Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 22:23

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 3 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Astra H OPC
PostPoslato: 21 Avg 2011 20:12 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Evo tema preuzeta sa nacionalne klase, ali naravno zasluzuje da se nadje ovde svakako


Opel Astra :opc:
Autor: Nenad Mirković


Astra OPC se prvi put pojavila 2004. godine na Salonu automobila u Parizu u vidu koncept automobila pod imenom Astra High Performance. Bila je to studija Opela namenjena ispipavanju pulsa javnosti pred konačno predstavljenje OPC verzije Astre GTC sa troja vrata.

Samo šest meseci kasnije, u martu 2005. godine, ovaj top model Astre imao je premijeru na Salonu automobila u Ženevi. Proizvodnja je mogla da počne!

Slika

Astra OPC je automobil koji privlači pažnju izuzetno atraktivnim izgledom, te samom pojavom obećava mnogo ljubiteljima sportske vožnje i odličnih performansi. Podaci o ubrzanju do 100 km/sat za 6,4 sekunde i maksimalnoj brzini od 244 km/sat su dovoljni da demonstriraju potencijal automobila. Motor Astre OPC je turbo benzinac zapremine 2.0 litra sa 177kW/240 KS, a uparen je sa 6 stepenom manuelnom transmisijom. Maksimalan obrtni momenat je odličnih 320 Nm koji vozaču mogu da osiguraju sjajan odziv i još bolje ubrzanje pri niskim obrtajima motora. Da ovakav sportski automobil može biti i umereno žedan svedoči prosečna potrošnja od 9,2 litra na 100 km.

Slika

DIZAJN

S obzirom da je Astra OPC bazirana na GTC modelu, dizajnerski tim Ulli Hochmutha nije imao lak zadatak. GTC model sa troja vrata je već imao izuzetno dinamičnu pojavu, a napraviti još atraktivniji automobil bio je veliki izazov. Kada je posao konačno obavljen bilo je jasno da je izgled OPC Astre u skladu sa, za Opel, potpuno novom filozofijom beskompromisnog sportskog dizajna.

Prednjim krajem Astre dominira spojler sa usisnikom za vazduh impozantnih dimenzija i duboko uvučenim svetlima za maglu. Zadnji kraj Astre je postavio nove standarde i kao takav postao je danas često kopiran. Tu posebno mislimo na atraktivnu izduvnu cev trapezoidnog oblika koja dominira zajedno sa odmereno dizajniranim elegantnim spojlerom. Podove na bokovima automobila krase spojleri koji naglašavaju snažnu pojavu Astre OPC, a kompletan vizuelni dojam upotpunjuju plava kočiona klešta ozbiljnih dimezija.
OPC boje su Arden plava, Star srebrna, Sapphire crna i Magma crvena. Enterijerom automobila dominiraju kvalitetni materijali, a odličan primer su sportska Recaro sedišta . Postoje dve standardne kombinacije boja kada su u pitanju fabrički materijali - plavo/crna i srebrno/crna – dok je kompletno urađena unutrašnjost od crne kože dostupna kao opcija.

Slika

Kokpit je urađen u sportskom duhu i veoma sofisticirano, a instrument tabla posedujespecijalnu grafiku u odnosu na standardne modele Astre. Vozačkim radnim prostorom dominiraju sportski trokraki volan i ručica menjača obloženi kožom, kao i aluminijumske pedale.

Motor

Benzinski motor sa turbo punjačem zapremine 2 litra je poslednja i najmoćnija verzija Family II ECOTEC motora. Sa 240 KS Astra OPC je najmoćniji 16V četvorocilindrični motor u klasi kompaktnih automobila. U odnosu na 2.0 litarski ECOTEC motor prethodne generacije sa 200 KS novi OPC agregat je pretrpeo brojne modifikacije. Spisak modifikacija počinje oil-spray sistemom hlađenja klipova motora, novim prstenovima za kovane klipove od aluminijum-silikonske legure, nastavlja se optimiziranim turbo punjačem, interkulerom bržeg protoka i većim injektorima goriva. Motor poslednje generacije je življi i bolje reaguje na komande zahvaljujući eliminaciji balansirajućih osovina koja je redukovala inertnost radilice bez znatnijeg povećanja vibracija motora.

Slika

Najimpresivniji deo novog motora jeste integrisani turbo sistem. Ovo rešenje je prvi put primenjeno u modelu Calibra Turbo iz 1992. godine i kombinuje izduvni sistem, kućište i Wastegate ventil u jednu celinu. Novi turbo sistem nije samo lakši i kompaktiniji u odnosu na konvencionalne, već ima i ključnu ulogu kada su u pitanju sportske performanse. Skraćeni put gasova od turbo punjača do motora, kao i upotreba turbine niske inercije rezultira izuzetnim obrtnim momentom već pri niskim obrtajima motora.

Slika

Motor postiže maksimalni obrtni momenat od 320 Nm pri 2400 ob/min i trajedo visokih 5000 ob/min. Maksimalnu snagu motor Astre OPC postiže pri 5600 ob/min. Pokreti pedale akceleratora se registruju elektronski uz pomoć drive by wire sistema. Odlike elektronske upravljačkog sistema motora su merač protoka vazduha visoke preciznosti , sekvencijalno ubrizgavanje goriva kao i obavezan sistem paljenja sa zasebnim indukcionim kalemovima i selektivnom knock senzorom kontrolom.

IDSPlus šasija

Astra OPC poseduje state of the art tehnologiju izrade šasije koja ima izuzetan doprinos odličnim voznim karakteristikama automobila. Kombinacija McPherson prednjeg ogibljenja i dokazane polukrute zadnje osovine je dopunjena sa adaptivnim sistemom kontrole šasije pod imenom IDSPlus, koji dolazi kao standardan deo opreme Astre OPC. U pogledu komfora vožnje i aktivne sigurnosti IDSPlus koji povezuje sve dinamičke sisteme u jednu mrežu putem CAN (Controller Area Network) standarda prenosa podataka, redefinisao je pojam vozne dinamike u kompakt klasi.
Modifikacije su brojne u odnosu na GTC i obuhvataju spuštanje visine automobila za dodatnih 15 mm, tvđe opruge i amortizere, kao i dodatne opruge u sistemu ogibljenja koje trebaju da spreče suvišno naginjanje automobila. Brojne modifikacije ogibljenja i geometrije upravljačkog mehanizma predupređuju naginjanje automobila i omogućavaju delikatniji odziv na komande volanom, što doprinosi neutralnijem ponašanju vozila i većoj preciznosti upravljanja. To se posebno odnosi na podupravljanje koje je mnogo manje izraženo nego kod Astre GTC.

Slika

Tehnologija izrade elemenata šasije koju koristi Opel, uz pomoć koga su određene komponente šasije oblikovane upotrebom visokog hidrauličkog pritiska, omogućavaju upotrebu polukrute zadnje osovine kao i efikasan dizajn nosača točkova. Zauzvrat, ovo dozvoljava tjuning šasije bez žrtvovanja prednosti koje daje konvencionalna polukruta osovina (kompaktnost i manja težina)

Slika

Kočioni sistem visokih performansi dimenzija 17", sa interno ventiliranim prednjim diskovima (321x28mm) i solidni diskovi pozadi (278x10) omogućavaju brzo zaustavljanje, istrajnosti pri opterećenju i daju dobar osećaj vozaču. Elektro hidraulički upravljački sistem ima specifičan OPC setup koji osigurava najbolji mogući osećaj vozaču i precizno upravljanje.

IDSPlus sistem kontrole šasije objedinjuje brojne elektronske sisteme poputElektronskog Programa Stabilnosti ESP Plus, Kontrole trakcije TCPlus, Kontrole podupravljanja UCL (Understeer control logic), ABS-a, asistencije pri kočenju i Continuous Damping Control CDC sistema, tehnologije koja se mogla naći samo u najluksuznijim i najekskluzivnijim sportskim automobilima.
CDC precizno i neprekidno prilagođava tvrdoću amortizera uslovima puta, pokretima vozila i vozačkom stilu, što osigurava maksimalan komfor u vožnji i optimalno prijanjanje automobila. Za još sportskije upravljanje automobilom vozač može izabrati "SportSwitch" mod koji daje amortizerima, upravljačkom sistemu i pedali akceleratora direktnije podešavanje. ESP može biti deaktiviran od strane vozača u slučaju da to želi.

Astra OPC je prošla rigorozan program razvoja, koji uključuje i brojne test vožnje u Opelovom test centru u Dudenhofenu, kao i neizbežne testove na stazi Nurburgring Nordschleife. Manul Reuter, vozač Opela u DTM-u pre nego što se Opel povukao iz ovog takmičenja, učestvovao je i znatno doprineo razvoju automobila svojim bogatim trkačkim iskustvom.

Celokupnom izgledu i ponašanju vozila doprinose ekskluzivni OPC petokraki alu naplatci - Astra OPC ima 225/40 R18 Y gume kao standard na 8Jx18 naplatcima. Dve vrste 19" naplataka su takođe dostupne kao opcija u kombinaciji sa gumama 235/35 ZR19 XL.

Astra OPC u okviru standardne opreme uključuje i električno podesive i grejane spoljne retrovizore, prozore, zatim volan podesiv po visini I dubini, klima uređaj, CD30 audio sistem sa MP3 kompatibilnim CD čitačem i šest zvučnika, zadnju klupu deljivu u razmeri 60:40, kao i daljinski kontrolisanu centralnu bravu.

Slika

BEZBEDNOST

Astra OPC nudi i izuzetnu sigurnost putnicima. Poseduje prednje i bočne vazdušne jastuke, aktivne naslone za glavu, vazdušne zavese za zaštitu glava putnika, limitatore zatezača pojaseva i pirotehničke zatezače pojaseva napred, PRS (pedal release sistem) kao i pripremu za ISOFIX dečja sedišta.
Nova generacija Astre OPC je razvijena timski, kordinacijom Međunarodnog razvojnog centra (ITDC) i inžinjera i dizajnera iz Opelovog Performance Centra. Auto se proizvodi u Antverpenu u Belgiji gde deli proizvodne trake se ostalim modelima Astre, a 75 posto proizvodnje namenjeno je Nemačkoj, Velikoj Britaniji, i Švajcarskoj.

Automobil smo imali prilike da vidimo (i slikamo) uživo zahvaljujući salonu automobila Komnenović i mi im se ovom prilikom zahvaljujemo.

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Astra H OPC
PostPoslato: 29 Apr 2012 00:09 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Jan 2011 14:45
Postovi: 194
Lokacija: Beograd
Ime: Vladimir
Opel: Formula F1
sta je sa ovom astrom ? jel prodata


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Astra H OPC
PostPoslato: 29 Apr 2012 12:02 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 31 Maj 2010 15:30
Postovi: 5603
Lokacija: Beograd
Ime: Dejan
Opel: nemam, Laguna 3
Garaza: pogledaj
ja vidjam povremeno jednu crvenu opc kod vuka, ne znam dal je stvarno opc ili je nasminkana kao vase :P
ali ima sve detalje i nema ovih reklamnih nalepnica :)

_________________
S poštovanjem,
d3us
------------------------------------------
De gustibus non est disputandum.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 3 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs