Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

fabricki minus zadnjih tockova
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=70&t=6262
Stranica 1 od 2

Autoru:  pistre [ 02 Jun 2009 18:05 ]
Tema posta:  fabricki minus zadnjih tockova

Poznato je da calibra ima fabricki minus nazad koji jede gume, e sad da li se to moze nekako resiti ? Procitao sam negde da mogu da pomognu ekscentricni srafovi ? Da li neko zna nesto vise o njima ? I da li bi mogli da se naprave nekakvi distanceri sa nagibom i slicnim srafovima da bi vratili tocak u ravan ?

Autoru:  vlada33 [ 02 Jun 2009 18:14 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

nek me neko ispravi ako gresim,ali mnogi automobili imaju nagib tockova ali to ne utice u velikoj meri na pneumatike,drugim recima taj minus je mali da bi se gume trosile,zato mislim da trebas trap da proveris kod nekog ko to stvarno ume da radi,nijedan dobro podesen trap nece jesti gumu krivo,mozda 1mm ali ne i veca razlika izmedju spoljnog i unutrasnjeg dela

Autoru:  boolero [ 02 Jun 2009 18:50 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

Mozesh probati sa podloskama...ali ako je u okviru fabrickih - ja ne bi nishta dirao jer mozesh da dobijesh auto koji malo malo pa bezi guzom u krivini.

Autoru:  Andrej [ 02 Jun 2009 18:50 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

Mislim da ti ovo treba....

camber kit
Slika

Autoru:  vlada33 [ 02 Jun 2009 18:57 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

evo bas sam bacio pogled tebi tockovi trebaju da imaju nagib od 2 stepena,to ce u najgorem slucaju da dovede do toga na jednoj strani imas oko 1.5mm sare a na drugoj da je celava...

Autoru:  pistre [ 02 Jun 2009 19:10 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

e pa camber kit je mnogo skup :D to sam odmah izbacio iz glave, probao bih onda sa podloskama, ali kakve su to podloske ? gde se stavljaju ? na glavcinu, srafove, nesto trece ? i kakvog oblika treba da budu ? A vlado drugo je papir a drugo realnost, narocito zavisi od kvaliteta-proizvodjaca gume

Autoru:  boolero [ 02 Jun 2009 19:42 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

Konkretno za calibru ne znam...pogledaj kako ti se krece vesanje i lako cesh u glavi odrediti gde bi trebao da ih stavish. Sigurno je samo da bi ishle pre glavcine, jer ti je njen nagib isti kao i nagib same felne.

Ali racunaj da ce ti se visina auta gotovo sigurno dici cim smanjih -.

Autoru:  pistre [ 02 Jun 2009 19:45 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

malo sam trazio sto se camber kita tice i video da calibre dtm edicije imaju isrmscherovu suspenziju i samim tim imaju camber kit koji kosta duplo jeftinije od ostalih proizvodjaca, video sam da je jedan britanac kupio za 60 funti set, a kataloski broj je 2704004 i zove se "irmscher (camber) bushes", pa se to isplati a verovatno se moze naci i na ebay-u polovno

Autoru:  pistre [ 02 Jun 2009 19:57 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

reci mi jos da li mislis da stavim podlosku pre glavcine ili na glavcinu pre felne ?

Autoru:  bozza [ 02 Jun 2009 19:59 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

stavi podlosku uzmedju glavcine i mosta (osovine)

izmedju felne i glavcine je nemoguce regulisaati nagib.
barem ja tako vidim

Autoru:  boolero [ 02 Jun 2009 19:59 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

Pre, pre.

Autoru:  pistre [ 02 Jun 2009 20:04 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

odlicno, hvala na savetima !!!

Autoru:  sreto [ 02 Jun 2009 21:00 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

jel se ima gdje ovde nabaviti taj kit po tom kataloskom broju sto si ga nasao jer ni 60 eura nije mnogo koliko kosta mjenjanje guma na calibri pogotovo ako je spustena mnogo umene jede gume kao luda. :ludilo2:

Autoru:  Nesha [ 02 Jun 2009 22:19 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

:shock: kako ti jede gume sa unutrasnje strane?

imam i ja taj nagib od 2% pozadi, ali evo da ti pokazem dijagram sa poslednje reglaze trapa i zadnje gume i da vidis da to kod mene nije slucaj.

Na tvom mestu bih pre svega prekontrolisao trap :thumbup:

Autoru:  pistre [ 03 Jun 2009 03:21 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

pa kontrolisao sam trap i to svuda a i u "calibri" su mi rekli da je to normalno sto i ja znam, e sad ja sam vidjao da je na novijim kalibrama minus dosta manji nego na primer na kal. pre '95-e, ne jede mi mnogo ali dovoljno da mi jede gume koje sam cekao mesec dana iz budimpeste i koje su prefektne na putu, pa mi je zato malo krivo, dok da su neke tigar bolelo bi me uvo :wink:
A Sreto najbolje je da potrazis na ebay-u i sl. jer na balkanu camber kita nema

Autoru:  sreto [ 03 Jun 2009 08:37 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

Da na pomenem da je u mene 4x4 i da je nazad ovjes kao u omege i kad ga spustis u pod neizbjezno je da se promjeni nagib tockova uz to i siroke gume i ode sve u pm! Razmisljao sam zadnje nosace odsjeci pa ih ponovo otprilike zavariti da se malo popravi il mozda nekako sam napraviti ovaj camber kit samo nemam ideju od ceg ovu gumu uzet sto oblaze metalne ekscentre????

Autoru:  vlada33 [ 03 Jun 2009 14:23 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

ipak mi je nemoguce da ti jede gume,bmw je imao taj minus ali su gume bile normalno trosene,a evo i vectra mi je otvorila trap pozadi (selen blokovi) i vozim tako vise od mesec dana i gume se ne jede neravnomerno a bas se puno otvorio...

Autoru:  pistre [ 03 Jun 2009 15:31 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

ma nije meni toliko strasno, ali za 5 meseci mi je pojela unutrasnji deo ne skroz ali prilicno u odnosu na spoljasnju stranu gume, a prvo sto cu da uradim je da zamenim selene, pa onda ako se ne poboljsa odo do strugara da mi napravi podloske, ali sumnjam da ce se poboljsati jer svi imaju na kalibrama taj problem, mada ima i svojih prednosti jer stvarno lepo drzi u krivini

Autoru:  sreto [ 03 Jun 2009 16:39 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

Sto se tice trapa siguran sam sto posto da je ok al neko ko ne vozi calibru 4x4 nemoguce je objasniti koliki je to problem,jer cim pocne nejednako da trosi gume ode transfer box u p.... materinu dozvoljena razlika je u 2 milimetra izmedju prednjih i zadnjih guma tako bi mi najednostavnije bilo placati jednog malog crnca da ih non stop rotira. :ludilo:

Autoru:  vlada33 [ 03 Jun 2009 16:56 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

ne znam sta da kazem,moracete stvarno da nadjete nekog ko dobro radi reglazu,u leskovcu ko vozi mercedesa (zadnji trap se podesava vise od prednjeg,nagib tocka,pravac tocka,njihova sirina...) ide samo kod jednog coveka,razmislite da potrazite drugog majstora,siguran sam da vam nece fabricki jesti gume...

kad bmw za zadnjim gumama 245 ne jede neravnomerno nece ni kali sa mozda 205...

Autoru:  pistre [ 03 Jun 2009 17:29 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

na calibri ne moze da se podesava zadnji trap, to je problem :wink:

Autoru:  pistre [ 03 Jun 2009 17:39 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

evo objasnjenja za ekscentricne srafove koje sam malo pre dobio :

Prvo, slicaju se amortizeri, onda ti tokar pravi sarafe s ekscentrom, zatim odes na optiku/reglazu, sve stegnes i amen. Ovako izgledaju - Slika

e sad, malo mi nije sve jasno, ustvari da li ovo moze da se odradi na kalibri jer je ovo lik radio na jugu, ali kaze da svi strugari to znaju, i da li bi trebao da pravim poseban nosac amortizera kao sto je ovaj na slici ili bi to moglo da se resi samo sa srafom, inace mnogo dobra slika, a koliko vidim ovo je za prednji trap, i vidim da je regulisano podesavanje zavarenom podloskom pre glave srafa kao sto je bolero mislio da stavim pre glavcine, e sad sta je jednostavnije ?

Autoru:  sreto [ 03 Jun 2009 20:24 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

ja mislim da se ovo ne moze odradit na calibri jer trap nije ni slican ovom a za napomenu gume su mi 245-ice

Autoru:  Jaka Faca [ 04 Jun 2009 20:10 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

Kod mene postoji isti minus,ali ja redovno rotiram gume napred-nazad,pa je trošenje unutrašnjeg dela gume manje izraženo....

Autoru:  pistre [ 21 Jun 2009 08:29 ]
Tema posta:  Re: fabricki minus zadnjih tockova

nasao sam vrlo bitan podatak na nemackom ili britanskom forumu za kalibre a to je da felne ne smeju imati et drugaciji od 45-49 ! Sto je manji et vise se trose gume, a meni je 37 :taz

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/