Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 27 Apr 2024 08:29

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Opel Manta
PostPoslato: 06 Feb 2007 12:20 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 29 Jan 2007 22:24
Postovi: 12
Lokacija: varazdin
Slika

1970. godine Opel je predstavio automobil zanimljivog izgleda i još zanimljivijeg imena. Nastala kao konkurencija Ford Capriju Manta je morala poput neobi?ne ribe po kojoj je dobila ime izazivati isti efekt. I uspjela je.

U R?sselsheimu, Opelovom sjedištu u središnjoj Njema?koj, zadovoljno trljaju ruke. Prodaja njihovih modela Kadett, Ascona i Rekord ide prili?no dobro, tvornice rade punim kapacitetom, zapošljavaju se novi ljudi, sve je kako treba no nekima u R?sselsheimu vrag ipak ne da mira… a vragu je ime Ford Capri.

Morska neman

Da, Fordov super uspješan koncept sportskog automobila za mase bio je trn u oku mnogima pa tako i bossovima u Opelu. Jer stvar je bila prili?no jasna – Capri se odli?no prodavao. Opel je morao reagirati i to brzo. Ve? 1970. godine predstavljen je automobil zanimljivog izgleda i još zanimljivijeg imena. Manta, kraljica dubina, jedan od najneobi?nijih morskih stvorenja definitivno ulijeva strahopoštovanje ve? na prvi pogled. Isti je efket tražio i Opel. I uspio je! «Opasno» agresivan prednji s blago smrknutim pogledom, dvostruki farovi, odli?no pogo?ena coupe forma s linijom krova koja se spušta do decentnog spojlera, rješenje sli?no onome na legendarnom Ferrariju 250 GTO Vidiauto Klasika. A kad smo kod Ferrarija valja spomenuti i atraktivna dvostruka svjetla straga. Opel je ponudio raznovrsnu paletu motora. Ponuda je po?injala 1.2 litrenim motorom snage 60 KS preko 1.6 motora snage 75 KS sve do 1.9 motora s dvije verzije: od 90 KS i top-model najve?e snage 105 KS. Mehaniku, ovjes i dobar dio ostalih komponenata Manta je preuzela od sestrinskog modela Ascona i ta dva modela ubrzo postaju hit. Do kraja proizvodnje serije A, dakle do 1975. prodano je milijun primjeraka (498.553 modela Manta), od toga je ve?ina završila na USA tržištu.

I CC model

Iste godine stiže, nama Hrvatima mnogo poznatija, Manta B. Potpuno promijenjen prednji kraj s kockastim farovima, ve?e staklene površine i ostali detalji donijeli su Manti nov izgled koji, ipak, po mnogima nije uspio zasjeniti agresivnu liniju prvog modela. Promjene tehni?ke prirode išle su u smjeru boljih voznih karakteristika pa je novi model predstavljen s proširenim tragom kota?a i druga?ije postavljenim amortizerima. Ponuda motora nije donijela ništa novo i kupci su, razumljivo, tražili Opelovu reakciju. Nisu trebali dugo ?ekati jer 1977. godine Opel umjesto 1.9 litrenog motora predstavlja 2.0 s Bosch 1-Jetronic sustavom. 110 KS je bila nova referenca. Krajem 1978. Opel nadopunjuje ponudu još jednim novitetom – Manta CC. CC, odnosno Combi-Coupe ustvari je bio skra?eni model, ipak ne toliko atraktivan kao ve?i brat. U ožujku 1981. u Ženevi Opel predstavlja Mantu 400, rally model ?ije je ime govorilo o samoj namjeni – izradi 400 primjeraka za potrebe homologacije. 2.4 litreni motor s 16 ventila najve?e snage 144 KS zna?io je u ono vrijeme samo jedno – silovite performanse. I dan danas Manta 400 predstavlja istinski predmet želja.

Ogroman uspjeh

Vrijeme donosi svojstvene detalje pa tako od 1982. Manta postaje dostupna i sa stražnjim spojlerom i još ponekim sportskim detaljem. Polovicom osamdesetih uslijedio je i posljednji redizajn kojim je Manta ponovno dobila okrugla prednja svjetla. Sveukupno je proizvedeno ?ak 557.883 komada Manti B .Pri?a o Manti završena je velikim slavljem 28. lipnja 1988. godine kada je u GM-ovoj tvornici u Antwerpenu s proizvodne trake sišao posljednji model. Doduše, pri?a o Manti još nije završena jer u svijetu je pozamašan broj Manta-klubova koji ovaj automobil slave poput svetinje, a ni nama Hrvatima nisu baš strane kojekakve prerade kultnog njema?kog automobila.


Proizvodnja: 1970-1988.
Motor: R4, 1897 ccm
Snaga (kW/KS): 44/75 @ 4800/min
Maksimalni okretni moment (Nm): 132 @ 2200/min
Maksimalna brzina (km/h): 150
Dimenzije dxšxv (mm): 4455/1670/1330

_________________
OPEL POWA
http://www.cartuningcrew.net


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs