Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 27 Apr 2024 19:45

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Nova Zafira: novi nivo svestrane dinamičnosti
PostPoslato: 07 Mar 2008 18:15 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 02:07
Postovi: 8609
Lokacija: AgeOfCoins
Ime: Vladimir
Opel: 3 komada
Garaza:
Slika
Sa tri nova, snažnija i ekonomičnija motora, sportskijim izgledom i novim varijantama koje nude još više vrednosti za novac, druga generacija Opel Zafire spremna je za svoj izlazak na tržište u februaru 2008. Novi poboljšani benzinski motor 1.6 ECOTEC s inovativnom tehnologijom "Cam-Phase" daje 85 kW/115 KS i novi je ulazni motor Zafire te zamenjuje dosadašnji 1.6 TWINPORT snage 77 kW/105 KS. Novosti ima i za ljubitelje dizel motora. Tu su novi 1.7 litarski CDTI motori snage 110 kW/ 110 KS i 92kW/ 125KS.

Novi dizelski motori zamenjuju 1,9-litarski sa 74 kW/100 KS i 1,9-litarski s 88 kW/120 KS i ručnim prenosom.

Sportski elementi dizajna i poboljšanja unutrašnjosti naglašavaju dinamičan i moćan izgled ovog svestranog sedmoseda. Novi model, očekivano, dolazi sa za Zafiru karakterističnim sistemom sedišta Flex7 koji predstavlja dosad nenadiđenu inovaciju koja u nekoliko sekundi može transformisati unutrašnjost automobila bez potrebe vađenja sedišta. Ovo remek-delo dizajna uveliko je doprinelo tržišnom uspehu Zafire, počevši sa godinom 1999. Očekuje se da će dvomilionita Zafira sići sa proizvodne trake upravo tokom tržišnog predstavljanja novog modela. Zajedno s manjom rođakom Merivom, Zafira je na samom vrhu segmenta jednovolumena u Europi otkako je Meriva izašla na tržište 2003. godine.

„ Nova Zafira je upravo ono što tržište traži, a pojavljuje se u pravi trenutak. Znamo da su kupci vrlo zadovoljni funkcionalnošću i svestranošću našeg bestselera, a sada smo Zafiri dali još sportskiji izgled i opremili je ekonomičnijim motorima. Ovo će pomoći da se Zafira zadrži na jednoj od vodećih pozicija u klasi kompaktnih jednovolumena na europskom tržištu."
Alain Visser, direktor marketinga, GM Europe

Novi motori – više snage uz manju potrošnju

Povećana efikasnost bila je jedan od ključnih fakotra strategije Opelovih inženjera kada su radili na novoj proširenoj ponudi motora za Zafiru. Rezultat takvih nastojanja je da kupci Zafire uživaju dvostruke prednosti zahvaljujući trima novim benzinskim motorima, svima smeštenima u vrlo popularnu kategoriju što se tiče zapremine i snage. Kupci također mogu uživati u boljim voznim performansama i još uvek štedeti na gorivu. Osim toga, smanjena potrošnja odgovara smanjenju emisije CO2 u poređenju sa prethodno najbolje prodavanim motorima.

1.6 ECOTEC: poboljšan u svakom pogledu

Novi 1.6 ECOTEC s 85 kW/115 KS nudi poboljšanu elastičnost, glatkoću rada I 10% veću snagu nego prethodni 1,6-litarski motor sa 77 kW/105 KS. Takođe troši manje goriva i emituje manje CO2: treba mu u proseku sedam litara goriva na 100 km, što je 4,3% manje od prethodnika. Posebno je primetna poboljšana kriva obrtnog momenta sa maksimumom na 155 Nm (3,3% više nego 1,6-litarski motor sa 105 KS) dostupnim pri velikom rasponu broja okretaja. S ovim novim motorom Zafira ubrzava od 0 do 100 km/h u 13,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu 185 km/h.

Prednosti novog četverocilindričnog motora sa četiri ventila yasniva se uglavnom na tehnologiji “Cam-Phase” koja uključuje stalnu kontrolu varijabilnog rada ventila preko usisne i iyduvne bregaste osovine koja se prilagođava uslovima vožnje. Rad obe osovine kontroliše se naizgled neprimetno i nezavisno jedna o drugu u realnom vremenu, a dva kompaktna hidraulična adaptera kontrolišu tajming. Ovo omogućava bolju prilagođenost rada usisnih i iyduvnih ventila (a tim i rada motora) konkretnoj situaciji i uslovima vožnje I zahtevima za performanse. Vozač je taj koji "definiše" zahtjeve preko papučice gasa i menjanjem brzina.

Opelovi inženjeri unapredili su inteligentan i veoma efikasan koncept TWINPORT 1,6-litarskog motora sa 115 KS. Glava njegovih cilindara ima dva odvojena ulaza po cilindru. Dosad su bili potrebni poklopci kako bi se osiguralo stabilno i postojano sagorevanje - novi 1.6 ECOTEC funkcioniše bez tih poklopaca zahvaljujući promenjivoj plastičnoj grani za usis koja može imati dve dužine. Inženjeri su postigli ovo zahvaljujući optimalnom smeštanju otvora za usis u kombinaciji s tehnologijom Cam-Phase, čime je na kraju smanjena potrošnja goriva.

Prvi put u ovoj klasi motora, kod modela 1.6 ECOTEC Opel koristi lasersku konstrukciju tela cilindara. Precizno izrađeni mikroutori napravljeni su u posebnoj fazi proizvodnje pa deluju kao deo elemenata za mikrokompresiju, što na kraju dovodi do manjeg trenja i abrazije klipa, kao i manje potrošnje goriva i ulja. Ostale tehnološke odlike ovog high-tech motora uključuju kontrolisani termostat i nisko postavljen izduvni ventil s integrisanim katalizatorskim konverterom.

Dva nova motora 1.7 CDTI - osveženje u dizelskom delu ponude

Oba nova motora 1.7 CDTI (81 kW/110 KS i 92 kW/125 KS8) dolaze sa šestostepenim manualnim menjačem i, kao sve dizelske Zafire, dizelskim filterom za čestice čađi koji ne zahteva održavanje kao standardnom opremom. Kao kod benzinskih motora, krasi ih veća snaga, manja potrošnja i manja nivo emisije u odnosu na stare 1,9-litarske modele. Oba motora 1.7 CDTI dolaze sa direktnim common-rail ubrizgavanjem i četveroventilskom tehnologijom sa kontrolom vrtloženja za veću rafinisanost, visok odziv i vrhunsku ekonomičnost u potrošnji goriva. Sa prosečnom potrošnjom od 5,7 litara na 100 km, dva dizelska modela znatno su ekonomičnija od motora 1.9 CDTI koje zamenjuju. A zahvaljujući smanjenju dimenzija motora, 1.7 CDTI proizvodi 152 g CO2/km, što je poboljšanje od oko pet posto u odnosu na 1,9-litarske modele.

High-tech motori takođe daju bolje vozne performanse. Novom motoru sa turbopunjačem i 110 KS treba za ubrzanje od 0 do 100 km/h 13,4 sekunde, a varijanti sa 125 KS samo 12,3 sekunde. Maksimalne brzine za motore sa 110 i 125 KS iznose 179 i 189 km/h.

Ponuda Zafira sa ultramodernim turbo dizelskim motorima sada je proširena i seže od modela 1.7 CDTI s 81 kW/110 KS do 1.9 CDTI sa 110 kW/150 KS. Najsnažniji dizelski motor je dostupan sa šestostepenim ručnim ili automatskim menjačem. Dizelski motor zapremine 1,9 litara sa 120 KS i šestostepenim automatskim menjačem ostaje u ponudi.

„ Usprkos većoj snazi oba benzinska motora, 1.6 ECOTEC i 1.7 CDTI, još smo jednom smanjili potrošnju i emisiju, čime su na dobitku okolina i džep kupaca. Osim toga, vlasnici će zahvaljujući manjoj zapremini motora plaćati manje poreza na motorna vozila. Opelovi motori savršeno kombinuju prednosti ugodne vožnje i ekonomičnosti.”
Rita Forst, izvršna direktorka inženjeringa proizvoda, GM Powertrain

Šest od deset: jedan CNG i pet benzinskih motora

Nova Zafira dostupna je sa deset različitih varijanti motora. Sada je u ponudi pet benzinskih motora i model 1.6 CNG prilagođen za rad na prirodni plin. Sledeći motor "jači" od novog 1.6 ECOTEC-a je 1.8 ECOTEC sa 103 kW/140 KS, koji dolazi s dve prilagodljive bregaste osovine kako bi se uskladila potrošnja i snaga. Motor zapremine 1,8 litara dolazi sa petostepenim rucnim menjačem ili opciono automatskim menjačem Easytronic.

Aluminijumski motor 2.2 DIRECT ECOTEC sa direktnim ubrizgavanjem daje izlaznu snagu od 110 kW/150 KS i dolazi s ručnim šestostepenim prenosom ili opciono sa četverostepenim automatskim prenosom. Turbo motor zapremine 2 litra sa šestostepenim ručnim prenosom ima impresivnu snagu od 147 kW/200 KS. Sportska varijanta sa samog vrha ponude je "high-speed" model OPC čiji snažni turbo motor (177 kW/240 KS) ubrzava ovaj sportski automobil od 0 do 100 km/h u samo 7,8 sekundi. Maksimalna brzina OPC-a koja iznosi 231 km/h čini ga najbržim kompaktnim jednovolumenom na svetu.

Ponuda motora proširena je i veoma ekonomičnim i ekološki prihvatljivim modelom 1.6 CNG (Compressed Natural Gas, kompresovani prirodni gas). Zafira s pogonom na prirodni gas takođe postavlja nove standarde: sa prosečnom potrošnjom od oko pet kilograma H-plina na 100 km, troškovi za gorivo su značajno smanjeni. Troškovi poreza i osiguranja otprilike su jednaki kao kod tehnološki sličnog benzinskog 1,6-litarskog motora ECOTEC. Zafira sa pogonom na gas i 69 kW/94 KS takođe nudi brojne ekološke prednosti - proizvodi 80% manje CO2 nego dizelski pogon, a izduvni gasovi gotovo da ne sadrže čađ. Prosečna emisija CO2 iznosi tek 138 g/km, što je najbolje u segmentu kompaktnih jednovolumena. Sa šest putnika i vozačem, Zafira 1.6 CNG - dostupna od proljeća 2008. godine kao Opel ecoFLEX - proizvodi samo 20 g CO2 po kilometru i putniku.

Dinamičan izgled: istaknuti dizajnerski elementi na prednjoj zadnjoj strani

Novu Zafiru odlikuju naglašeni elementi dizajna prednje i zadnje strane koji ovom kompaktnom jednovolumenu daju sportski stil. Hromirani ukrasni element sa Opelovim logotipom koji tradicionalno nalazimo na prednjoj strani vozila nadovezuje se na površinu poklopca motora i integriše je u prednju rešetku koja je u celosti hromirana. Naglašene linije oko svetala za maglu spajaju se u branik u dinamičan V-stil; rubovi kućišta prednjih svetala takođe su hromirani. Izražena i puna prednja linija Zafire Sport naglašava novi dinamičan izgled modela. Obrisi prednje strane prenose se preko izbočenih rubova blatobrana i bočnih lajsni na zadnju stranu vozila. Od novih detalja uočljive su i dve transparentne trodimenzionalne ćelije u zadnjim svetlima. Novi dizajn zaokružuje srebrna rešetka spojena u zadnja svetla koja se nadovezuje u hromiranu lajsnu na zadnjim vratima.

Sjajni hromom oivičeni elementi na kontrolama klima-uređaja i radija, kao i novi dekorativni završetci koje nalazimo na vratima i na instrument tabli naglašavaju moderan dizajn unutrašnjosti. Oprema Cosmo uključuje decentni lakirani izgled središnje konzole te dekorativno oblikovan upravljač. Multimedijalni sistem za navigaciju i reprodukciju CD-a, DVD-a i MP3 zapisa uključuje stereo-ulaze za priključivanje uređaja kao što je iPod.

"Našem standardu za fleksibilnost hteli smo dati novi dinamičan i svež izgled i dodatno naglasiti njegovu kvalitetnu izradu. ”
Mark Adams, potpredsednik GM Designa Europe

Prilagodljivost i univerzalnost: transformacija u nekoliko sekundi

U novu Zafiru ugrađen je prilagodljivi sistem sedišta Flex7 - inovacija koja je jedinstvena na tržištu. Flex7 transformiše unutrašnjost vozila u varijantu sa sedam, pet, četiri, tri ili dva sedišta u svega nekoliko sekundi, bez potrebe za zamornim vađenjem sedišta, čime se postavljaju novi standardi prilagodljivosti koji uveliko nadmašuju mogućnosti ostalih vozila u ovoj klasi.

Varijanta s pet sedišta nudi prtljažni prostor zapremine 645 litara - najveći u klasi jednovolumena sa sedam sedišta, dok se u varijanti s dva sedišta zapremina prtljažnog prostora povećava do 1.820 litara.

Prednja sedišta moguće je naručiti u varijanti koja uključuje preklopne naslone, pregrade za smještaj prtljage ili pribora ispod sedišta i sklopivi stočić na zadnjem sedištu. Sistem FlexOrganizer dostupan je kao opcija. On služi praktičnom raspoređivanju prtljaga putem bočnih letvica ugrađenih u obe strane gepeka. Uz to uključuje i brojna mesta na kojima je moguće fiksirati različite pregradne elemente, kutije, mreže i vešalice, što omogućava siguran i praktičan prevoz raznih oblika tereta.

Praktičnoj organizaciji unutrašnjosti doprinosi i pet velikih pregrada raspoređenih duž unutrašnje strane krova. Ovaj dodatak dolazi sa jedinstvenim panoramskim krovom čije četiri zatamnjene staklene površine vozilu daju još elegantniji izgled. Pri jakoj svetlosti sistem zatamljenja panoramskog krova prekriva sve staklene površine u savršenoj sihronizaciji. Panoramski krov dolazi standardno u sklopu opreme Cosmo.

Inovacija i tehnološko savršenstvo: od IDS-aPlus do AFL-a

Novo izdanje Zafire nudi inovativna tehnološka rešenja jedinstvena u svojoj klasi. To uključuje prilagodljivi sistem šasije IDSPlus (interaktivni sistem vožnje) sa sistemom stalnog nadzora vešanja. U sistemu upravljanja vešanjem upravljačke jedinice i senzori sistema u ESPPlus, ABS i CDC neprekidno razmjenjuju podatke, čime se trenutno postiže optimalna prilagođenost ogibljenja što vožnji daje novu dimenziju udobnosti i sigurnosti. Poboljšan je i sistem pomoći za stabilnost prikolice (TSA) koji je daleko ispred uobičajenih rešenja koja nalazimo kod ostalih proizvođača. Ovaj sofisticirani sistem prati intenzitet vlačnih naprezanja kombinacije vozilo - prikolica. Takva naprezanja stabilizuju se putem upravljačke elektronike koja reguliše primenu sile kočenja. Među ostalim inovacijama izdvajaju se biksenonska prilagodljiva prednja svetla (AFL) sa dinamičkim osvetljenjem u krivinama koja Opelova Zafira kao prva uvodi u klasu jednovolumena. Sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA), sistem Open & Start za pokretanje vozila bez uporabe ključa i kvalitetan melitiomedijski sistem koji uz navigaciju uključuje mogućnost reprodukcije CD-a, DVD-a i MP3 zapisa zaokružuju skup dodataka koji će doprineti udobnosti u vožnji.

„ Ključnu osobinu Opelovog brenda predstavljaju naši inovativni i funkcionalni tehnološki dodatci dostupni širokom segmentu kupaca. Mi to nazivamo demokratizacijom visoke tehnologije, za šta postoje brojni primeri u istoriji našeg brenda pri čemu ni nova Zafira nije izuzetak.”
William Mott, marketinški menadžer, Europe – Compact Cars

Sistem SAFETEC kao dodana vrednost

Sistem SAFETEC koji standardno dolazi sa Zafirom omogućava maksimalnu sigurnost. Obuhvata interaktivni sistem vožnje (IDS) koji uključuje prednju osovinu s vešanjem tipa McPherson, patentirani sistem zadnje polukrute osovine kao i brojne elemente za sigurnost putnika. Zafira je standardno opremljena sa osam vazdušnih jastuka, aktivnim naslonima za glavu, držačima za dečja sedišta ISOFIX i Opelovim patentiranim sistemom za otpuštanje papučica koji odvaja papučice u slučaju frontalnog sudara. Na Euro NCAP crash-testovima Zafira je postigla maksimalnu ocenu - pet zvezdica, u kategoriji sigurnosti putnika. Ovaj kompaktni jednovolumen takođe osigurava idealnu zaštitu deci i pešacima.

Nova Zafira ispunjava najviše standarde u kategoriji pouzdanosti i servisnog intervala. Kupci će profitirati zahvaljujući dugim servisnim intervalima koji doprinose minimiziranju troškova održavanja. Očuvanju vrednosti vozila doprineće i antikorozivna zaštita većeg dela karoserije i 12-godišnja garancija na karoseriju. Sve to osiguralo je Opelovom jednovolumenu osvajanje prvog mesta u sklopu nagrade „Best Value“ za 2006. godinu. Nagradu dodeljuje specijalizovani nemački automagazin Auto Bild.

_________________
Under Construction (●‿●)


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs