Opel Omega je bio jedan od modela Nemackog auto proizvodjaca Opel izmedju 1986 i 2003. Kao zamena za Opel Rekord, bio je izabran za Evropski auto godine 1987. Kao i Rekord, Omega je bila proizvodjena u RĂĽsselsheim u Nemackoj. Bile su dve generacije ovog modela, druga (Omega B) proizvedena 1993. Omega je bila u dve varijante kao limuzina i karavan varijanta.
U Velikoj Britaniji, Omega A je bila prodavana kao druga generacija Vauxhall Carlton (prva generacija Vauxhall Carlton je imala oznaku Opel Rekord) E2, kao i Omega B generacija Vauxhall Omega. Omega je takodje bila proizvodjena i prodavana u Brazilu kao Chevrolet Omega i Suprema (Karavan), ali se ovo ime sada koristi kao uvozne Holden Commodores. Sa drugom oznakom Omega B MV6 je takodje prodavana i u Severnoj Americi pod imenom Cadillac Catera.
U Velikoj Britaniji UK, Omega je bila i policijski auto. Po zavrsetku proizvodnje Vauxhall ekvivalent-zamena za ove policijske automobile je Vauxhall Vectra.
Proizvodnja Omege prestaje 2003. Nije bilo direktne zamene za nju ali zato Vectra i Signum se mogu uzeti kao naslednici ovog automobila.
Razvoj
Originalna Omega je bila lansirana 1986 (proizvodnja je krenula u septembru) kao zamena za Opel Rekord, koji je bio u proizvodnji do 1978. Telo je bilo kreirano kao evolucija prethodnog Opela,dizajnirana sa vecom aerodinamicnoscu u pogledu smanjenja potrosnje zbog velike cene goriva. Rezultat je bio izvanredan sa koeficijentom od 0.28 (0.32 za Karavan). Ceo razvojni program je kostao 2 miliona Nemackih Maraka.
Omega A je bila proizvedena u dve varijante limuziana i karavan,sa oklopom slicnim konkurentu Ford Scorpio i Rover 800. Kao i Rekord, Omega A je usvojila Vauxhall Carlton naslovnu plocicu za Britansko trziste. Rekord-zasnovan na Opel Senator A je bio zamenjen sa Senator B, zasnovanom na slicnom konceptu kao izduzenoj Omega platformi i karoseriji,zajedno sa jedinstvenim limenim modifikacijama-ispravkama.
Tehnicke novine
U poredjenju sa Rekordom, Omega je imala mnogo modernija tehnoloska dostignuca, koja su i za sam Opel bila nova, a ako ne i za celokupnu Evropsku auto industriju. Najvise u segmentu elektronskih dostignuca koa sto su, ABS, centralni kompijuter (koji je prikazivao trenutnu potrosnju goriva i brzinu kretanja), klima uredjaj i moderan LCD displej (dostupan u nekim verzijama 1987 ali izbacen 1991). Vaznije je to da je Omega je dolazila sa sistemom za samo dijagnozu kvarova (koja je danas standardna oprema kod svih automobila), ciji su izvestaji mogli biti procitani od autorizovanog servisa.
Pogonska Snaga
Sve Omege su koristile postavljene motore napred,sa zadnjom vucom, i sa petobrzinskim manuelnim menjacem ili cetvorobrzinskim automatskim menjacem. Motori su bili 1.8 L, 2.0 L and 2.4 L cetvoro cilindricni (2.0 L and 2.3 L Diesel, 2.3 L turbodiesel), 2.6 L, 3.0 L, 3.0 L-24v sestocilindricni. U Brazilu, Chevrolet Omega/Suprema je bio proizvodjen u verzijama 2.0/2.2 cetvoro cilindrican i 3.0 V6 Opel motorom. 4.1 6cilindra Chevrolet Opala, je bio snazan i omiljeni u Brazilu.
Modeli i specijalne verzije
Cetri uporedna modela su bili LS, GS, GLS and CD (od najnovijeg do najskupljeg). Osnovni model LS je bio za siroko trziste i sa dvosedom koji nije bio dostupan na svim trzistima.
Za 1991 godinu, Omega A je pretrpela neke promene prednjeg i zadnjeg dela, kao i materijali u unutrasnjosti.
Omega 3000 / Carlton GSi
Omega 3000 je bila sportska verzija Omege. Imala je 3.0 litra 12ventila, koji je proizvodio 177 bhp. Druge ispravke u odnosu na osnovni modelje bilo osim amortizacija, kao i drugaciji izgled prednjih spojelera. Ovaj auto je dostizao brzinu od 222 km/h i ubrzanje od 0-100 km/h za 8.8 seconds.
U 1989, Omega 3000 je bila usavrsena. Motor je tada imao 24 ventila, dve bregaste u glavi, i varijabilne prikljucne otvore (Opel Dual Ram system). Takodje je koriscena napredna tehnologija kontrole motora. Snaga je povecana do 204 bhp, sto je povecalo brzinu na 240 km/h, ivreme ubrzanja od 0-100 km/h smanjeno na 7.6 sekundi.
U zemljama gde je auto bio prodavan kao Vauxhall 3000 je nazivana kao Carlton GSi Omega Diamant
Ovaj opcioni paket je bio predstavjen u 1988 i mogao se dodati na GLS, LS and CD osnovne modele, metalik boju, tonirana stakla, stereo kasetofon, razne presvlake, kao i obojene retrovizore. Ovaj paket je prodavan dobro i nakon ispravki “Omega B” je ovaj paket je zadrzan.
Omega Edition '88
Ovo je bio specijalni paket koji se pojavio u 1988 godini. Sadrzao je matalik boju, kozni enterijer kao i tonirana stakla.
Omega Serija Sportive
Ovo je bio opcioni paket za 4 cilindra i 6 cilindra station wagons. Ukljucivao je specijalnih 5-lanca za kocenje kao i neke luksuzne stvari unutrasnjosti.
Omega Club
Club paket je bio moguc na karavanima, I sadrzao je podesiva specijalna sedista i ostale luksuzne stvari.
Omega 24V
Fabricke prepravke
Omega Evolution 500
Ovaj model je bio proizveden u ogranicenim serijama pod nazivom Irmscher. Pravljen je sa namerom da bi se Opel mogo takmiciti u DTM. Automobil je imao 3 litra proizvodeci 230 BHP. Automobil je ubrzavao od 0-100 km/h za 7.5 sekundi I dostizao maksimalnu brzinu od 249 km/h. Trkacka verzija modela je imala 380 BHP, ubrzavajuci 100 km/h za 5 sekundi I mogla je dostici 300 km/h. Ali nazalost nije doziveo veliki uspeh.
Takodje nazivan Vauxhall Omega Cadillac Catera Proizvodnja od 1993–2003
1994 Vauxhall/Opel Omega je bio kompletno nov auto sa modernim spoljnim izgledom ali i tradicionalniom prednjim vucom. Tipovi motora :
Cetvoro cilindricni benzin motori bili su:
X20SE 2.0 L benzin 8V sa 115 BHP X20XEV 2.0 L benzin 16V sa 134 BHP (zamenjen u 1999 sa Y22XE 2.2 L 16V sa 144 BHP)
Cetvoro cilindricni dizel motori bili su:
X20DTH 2.0 L turbodiesel sa 100 BHP Y22DTH 2.2 L turbodiesel sa 118 BHP
Sestocilindricni motori bili su:
X25XE 2.5 L V6 sa 167 BHP (zamenjen u 2000 sa X26SE 2.6 L V6 sa 176 BHP) X30XE 3.0 L V6 sa 207 BHP (zamenjen u 2001 sa Y32SE 3.2 L V6 sa 217 BHP) X25TD 2.5 L pravih sest sa 150 BHP
BMW-izvorno X25TD turbodiesel je bio osvezen sa (150BHP) I sa V6 motorom koji se pokazo izuzetnim.
Na vrhu Omega sa 3.0 L V6, je bio najskuplji Vauxhall/Opel na trzistu se prodavao za ÂŁ30,000. Sa varijantama 5-brzinski menjac ili 4-brzinski automatski menjac sa (AR35) GM 4L30-E transmisijom.
Od 1997 do 2001, vrhunski 3.0L je prodavan u Americi US kao Cadillac Catera. Ova verzija automobile je bila restilizovanog enterijera, 3.0 kubika je modifikovan model kako bih se smanjio odnos izduvnih gasova ECU kao I OBDII ISO. Izmene u motoru je dovelo da smanjenja snage od 10bhp.
Kasnije u 1999, Omega je imala izmene u 2.2 L 16-ventilski motor ce biti zamenjen sa 2.0 L. A iduce godine, 3.2 L V6 motor ce biti zamenjen sa 3.0 L V6 , I sa 2.6 L V6 motor zamenjen sa 2.5 L V6 unit.
V8 verzija motora ce biti predstavljena u 2001 nazvan V8.com ali je odlozen nedelju pre oficijalnog predstavljanja. Razlog zbog odlaganja je bio pregrevanje motora (German, "Full throttle resistant") – koji moze ostetiti motor ako se vozi duzi vremenski period.
Tokom ovog vremena, Omega je dugo bila bez prave konkurencije. Ford Scorpio i Rover 800 (najveci rivali) ostavio jeVauxhall u nedoumici kako da usavrsi Omegu. Drugi proizvodjaci koji su se ukljucili u trku u ovoj oblasti su imali mesta na tom ogromnom trzistu,stavljajuci Omegu u konkurenciji sa BMW 5 Series.
I pored jake reklame, Omega nikada nije bila ozbiljan konkurent BMW 5 Serije. Proizvodnja Omega B se konacno zavrsila 2003 bez direktnog pobednika, takodje i povezanost izmedju Vauxhall/Opel je nastavila sa mnogo skupljim modelima kao sto su Vectra i Signum automobili.
Autoru:
elas [ 14 Dec 2007 23:33 ]
Tema posta:
Re: Omega A - Radjanje
Auto godine 1987 u staroj Jugoslaviji
Autoru:
Gija [ 09 Maj 2010 19:59 ]
Tema posta:
Re: Omega A - Radjanje
Brate ja imam omegu 3000 24v....
Autoru:
limanac91 [ 28 Sep 2010 22:21 ]
Tema posta:
Re: Omega A - Radjanje
mene interesuje koliko modela omege evo 500 je proizvedeno, koliko 3000 12v i koliko 3000 24v?
Autoru:
Gija [ 26 Nov 2010 12:46 ]
Tema posta:
Re: Omega A - Radjanje
e to i mene interesuje, ja sam znam za Lotus-a koliko je napravljeno...
Autoru:
OmegaLjube [ 30 Avg 2011 23:23 ]
Tema posta:
Re: Omega A - Radjanje
i mene interesuje broj proizvedenih, ali i da ispravim jedan deo, naime Omega B nikad nije imala "tradicionalnu prednju vucu" nego zadnju .... Verovatno svi znate al opet
Autoru:
kvcali [ 30 Avg 2011 23:59 ]
Tema posta:
Re: Omega A - Radjanje
Pa tradicionalna je zadnja a ne prednja vuca, jer je FWD prvi put uveden valja 79. sa kadettom D do tada su svi modeli imali zadnju vucu. Ali valjda kako je gubio premium segment trzista i da bi smanjio troskove preslo se na prednju vucu i 2002. sa prestankom proizvodnje omega izgubio je taj "smek" i pitanje je da li ce se ikad vratiti na zadnju vucu, koja je zastitni znak najmocnijih automobila
Autoru:
Gija [ 04 Sep 2011 00:36 ]
Tema posta:
Re: Omega A - Radjanje
to i ja kazem..... POTPISUJEM...
Jer 200 konja sa zadnjom vucom i 200 sa prednjom, ne mogu da se porede...
ZADNJA VUCA ZAKON..
Autoru:
vlada33 [ 04 Sep 2011 09:45 ]
Tema posta:
Re: Omega A - Radjanje
to je kod opela postepeno islo,stari kadeti i askone su imali zadnju vucu,pa su prestale ascone sa zadnjom vucom sto je preslo na vectre i dalje,a zatim i kadet sto je preslo na astre do sada...jedino je ostala zadnja vuca ko sto rece kvcali na omegama koje su nasledile commodore a senator je nestao sa generacijom b i to 92...cak je i zadnji naslednik omege (za one koji neznaju signum je zamisljen kao naslednik omege) imao prednju vucu a posle ni on nije dobio naslednika,tako da je i signum ostao bez naslednika i sada opel nema nijednom predstavnika u visoj i visokoj klasi auta pa nije ni cudo da nema ni auta sa zadnjom vucom...
70-ih je bilo prava retkost naci auto sa prednjom vucom. Fiat, peugeot, opel... svi su proizvodili auta sa pogonom na zadnje tockove. 80-ih je doslo do promene pa su svi poceli da prelaze na pogon na prednje tockove. 90-ih je omega ravnopravno stajala sa mercedesom 124, kasnije e klasom, sa BMW serije 5... Danas nazalost nemamo opel-a sa pogonom na zadnje tockove. Onaj ko se navikne na zadnju vucu veoma tesko prelazi na prednju. Vozila sa zadnjom vucom su mnogo cvrsca i udobnija od vozila sa prednjom vucom.
Negde sam procitao da je senatora B nasledila omega b, a da omega a nije imala naslednika.
Autoru:
igorman [ 19 Okt 2012 12:51 ]
Tema posta:
Re: Omega A - Radjanje
bruka od auta hmm
Autoru:
OmegaLjube [ 06 Dec 2012 20:46 ]
Tema posta:
Re: Omega A - Radjanje
OmegaObrenovac je napisao:
70-ih je bilo prava retkost naci auto sa prednjom vucom. Fiat, peugeot, opel... svi su proizvodili auta sa pogonom na zadnje tockove. 80-ih je doslo do promene pa su svi poceli da prelaze na pogon na prednje tockove. 90-ih je omega ravnopravno stajala sa mercedesom 124, kasnije e klasom, sa BMW serije 5... Danas nazalost nemamo opel-a sa pogonom na zadnje tockove. Onaj ko se navikne na zadnju vucu veoma tesko prelazi na prednju. Vozila sa zadnjom vucom su mnogo cvrsca i udobnija od vozila sa prednjom vucom.
Negde sam procitao da je senatora B nasledila omega b, a da omega a nije imala naslednika.
Omega B jeste naslednik Omege A, ali su smatrali da je Omega B dovoljno luksuzni auto pa im nije trebao naslednik Senatora B te je isti ukinut.