojala je bojazan od pregrevanja i ostecenja motora prilikom voznje na punom gasu po Autobahn-u na duzi vremenski period.

Koristan link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Carlton

http://www.evo500.no/evo-story.htm

http://www.evo500.de/english.htm

http://www.youtube.com/watch?v=XPhdwVT7rvM

_________________
GTE, GSi, Boss, BigBoss, Superboss, 200 Ts....to su bili dani


Poslednji put menjao superboss dana 16 Feb 2010 10:45, izmenjena 8 puta

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Opel omega-najjace verzije, ukratko
PostPoslato: 16 Feb 2010 02:27 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15430
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
najzad da neko napise ozbiljniji tekst o omegi :ok:

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Opel omega-najjace verzije, ukratko
PostPoslato: 16 Feb 2010 14:22 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Okt 2008 21:44
Postovi: 3050
Lokacija: leskovac
Ime: vlada
Opel: renault laguna 1.8 16v initiale
Garaza: pogledaj
evo vam sve o njoj ali je na nemackom a ja ne znam da prevedem
http://www.senatorman.de/opel_omega_a.htm

edit:

ako ovo neko nadje za vectru b nek javi,interesuje me sta je islo od opreme po oznakama...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Opel omega-najjace verzije, ukratko
PostPoslato: 29 Sep 2010 00:06 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Avg 2010 13:30
Postovi: 1134
Lokacija: Novi Sad
Ime: Luka
Opel: Kadett GSI16V, Monza GSE, Senator A
mene interesuje koliko modela omege evo 500 je proizvedeno, koliko 3000 12v i koliko 3000 24v?

Čvarci, kavurma i ostali offtopic pobrisani :) v13

_________________
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI

Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Irmscher, Mattig, Rieger, Kissling


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 4 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs