Pozdrav ljudi. Pokušaću da budem 'kratak' sa svojim problemom, s obzirom da tekst obično razvučem na 10000 karaktera, ali da probam da objasnim problem što je bolje moguće..
Pre jednog dužeg perioda imam problem sa jednom greškom -
P0105 Boost Pressure Sensor Circuit High Input..Po grešci bi se reklo da prijavljuje grešku za MAP senzor, međutim nije problem u njemu. Tačnije, on je posledica problema, ali ne i uzrok..
Problem koji se javlja je sledeći:
- Pri opterećenju motora, tj. ubrzanju tipa u 3000-3500 i slično, nema pravila, pod punim gasom uglavnom, upali se check engine lampica sa onim gore navedenim kodom greške. Greška se briše sama nakon narednog gašenja i ponovnog paljenja auta.
Šta se ustvari dešava i šta je ustanovljeno - ne radi aktuator (wastegate) turbine. Nema uopšte vakuma na crevcu do aktuatora, burenceta onog, kako ga ko zove..Sumnja mi odmah pada na sam elektromagnetni ventil turbine koji direktno utiče na vakum.
Šta se ustvari dešava, tubina fabrički koliko znam radi na 0.9bar plus onaj atmosferski normalan pritisak od 1bar bi značilo da pri maksimalnom opterećenju u usisnoj grani ne bi trebalo da bude više od tih 1.9bar pritiska koju bi trebao da izmeri MAP senzor. Međutim šta se ovde dešava, posto je l' te, ne radi sam wastegate da pod vakumom sav taj višak vazduha izađe vani koji turbina napravi pri opterećenju, on ostaje zatvoren, klapnica ona na turbini se ne otvara i sav taj vazduh ide u usisnu granu koji je preko 2 i kusur bara i MAP senzor registruje prevelik ulazni signal, što je ustvari prevedeno previsok vazduh na osnovu koga se diže napon i prijavljuje se greška za MAP senzor. Iz ovoga i sami možete da zaključite ko je izvor samog problema i da MAP samo meri ono što je usisu i on ustvari radi sve kako treba..
Problem je taj da na dijagnostici OPCOM koju imam nemam komandu koja ide za Elektromagnetni ventil turbine (Boost Control Solenoid Valve), a pored toga nema na dijagnostici ni komanda ''Pulse Ratio Solenoid Valve'' izražena u procentima.
Kada se uđe u režim testiranja samog elektromagnetnog ventila turbine, ništa se ne dešava, kao što se i vidi na slici. Znači pri aktivaciji testa, zakucana je brojka na 0% i ne pomera se odatle..Kada se po istom principu odradi test za vakum ventil EGR-a, on je uredan, ode preko 90% i sve je kako treba, što znači da nije problem do vakuma, jer što bi jedan ventil radio, a drugi ne ako je problem u vakumu...
Onda šta uradim dalje, sumnja je na sam elektromagnetni ventil, mada opet, trebalo bi i grešku da prijavi za njega, no dobro, mimo toga, kupim drugi elektromagnetni ventil turbine, pošto je po autodati rečeno da između 2 pina treba da bude 5 oma na samom ventilu, a kod mene je 16-17, pa me je to bunilo, moguće rekoh da zbog toga nešto nije hteo da radi i da ima preveliki otpor, međutim i taj drugi koji sam uzeo ima identične vrednosti otpora i kada se proveri ovako vani, pri 12V se čuje unutra, radi..Za svaki slučaj stavim njega, vratim sve, isprobam i isti slučaj...Opet ona Boost Pressure Command-a stoji na 0kpa i ne pomera se odatle...Provereno crevce koje ide od one plastične račve dole do ventila i uredno je sve, ali ovu komandu nikako ne mogu da dobijem i nikako ne može da se aktivira i testira, uporno je na 0% i ne mrda odatle..
Takođe sam sa unimerom proverio žice direktno od konektora do ECU-a motora i sve je uredno, sve radi, kao i pri kontaktu, dobija 12V na jednom od pinova.
Moje pitanje je posle svega ovog, da li neko može da predloži, 'lupi', kaže još nešto, a da se nekako reši problem? Zamenjena su 2 dela maltene bezveze iako sam maltene odmah znao ovo za MAP, ali ovaj elektromagnetni ajde rekoh možda ima neke veze što je veći otpor, pa ne može da ga 'upali', ali svakako nikakvu grešku nije upalio za njega ni pre toga..Jedino da gledam ponovo drugi elektromagnetni...
Najviše me buni to što nema ova komanda koja pretpostavljam da ide od ECU-a motora, jer tu bi trebalo da stoji u startu neka vrednost od oko 100kpa i slično, a ovde ne postoji ništa, tako da je problem izgleda u tome što nema u startu aktivacije samog ventila kada da propusti vakum i otvori wastegate, tj. aktuator na turbini, jer je ovako uvek zatvoren i nikada se ne pomera polugica..I ona je proverena, pomera se, tako da nije zaglavljena i slično, nije problem u njoj..
Je l' postoji možda još nešto što nisam probao, testirao i slično? Više sam bukvalno bez ideja šta bi moglo da bude, a problem je i dalje tu..
Mogao bih da kažem jednu napomenu jedino, a to je da je moja verzija ECU-a 1301, tj. starija verzija, jer je auto iz 2000 godine, a postoje kasnije novije verzije 1305 i 1306. Ovo napominjem zato što sam jednom prilikom ugradio tempomat i kada je trebao da se aktivira, nije mogao na ovoj verziji 1301 koja je moja, jer je verovatno ne podržava zbog starije verzije, šta već, nije postojala opcija za 'CRUISE CONTROL', pa sam onda izabrao ovu 1305 ili 1306 i tu mi se pojavila opcija za Cruise Control i prebacio sam sa Not Present na Present i tempomat je posle toga radio kako treba i radi i dan danas, pa pošto ne mogu da se setim kada je ovo krenulo da mi se javlja, tj. da li je posle aktivacije i to, ali iskreno ne mogu da se setim, da li možda nije ECU preboo nešto u smislu što sam izabrao drugu verziju i aktivirao ovo za tempomat ili pak to ne bi imalo veze sa time? Probao sam da otčekiram opciju za tempomat, ali problem je i dalje tu, tako da ne vidim da bi tu bio problem, iako sam ovo izabrao za noviju verziju..
Je l' moguće da ova komanda dolazi od samog ECU-a i da je možda on pobrljaveo nešto, jer bukvalno je sve istestirano što je moglo da se istestira..Je l' postoji neka mogućnost da su možda neki pinovi problem..
Postoji opcija da se resetuje ECU. Je l' je radio neko? Video sam na netu, doduše za Astru H, ne deluje toliko komplikovano, ali opet da pitam..Je l' je radio neko, je l' ima neke posledice i slično? Razmišljam ako je sve ostalo uredno i provereno da je on možda pobrljaveo, pa da nema komanda zbog njega, pa da se on resetuje i proba sa njim, jer ja stvarno više ne znam šta da gledam, šta da tražim i mislim...
Nemojte samo priče za majstore i to, jer su u fazonu, može da bude ovo, može da bude ono, probaj nađi zameni ovo, vidi ono, ostavi kola, pa će da pogledamo 'posle Sv. Nikole' u prevodu i slično..
Hvala vam unapred, pa pucajte sa predlozima, pitanjima, idejama, šta god, da probam šta još mogu da probam...