Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Vectra C (2008) - gusenje motora
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=39716
Stranica 1 od 1

Autoru:  gaucho92 [ 17 Jun 2021 13:03 ]
Tema posta:  Vectra C (2008) - gusenje motora

Poštovani opelaši,

U pitanju je Vectra C (2008) 1.8 16V Z18XER (103 KW/140 KS).

Pre nekoliko dana auto je počeo da se guši i da trza pri voznji, a gubitak snage je osetan. Simptomi ovakvog rada motora su raznorazni pa sam sa majstorem krenuo otpocetka.

Prvo smo ocistili dizne, rezultat je malo bolji rad u leru ali nista. Zatim je dijagnostika ocitala Lambda sondu i prednju i zadnju, pokusali smo da ih otkacimo u raznim kombinacijama da vidimo da li ce se ista promeniti i rezultat toga jeste da se cimanje smanjilo, ali gusenje je i dalje tu. Nakon toga smo vozili zajedno sa dijagnostikom i izbacio je pored vec napomenutog problem "ventila na glavi motora".

Majstor sumnja na dve velike stvari: Ili je ventil ili ECU motora, ali da pre tih provera uradimo proveru svecica i bobine.

Deluje mi okej lik, ali nikad se ne zna, pa vas molim za savet, kako vam se ovo čini, da li još nešto može da se proveri pre ovih VELIKIH stvari.

Hvala veliko unapred!

Autoru:  gaucho92 [ 18 Jun 2021 13:12 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

gaucho92 je napisao:
Poštovani opelaši,

U pitanju je Vectra C (2008) 1.8 16V Z18XER (103 KW/140 KS).

Pre nekoliko dana auto je počeo da se guši i da trza pri voznji, a gubitak snage je osetan. Simptomi ovakvog rada motora su raznorazni pa sam sa majstorem krenuo otpocetka.

Prvo smo ocistili dizne, rezultat je malo bolji rad u leru ali nista. Zatim je dijagnostika ocitala Lambda sondu i prednju i zadnju, pokusali smo da ih otkacimo u raznim kombinacijama da vidimo da li ce se ista promeniti i rezultat toga jeste da se cimanje smanjilo, ali gusenje je i dalje tu. Nakon toga smo vozili zajedno sa dijagnostikom i izbacio je pored vec napomenutog problem "ventila na glavi motora".

Majstor sumnja na dve velike stvari: Ili je ventil ili ECU motora, ali da pre tih provera uradimo proveru svecica i bobine.

Deluje mi okej lik, ali nikad se ne zna, pa vas molim za savet, kako vam se ovo čini, da li još nešto može da se proveri pre ovih VELIKIH stvari.

Hvala veliko unapred!



PROBLEM USTANOVLJEN - U PITANJU JE ECU. BRLJAVI NACISTO

Sad krece potraga za novim/polovnim i eletricarom koji ce to da dekodira.

Koliko se krecu cene ECU i kodiranja i da li znate kod koga raditi dekodiranje? Hvala Vam

Autoru:  Andrej [ 19 Jun 2021 14:33 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

Ja sam radio pre par godina ( zafira a, z18xe ), mislim da me je izašlo 100e. Pored restorana Novak, na NBG. Zgrada pored. moram negde da iskopam telefon, ali sam siguran da na forumu već neko zna o kome pričam. Ja sam sa njima imao pozitivno iskustvo. Daju godinu dana garanciju, mada je ecu radio godinama kao nov.

Autoru:  Andrej [ 19 Jun 2021 14:34 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

Dakle, tvoj stari ecu srede. Ne moraju da se uparuju brave.

Autoru:  testdriver [ 19 Jun 2021 15:22 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

Za razliku od z18xe ovaj ecu se nazalost ne popravlja

Autoru:  gaucho92 [ 19 Jun 2021 17:39 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

testdriver je napisao:
Za razliku od z18xe ovaj ecu se nazalost ne popravlja


Tako su i meni rekli, znači mora drugi, pa uparivanje i rizik da li će proraditi.

Hvala vam, idem u utorak kod elektroničara, pa javljam iskustva i cene.

Autoru:  gaucho92 [ 29 Jun 2021 10:14 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

Evo da obavestim moje opelase.

Auto je sredjen, problem je posle svega bio, necete verovati, a mozda i hocete, u pumpi za benzin. Zamenjena i sada auto ide kao munja :)

Autoru:  georgemcduke [ 29 Jun 2021 11:25 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

Koliko te je koštalo to zadovoljstvo?
na ovim XER motorima to je često bio problem, bila je neka opcija da se reparira pumpa goriva ali niko od majstora neće da se bakće sa time. I još treba alat da se pumpa otvori da se nešto ne slomi.
U svakom slučaju bolje nego da si mjenjao ECU

Autoru:  gaucho92 [ 29 Jun 2021 12:32 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

--

Autoru:  gaucho92 [ 29 Jun 2021 12:32 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

georgemcduke je napisao:
Koliko te je koštalo to zadovoljstvo?
na ovim XER motorima to je često bio problem, bila je neka opcija da se reparira pumpa goriva ali niko od majstora neće da se bakće sa time. I još treba alat da se pumpa otvori da se nešto ne slomi.
U svakom slučaju bolje nego da si mjenjao ECU


Nova Bosh-ova pumpa je bila 9.000 din, usput je zamenjen i filter goriva 870din i ruke 4.000. Majstor mi je rekao da iz iskustva sa opelovim vozila bolje su se pokazale Bosh pumpe.

Zato smo je i prerano otkacili kao razlog, jer ozbiljan alat je potreban da se dodje do nje. Na kraju zamalo da secemo lim karoserije sa se ubaci merac i ispita pritisak pumpe. Sreca majstor je malo vestiji i uspeo je bez diranja karoserije da izmeri sve sto je potrebno.

Kako nije, ECU je prvo tesko naci, a to znaju i prodavci delova pa traze ozbiljne cifre (jedan mi je trazio 200e, drugi 180e) plus 50e min za kodiranje i uparivanje i ruke majstora.

Autoru:  zdravzi07 [ 05 Avg 2021 14:07 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

Da ne otvaram novu temu - pisaću ovde.
Isto sam imao problem sa gušenjem motora.
Putovao sam na more i prilikom čekanja na granici, koja je na uzbrdici, motor je počeo da se guši. Treba da krenem na vagu, polako puštam kvačilo, dodajem malo gasa i spuštam ručnu. Auto negde na pola kvačila počinje da trza i da se guši, uopšte ne prima gas. Da mi se ne bi ugasio morao sam skroz da stisnem gas do kraja i tad jedva da krene. Par puta mi se i ugasio, uopšte nije dobijao gas.
Bilo nas je 4 u kolima i pun gepek stvari. To se desilo posle 7-8 vožnje sa par kraćih pauza. U pitanju je Astra H 1.6, z16xer motor. Znam da to nije neki jak motor i da je bio opterećen, ali mislim da ne bi smeo tako da se ponaša. Takođe, na otvorenom putu, ne prevelika uzbrdica, nije hteo da diže obrtaje kada ga vratim u nižu brzinu. Npr., vratim iz 4. u 3., stisnem pun gas i neće da ide preko 3000 obrtaja. Ovo mi je prvo duže putovanje sa njim i prelazak preko planina, mislim da bi trebao malo bolje da ide. Da li neko ima neku ideju šta bih mogao da proverim? Hvala

Autoru:  georgemcduke [ 05 Avg 2021 15:33 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

gaucho92 je napisao:
georgemcduke je napisao:
Koliko te je koštalo to zadovoljstvo?
na ovim XER motorima to je često bio problem, bila je neka opcija da se reparira pumpa goriva ali niko od majstora neće da se bakće sa time. I još treba alat da se pumpa otvori da se nešto ne slomi.
U svakom slučaju bolje nego da si mjenjao ECU


Nova Bosh-ova pumpa je bila 9.000 din, usput je zamenjen i filter goriva 870din i ruke 4.000. Majstor mi je rekao da iz iskustva sa opelovim vozila bolje su se pokazale Bosh pumpe.

Zato smo je i prerano otkacili kao razlog, jer ozbiljan alat je potreban da se dodje do nje. Na kraju zamalo da secemo lim karoserije sa se ubaci merac i ispita pritisak pumpe. Sreca majstor je malo vestiji i uspeo je bez diranja karoserije da izmeri sve sto je potrebno.

Kako nije, ECU je prvo tesko naci, a to znaju i prodavci delova pa traze ozbiljne cifre (jedan mi je trazio 200e, drugi 180e) plus 50e min za kodiranje i uparivanje i ruke majstora.


Koje ti je parametre i kako mjerio? Sa dijagnostikom ili?
Hvala

Autoru:  gaucho92 [ 23 Avg 2021 11:44 ]
Tema posta:  Re: Vectra C (2008) - gusenje motora

georgemcduke je napisao:
gaucho92 je napisao:
georgemcduke je napisao:
Koliko te je koštalo to zadovoljstvo?
na ovim XER motorima to je često bio problem, bila je neka opcija da se reparira pumpa goriva ali niko od majstora neće da se bakće sa time. I još treba alat da se pumpa otvori da se nešto ne slomi.
U svakom slučaju bolje nego da si mjenjao ECU


Nova Bosh-ova pumpa je bila 9.000 din, usput je zamenjen i filter goriva 870din i ruke 4.000. Majstor mi je rekao da iz iskustva sa opelovim vozila bolje su se pokazale Bosh pumpe.

Zato smo je i prerano otkacili kao razlog, jer ozbiljan alat je potreban da se dodje do nje. Na kraju zamalo da secemo lim karoserije sa se ubaci merac i ispita pritisak pumpe. Sreca majstor je malo vestiji i uspeo je bez diranja karoserije da izmeri sve sto je potrebno.

Kako nije, ECU je prvo tesko naci, a to znaju i prodavci delova pa traze ozbiljne cifre (jedan mi je trazio 200e, drugi 180e) plus 50e min za kodiranje i uparivanje i ruke majstora.


Koje ti je parametre i kako mjerio? Sa dijagnostikom ili?
Hvala


Nisam strucan, on je meni objasnio da pumpa mora da baca na 3-4 BARa, moj pritisak je bio ispod 0.5, nije dijagnostikom vec meracem koji se ubacuje u rezervoar. Nadam se da sam pomogao :)

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/