Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 29 Mar 2024 01:39

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Opelova kompaktna klasa: 75 godina priče o uspehu
PostPoslato: 22 Nov 2011 23:22 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Slika


• 1936. Kadett postaje prvi model u Opelovoj kompaktnoj klasi

• Simbol tehničkog napretka i raznovrsnosti

• Nakon pet generacija Kadetta dolazi Opel Astra

• Astra GTC debituje na Sajmu automobila u Frankfurtu 2011. godine

Priča Astre sa pet vrata, Sports Tourera i GTC-a počela je skromno, tačno pre 75 godina. Iako je Opelova kompaktna klasa u to vreme zvana Kadett, ona je postavila temelje uspešne priče za popularno, pouzdano i tehnički napredno vozilo koja se nastavlja do danas.

Kadett kao prvi kompaktan automobil

U 1936-oj, godini olimpijskih igara, Opel je već jedan od najvećih proizvođača automobila u Evropi. Uz pomoć Kadetta, Opel uvećava svoj opseg modela i osvaja segment kompaktnih automobila. Inženjeri u Riselshajmu su za razvoj novih modela kao osnovu koristili njihove uspešne prethodnike. Kadett preuzima četvoro-cilindarski 1,1-litarski motor sa 23ks od modela P4, a savremen oblik od modela Olympia. Bilo je to prvi put da automobil u masovnoj proizvodnji prihvati koncept nosećeg rama u potpunosti izveden od čelika. U to vreme, na raspolaganju su bile dve varijante: sedan i kabrio sedan. Obe su bile sa četiri sedišta, dvoja vrata i početnom cenom od 2,100 rajhs maraka. Verzije sa četvoro vrata su takođe bile na raspolaganju za izvoz. U svojoj prvoj generaciji, Kadett je ostvario prodaju od preko 100.000 jedinica, sve dok nije okončana proizvodnja za civilne potrebe 1940. godine. Po završetku rata 1945. godine, pobedničke sile odlučile su da sve pogone i tehničku dokumentaciju predaju Sovjetskom Savezu. Prva verzija Kadetta proizvodila se u Rusiji do pedesetih godina kao Moskvič 400.

Opel Kadett radi posao

Od 1962. godine nadalje, novi Kadett sa svojim jednolitarskim motorom sa overhead ventilom, sa 40ks silazi sa proizvodne trake u Bohumu. Dok mnogi veći automobili i dalje moraju da se zadovolje sa tri brzine, Kadett A, koji je dostupan u sedan i karavanskoj izvedbi, već ima menjač sa četiri brzine. Ubrzo potom, na tržištu se pojavljuje kupe od 48 ks.

Treća generacija koja je izbačena na tržište u jesen 1965. godine, diči se varijetetom modela. Vozila, koja se sva proizvode kapacitetima u Bohumu, uključuju modele od nočbeka sa dvoja i četvora vrata, do brzih limuzina, dve kupe verzije kao i karavane sa troja i petora vrata. Nakratko je Kadett B bio prvoplasiran među novoregistrovanim modelima nemačkih vozila. Luksuzna olimpijska serija nuđena je od 1967. godine nadalje, sa kompletnim svojstvima modela Rekord i sportskog Rallye - Kadetta koji Opel koristi u moto-sportovima. Ovim se zaokružuje spektar modela. Ukupno je proizvedeno oko 2,7 miliona Kadetta B.

Sledeći model u nizu je Kadett C. Ovaj Kadett je prvo izbačen na tržište kao sedan, karavan i kupe. U početku, sportski GT/E 1975 kupe se pogoni 1,9-litarskim motorom sa ubrizgavanjem. Novi dodatak je Kadett City – vozilo sa troja vrata sa dugačkim repom. To je ujedno prvi nemački hečbek kompaktni automobil sa pogonom na zadnje točkove. Po prvi put od tridesetih godina devetnaestog veka, u ponudi je poseban otvoreni model. Kabrio sedan se naziva “Aero” i proizvodi ga proizvođač karoserija Baur u Štutgartu. Zarad čvrstoće i zaštite putnika isti poseduje targa rol bar.

Do 1979. Godine je proizvedeno više od 1,7 miliona Opel Kadett vozila. Opel od pete generacije ulazi u eru prednjeg pogona i transverzalnog motora. Novi 1,3-litarski četvoro-cilindarski motor je prvi Opelov motor sa lakim aluminijumskim cilindarskim glavama i bregastom osovinom. Potom je razvijen 1,6 litarski dizel motor na bazi benzinske jedinice. To je bio prvi model sa samopaljenjem u liniji kompaktnih vozila.

Putnici naročito osećaju prednosti nove izvedbe pogonske grupe. Kabina i prtljažnik su unapređeni. Reklamni slogan kaže: “Najmlađi Opel – novi Kadett. Ima nešto što mnogi ljudi žele!”, na primer godišnju automobilsku nagradu “Das Goldene Lenkrad” (Zlatni volan). 1979. godine, red je Kadett D osvaja ovu prestižnu nagradu. Ponovo je dostupan u hečbek izvedbi i kao popularni karavan, koji je dugo bio neizostavan u Opelovom spektru. Međutim, tradicionalni nočbekovi, kao i otvorene varijante izbacuju se iz ponude. Obe izvedbe se vraćaju kroz liniju Kadett E.

U avgustu 1984. godine, Opel predstavlja ovaj model u standardnom varijetetu. Sportski GSi ima vučni koeficijent od svega 0.30, što ga, sa snagom od 115 ks, čini najaerodinamičnijim sedanom na svetu. Na međunarodnom Sajmu automobila u Frankfurtu, Opel je izbacio kabrio model. Kadett je razvijen u projektnom centru u Riselshajmu zajedno sa Nućom Bertoneom. Baš kao i njegov prethodnik, Kadett E je dobio nemačko priznanje“Das Goldene Lenkrad”. Ukupno je proizvedeno više od 3,7 miliona ovih automobila. Do 1989. godine, čitava serija probija plafon od 10 miliona prodatih primeraka.

Novo ime, ista klasa

Proizvođač iz Riselshajma nastavlja svoj abecedni niz kroz model F. Međutim, tradicionalna “Kadett” oznaka sada odlazi u istoriju. Opelova kompaktna klasa dobija ime “Astra”. Mnogo pre početka proizvodnje Ampere, eksperimentalni automobil Astra F pogoni se na električnu energiju.

Opel Astra prve generacije koja se proizvodila do 1998. godine prodaje se u više od četiri miliona primeraka. Ovo je čini najprodavanijim modelom u istoriji brenda. Na početku 1998. godine, počinje proizvodnja Astre G. Ona je za u znatnoj meri iznad drugih po raznovrsnosti svojih izvedbi.

Pored hečbek sedan verzija sa troja i četvora vrata, u ponudi su i kupe, kabriolet i karavan. Snažan naglasak se stavlja na dostupnost priuštivih Opelovih tehnologija za smanjenje potrošnje goriva. Međutim, sportske crte i zabavnost vožnje nisu zanemareni. 1999. godine, pojavljuje se sportski OPC automobil koji je pogonjen 2-litarskim motorm od 160 ks. Na početku novog milenijuma, debituje Astra Eco 4. To je prvi 4-litarski automobil u kompaktnoj klasi. Ona deli sedalni sistem Flex 7 sa kompaktnim venom Astra G Zafira.

Treća generacija Astre se pojavljuje na tržištu u martu 2004. godine, pod oznakom H. Nove osobine uključuju varijabilan elektronski amortizacioni sistem koji se automatski prilagođava promenljivim uslovima vožnje, pored farova sa dinamičnim osvetljenjem u krivinama, Astra TwinTop poseduje trodelni čvrst krov, koji se otvara ili zatvara za manje od trideset sekundi, pritiskom na dugme.

Astra GTC svojim putnicima nudi neobične perspektive sa opcionim panoramskim vetrobranom. To je prvi auto u masovnoj proizvodnji koji donosi staklo sve do središnje tačke krova automobila.

GTC je emotivna verzija četvrte generacije Astre. Ovaj kompaktni kupe nalik trkačkom automobilu predstavljen je širokoj javnosti na 64. Sajmu automobila u Frankfurtu 2011. Može da se pohvali ekskluzivnom haj-tek šasijom sa HiPerStrut Front (visoko-performantnim amortizerom) koji optimizuje rukovanje.


Slika


Druge GTC inovacije uključuju sisteme podrške vozaču zasnovane na drugoj generaciji Opelove prednje kamere i sistem prilagodljivih prednjih farova AFL+. A glorifikacija uspeha dolazi u leto 2012. sa Astrom OPC.

Uprkos sportskoj pojavi, funkcionalnost i ekonomična potrošnja goriva su i dalje važni, baš kao što je slučaj i sa Kadettom. Inženjeri u Riselshajmu trenutno rade na drugim modelima Astre. Nakon 75 godine i više od 21 milion prodatih automobila, priča o uspehu Kadetta i Astre se nastavlja. Stoga, stari reklamni slogan iz pedesetih godina dvadesetog veka “Opelova kompaktna klasa je ukratko: OK“, je i dalje važeća za današje kupce.

Retrospektiva

Kadett 1936

Prvi Kadett, prethodnik trenutne linije Astra pojavljuje se 1936. godine. Poput revolucionarnog Opela Olympia, Kadett ima samonoseću strukturu izvedenu isključivo od čelika. 1937. godine lansirana je donekle promenjena verzija. Do završetka proizvodnje 1940. godine, prodato je više od 100.000 sedana i kabrio sedana.

Kadett A

1962. godine, prvi poratni Kadett izlazi iz novoizgrađene fabrike u Bohumu. Potpuno novi Kadett A poseduje savremeni četvorocilindarski motor sa one-lite overhead ventilom, sa 40 ks i četvorostepenim menjačem. Pored sedana sa dvoja vrata i kompaktnog karavana, 1963. godine je viđen i novi sportski kupe u liniji Kadett vozila.

Kadett B

1965. godine Kadett B je prodat u više od 2,7 miliona jedinica, što ga čini najprodavanijim modelom. Ovo je delimično ostvareno zahvaljujući velikoj raznovrsnosti modela: serija je dostupna u nekoliko kupe, sedan i karavanskih izvedbi. Zvezda Kadett linije se pojavljuje 1966. godine, kao Rallye Kadett, na moto-sportskim događajima.

Kadett C

Nakon 20-godišnjeg prekida, napokon 1976. godine, pojavljuje se otvoreni Opel. Porodični Kadett C "Aero" poseduje rol bar i sklapa se u fabrici za proizvodnju karoserija kompanije Baru u Štutgartu. Luksuzne stavke predstavljaju stadardan deo opreme, baš kao i 1,2-litarski S-motor od 60 ks. Od 1977. godine, na raspolaganju je opciono 1,6-litarski motor od 75 ks.

Kadett D

Opel Kadett ulazi u eru prednjeg pogona i transverzalnog motora. Novi 1,3-litarski četvorocilindarski motor sa 60 ili 75 ks je prvi Opelov motor sa lakim aluminijumskim cilindarskim glavama i overhead bregastom osovinom. Pored dva hečbek sedan rear hatch modela, Opel nudi karavansku verziju, ne nočbek varijantu, u svom spektru.

Kadett E

Pored sedana, hečbek i karavan modela, po prvi put, kabriolet je ponovo dostupan u seriji Kadett vozila. Do 1991. godine, Kadett E osvaja mnogobrojna priznanja. 1984. godine osvaja priznanje za automobil godine u Nemačkoj. Sa vučnim koeficijentom od svega 0.30, GSi Kadett je najaerodinamičniji automobil na svetu u to vreme. Sa više od 3,7 miliona prodatih jedinica, postaje Opelov najprodavaniji model svog vremena.

Astra F

Sa Astrom F, otvara se novo poglavlje Opelove priče o kompaktnim automobilima. Iako se nastavlja abecedni niz, pojam “Kadett” je izbrisan. Nakon avgusta 1991. godine, Opelova kompaktna klasa ima novo ime. Prva generacija Astre do danas ostaje najprodavaniji Opelov model ikad, sa više od četiri miliona prodatih vozila.

Astra G

Od proizvodnog debija 1998. godine, Astra G je zadivila javnost svojom bespresedanskom raznovrsnošću opreme. Pored hečbek verzija sedana sa troja i petora vrata, na raspolaganju su kabrio i kupe verzije. 1999. Godine, sportska Astra OPC i godinu dana kasnije, četvorolitarska Astra Eco 4 zaokružili su porodicu modela.

Astra H

Marta 2004. Godine, treća generacija Astre imala je svetski debi i dobila slovo H. Kabrio i kupe verzije su nešto o čemu se priča. Astra TwinTop ima krovni sistem sa tri tačke koji se otvara ili zatvara za manje od 30 sekundi, pritiskom na dugme. U međuvremenu, Astra GTC dobija kao opciju, panoramski vetrobran koji se prostire od krova do stuba B.

Nova Astra GTC

Na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu u septembru 2011. godine Opel Astra GTC je doživela svoje prvo predstavljanje. Sa oštrim konturama, čistim linijama i sportskim proporcijama kompaktnog kupea, model predstavlja emotivan stav. Sportska Astra takođe impresionira svojim izvrsnim dinamičnim rukovanjem, u šta je uključen HiPerStrut (visoko-performantni amortizer). Motori Astre GTC su svi sa zadnjom torzionom osovinom sa Watt vezom. Druge inovacije na ovom GTC modelu uključuju sisteme podrške vozaču koji su zasnovani na drugoj generaciji Opelove prednje kamere i poseduju dodatno unapređen prilagodljivi sistem prednjih svetala AFL+.




_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs