Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

4x4 pogon i gume
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=70&t=10755
Stranica 1 od 3

Autoru:  pistre [ 08 Jul 2010 14:06 ]
Tema posta:  4x4 pogon i gume

interesuje me da li je potrebna ista shara na sve 4 gume zbog pogona na calibri 4x4 ili je dovoljno da su dimenzije guma iste ? hteo bih da stavim napred jedne i nazad druge pa da li ce praviti problem ?

Autoru:  vlada33 [ 08 Jul 2010 14:08 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

sve dimenzije guma moraju da budu iste i sirina i balon i ostalo,sare su nebitne...99%

Autoru:  pistre [ 08 Jul 2010 14:11 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

odlicno ! dimenzije su iste samo su mi sare razlicite, mada su veoma slicne (obe usmerene i na istu foru) tako da hvala !

Autoru:  kazoocide [ 08 Jul 2010 16:23 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

Kod sare bi jedino bilo bitno koliko je ima, tj da su ti gume relativno isto potrosene pa da nemas "proklizavanje" tj losiji grip jedne ili dvije gume...

Autoru:  pistre [ 08 Jul 2010 20:50 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

i to je slicno, nije isto ali 1mm, mozda i manje su slabije zadnje tako da ce biti ok s obzirom da burazer lagano vozi :)

Autoru:  daner [ 09 Jul 2010 21:34 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

nije bitno kako vozi ... na 4x4 kad se menjaju gume moraju uvek sve 4 nove i iste .. inace crkne transfer box posle odredjenog vremena ... ako nema mogucnosti za sve 4 nove neka iscupa osigurac od vuche ili premosti i napravi na dugme pa kad mu treba samo za trkanje tj bolji start upali ga na dugme ...

Autoru:  pistre [ 09 Jul 2010 21:41 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

ma ja nemam kardan nego hocu pred zimu da je vratim na 4x4 pa se raspitujem, a sto se tice reduktora, neka crkne, imam jos jedan u rezervi :)

Autoru:  MagicMaster [ 10 Jul 2010 09:23 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

Citiraj:
a sto se tice reduktora, neka crkne, imam jos jedan u rezervi :)



Kakvo ludo razmišljanje . :D :D :D :D

Autoru:  daner [ 10 Jul 2010 10:43 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

eeeee kad bi znao koliki je sex skinuti ga i staviti nebi ti menjao da imash jos 10 kom :)

ja sam moj nedavno skidao i popizdeo ... znaci komplet usis treba skinuti da bi se doslo do gornjih srafova a srafova ima ukupno bar 15-20 kom i svi zavucheni taman kad pomislis da si sve otpustio uvek se nadje neki novi :D

al dobro ja sam morao prepravljati na fwd ;) pa je bio dodatni sex :)

Autoru:  pistre [ 10 Jul 2010 22:40 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

ma jok, skidao sam ga i nije neki problem, + imam shaht tako da to olaksava stvari :ludilo:

Autoru:  bobale [ 11 Jul 2010 00:47 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

Ma patentiraj ti taj šaht, počeće ljudi masovno da korište šahtove za te namene, a tebi je prvom to palo na pamet :D.

Autoru:  stratro [ 24 Avg 2010 12:15 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

S obzirom da fabricke dimenzije felne za Calibra turbo 4x4 su 16" a dimenzije guma su 205/R50, ja bih ovde pitao:

-koliko vece felne (17",18") utichu na ubrzanje do 100 ke?

- koliko siroke gume (215mm, 225 mm) utichu na zabrzanje do 100 ke?

- Ili je fabricka kombinacija felni i gume idealna?

Batalite izgled..pitam o performansama... :supz: :supz:

Autoru:  pistre [ 24 Avg 2010 12:17 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

moze 17-ica da ti bude sa nizom gumom i imace manji obim ali opet ce ti auto teze ubrzavati i sporije kociti jer je sama felna dosta teza od 16-ice, tako da nije bitno koju stavljas, svaka je teza cim je veca osim ako ne nadjes neke od magnezijuma

Autoru:  kvcali [ 24 Avg 2010 12:21 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

Ako su mi sad na 15" felnama 195-65 koja dimwnzija ide na 16" a da ukupan obim gume bude isti ili bar min. manji ali svakako ne veci

Autoru:  pistre [ 24 Avg 2010 12:22 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

fabricka guma ti je 195/60 r15 a 16-ica je 205/50, e sad u tvom slucaju stavi 205/55 r16

Autoru:  webboy [ 24 Avg 2010 12:23 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

u principu, logika ide ovako:

veci tockovi = manje ubrzanje - veca finalna brzina
manji tockovi = suprotno, dakle vece ubrzanje - manja konacna brzina

Sto se tice sirine guma, one vise uticu na stabilnost u krivinama, ali takodje uticu i na ubrzanje, obizrom da daju vecu povrsinu trenja (grip).

E sad, koju ce tacno razliku u ubrzanju da ti donese prelazak sa 205 na 225... ne znam, mada je tu bitna i sara gume, njena istrosenost, podloga... itd, itd.

Ono sto mnogi zanemaruju kod calibre, a tice se stabilnosti, jeste da je karoserija calibre projektovana za ET felne 49.

Autoru:  stratro [ 24 Avg 2010 12:26 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

pistre je napisao:
moze 17-ica da ti bude sa nizom gumom i imace manji obim ali opet ce ti auto teze ubrzavati i sporije kociti jer je sama felna dosta teza od 16-ice, tako da nije bitno koju stavljas, svaka je teza cim je veca osim ako ne nadjes neke od magnezijuma


A sta je sa vecom sirinom i istim ili manjim profilom gume?

Recimo
- 16" - 215/R 50
- 16" -215/R 45

ili 16" -225/R 50
- 16" -225/R 45?

Razlog zasto ovo pitam vec sam pisao u Garazu...

Ja sam jedino razmisljao staviti 215 ke gume sa 16" felnama (fabricke) radi bolji grip kad nagazim nad 3000 rpm, jer ne rjetko desava se torque steer kad muski nagazim na pedalju, pogotovo ako asfalt nije idealno ravan.
Ali bih rado stavio posiroke gume ako negativno ne uticu na ubrzanje.

Autoru:  pistre [ 24 Avg 2010 12:27 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

evo pa kalkulishi http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp

Autoru:  webboy [ 24 Avg 2010 12:31 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

stratro je napisao:
pistre je napisao:
moze 17-ica da ti bude sa nizom gumom i imace manji obim ali opet ce ti auto teze ubrzavati i sporije kociti jer je sama felna dosta teza od 16-ice, tako da nije bitno koju stavljas, svaka je teza cim je veca osim ako ne nadjes neke od magnezijuma


A sta je sa vecom sirinom i istim ili manjim profilom gume?

Recimo
- 16" - 215/R 50
- 16" -215/R 45

ili 16" -225/R 50
- 16" -225/R 45?


Razlika izmedju 215 i 225 ti je skoro neosetna... ali NI U LUDILU napred 50 a nazad 45 ili obrnuto. Za 4x4 sve 4 gume moraju da budu iste!!!
(ako ti nekad pukne guma na putu i stavis rezervni tocak, izvuci osigurac 19 napolje)

Autoru:  stratro [ 24 Avg 2010 12:34 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

webboy je napisao:
stratro je napisao:
pistre je napisao:
moze 17-ica da ti bude sa nizom gumom i imace manji obim ali opet ce ti auto teze ubrzavati i sporije kociti jer je sama felna dosta teza od 16-ice, tako da nije bitno koju stavljas, svaka je teza cim je veca osim ako ne nadjes neke od magnezijuma


A sta je sa vecom sirinom i istim ili manjim profilom gume?

Recimo
- 16" - 215/R 50
- 16" -215/R 45

ili 16" -225/R 50
- 16" -225/R 45?


Razlika izmedju 215 i 225 ti je skoro neosetna... ali NI U LUDILU napred 50 a nazad 45 ili obrnuto. Za 4x4 sve 4 gume moraju da budu iste!!!
(ako ti nekad pukne guma na putu i stavis rezervni tocak, izvuci osigurac 19 napolje)


Ne, ne..pogresno si me shvatio.
Naravno da moraju biti iste, cak i bih zadrzao fabricke felne...ali voleo bih da su malo deblje (bar 215 cm) ukoliko to ne smeta na ubrzanje....nista vise.

Autoru:  webboy [ 24 Avg 2010 12:36 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

Pa malo sira guma je malo teza, ali ima vecu grip povrsinu, tako da ces dobiti nesto na ubrzanju, ali sumnjam da ces to osetiti.

Autoru:  stratro [ 24 Avg 2010 12:40 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

Together with revised design wheel hubs, the Calibra 4x4 is fined with 5 hole, 6J x 16, light alloy disc wheels with a rim offset of 49 mm. These wheels are fitted with 205/50 ZR 16 tyres as standard. Note that snow chains are not to be fitted to these tyre and wheel assemblies. Rear wheel hubs are also drilled to accommodate the new road wheels.

Nadam se da fabricke felne dozvoljavaju vece gume...vredi se probati.

Problem je u toma da 99% guma sa sirinom 215 ili 225 za 16" felne idu sa profilom R55, a ja trazim R50 .

Autoru:  pistre [ 24 Avg 2010 14:24 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

nemanja ne lupaj, bice tromija sa sirom gumom

Autoru:  webboy [ 24 Avg 2010 15:57 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

Na koju foru da bude tromija? Sto vecu povrsinu zahvati prilikom okretanja, to bolje, zar ne?

Autoru:  pistre [ 24 Avg 2010 15:59 ]
Tema posta:  Re: 4x4 pogon i gume

pa stavi onda 355 gume i stani na crtu sa jugom, da vidis o cemu ti pricam

Stranica 1 od 3 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/