Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Pitanje: Chip tuning za vectru C 1.9cdti 2008.g. DA ili NE? https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=19157 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | dni [ 02 Apr 2012 13:51 ] |
Tema posta: | Pitanje: Chip tuning za vectru C 1.9cdti 2008.g. DA ili NE? |
Imam vectru C 1.9cdti 2008.g. Razmisljam da uradim CHIP TUNING ne zbog povecanja snage motora vec zbog smanjenja potrosnje goriva, posto relativno dosta kilometara prelazim godisnje. Da li neko ima iskustva? Kolika je usteda goriva u procentima u gradskoj i medjugradskoj voznji? Da li i kada CHIP TUNING steti motoru? Hvala unapred na odgovorima!!! |
Autoru: | stratro [ 02 Apr 2012 15:30 ] |
Tema posta: | Re: Pitanje: Chip tuning za vectru C 1.9cdti 2008.g. DA ili |
Ne znam koji model Vectre imas..zato izvoli... http://www.smchiptuning.com/auto/opel/vectra-c Verovatno SMCHIPTUNING ima svog zastupnika u Srbiji. Å TA JE CHIP TUNING ??? Osamdesetih godina proÅ¡log milenijuma pojavili su se elektronski sklopovi koji do tada nisu bili u auto industriji,klasiÄan "karburator" sistem ubrizgavanja goriva dobio je konkurenta,to je bio elektronski sistem za ubrizgavanje.Prvo su ti sistemi oponaÅ¡ali sistem rada karburatora ali kasnije poÄeli su se kretati u sasvim novom pravcu.Tako je nastao ECU(Engine Control Unit) ili jedinica za kontrolu rada motora.Ta jedinica ima za zadatak da na osnovu brojnih senzora rasporedjenih po motoru izraÄuna koliko treba goriva motoru u datom trenutku i da omogući isporuku istog.To je bio primarni zadatak ECUa,kasnije je ECU poceo da kontroliÅ¡e i momenat paljenja smjese,pritisak turbo punjaÄa kao i brojne druge periferije koje nisu tema za ovu naÅ¡u priÄu. Poslije gore napisanog uvoda,sada se može reći da je chip tuning metoda kojom se mijenjaju tvorniÄki parametri vezani za koliÄinu goriva,momenat paljenja kao i pritisak nadpunjenja,ishod ovih radnji je povećavanje obrtnog momenta i snage motora.Postoji nekoliko metoda kojima se može promijeniti tvorniÄka postavka parametara u samom ECUu: 1.Stari motori do otprilike '87 koji su imali kontrolnu jedinicu,nisu se mogli "Äipovati",oni su imali elektronske komponente koje fiziÄki nisu dozvoljavale upisivanje ili mijenjanje parametara.Oni zapravo nisu ni imali chip vec samo jedan program rada. 2.Većina motora od otprilike 1987 pa do 1994 imaju u DIL EPROMU upisane informacije o kontroli motora.EPROM je elektronska vrsta memorije koja nedozvoljava prepravljanje ali se moze izvaditi orginalni modul i staviti novi EPROM i tako promijeniti standardne postavke.Mana ove metode je zato sto se ECU mora rastavljati da bi se izvrsila supstitucija EPROM modula.Dobra je stvar zato Å¡to u svakom trenutku možete vratiti svoj standardni EPROM zamjenom modula. 3.Neki motori od otprilke 1994 do 1998 imaju takodje EPROMe ali novije generacije u PLCC kuciÅ¡tu.Postupak je isti kao i za gore navedenu proceduru. PLCC EPROMi nemaju prozorÄić na tijelu koji inaÄe sluzi za brisanje eproma pod UV lampom.Trebali bi da garantuju veću brzinu rada kao i veću pouzdanost. Kao sto je vec reÄeno ECU se mora rastaviti da bi se ubacio novi modul. 4.Većina motora od 1998(9) pa do danas ima elektronsku memoriju tipa FLASH koja se moze prepravljati.Chip tuning koji se radi na ovakvim autima zove se OBD ili tuning preko kabla.Kod ove metode nema rastavljanja ECUa, prepravljanje se vrsi softwerom preko OBD konektora za dijagnozu. Mana ove metode je Å¡to bez struÄnog lica nemožete vratiti standardne postavke. 5.Neki motori od 2003(4) moraju da se rade preko BDM konektora koji se nalazi u samom ECU.To znaÄi da se kompijuter mora izvaditi iz auta i jedino tim postupkom je omogućeno Äitanje/pisanje po sadržaju memorije.Postupak je izuzetno siguran bez obzira na otvaranje samog kompijutera ako se izvodi sa kvalitetnom opremom kakvu mi posjedujemo. 6.Power box je elektronski sklop koji se postavlja izmedju senzora na motoru i ECUa ili izmedju dizni i ECUa.Ima za zadatak da "presretne" informaciju od senzora(ili za dizne), promjeni je i dalje proslijedi ECUu ili diznama,uslijed Äega se onda pravi bogatiji odnos gorivo/vazduh i tako povećava snaga motora.Kod ove metode nema niti rastavljanja ECUa niti OBD prepravljanja FLASHa.ECU ostaje potpuno orginalan.Može se u svakom trenutku skinuti i staviti na drugi,identiÄan automobil.Mana je zato Å¡to nema individualih prepravki i pojedinaÄnog podeÅ¡avanja,Å¡to je na nekima motorima neophodno.PriliÄan problem predstavlja i viskoka cijena kvalitetnog power boxa.Mi u ponudi imamo veoma kvalitetne ureÄ‘aje od VECTOR motortuninga. |
Autoru: | dni [ 03 Apr 2012 13:58 ] |
Tema posta: | Re: Pitanje: Chip tuning za vectru C 1.9cdti 2008.g. DA ili |
Hvala mnogo na odgovoru. Procitacu detaljno, pa cu odluciti sta da radim. VELIKI POZDRAV!!! |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |