Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 15:50

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 5 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: 150 godina fabrike OPEL
PostPoslato: 20 Dec 2011 23:18 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Opel naredne godine proslavlja 150. rođendan

Slika

U ponoć na novogodišnje veče zaposleni Opela neće nazdravljati samo za Novu godinu, već će proslavljati i početak godine u kojoj Opel puni 150 godina.

1862. godine, Adam Opel je pravio šivaće mašine u bravarskoj radionici svog oca u Riselshajmu, u Nemačkoj. Posao je krenuo. Ubrzo počinje prodaja bicikala, a 1886. godine je lansirano prvo biciklo marke "Velociped". Bicikli iz Riselshajma veoma brzo postaju popularni. Do polovine devedesetih godina 19. veka, Opel je postao poznat kao najveći proizvođač bicikala na svetu. U međuvremenu i motocikli ulaze u asortiman proizvoda. Automobilska tradicija Opela počinje 1899. godine, što ovu kompaniju čini drugim najstarijim proizvođačem automobila u Nemačkoj, odmah nakon kompanije Daimler-Benz.

Na jesen 1902. godine, Opel predstavlja "patent automobil Lutzmann“ sa motorom od 10/12 KS. Popularnost automobila uskoro počinje da raste: do 1906. godine već je sišlo preko 1,000 ovakvih vozila sa proizvodnih linija. Do 1914. godine, Opel je prestigao sve konkurente i postao najveći proizvođač automobila u Nemačkoj. Brend je postao poznat kao proizvođač popularnih i pristupačnih hit modela, kao što su „Doktorwagen“ (1909.) i „Puppchen“ (1914.). Ovi modeli su postavili temelje za Opelovu korporativnu politiku da proizvodi kvalitetna, pouzdana i pristupačna vozila za širi segment klijenata.

Dvadesete godine prošlog veka su otelotvorenje Opelovog pionirskog duha koji živi i dan danas. To je era vozila marke “Laubfrosch” i “Rakete”. Malo vozilo od 4/12 KS je poznato kao “Laubfrosch” ili “kreketuša” zbog svojih jarko zelenih boja. 1924. godine, Opel je prvi nemački proizvođač automobila koji je počeo da koristi automatsku proizvodnu liniju. Na primer, 1928. godine Opelov raketni automobil obara kopneni brzinski rekord na trkačkoj stazi Berlin Avus. Fric fon Opel je uspeo da dostigne brzinu od 238 km/h, što je u to vreme bio prosto nezamisliv poduhvat. Godinu dana kasnije, Opel stiže i do zvezda: Opel Sander RAK1 je lansiran sa jednog velikog trga u Frankfurtu i to je bio prvi javni raketni let sa ljudskom posadom u istoriji, iako veoma kratak.

1929. godina je obeležila početak teških vremena za automobilsku industriju. Milioni ljudi su ostali bez posla za vreme globalne ekonomske krize. Svetska ekonomija se srušila kao kula od karata na kraju “burnih dvadesetih”. Međutim, Opel je reagovao brzo i pronašao je jakog partnera u američkom gigantu, kompaniji General Motors. Proizvođač automobila iz Riselshajma je uspeo da učvrsti svoju tržišnu poziciju, a 1935. godine mu je pošlo za rukom da poveća godišnju proizvodnju na preko 100.000 vozila. Među proizvodima je i novi kamion “Blitz”, koji se proizvodi u fabrici u Brandenburgu. U to vreme, proizvođač automobila iz Riselshajma lansira tehničku inovaciju: “Olympia”, prvo nemačko vozilo u serijskoj proizvodnji sa samo nosećom karoserijom od čistog čelika. Godinu dana kasnije, kompanija postavlja temelje jedne uspešne priče u klasi kompaktnih vozila, koja će trajati 75 godina, sve do današnjeg dana. Skoro neprekidna tradicija linije “Astra”, koja traje i dan danas, započela je sa prvim “Kadett”-om. Do 1936. godine Opel je postao najveći proizvođač automobila u Evropi, sa godišnjom proizvodnjom od 120,000 vozila.


Nakon zaustavljanja civilne proizvodnje za vreme rata, Opel obnavlja poslovanje u periodu rekonstrukcije Nemačke. Nemačko ekonomsko čudo se povezuje sa mnogim Opelovim modelima, kao što su “Olympia”, “Olympia Rekord”, “Rekord P1” i “Kapitan”, dok veliki broj domaćinstava ima Opelov frižider, nazvan “Frigidaire” koji obezbeđuje svežinu namirnica. 1962. godine, u kojoj Opel slavi svoj 100. rođendan, otvara se druga fabrika brenda u Bohumu, gde se proizvodi novi “Kadett”. Tokom šezdesetih godina 20. veka rađa se veliki broj novih Opel-ovih modela, koji učvršćuju Opelovu sportsku i emotivnu reputaciju, uključujući legendarne “Commodore” “Mantu” i “GT” modele. Opel takođe ima snažno učešće u višem segmentu automobila sa prestižnom linijom KAD (Kapitan, Admiral, Diplomat) koje su kasnije zamenili Senator i Monza.

1971. godine desetomilioniti Opel silazi sa proizvodne linije. U istoj godini Georg fon Opel sa Opel GT-om, obara brzinski rekord na baterijski pogon, dostigavši brzinu od 188 km/h. To dokazuje da Opel ima u obziru pitanje električne mobilnosti – decenijama pre nego što je iko i pomislio na to. Danas je Opel pionir na ovom polju: “Ampera” sa snagom od 111 kW (150 ks), opremljena revolucionarnim produživačem dometa, je prvo električno vozilo u serijskoj proizvodnji na svetu koje nije ograničeno na domet koji osigurava baterija.

1972. godine Opel postaje najuspešniji proizvođač automobila u Nemačkoj. U Riselshajmu izlazi nova linija modela, koja akcenat stavlja na bezbednost, potrošnju i sprečavanje zagađenja životne sredine. Tokom osamdesetih godina, pitanje kontrole emisije štetnih gasova postaje prioritet. Opel je među pionirima na ovom polju. Brend iz Riselshajma je prva nemačka kompanija koja nudi kompletnu flotu sa kataličkim konvertorima. Od 1989. godine svi modeli su opremljeni ovom tehnologijom.

1991. godine, Opelov bezbednosni sistem je premijerno predstavljen sa “Astrom”. Ovaj sistem obuhvata zaštitu od bočnih udaraca, podupirače za sedišta i zatezače sigurnosnih pojaseva. Sa novim modelom “Frontera”, ovaj brend ponovo dokazuje da je začetnik novih trendova. Ovo ležerno vozilo je jedan od prethodnika SUV pokreta i polako se uzdiže do pozicije lidera u tom segmentu. 1992. godine, Opel otvara vrata fabrike u Ajzenahu – u to vreme to je najsavremenija fabrika na svetu. Nakon toga Opel lansira nekoliko modela: 1997. Opel postaje prvi evropski proizvođač koji nudi ekonomičan trocilindrični motor plasiranjem modela “Corsa” .1999. godina je obeležena premijerom “Zafire”. Kompanija iz Riselshajma postavlja temelje rastućeg segmenta kompaktnih monokeb vozila, kao i nove standarde fleksibilnosti u enterijeru porodičnih vozila. Te iste godine Opel slavi glamurozni jubilej u proizvodnji: 50 miliona Opelovih vozila je do tada napustilo njihove fabrike.

Lansiranjem modela “Insignia” 2008. godine, Opel repozicionira brend. Nova perjanica kompanije uvodi novu filozofiju brenda: kombinovanje vajarske umetnosti i nemačke preciznosti. Ova ideja se nastavlja sa aktuelnim modelima “Zafira Tourer” i “Astra GTC”.

Slika

Opel i njegov britanski srodni brend Vauxhall danas prodaju automobile u preko 40 zemalja. Kompanija zapošljava oko 40,500 radnika u fabrikama i inženjerskim centrima u šest evropskih država. Samo u 2010. godini, Opel/Vauxhall je prodao preko 1.1 miliona automobila i lakih komercijalnih vozila, dok je tržišno učešće kompanije u Evropi iznosilo 6.2%.

Slika

Lansiranjem električne “Ampere”, ovaj tradicionalni brend stvara novi segment u evropskoj automobilskoj industriji i učvršćuje svoju ulogu kao začetnik progresivnih rešenja u oblasti mobilnosti.

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: 150 godina fabrike OPEL
PostPoslato: 21 Dec 2011 04:37 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Jan 2010 02:44
Postovi: 2053
Lokacija: Nis-Svrljig
Ime: Milan
Opel: Kadett E & Astra G Bertone & BMW E93
Puno novih stvari procitah ovde koje nisam znao i ponovo se odusevih u Opel :D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: 150 godina fabrike OPEL
PostPoslato: 21 Dec 2011 11:20 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15430
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
Dzoni iz postovanja prema cika Adamu i dalje vozi mat crnu shivacu masinu :respekt:

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: 150 godina fabrike OPEL
PostPoslato: 21 Dec 2011 12:58 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: 150 godina fabrike OPEL
PostPoslato: 23 Sep 2012 21:32 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Jubilej Opela u teškim vremenima

Uprkos sveopštoj ekonomskoj krizi, opasnosti od zatvaranja pogona u Bohumu, Opel proslavlja samog sebe. Ovaj gigant postoji 150 godina što je očigledno dovoljan razlog za ponos i pozitivni stav prema budućnosti.

Slika

Uprkos jednoj od najtežih kriza u istoriji koncerna, Opel se ipak odlučio na veliku proslavu obeležavanja 150. godišnjice svog postojanja. Fabričke hale su otvorile svoja vrata za oko 20.000 posetilaca. Njima se ovih dana nudi svojevrsna izložba kroz vreme i istoriju obeležene pojedinim automobilskim modelima; od Kadeta proizvedenog još pre Drugog svetskog rata, preko njegove posleratne varijante, pa sve do modernih modela GT ili pak popularne Askone.

„Naravno da smo priželjkivali da ovakvu godišnjicu proslavimo u nekim boljim vremenima nego što su ova. Opel se trenutno nalazi u ne baš idealnoj situaciji, u razdoblju kada oko nas vlada teška kriza“, rekao je Volfgang Šefer-Klug, jedan od predsedavajućih ovog koncerna. Ali, uprkos tome, dodaje on, u Opelu su izuzetno ponosni na dugu istoriju obeleženu uspesima. „Tako i na krizu gledamo – ona je samo jedna velika i nova šansa. Opel će u svakom slučaju slaviti i svoju sledeću veliku godišnjicu, za 25 godina“, naglasio je Šefer-Klug.

Čak 23 nova modela do 2016. godine

Slično se ovih dana oglasio i Tomas Sedran, također jedan od predsedavajućih ovog koncerna. „Opel se u svakom slučaju nalazi na dobrom putu. Danas proizvodimo neke od najatraktivnijih modela u našoj istoriji uopšte“, rekao je Sedran i najavio ciljeve planirane za sledeće četiri godine. „Samo do 2016. godine nameravamo da investiramo nekoliko milijardi i na tržište dovedemo oko 23 nova modela kao i 13 novih tipova motora. Osim toga, radimo i na modelu Adam, najmanjem i jedinom mini-automobilu koji će biti proizveden u Nemačkoj“, rekao je Sedran.
Slika

Sve je počelo s mašinama za šivenje
Slika

Opelova 150-godišnja istorija počela je zapravo proizvodnjom mašina za šivenje. Tako je 1862. godine Adam Opel je otvorio malu fabriku za šivaće mašine, a sledila je proizvodnja bicikala i motocikla. Proizvodnja automobila je započela tek nakon smrti Adama Opela, 1895. godine. Tokom godina, ovaj koncern se razvio u jednog od najvećih proizvođača automobila u Evropi. Trenutno se Opel nalazi u krizi. Nju posebno osećaju u pogonu u Bohumu; njemu gazde iz Dženeral motorsa već duže vreme prete zatvaranje zbog minusa od oko 500 miliona evra.

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 5 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs