Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 26 Apr 2024 10:24

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 34 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2
Autoru Poruka
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 10 Jun 2011 15:48 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
webboy je napisao:
Kao sto rekoh, na zalost, ali treba ti bas Tech 1 uredjaj.... jbg.

Cekaj... kako sad univerzalni tester???? Zar nisi rekao da ste ukopcali Tech 1 i da je izbacio onaj high voltage error kod za solenoid valve?


Jeste.
Auto smo postavili na univerzalni tester prije toga. Otkad smo videli da taj Bosch tester ne cita 4x4, onda smo je stavili na tech 1.

Imam malo lose vesti:

Danas smo auto postavili na dizalici:
- sa ugasenim motorom i bez kontaktom okrenuli smo zadne tockove i predne tockove se nisu pomerili, a i obratno-okrenuli smo predne i zadne nisu se pomerili.
- isto se desilo i sa ugasenim motorom i uklucenim kontaktom.
Zatim smo upalili motor i dali gas i prvoj, drugoj,trecoj brzini sa sva 4 tockova u visu i ....okretali su se samopredni tockovi.
Zatim smo napravili kratak start (2 m od mesta) na plocke u servisu (ne na asfaltu) i bilo je ocito da se samo predne tockove pokrecu. Na kraju smo napravili start na asfaltu od 3200 rpm i tragovi su ostali samo od predne gume.

Zaista sam malo sam razocaran :banghead: i nadam se da ce se problem resiti promenom solenoida i novu bombu koju planiramo naruciti od ovde...

http://outcat-cs.tecdoc.net/ows/en/8C06 ... ramesetJsp

Evo print screen...
Slika

Imam i rezervni polovni reduktor, ali sada ne razmisljam o tome.

Ono sto nas muci ja da smo ubedjeni da je pogon radio, iako je F19 bio izgoren jos kad sam kupio auto, a kontrolna lampa -izvadena.
Ti kazes da je to prakticno nemoguce osim ako je reduktor zakljucan..a nije, pa izgleda si u pravu i izgleda da nikada 4x4 sistem nikada nije radio...(mada..vozio sam je mnogo puta i na snegu,po ugornici i zaista osetio KICK od zadnih tockova,pa se pitam jeli 4x4 otkazao u medjuvremenu.?)

Znaci...provericemo kompletnu instalaciju od osiguraca do solenoida i sve ostalo oko instalacije.
Montiracemo novi solenoid sa starom bombom i opet cemo proveriti na dizalici.
Zatim cemo naruciti novu bombu kakvu sto sam pisao gore.

Pitanje:
Koje su sanse da i nakon promena solenoida i nove bombe 4x4 pogon i dalje ne radi, zasto bi to bilo tako i ima li nacina da opet imam 4x4 ili je sve otislo u nepovrat? :(

Hvala unapred... :postovanje:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 10 Jun 2011 17:28 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Ako posle promene ventila i akumulatora i dalje nemas 4x4 pogledaj ovu temu gde je to web sve objasnio a imas i slike

viewtopic.php?f=141&t=12459

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 10 Jun 2011 19:29 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Da li je pogon ikada radio ili ne, to ti ne mogu reci.... zasto ste imali utisak da radi - ne znam... no, to nije ni vazno, vazno je da se opravi sad....
Pominjes taj pregoreli osigurac F19.... nadam se da ste ove testove na dizalici radili sa ISPRAVNIM osiguracem??? Mislim, ako niste, onda badava testiranje :)

Ako vec imas drugi solenoid valve (nadam se da imas celu sklopku, sa sve prekidacem pritiska?), zameni ga, obrisi greske iz 4x4 kompa, pa upali motor i vidi sta ce se desiti.

Ako nema nikakvih gresaka - super, izvuci F19 i nemoj ga vracati dok ne stavis novi akumulator pritiska.
Ako ima opet gresaka - ocitaj ih i javi koje su.

Mislim da sam solenoid ne mozes tek tako da zamenis, jer se on nalazi u kucistu zajedno sa prekidacem pritiska:
Slika
Znaci menja se ceo sklop (ja imam rezervni, ali ne znam u kom je stanju).

U glavnom, jedina greska koju si uspeo da iscitas je bila vezana za solenoid, tako da verujem da je sve ostalo u redu... ali (jbg, uvek ima ali), i dalje ne znamo u kom su stanju lamelasti zupcanici i hidraulicni klip.

Sa neispravnim solenoidom, tebi servo ulje pod pritiskom nikada i nije stizalo do hidraulicnog klipa u redukotru, tako da ne znas da li on pusta ili ne.
Ukoliko je puko dihtung hidraulicnog klipa, kad budes startovao motor, posle odredjenog vremena (mozda odmah, a mozda nakon minut-dva), pocece da nestaje servo ulje iz posude, sto znaci da klip propusta, i da to ulje ulazi u reduktor... nakon jos mlao vremena, kroz odusak reduktora (crno crevo na vrhu) ce poceti da izlazi mesavina reduktorskog ulja i servo ulja (jer servo ulje pod pritiskom istiskuje ulje reduktora napolje). u tom slucaju, procitaj moju temu i vidi kako sam se ja izborio sa tim. Ukratko, nema druge nego da menjas hidraulicni klip (iz drugog reduktora) ili da probas da zakrpis tvoj (ja sam krpio, srecom bio je samo malo zasecen i evo... izdrzava pritisak od 53 bara vec nekoliko meseci bez problema). Takodje, u tom slucaju ces verovatno morati da zamenis i lamelaste zupcanike (ne moze klip da pukne tek tako, mora da je bilo velike temperature, trenje, proklizavanje od zupcanika). To o zupcanicima takodje mozes kod mene u temi da vidis (ima slika gde sam uporedio moj istroseni zupcanik sa polovnim koji je bio kao nov).


Usvakom slucaju, ukoliko zelis da budes siguran u svoj 4x4 pogon, osim zamene solenoida i akumulatora, predlazem ti i sledece:
- Kupi originalno GM ulje bas propisano za te redukotre... Ako ti je skupo (25 eur boca od 0.6L - koliko i staje u reduktor fabricki) mozes i menjacko ulje 75-90
- Kada budes menjao ulje, obrati paznju na staro ulje koje iscuri iz reduktora.... ukoliko primetis bilo kakvu vrstu opiljaka, skini reduktor, otvori ga, vidi u kom su stanju zupcanici i ostali mehanicki sklopovi.

Kad bolje razmislim, ovo rasklapanje reduktora ti svakako predlazem da uradis cak i PRE NEGO STO MONTIRAS SOLENOID I NOV AKUMULATOR.... jebi ga, jeste veliki posao, ali bolje da budes isguran u ono sto je unutra. Moze da se desi da su lamelasti zupcanici potroseni... i kad mu stavis nov solenoid i akumulator, hidraulicni klip izleti napolje, pocepa mu se dihtung i propisa ti ulje (kao sto sam gore opisao).

eto... nadam se da te nisam mnogo uplasio sad :)

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 10 Jun 2011 20:44 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Jos jednom,hvala na posvecenom vremenu..
:ok:

1.Testirali smo trenutni pogon, s isparvnim osiguracem ali badava kad smo to uradili s neispravnim solenoidom i smo samo konstatirali da TRENUTNO nemamo 4x4...kad promenimo solenoid i akumulator pritiska , uradicemo test opet.

2.Dali klip propusta ulje u reduktoru mozemo videti nakon sto opravimo pogon..nakon zamene solenoida ( celu sklopku naravno) i akumulatora za pristisak...Do tada ne mozemo znati.

3.Imam celi paket originalnog GM ulja specijalno za reduktor, tako da to nije problem.

Muci me sto tech 1 nije mogao izbrisati gresku kada smo povezali samo dzekom ispravni solenoid.
Nismo ga montirali,nego onako samo povezali i probali da izbrisemo gresku.
Probacemo opet kad ga montiramo.


U medjuvremenu...jos jedno pitanje:
Ukoliko 4x4 komp ne radi, dali je moguce da na ispravnu MONTIRANU sklopku solenoida damo 12 V struje s akumulatora s prekidacem...da samo ukljuci kad treba?

:postovanje:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 10 Jun 2011 22:22 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Pazi sad zezanciju..

Pitanje je da li otvarati reduktor radi pregleda sad ili ne?

Za:
- Pregledaces stanje unutrasnjosti reduktora pre nego sto rizikujes, jer ukoliko je sad sve na svom mestu, a lamelice su istrosene unutra, postoji velika sansa da klip izadje vise nego sto treba i da ispadne iz lezista. Kada se to desi, propiskice ulje kao sto sam ti opisao gore, veliki pritisak ce nestati i povratna opruga ce da nabije klip nazad, ali ce pri tome da prikljesti njegov dihtung koji ce da se iscepa.

Protiv:
- Velika je zajebancija skidati reduktor... nije ga tesko rasklopiti, ali da bi ga skinuo, moras da skidas polu osovine, trap, izduv, kardan.... zajebancija je velika.

E sad, ti rece da imas rezervni reduktor... u tom slucaju, ja ga ne bih skidao ako bas ne moram. Dakle, stavi taj ispravni solenoid, stavi nov akumulator pritiska, pa probaj.... ako se bas i desi da zvizne hidraulika, imas rezervni reduktor iz koga mozes da prepakujes hidrauliku.

A taj rezervni... koji je tip? noviji ili stariji? Koje je godiste? Od kog motora je, LET, XE ili NE?

Evo gde ces da pogledas godiste, dvocifrena je cifra (93=1993).
Slika

A odgovor na pitanje je DA, taj solenoid u stvari predstavlja prekidac (ON/OFF) za hidrauliku reduktora... jedina uloga kompa je da prati ostale parametre kako bi znao kada da ukljuci/iskljuci pogon.... ali realno, u slucaju neispravnog kompa, trebalo bi da ti izbaci odgovarajuci error code, tako da ne verujem da ti je komp problematican.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 11 Jun 2011 12:37 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Lose sam se izrazio..
Rezervni reduktor nije moj ali ga mogu nabaviti polovno.
Ne znam koji je model reduktora.
Vlasnik tvrdi da je ispravan i trazi mu oko 150 eur.
Nadamo se da nece doci do toga....

:respekt:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 11 Jun 2011 12:57 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ok, jedan mali savet.

Skini crevo visokog pritiska sto ide u reduktor. Odnesi ga u neku radionicu koja se bavi hidraulikom i trazi da ti naprave crevo duzine 2-3 metra koje ces moci da ubacis izmedju tog fabrickog creva i reduktora (dakle treba jedan kraj tog creva da ima zenski navoj kao sto je na reduktoru, a drugi kraj da bude isti takav samo muski). Obrati paznju da to crevo treba da moze da izdrzi 53 bara pritiska....

Jbg, da si negde blize, dao bih ti ja takvo crevo, meni su naravili to crevo od onih creva sto idu za hidrauliku traktora... trpe do 150 bara.

Elem, poenta tog creva je sto mozes lepo da testiras reduktor VAN kola, odnosno BEZ da ga montiras na auto (sto je veeelika zajebqancija, isto kao i demontiranje).

Jednostavno, u zenski kraj tog creva ubacis fabricko crevo od auta, a muski kraj tog creva zavrnes u reduktor koji hoces da testiras... obizrom da taj produzetak ima 2-3 metra, taj reduktor koji testiras moze lepo da se nalazi na stolu pored auta ili na zemlji pored... nema maltretiranja.

I onda samo ukljucis motor i gledas da li ce da pripiski ulje ili nece. Ako propisa - ne valja. Zatim uzmes rukavicu i rukom zavrtis osovinu koja viri sa obe strane reduktora..... Ako tom prilikom primetis da se okrece pozadi i prikljucak za kardan - reduktor je ispravan :)

Poz... javljaj sta se desava :)

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 11 Jun 2011 20:37 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Ok ..bice pauze jedno15 dana dok stigne novi akumulator za pritisak.

Nego nesto me cudi...
Jeli tebi uspelo da obrises ikakve greske bez TECH 1 ..samo klemom akumulatora?

Pitam jer vidim da u potpisu ti stoji 1996 Calibra, a Calibrin TIS ( Techical Information Service) pise da modele nakon 1994 godine imaju EPROM s memorijom..znaci da greske ECU se mogu izbrisati jedino prekoTECH 1 ..a ne i klemom.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kompjuter za 4x4 pogon - lokacija
PostPoslato: 11 Jun 2011 23:19 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Istinu da ti kazem.. sad se i ne secam... Na ovoj Turbo calibri mislim da nikada nisam ni pokusavao... u retkim situacijama (hahahaha :D) kad mi je bio potreban Tech1, svratio bih do Godze, procitao i obrisao odmah.

Na XEV-u '94 moze sigurno.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 34 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs