Kompanija Opel najavila je novi ciklus Pret-A-Opel i FotOpel takmiÄenja na konferenciji za novinare održanoj u Legatu Rodoljuba ÄŒolakovića na Dedinju, uz prisustvo brojnih predstavnika medija, poznatih liÄnosti i Opelovih saradnika.
Na samom poÄetku konferencije poznata srpska voditeljka, Aleksandra Jeftanović, poželela je dobrodoÅ¡licu velikom broju zvanica i najavila da su takmiÄenja tek poÄetak aktivnosti koje Opel sprema u godini svog 150. jubileja.
Aktuelni roÄ‘endanski popust za vozila sa lagera i velika roÄ‘endanska proslava 18. juna na kojoj će biti prikazana revolucionarna Opel Ampera, su samo nagoveÅ¡taji onoga Å¡to ove godine može da se oÄekuje od Opela.
Gostima se obratio i direktor Opela gospodin Ivan Kekić: ’’Veliko mi je zadovoljstvo Å¡to možemo najaviti novu sezonu takmiÄenja i ukazati priliku mladim talentovanim ljudima da razviju svoju karijeru iskazivanjem kljuÄnih vrednosti brenda Opel. 2012-ta godina je veoma znaÄajna za naÅ¡u kompaniju. Naime, ove godine slavimo 150-ti roÄ‘endan Opela, Å¡to je i tema takmiÄenja. Tim povodom, želimo da pozovemo sve mlade umetnike, kao i sve talentovane kreativce da pokažu svoje umeće tako Å¡to će dizajnirati ili fotografisati za Opel,’’ izjavio je gospodin Kekic.
Kompanija Opel je osnovana pre taÄno vek i po, davne 1862. godine, kada je Adam Opel pravio Å¡ivaće maÅ¡ine u bravarskoj radionici svog oca. Vrlo brzo poÄinje proizvodnja i prodaja bicikala koji postaju veoma popularni u 19. veku. MeÄ‘utim, Opel se ne zadovoljava laskavim mestom najvećeg proizvoÄ‘aca bicikala na svetu, pa razvija i motocikle. 1899. godine poÄinje tradicija proizvodnje automobila Å¡to Äini Opel drugim najstarijim proizvoÄ‘aÄem automobila u NemaÄkoj.
Aleksandra Jeftanović je prisutnim gostima bliže objasnila zadatak i temu takmiÄenja. Pred uÄesnike Pret-A-Opel i FotOpel takmiÄenja se postavlja zadatak da dizajniraju majicu, odnosno naprave fotografiju, koja će na najbolji naÄin oslikati Opelovu istoriju, tradiciju i revolucionarni duh. To znaÄi da u svoje radove mogu da ukljuÄe bilo Å¡ta Å¡to je obeležilo Opel u proteklih 150 godina: od Å¡ivaće maÅ¡ine, preko motocikla i frižidera do automobila – od Opel Lutzmana do Opel Ampere.
’’U novoj sezoni Pret-A-Opela i FotOpela želimo da talentovani uÄesnici svojim fotografijama i dizajnerskim reÅ¡enjima poÅ¡alju poruku optimizma koji budi sećanja i istiÄe Opelov revolucionarni duh. Mislim da je Opel ovim projektima joÅ¡ jednom dokazao da ulaže u budućnost, mlade ljude i da nagraÄ‘uje talenat i kvalitet. Nadamo se i da će takmiÄenja nastaviti da se tradicionalno održavaju i da će dobiti joÅ¡ Å¡iri karakter - regionalni, a možda Äak i evropski. Ovo je tek poÄetak aktivnosti koje možete da oÄekujete od Opela ove godine,’’ dodao je gospodin Kekić.
Aleksandra Jeftanović je potom bliže objasnila pravila i zadatke takmiÄenja i pozvala sve kreativce koji žele da uÄestvuju u nagradnom konkursu i pokažu svoj talenat treba da poÅ¡alju svoje radove u periodu od 10. juna do 10. septembra. O pobednicima takmiÄenja će odluÄivati profesionalni žiri a pobednike oÄekuju vredne novÄane nagrade. U sastavu Pret-A-Opel žirija su: Darko Kostić, Igor Todorović, SrÄ‘an Å veljo, Aleksandra Jeftanović, Jelena Nenadić i Irena Trifunović.
FotOpel žiri Äine: MiloÅ¡ Nadaždin, Branko Baki Koljajić, Maja Petković Ivanović, Mihajlo Todorović, Jelena BleÄić i Irena Trifunović. Prilikom odluÄivanja o pobedniku, žiri će vrednovati koliko radovi odgovaraju zadatoj temi, kreativnost i inovativnost pristiglih radova.
’’Pred takmiÄarima je veliki izazov, jer treba da na pravi naÄin predstave Opelovu dugu i uspeÅ¡nu istoriju. Izvora inspiracije je mnogo i baÅ¡ zato oÄekujemo veliki broj raznovrsnih, maÅ¡tovitih i originalnih radova. Želim i da pohvalim Opel na organizovanju ovako fenomenalnog projekta i pružanju jedne velike prilike mladim talentima. Verujem da će znati da je iskoriste na pravi naÄin i da će uspeti da iskažu sve svoje ideje i svu maÅ¡tu, a žiri će to sigurno prepoznati,’’ istakao je MiloÅ¡ Nadaždin ispred FotOpel žirija.
Na oduÅ¡evljenje prisutnih, dve manekenke, za Äiji se stajling pobrinuo Darko Kostić, prikazale su najinteresantnije radove proÅ¡logodiÅ¡njeg ciklusa Pret-A-Opel takmiÄenja, a gosti su mogli da uživaju i u izložbi najlepÅ¡ih fotografija koje su pristigle u proÅ¡loj sezoni FotOpel takmiÄenja.
’’Ovo je sigurno veoma posebna prilika, jer se takmiÄarima pruža Å¡ansa da se stave u ulogu Opelovih dizajnera. Opel automobile karakteriÅ¡e dizajn koji je pravi izraz emocije, dinamike i elegancije, pa tako i od takmiÄara oÄekujemo da njihovi radovi na pravi naÄin predstave sve ove karakteristike i samu suÅ¡tinu Opela. A kada pogledamo 150 godina unazad zaista ima veoma mnogo oblika i objekata koji mladim umetnicima mogu biti neiscrpna inspiracija, tako da mogu samo da im poželim mnogo kreativnosti i ideja’’ zakljuÄila je predstavnica Pret-A-Opela, Jelena Nenadić.
Na kraju konferencije, Aleksandra Jeftanović se zahvalila svima Å¡to su prisustvovali otvaranju nove Pret-A-Opel i FotOpel sezone i pozvala sve goste da uz koktel i posluženje uživaju u retrospektivnoj izložbi najboljih fotografija iz proÅ¡logodiÅ¡njeg ciklusa FotOpel takmiÄenja.
Predivna izložba, manekenke koje su prikazale najbolja proÅ¡logodiÅ¡nja dizajnerska reÅ¡enja i najava brojnih iznenaÄ‘enja i akcija, podigli su fantastiÄnu atmosferu u prelepom prostoru umetniÄkog paviljona na joÅ¡ viÅ¡i nivo.
Pret-A-Opel
TakmiÄenje je pokrenuto proÅ¡le godine, i već tada, u svojoj prvoj sezoni, naiÅ¡lo je na sjajan odziv. Tema i inspiracija proÅ¡logodiÅ¡njeg ciklusa bila je Opel Astra. MeÄ‘u viÅ¡e od 100 pristiglih radova, u Pret-A-Opel takmiÄenju se posebno istakla Emina Ćorić, student modnog dizajna na Mod’Art University of fashion design u Beogradu, koja je osvojila prvo mesto.
Ove godine, zadatak Pret-A-Opel takmiÄenja je dizajnirati majicu na temu ''150 godina Opela.'' Majica treba da na najbolji naÄin oslika Opelovu istoriju, tradiciju i revolucionarni duh. Treba da bude zabavna, atraktivna, moderna, da se savrÅ¡eno slaže uz dizajn Opel automobila i da izražava suÅ¡tinu kompanije Opel. Ona treba da istiÄe karakter Opelovog vozaÄa i filozofiju brenda.
FotOpel
Zadatak prvog ciklusa FotOpel takmiÄenja održanog proÅ¡le godine, je bio napraviti najlepÅ¡u fotografiju na temu ''Opel Astra.'' Nije bilo lako uhavtiti jedan kadar koji bi na pravi naÄin predstavio jednog od Opelovih najboljih modela koji je proÅ¡le godine napunio 20 godina. Na ovaj zahtevan zadatak je najbolje odgovorio MiloÅ¡ Miljanić koji je osvojio prvo mesto. Za takmiÄenje je pristiglo preko 70 sjajnih radova.
Pred uÄesnike novog ciklusa FotOpel takmiÄenja se postavlja zadatak da naprave fotografiju na temu ''150 godina Opela.'' Fotografija treba da uhvati pravi trenutak iz Opelove istorije, ali i da Å¡alje optimistiÄnu i vedru poruku. Treba da bude maÅ¡tovita, originalna, da budi sećanja, da oslikava karakteristike brenda i iskazuje suÅ¡tinu njegovog dosadaÅ¡njeg, kao i budućeg postojanja.
P
|