Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Neobican problem Vectra 2.0DTI https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=7610 |
Stranica 1 od 3 |
Autoru: | Night Rider [ 05 Nov 2009 09:22 ] |
Tema posta: | Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Sa pocetkom hladnijih dana javio se neobican problem na mojoj starijoj Vectri tacnije 2.0DTI 98god. Problem se javlja pri paljenju hladnog motora a manifestuje se tako sto auto upali ali nece da primi gas tacnije trokira i blinka lampica chek engen. Ako bih dodao gas auta izbacuje plav dim uz trokiranje,posle 2 minuta rada na leru sve ovo nestaje i auto se normalno ponasa. Prvo sam posumljao na grejace posto se lampica od njih takodje ne pali ali doveli smo struju do njih i svi rade. Zatim smo pomislili da je relej grejaca skinuo sam ga sa moje druge Vectre ali ni to nije bilo u pitanju! Pokusali smo i sa termo davacem koji ocitava temperaturu motora a nalazi se na termostatu,majstor ga je proverio i kaze da je ok. Daljim radom utvrdjeno je i da auto ne ocitava nikakvu gresku a na grejace kada se upali auto struja dolazi u intervalima tacnije cas ih upali cas ih ugasi! Pa ko neko zna sta bi mogao da bude uzrok ovome neka napise ![]() |
Autoru: | Godza [ 05 Nov 2009 13:06 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
postoji mogucnost da su dizna za gorivo zacepljene i usled toga i trokira kako se motor zagreje normalno je da prestane. na svakoj dizni ima po cetiri mlaznice koje ubrizgavaju gorivo nahvata se skrama kao smola i mlaznice nemaju pravilan rad, cim se motor malo zagreje ta smola (garez) popusti i motor sastavi i radi na sve cetiri cilindera. ovo bi mogao da bude jedan od uzrocnika kvara. |
Autoru: | alexa05 [ 05 Nov 2009 14:09 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Resenje je pretpostavljam ultra-zvuk!? |
Autoru: | Night Rider [ 05 Nov 2009 17:17 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Godza je napisao: postoji mogucnost da su dizna za gorivo zacepljene i usled toga i trokira kako se motor zagreje normalno je da prestane. na svakoj dizni ima po cetiri mlaznice koje ubrizgavaju gorivo nahvata se skrama kao smola i mlaznice nemaju pravilan rad, cim se motor malo zagreje ta smola (garez) popusti i motor sastavi i radi na sve cetiri cilindera. ovo bi mogao da bude jedan od uzrocnika kvara. A kako objasnjavas paljenje i gasenje grejaca kada se auto upali! |
Autoru: | Godza [ 05 Nov 2009 21:55 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
posto taj model dizela moze da pali bez grejaca raskacite dzek od releje i probajte bez njega da upalite jer tada ne bi trebalo da svetli lampica od grejaca. a posto ti blinka koliko sam razumeo i ceking lampica, moze vrlo lako da je do pumpe obicno na tech 2 prijavljuje 1220 gresku, sto znaci da nije u redu nesto sa pritiskom goriva, uglom pred paljenja i dotokom goriva. da li je motor stavljen na tech 2 ili na neki lap top jer ti laptopovi nece da izbace tacne grseke u vecini slucajeva. |
Autoru: | Night Rider [ 06 Nov 2009 00:19 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Sa tech 2 smo i gledali ali nista ne pokazuje sve ok! Lampica od grejaca mi ne svetli uopste znaci ni jednom se nije upalila mada nisam skidao tablu mozda je i ona crkla. Stavio sam i novi filter goriva cisto da pomenem ![]() |
Autoru: | Godza [ 06 Nov 2009 00:28 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Night Rider je napisao: Sa tech 2 smo i gledali ali nista ne pokazuje sve ok! Lampica od grejaca mi ne svetli uopste znaci ni jednom se nije upalila mada nisam skidao tablu mozda je i ona crkla. Stavio sam i novi filter goriva cisto da pomenem ![]() Preko techa bi mogao da proveris da li su sijalice ispravne ili ne na instrument tabli. ipak ce biti da je problem u pritisku goriva pumpa, dovod ili je nesto zastopovalo ugao predpaljenja ili samo kuciste pumpe. -- 05 Nov 2009 23:33 -- Godza je napisao: Night Rider je napisao: Sa tech 2 smo i gledali ali nista ne pokazuje sve ok! Lampica od grejaca mi ne svetli uopste znaci ni jednom se nije upalila mada nisam skidao tablu mozda je i ona crkla. Stavio sam i novi filter goriva cisto da pomenem ![]() Preko techa bi mogao da proveris da li su sijalice ispravne ili ne na instrument tabli. ipak ce biti da je problem u pritisku goriva pumpa, dovod ili je nesto zastopovalo ugao predpaljenja ili samo kuciste pumpe. zaboravih da ti predlozim da probas kada ujutro palis motor da odmah stavite tech i da pogledate ugao paljenja, kada je normalan rad motora trebalo bi da je od 3 do 5 stepena ugao paljenja. |
Autoru: | Night Rider [ 06 Nov 2009 18:04 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Ostavio sam auto kod drugara da prenoci i pokusa da pronadje kvar ![]() Nevezano za temu intresuje me na kojim obrtajima na 2.0DTI motoru treba da se upali turbina? |
Autoru: | Godza [ 06 Nov 2009 22:47 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Turbina radi cim se motor upali, ono sto kazu pali na 2000 obrtaja ili 2500 to su ciste gluposti uostalom skini crevo od turbine i upali mootor daj gas i videces da li radi i kako radi. |
Autoru: | Night Rider [ 06 Nov 2009 22:55 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Pa zasto se onda oseti naglo povlacenje na odredjenom broju obrtaja? |
Autoru: | astrafan [ 06 Nov 2009 22:57 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
slazem se s godzom, ljudi lupetaju gluposti, recimo ovako, po njihovim kostatacijama turbina se pali tek kad je oni cuju, hahaha, pa ako se ne pali odma, nek skinu crevo koje idu do nje, stave ruku na peraje i onda nek neko upali auto, da vidimo... hahahahahahahaha.... |
Autoru: | Godza [ 06 Nov 2009 23:05 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Night Rider je napisao: Pa zasto se onda oseti naglo povlacenje na odredjenom broju obrtaja? Zato sto ima senzor pritiska na usisu,pa vakume koji stvaraju pritiske i pod pritiske u sistemu i dok taj proces dok odradi cini se kao da povuce na nekom odredjnom broju obrtaja, neko ih zove zove turbo rupa mada ne znam kakve veze ima sa rupom, ali to su vec trkaci i oni imaju svoj recnik. |
Autoru: | Night Rider [ 06 Nov 2009 23:18 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Pito sam ovo jer mi se cini da mi se ta rupa povecala od kako mi je majstor ocistio usis i EGR ventil! |
Autoru: | Godza [ 06 Nov 2009 23:29 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Night Rider je napisao: Pito sam ovo jer mi se cini da mi se ta rupa povecala od kako mi je majstor ocistio usis i EGR ventil! trebalo bi proveriti onaj senzor na usisnoj grani (mali crni zasrafljen sa torx srafom)on bi trebalo na leru da drzi oko 98bara, ako je ispod toga ili je zapusen ili radi sa zadrskom. |
Autoru: | astrafan [ 07 Nov 2009 00:07 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
koji je to senzor, Godza pa vectra b dth nema geometriju na turbini, ako me tazumes o cemu pricam, skidam sam na VW turbina bruka koliko, i sve su imale geometriju, jedino ako ova geometrija nije drugacija, 2night, da ti nije majstor malo sjebao neku membranu, na egr-u ili onu sto otvara one klapne na usisu ako se ne varam, moram da pronadjem taj senzor i njega ocistim... jel moze neka slika turbo-a kod vece b dth motora, bas me zanima ako ima geometriju, kakva je... edit: npr meni auto nece da vuce ispod 2000 veoma je trom, a na to sumnjam na protokomer, jer su mi rekli da oce protokomer posle odredjenog vremena da crkne, a da pokazuje podatke ok, pa ne znam, usis sam gledao cak i kupio dihtung da ga cistim, al nije bilo potrebe uospte nije toliko garav, ocistio jako malo egr i sve vratio nazad... |
Autoru: | Night Rider [ 07 Nov 2009 00:13 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Znam o kom senzoru prica to je ustvari vakum nalazi se ispod plasticnog poklopca motora sa desne strane. Cime se meri ta vrednost od 98bari? A u svakom slucaju vozim auto opet kod majstora sledece nedelje ali sam hteo malo da se informisem pre toga! |
Autoru: | Godza [ 07 Nov 2009 00:30 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
Night Rider Citiraj: Cime se meri ta vrednost od 98bari? Meri se tech 2 kompjuterom, a kontrolisu prametri u tisu, znaci ono sto ti je ispisano na tech-u i ako nema gresku treba proveriti na tis. |
Autoru: | astrafan [ 07 Nov 2009 15:48 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
godza jel ima geometrije il ne???? |
Autoru: | Godza [ 07 Nov 2009 19:07 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
evo ovako tvoja turbina bi treblo da ima ove oznake: garret 154 454216-0001 http://cgi.ebay.co.uk/Vauxhall-Turbo-fo ... 19b7887e0d -- 07 Nov 2009 18:11 -- Godza je napisao: Night Rider Cime se meri ta vrednost od 98bari? Meri se tech 2 kompjuterom, a kontrolisu prametri u tisu, znaci ono sto ti je ispisano na tech-u i ako nema gresku treba proveriti na tis. Jedino sam omaskom napisao 98bara, vrednost treba da bude 0.98bar ![]() |
Autoru: | astrafan [ 07 Nov 2009 22:47 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
da to je ta, i gde je njoj geometrija, sta se tu ustvari cisti? i dal je pametno da je malo cipujem, da ima tipa 130ks, oce li biti primetna razlika, sta mogu da zeznem s time... |
Autoru: | Godza [ 07 Nov 2009 23:54 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
astrafan je napisao: da to je ta, i gde je njoj geometrija, sta se tu ustvari cisti? i dal je pametno da je malo cipujem, da ima tipa 130ks, oce li biti primetna razlika, sta mogu da zeznem s time... Ciste se ovi leptiri sa unutrasnje strane (koji su uvuceni u kuciste tela turbine), mada za to treba motor da predje poveliku kilometrazu da bi se zapusilo. A kod turbine sa varijabilnom geometrijom posebna krilca koja usmeravaju vazduh menjaju svoje uglove i maksimiziraju pritisak na datom broju obrtaja motora ( a samim tim i turbine) Zato automobili sa takvom turbinom nemaju izrazenu turbo rupu u ostvaruju bolji obrtni momenat i na nizim obrtajima. Turbina radi stalno i na dieselu i na benzincu. To što auto bolje povuče na 2000 ili 3000 na to je stvar karakteristike momenta i snage motora. I vozila bez turbine najbolji izrazaj da vuku imaju od 2500 do 3000 obrtaja. Princip rada turbokompresora Da bi malo imali predstavu kako radi turbokompresor, prvo se moramo upoznati sa ciklusom rada klipova četvorotaktnog motora: Usisavanje Kod dizel ili benzinskih motora, klip se pomera na dole i uvlači se vazduh kroz usisni ventil. U karburatoru benzinskih motora, vazduh je pomešan sa benzinom. Kompresija Kako se klip pomera na gore, vazduh ili smeša benzina i vazduha se kompresuje. Ekspanzija U benzinskim motorima sa karburatorom, mešavina goriva i vazduha se pali pomoću svećice; kod dizel ili benzinskih motora sa direktnim ubrizgavanjem, gorivo se ubrizgava pod velikim pritiskom što dovodi do spontanog sagorevanja. U oba slučaja to dovodi do pomeranja klipa na dole. Izduv Izduvni gasovi se izbacuju kroz izduvni ventil kada se klip podigne. Kod motora sa turbokompresorom, vazduh se kompresuje pre ulaska u cilindar tokom postupka usisavanja. Budući da je pod velikim pritiskom, velika masa vazduha ulazi u cilindar, što dovodi do veće efektivnosti pri sagorevanju goriva. Ovo povećava izlaznu snagu motora, dajući više sile i veću brzinu u odnosu na konvencionalne motore, a takođe smanjuje i emisiju izduvnih gasova. Neki dizel motori mogu da se podese da primaju veću količinu vazduha a istu (uobičajenu) količinu goriva, što ne povećava snagu vec rezultuje čistijom emisijom izduvnih gasova. |
Autoru: | astrafan [ 08 Nov 2009 00:02 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
a za chip, sta mislis, da imas 2.0dti kao ja dal bi je chipovao? zasto, ili pak zasto ne bih? |
Autoru: | Godza [ 08 Nov 2009 00:16 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
astrafan je napisao: a za chip, sta mislis, da imas 2.0dti kao ja dal bi je chipovao? zasto, ili pak zasto ne bih? Ne bih je cipovao, iz razloga dosta ljudi koje znam je to uradilo i kasnije su imali problem prilikom ubrzanja, jer dizeli i sada kad je sve fabricki imaju kao zadrsku na gasu, mada to vozaci amateri (mislim na one koji su na gasu lenji) slabo primecuju, dok vozci koji ostrije voze stalno kretanje pun gas osecaju a to se sa cipovanjem drasticno se primeti. Ima ljudi koji nece to da prihvate i u ubedjenju su da je startniji bolje vuce ali ima zadrsku. |
Autoru: | astrafan [ 08 Nov 2009 00:50 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
znaci po tebi je to dzabe bacena para, meni je motor u extra stanju, znaci samo bi mogao da ga zajebem tako sto bi ga cipovao... |
Autoru: | Godza [ 08 Nov 2009 01:08 ] |
Tema posta: | Re: Neobican problem Vectra 2.0DTI |
astrafan je napisao: znaci po tebi je to dzabe bacena para, meni je motor u extra stanju, znaci samo bi mogao da ga zajebem tako sto bi ga cipovao... Pa kod nas ja mislim da su pare bacene, a motor da rikne ono bas da rikne nemoze jedino pravi probleme. Imam drugara koji radi u Nemackoj u jednom tuning centru, za svako cipovnje dobija se sertifikat da je taj posao odradjen i da ima garancije, a vozacu vlasniku se predoce neke stvari oko voznje sa takvim motorom. Jedno je kada se cipuju vozila za svkodnevnu upotrebu, a drugo kada je u sportske svrhe. Ovi sportisti preko nedelje ili mesecima nesto cackaju ispod haube da bi odvozali subotom ili nedeljom trku pa opet iz pocetka jer tu stalno nesto fali, bio sam u tim posolovima i izasao jer je gubljenje vremena, zivaca i naravno ekonomski te upropasti. |
Stranica 1 od 3 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |