Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 26 Apr 2024 19:23

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 34 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 05 Jun 2011 15:45 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Dali neko zna gde se nalazi kompjuter za 4x4 pogon na Kalibru turbo?
Dali je to kod volana ili levo ispod ostave u blizini glavnog ECU-a?

Upravo menjamo ventil za 4x4 (SOLENOID VALVE) i bombu (pressure acumulator), pa s obzirom da je prethodno nastao kratak spoj..proveravamo gde je nastao problem.

4x4 pogon radi, ali ne isklucuje na FWD kad se naglo ukopas u mesto - a to je (mislim) osnovna funkcija ovog ventila.

Hvala unapred.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 06 Jun 2011 11:35 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Nalazi se desno (ne levo) od ostave, kod glavnog ECU-a. Malo je zavucen, crne je boje i ima zuti dzek.

Sto se opisanog problema tice, moze da bude i najgluplja stvar... veza od senzora kocnice do kompa (onaj mali prekidac kod papucice kocnice).

Da li 4x4 komp dobija signal o kocenju ili ne ces najlakse proveriti tako sto ces pritisnuti kocnicu i startovati motor. 4x4 lampica na tabli treba da svetli dokle god je kocnica pritisnuta i, naravno, treba da se ugasi kad otpustis kocnicu.

Predpostavljam da je sve ostalo (instalacija, ABS, indikatorske lampice na tabli) ispravno?

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 06 Jun 2011 12:02 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
^^^
Inace Web je strucnjak za 4x4 :respekt:

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 07 Jun 2011 16:37 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
webboy je napisao:
Nalazi se desno (ne levo) od ostave, kod glavnog ECU-a. Malo je zavucen, crne je boje i ima zuti dzek.

Sto se opisanog problema tice, moze da bude i najgluplja stvar... veza od senzora kocnice do kompa (onaj mali prekidac kod papucice kocnice).

Da li 4x4 komp dobija signal o kocenju ili ne ces najlakse proveriti tako sto ces pritisnuti kocnicu i startovati motor. 4x4 lampica na tabli treba da svetli dokle god je kocnica pritisnuta i, naravno, treba da se ugasi kad otpustis kocnicu.

Predpostavljam da je sve ostalo (instalacija, ABS, indikatorske lampice na tabli) ispravno?


ABS i indikatorske lampe rade, ali 4x4 sveti a kod mene je vaerovatno nasta kratak spoj kod osiguraca br.19.
Kao sto sam rekao, 4x4 sistem radi ali radi kvara solenoid ventila. ne prebacuje na FWD kad treba, nego je 4x4 non stop aktivan.

U medjuvremenu smo proverili solenoid valve i videli smo da uopste na radi, ali srecom vec imam ispravnog.
U vezi lokacije kompjutera za 4x4, Calibra manual kaze da se ovaj modul nalazi kod volana???..i navodno smo ga pronasli, ali nisam bas siguran jer nismo rasturali nista.

S obizorm da poznajes 4x4 sistem , zelim te pitati jos nesto::
Nemam info kada je zadnji put promjenjena bomba (pressure acumulator).
Moja ima beli prsten , a citao sam da bombe s belim oznakom (prstenom) su oni koje su menjate naknadno..t.e . da bomba nije fabricka nego je promjenjena...ali nisam siguran.

Potrazio samo novu ali kosta 200 eur ili 400 u kompletu i to je malo skupo.

Rekli su mi da za zamenu mogu kupiti identicnu Citroenovi bombu za hidraulicnu amortizaciju.
Navodno , nadbalja se identicna bomba ( 100 bara) i se montira na Calibru s reducirom.

Tvoje misljenje? :postovanje:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 07 Jun 2011 19:21 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Sto se lokacije kompa tice.... ja imam manual za Vauxhall Calibru koji kaze da je sa desne strane volana..... e sad, to je englez i ima volan na desnoj strani. Kod mene je 4x4 komp crne boje sa zutim dzekom i nalazi se zavucen kod glavnog ECU-a, odnosno desno od nogu suvozaca. Ima razlike u kompluterima za 4x4 od 94 na ovamo... mozda su i lokaciju promenili, to vec ne znam. Ja sam na netu nalazio podatke i za jednu i za drugu lokaciju (i kod volana i kod nogu suvozaca)... kod mene je kod suvozaca.

Jedna stvar me buni. Kazes da ti je neispravan solenoid valve... to je ventil koji pusta servo tecnost pod pritiskom u hidraulicni klip i aktivira pogon. Bez njega, ili ako je on neispravan POGON NE MOZE DA RADI ! Ne da ne moze da se iskljuci, nego ne moze da se ukljuci.

Kako ti znas da ti je pogon ukljucen?

Da li dolazi do aktiviranja hidraulickog sklopa u reduktoru ili ne, mozes proveriti dok ti je auto na dizalici sa sva 4 tocka u vazduhu. Dok motor nije startovan, rukom okreci zadnje tockove... prednji ne smeju da se pomeraju (pogon nije aktivan).

Upali motor. Ili ga pusti da radi na leru i probaj ponovo rukom da okrenes zadnje tockove... sada bi pogon trebalo da je aktivan i pocece i prednji tockovi da se pomeraju....
Ili jednostavno ubaci u brzinu i svi tockovi moraju da se okrecu.... probaj rukom da zadrzis zadnje tockove... ne bi trebalo da mozes da ih zaustavis snagom ruke... to je znak da je pogon aktivan i da ne proklizava kvacilo u reduktoru.

E sad, ako nemas dizalicu, najjednostavnije je da probas da se lanisras iz mesta sa nekih 4-5 K rpm.... ako je pogon kako treba NE SME da dodje do proklizavanja... tacnije zaskripace gume malo... ali mozda pola sekunde, ni toliko.. ali ne sme da dodje do slajfovanja prednjih tockova. Ovaj metod primeni ako i samo ako bas nemas nigde dizalicu.

Sto se tice akumulatora... i ja sam na mom starom imao beli prsten.... i milsio sam da nema potrebe da ga menjam jer auto nije presao tu kilometrazu (menja se na 90 000 km a auto je tada imao 170 000, kontao sam da je zamenjen na 90 000km i da nema potrebe jos 10 000 da ga diram).... ono sto nisam racunao, jeste da se taj akumulator menja na 90k km odnosno 6 godina..... tako da po kilometrazi nije trebalo promeniti, ali po starosti jeste..... kako sam samo lose razmisljao :D :D :D :D i naravno, opekao se zestoko.

Ako vec nisi siguran u starost svog akumulatora niti znas kada je zamenjen... najbolje izdvoj 200 eur (ja sam 230 platio originalni ATE iz Dorfbrunen garaze u Svajcarskoj) i onda si potpuno miran. Ako ti je to skupo, onda izvuci F19 i vozi samo FWD... bolje i tako nego posle da se hvatas za glavu, jer neispravan akumulator moze da izazove silu boziju problema u reduktoru posle (nadji moju temu o tome, pa ces videti).

Taj akumulator pritiska je najobicniji metalni balon koji izdrazva do 100 bara.... ako ti je jeftinije, ne vidim zasto ne bi stavio od Citroena. Samo budi siguran da su reducir i akumulator pricvrsceni kako treba... ne bi zeleo da ti nesto naprsne i da ti izleti servo tecnost svuda po motoru.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 07 Jun 2011 19:23 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
E da... nisam te pitao.. koje je godiste calibra?

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 07 Jun 2011 19:35 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Imas u garazi kod njega, 94. je godiste ali se ne zna mesec, mada na svakoj plastikici moze da se proveri, cisto zbog tih promena u lokacijama pojedinih komponenti i vrsta delova :P

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 08 Jun 2011 22:19 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Pogon radi jer verovatno kada je solenoid valve otkazao, pogon je ostao uklucen jer je ventil ostao otvoren i sada celo vreme pusta servo tecnost pod pritiskom u hidraulicni klip i aktivira pogon.

Da, sa starim jefinim i istrosenim gumama probao sam je jos prethodno startovati s 4000 rpm (5000 rpm jos uvek ne) i naravno, nema proklizavanja osim ono malo kao sto si napomenuo.

Startovi su bili kako nasamo,tako i u neke utrke i naravno da bez 4x4 bih lako spalio predne gume.
E kad su gume bile pri kraju, zimno vreme na vlaznog asfalta sam pri agresivnog starta prakticno ostao u mesto..pa sam mislio da ja lamela otisla..ali nakon sto sam stavio Nokian ZG2, sve je bilo OK.

Na ovom klipu vidi se kako starta s 3000-3200 rpm ( na 1:22)...nista agresivno.. jer sam na parkingu. :D


Naravno....probacu metod i na dizalicu kada stavimo ovaj ispravan solenoid valve. :respekt:

U vezi akumulatora pritiska, Citroenove akumulatore pritiska su od 50 do 100 eura ali pitanje je...koliko je ta opcija bezbedna s obzirom da to nije originalni GM akumulator i postoji li neki metod za da proverim dali je akumulator pritiska pri kraju ili ne?

U vezi godine proizvodnje ...cudna stvar..proizvodnja je krajem 94 te, a iz salona je kupljena pocetkom 95 te.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Poslednji put menjao stratro dana 08 Jun 2011 22:25, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 08 Jun 2011 22:24 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Sto se tice tih francuskih akumulatora, ako su istog pritiska i kapaciteta slobodno stavi ne verujem da je to kod citroena fush, a sto se tice godista normalno je da je napravljena krajem 94 a prodata 95 nista cudno.
Cak mozes da na tim plastikama unutar kabine i odredis mesec proizvodnje, moja je na primer iz marta

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 08 Jun 2011 22:38 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ovo mi je prosto neverovatno da se solenoid zaglavi u OTVORENOM polozaju.. ne znam da li i kako je to moguce, ali evo sada to prvi put cujem.

Vise mi deluje da je zakljucan reduktor tj. da su ubaceni zupcanici za zakljucavanje. Ovo ces da proveris samo na dizalici, dakle kada je UGASEN motor i sva 4 tocka u vazduhu, okreni rukom zadnje tockove.... prednji NE SMEJU DA SE OKRECU... ukoliko se okrecu, zakljucan ti je reduktor. Kada motor ne radi, ne radi ni servo pumpa, znaci pritiska nema i hidraulicni klip se ne pomera.

Sve u svemu, nesto se tu nikako ne slaze :)

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 08 Jun 2011 22:48 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Ok..provericu na dizalicu i sa starim solenoidom i s novim.

U medjuvremenu...pri zaklucanog reduktora (kao sto si rekao) , 4x4 pogon ne radi ili radi ali na shteti po samog sebe?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 08 Jun 2011 23:24 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Kod zakljucanog reduktora pogon je apsolutno uvek aktivan.

To se radi tako sto se umesto seta lamelastih zupcanika kod kojih jedan ima zupce spolja, a drugi na unutra stavljaju zupcanici koji imaju zupce i sa jedne i sa druge strane (nekoliko njih ili jedan veliki) na ovaj nacin se sva snaga trkaca prenosi na centralnu osovinu, tj, salje se nazad prema visko spojci, pa na dalje ka kardanu. Hidraulicni klip vise ne igra nikakvu ulogu..... zapravo, mozes da otkacis akumulator pritiska, hidro ventile, da povadis 4x4 komp i svu instalaciju.... nista od toga vise nije potrebno.

Ovo je resenje koji mnogi koriste kada ne mogu da poprave hidrauliku pogona, a i dalje hoce da koriste 4x4.

Samo jedno mesto na svetu je ovlasceno od strane Opela da popravlja te reduktore, a to je Dorfbrunen Garage u Svajcarskoj (otkupili su Austrijski Puch koji je prvobitno dizajnirao i pravio pogon za Opel). Jedini problem je sto oni jednostavno NECE da prodaju nijedan deo reduktora posebno, nego doenses svoj reduktor (ili odes kolima), das 1200 eur, i oni ga oprave.

Nasuprot tome, kod strugara napravis zupcanike koji ga zakljucavaju (kao sto sam gore opisao) za.... pa mozda 50 eura :)
Sad je jasno zasto ljudi cesce odaberu da zakljucaju reduktor.

E sad, kazes da 4x4 lampica svetli.... to je dobro, bar znas da radi. Sad je bitno da vidis kakav tip 4x4 sistema imas, stariji ili noviji.

Najlaksi nacin da to skontas je da pogledas dzek za dijagnostiku pod haubom. Pogledaj ovu temu viewtopic.php?f=147&t=5337
Ukoliko imas zicu u J konektoru, imas stari tip pogona i mozes da ocitas greske pomocu spajalice (spojis A i J zicom/spajalicom, das kontakt i ocitavas greske sa 4x4 lampice u kabini).
Ukoliko nemas J konektor..... jbg, to je noviji tip (kao kod mene) i nema druge, nego na Tech 1 na dijagnostiku..... mislim da OpCom, Opel Scanner i slicni uredjaju nemaju softver za 4x4, ali nisam siguran.... sreca pa je ovde u BG-u Godza koji ima Tech 1 :)

Pogledao sam onaj klip.... ono mi ne lici na startovanje sa 4x4.

Sve u svemu, pogledaj prvo ako mozes da ocitas greske za 4x4, odatle ti predlazem da pocnes.

Pomenio si u prvom postu da je doslo do kratkog spoja???? Kako???
Da li ti se ranije palila 4x4 lampica?

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 08 Jun 2011 23:39 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Prvo,hvala na iscrpnom odgovoru.

Lampica je bila izgorena, nakon promene je svetila, a kratak spoj je isto nastao pre nego sam kupio auto..pa je osigurac 19 (verovatno) zbog toga izgoreo.

Auto smo postavili na tech 1 tester i sa neispravnim i sa ispravnim solenoidom , javila se greska sa SOLENOID VALVOM ali kada smo povrzali ispravni solenoid valve na tech 1.... GRESKA SE NIJE IZBRISALA.
Konektor koli imam je onaj crno-plavi, dupli..sta ja znam..ali nije J.

Ovo zakljucavanje reduktora...to je neki zahvat koji je prosli vlasnik trebao uraditi?
I nisi mi odgovorio koliko je to stetno po reduktoru i celom 4x4 sistemu?

Jos jednom, hvala puno.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 00:10 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ok, idemo redmo....

Greska se nece izbrisati iz memorije racunara tako sto ces zameniti nesipravan deo sa ispravnim. Kada zamenis deo (solenoid valve), onda obrisi greske (ili preko Tech 1 uredjaja, ili tako sto ces skinuti kleme sa akumulatora na 10-15 minuta). E tek tada sa novim (zamenjenim) delom i obrisanim greskama posmatras dalje stanje kakvo ce da bude, hoce li se pnovo pojaviti greska ili ne.

Dalje... konektor na koji mislim je ALDL konektor (taj na koji ste kacili Tech 1), a koji se nalazi pod haubom kod kutije sa relejima, iza vrha levog amortizera. On ima 10 rupica, dzekova. U onoj temi koju sam ti poslao malo pre imas raspored tih rupica (od A do K). Znaci pogledaj tamo, pa uporedi sa tvojim konektorom i reci mi da li imas J ili ne :) rupicu imas svakako, ali da li ima zica u njoj :)

Zakljucavanje reduktora nije nesto sto TREBA uraditi, osim ako auto ne koristis samo za drag trke na primer.

Nema nicega stetnog u zakljucavanju reduktora, bar ne po sam sistem... malo vece opterecenje trpe zupcanici unutra, ali nista strasno.... ali zato prilikom kocenja, narocito na mokroj podlozi, narocito u krivinama... gubi se sva stabilnost vozila i moze doci do okretanja. Dakle, zakljucavanje reduktora ce najvise da narusi bezbednost putnika.

U ovoj temi imas dosta toga viewtopic.php?f=141&t=8761 ali na zalost, fali slicica koja pokazuje kako se auto ponasa pri kocenju u krivini sa i bez zakljucanog pogona.

E sad, pitanje za tebe.
Koju od ovih gresaka ste ocitali sa Tech 1 uredjajem?

15 Oil temperature sensor - voltage high
24 No speed signal
31 No engine RPM signal
32 Pressure switch faulty
33 Solenoid valve - voltage high/transfer box overheated to 160°C on 1992 models
34 Solenoid valve - voltage low
37 Brake lamp switch
39 No ABS signal, or 0MPH and 2300RPM for more than 15 seconds
55 ECU faulty
71 Brake switch - voltage high
72 Brake switch - voltage low
73 Car stopped without braking from over 37mph
74 Power Assisted Steering PAS pressure less than 10 bar
75 Oil temperature sensor - voltage low/transfer box overheated to 160°C or 140°C for over 118MPH.
(Note that codes 15,39,71-75 apply only to models from roughly 1994 onwards, with electronic speedometers)

Ne znam u kakvim si odnosima sa bivsim valsnikom... ali moje vidjenje stvari je sledece:

Nije na vreme zamenjen akumulator sto je dovelo do oslabljenog pritiska u hidraulicnom klipu..... sto je dovelo do nedovoljnog stiskanja lamelastih zupcanika.... sto je dovelo do proklizavanja istih... sto je dovelo do velikog trenja i velikog povecanja temeprature.... sto je dovelo do crkavanja senzora temperature i pijavljivanja greske:

33 Solenoid valve - voltage high/transfer box overheated to 160°C on 1992 models (otud si ti verovatno zakljucio da je solenoid valve u pitanju)

Ovo gore sa akumulatorom moze da bude jedan od uzroka pregrevanja reduktora.... a pored toga moze da bude i spustanje auta bez camber kita za zadnji trap, voznja razlicitih guma napred i nazad, razlicitih felni napred i nazad (na primer, pukla guma, pa je dugo vremena vozeno sa rezrevnom koja se razlikuje od ostalih)... u sustini, bilo kakva razlika u obimu tockova ili narusavanje fabrickog otklona tockova moze dovesti do pregrevanja.

Mogu samo da kazem... daj boze da nisam u pravu.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 12:18 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Greska koja se javila je:33 Solenoid valve - voltage high ALI NE I transfer box overheated to 160°C on 1992 models.

Auto ima fabricku suspenziju, nije spustana, a imao je i fabricke felne sa gumama u fabickim dimenzijama. 205/50 R 16 i bez narusianje fabrickog otkolna.

E sad, dali greska 33 se javlja uvek samo kod pregrejanog reduktora ili moze to biti (ndam se) i neki malji problem?
Ukoliko je reduktor pregrejan, dali to znaci da vise ne radi ili se samo treba zameniti akumulator pritiska?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 12:58 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Hmmm... ok, ajmo prvo da utvrdimo koji model pogona imas.
Sta bi sa onom zicicom u J rupici ALDL konektora? Ima li je?

Drugi nacin za proveru, jeste da pogledas senzor temeparture ulja na reduktoru (jedina stvar sa el. zicama koja ide na reduktor, nalazi se na levoj strani reduktora)... ako ima 2 zice, to je stariji tip, ako ima 1 zicu, to je novji tip.... ako nema nijednu zicu, tj. nema senzor temperature... onda je to nesto budzeno, jer modeli bez senzora nisu isli na calibru, pravili su se do '89... ali dobro, to je malo verovatno.

Elem, ako je crko senzor temperature.... to je mozda malo zeznuto jer ne znam da li ima da se kupi drugi.... jedino da najdes negde na nekom otpadu.. ali i to e zeznuto, jer je taj senzor jako osetljiv i lako se lomi prilikom vadjenja...
Mozes i da "prevaris" komp i da stavis neki otpornik umesto senzora... ali ne znam koja je vrednost otpora potrebna za odredjenu temperaturu (na primer, da ga lazes da je uvek 90 stepeni)... pogledaj ovde www.cav16.co.uk ili posalji email gospon Richard Kingu (richard@cav16.co.uk), pa ga pitaj da li zna koje su vrednosti otpora, ili da li on mozda ima da ti proda senzor.....

U svakom slucaju, pre toga.... nekoliko stvari koje treba uraditi:
1) Obrisi greske iz memorije, stavi taj drugi solenoid ventil, pa vidi da li ce opet da prijavi gresku i ocitaj je ponovo.
2) Proveri da li je pogon aktivan (onako na dizalici).. mada mi sve generalno govori da je pogon neaktivan
3) Proveri koji tip pogona imas, stariji (2 zice na senzoru, ima zicu u J rupici) ili noviji (1 zica na senzoru, nema zice u J rupici)

Bitno mi je da znam koji tip pogona imas (noviji ili stariji) da bih znao da ti dalje kazem kako i sta da testiras.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 13:04 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Sep 2008 22:25
Postovi: 1428
Lokacija: Zdovac
Ime: Tata
Opel: Seat
ja nista samo webboy :postovanje:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 15:15 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Ok,ovako..
Nema zice u J konektoru i ima 1 zicu na senzoru -pogon je od novijih.
Oko 4x4 pogona: I ja i moj brat koji je sef dijagnostike u Opel servisu (ipak covek zna sta prica,kao i ti :respekt: ) smo 99% sigurni da 4x4 pogon ocigledno radi...ali poslusacemo savet provericemo i na dizalici.

Oko kratkog spoja:...90% smo sigurni da F19 je izgoren radi kvara solenoida koji sad ne radi se ne moze aktivirati...
Elektromagnet je verovatno zaglavljen otvoren i ima protork ulja, ali to sam vec pisao i necu gnjaviti jer zelimo da proverimo SVE sto kazes..pa videcemo na kraju gde je problem i dali smo bili u pravu. :respekt:

Ne znamo dali je reduktor zaklucan, mada ne verujemo jer auto je bio u fabrickom stanju i nije bio tuniran, spustan...imao je cak i fabricki zadni lonac i felne, redovno servisiran u Svicarskoj.

Dalje...
Proverivali smo uzor/pricinu za kratak spoj:...12 V linija od solenoida do F19 je OK.
Jos uvek nismo proverili liniju od F19 do terminala 11 na 4x4 kompjuter. Ima elektricne mase na konektora na solenoida t.e tu nema kratak spoj.

Da pojasnim oko brisanja greske:
Auto je vec bio povezan sa tech 1 i ispravan solenoid smo povezali dzekom (nismo ga montirali) ...ipak greska se nije izbrisala i auto momentalno jos uvek ima stari solenoid.

Pitanje 1: Otkrili smo da je pogon od novih...Sta dalje? :)

Pitanje 2: Kad konacno povezemo i montiramo ispravni solenoid i ukoliko je sve u redu...dali se greska moze izbrisati ukoliko 16 puta povtorimo ignition on-off BEZ da auto stavimo na tech 1?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 20:06 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ok, ajmo dalje :ots:

Odgovor 1: Sad bar znas da nije nikako senzor temperature. I sad evo linkova za testiranje sistema:
http://www.cav16.co.uk/transfer/ecu1.htm
http://www.cav16.co.uk/transfer/ecu1a.htm
http://www.cav16.co.uk/transfer/basiccheck1.htm

Odgovor 2: Greska se moze izbrisati bez Tech 1 uredjaja ako skines 1 klemu (+ najbolje) sa akumulatora i vratis je posle 10-15 minuta nazad. E sad, ima i fora sa davanjem i gasenjem kontakta.. ali mi se cini da je treba 25 puta valjda.... u svakom slucaju, meni se vise svidja ideja skidanja kleme nego da drndam bravu. Mada, ako vec imate Tech 1, to je pritiskom na par dugmica gotovo.

Inace, solenoid valve mozes da testiras tako sto ces mu dovesti 12V struje (na primer zicama sa akumulatora).... treba da se cuje "cak", sto je znak da se elektro ventil aktivirao.

Moj savet vam je da uradite sledece:
- Testirajte taj drugi solenoid
- Montirajte ga
- Obrisite greske
- Uradite testove opisane u odgovoru 1 ukoliko 4x4 lampica ne svetli vise cisto da budete sigurni.
- Ukoliko 4x4 lampica opet zasvetli, ponovo uradite dijagnostiku, pa da vidimo sta ce onda da kaze.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 20:21 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
A jel znas sa kojeg pina ecu-a za 4x4 se cita tj. sluzi za vezu sa tech1 ili se citanje ne vrsi iz njega vec iz motornog ecu-a posto sa ove seme na 1. linku ne postoji linija za citanje :P

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 20:42 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ufff.. ne znam na pamet koji je tacno pin za greske.
U ovo nisam siguran 100%, ali mislim da je stariji tip 4x4 kompa imao internu memoriju za greske i direktno se sa njega ocitavalo, dok noviji tip samo prosledjuje greske glavnom ECU...

Mislim da imam negde bas detaljnu shemu 4x4 kompa i za novi i za stari tip.. pokusacu da nadjem.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 20:46 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Ma dobro ako nadjes ok, nego cisto informativno da ostane ovde taj podatak, zbog nedostatka tech uredjaja da moze da se cita sa ostalim diagnostikama opcom, scener...

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 22:21 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Novi solenoid smo bas tako testirali na akumulatoru jos prosle nedelje i elektromotor se aktivirao.
Pisacu opet kad proverimo sve ovo sto si napisao.

Webboy,jos jednom,hvala puno. :postovanje: :respekt: :let: :ots:

Ukoliko ikad prolazis niz Skoplja,pisi.... :ziveli:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 22:23 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
kvcali je napisao:
Ma dobro ako nadjes ok, nego cisto informativno da ostane ovde taj podatak, zbog nedostatka tech uredjaja da moze da se cita sa ostalim diagnostikama opcom, scener...



Calibru smo stavilli i na univerzalni Bosch tester...model ne znam napamet ali ako treba pitacu.
Na zalost, tester procitao sve osim 4x4 sistema.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 09 Jun 2011 22:32 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Kao sto rekoh, na zalost, ali treba ti bas Tech 1 uredjaj.... jbg.

Cekaj... kako sad univerzalni tester???? Zar nisi rekao da ste ukopcali Tech 1 i da je izbacio onaj high voltage error kod za solenoid valve?

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 34 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs