Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 21:30

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 4 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Astra G 1.7DTi - Ne radi ventil turbine, prevelik pritisak
PostPoslato: 05 Apr 2020 22:38 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Okt 2011 21:10
Postovi: 937
Lokacija: Kruševac/Niš
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G 1.7 DTi 16V (Y17DT)
Garaza: pogledaj
Pozdrav ljudi. Pokušaću da budem 'kratak' sa svojim problemom, s obzirom da tekst obično razvučem na 10000 karaktera, ali da probam da objasnim problem što je bolje moguće..

Pre jednog dužeg perioda imam problem sa jednom greškom - P0105 Boost Pressure Sensor Circuit High Input..Po grešci bi se reklo da prijavljuje grešku za MAP senzor, međutim nije problem u njemu. Tačnije, on je posledica problema, ali ne i uzrok..

Problem koji se javlja je sledeći:
- Pri opterećenju motora, tj. ubrzanju tipa u 3000-3500 i slično, nema pravila, pod punim gasom uglavnom, upali se check engine lampica sa onim gore navedenim kodom greške. Greška se briše sama nakon narednog gašenja i ponovnog paljenja auta.
Šta se ustvari dešava i šta je ustanovljeno - ne radi aktuator (wastegate) turbine. Nema uopšte vakuma na crevcu do aktuatora, burenceta onog, kako ga ko zove..Sumnja mi odmah pada na sam elektromagnetni ventil turbine koji direktno utiče na vakum.

Šta se ustvari dešava, tubina fabrički koliko znam radi na 0.9bar plus onaj atmosferski normalan pritisak od 1bar bi značilo da pri maksimalnom opterećenju u usisnoj grani ne bi trebalo da bude više od tih 1.9bar pritiska koju bi trebao da izmeri MAP senzor. Međutim šta se ovde dešava, posto je l' te, ne radi sam wastegate da pod vakumom sav taj višak vazduha izađe vani koji turbina napravi pri opterećenju, on ostaje zatvoren, klapnica ona na turbini se ne otvara i sav taj vazduh ide u usisnu granu koji je preko 2 i kusur bara i MAP senzor registruje prevelik ulazni signal, što je ustvari prevedeno previsok vazduh na osnovu koga se diže napon i prijavljuje se greška za MAP senzor. Iz ovoga i sami možete da zaključite ko je izvor samog problema i da MAP samo meri ono što je usisu i on ustvari radi sve kako treba..

Problem je taj da na dijagnostici OPCOM koju imam nemam komandu koja ide za Elektromagnetni ventil turbine (Boost Control Solenoid Valve), a pored toga nema na dijagnostici ni komanda ''Pulse Ratio Solenoid Valve'' izražena u procentima.

Slika

Slika

Slika

Kada se uđe u režim testiranja samog elektromagnetnog ventila turbine, ništa se ne dešava, kao što se i vidi na slici. Znači pri aktivaciji testa, zakucana je brojka na 0% i ne pomera se odatle..Kada se po istom principu odradi test za vakum ventil EGR-a, on je uredan, ode preko 90% i sve je kako treba, što znači da nije problem do vakuma, jer što bi jedan ventil radio, a drugi ne ako je problem u vakumu...
Onda šta uradim dalje, sumnja je na sam elektromagnetni ventil, mada opet, trebalo bi i grešku da prijavi za njega, no dobro, mimo toga, kupim drugi elektromagnetni ventil turbine, pošto je po autodati rečeno da između 2 pina treba da bude 5 oma na samom ventilu, a kod mene je 16-17, pa me je to bunilo, moguće rekoh da zbog toga nešto nije hteo da radi i da ima preveliki otpor, međutim i taj drugi koji sam uzeo ima identične vrednosti otpora i kada se proveri ovako vani, pri 12V se čuje unutra, radi..Za svaki slučaj stavim njega, vratim sve, isprobam i isti slučaj...Opet ona Boost Pressure Command-a stoji na 0kpa i ne pomera se odatle...Provereno crevce koje ide od one plastične račve dole do ventila i uredno je sve, ali ovu komandu nikako ne mogu da dobijem i nikako ne može da se aktivira i testira, uporno je na 0% i ne mrda odatle..
Takođe sam sa unimerom proverio žice direktno od konektora do ECU-a motora i sve je uredno, sve radi, kao i pri kontaktu, dobija 12V na jednom od pinova.

Moje pitanje je posle svega ovog, da li neko može da predloži, 'lupi', kaže još nešto, a da se nekako reši problem? Zamenjena su 2 dela maltene bezveze iako sam maltene odmah znao ovo za MAP, ali ovaj elektromagnetni ajde rekoh možda ima neke veze što je veći otpor, pa ne može da ga 'upali', ali svakako nikakvu grešku nije upalio za njega ni pre toga..Jedino da gledam ponovo drugi elektromagnetni...
Najviše me buni to što nema ova komanda koja pretpostavljam da ide od ECU-a motora, jer tu bi trebalo da stoji u startu neka vrednost od oko 100kpa i slično, a ovde ne postoji ništa, tako da je problem izgleda u tome što nema u startu aktivacije samog ventila kada da propusti vakum i otvori wastegate, tj. aktuator na turbini, jer je ovako uvek zatvoren i nikada se ne pomera polugica..I ona je proverena, pomera se, tako da nije zaglavljena i slično, nije problem u njoj..

Je l' postoji možda još nešto što nisam probao, testirao i slično? Više sam bukvalno bez ideja šta bi moglo da bude, a problem je i dalje tu..

Mogao bih da kažem jednu napomenu jedino, a to je da je moja verzija ECU-a 1301, tj. starija verzija, jer je auto iz 2000 godine, a postoje kasnije novije verzije 1305 i 1306. Ovo napominjem zato što sam jednom prilikom ugradio tempomat i kada je trebao da se aktivira, nije mogao na ovoj verziji 1301 koja je moja, jer je verovatno ne podržava zbog starije verzije, šta već, nije postojala opcija za 'CRUISE CONTROL', pa sam onda izabrao ovu 1305 ili 1306 i tu mi se pojavila opcija za Cruise Control i prebacio sam sa Not Present na Present i tempomat je posle toga radio kako treba i radi i dan danas, pa pošto ne mogu da se setim kada je ovo krenulo da mi se javlja, tj. da li je posle aktivacije i to, ali iskreno ne mogu da se setim, da li možda nije ECU preboo nešto u smislu što sam izabrao drugu verziju i aktivirao ovo za tempomat ili pak to ne bi imalo veze sa time? Probao sam da otčekiram opciju za tempomat, ali problem je i dalje tu, tako da ne vidim da bi tu bio problem, iako sam ovo izabrao za noviju verziju..

Slika

Slika


Je l' moguće da ova komanda dolazi od samog ECU-a i da je možda on pobrljaveo nešto, jer bukvalno je sve istestirano što je moglo da se istestira..Je l' postoji neka mogućnost da su možda neki pinovi problem..

Postoji opcija da se resetuje ECU. Je l' je radio neko? Video sam na netu, doduše za Astru H, ne deluje toliko komplikovano, ali opet da pitam..Je l' je radio neko, je l' ima neke posledice i slično? Razmišljam ako je sve ostalo uredno i provereno da je on možda pobrljaveo, pa da nema komanda zbog njega, pa da se on resetuje i proba sa njim, jer ja stvarno više ne znam šta da gledam, šta da tražim i mislim...

Nemojte samo priče za majstore i to, jer su u fazonu, može da bude ovo, može da bude ono, probaj nađi zameni ovo, vidi ono, ostavi kola, pa će da pogledamo 'posle Sv. Nikole' u prevodu i slično..

Hvala vam unapred, pa pucajte sa predlozima, pitanjima, idejama, šta god, da probam šta još mogu da probam... :ots: :ziveli:

_________________
Opel - The future is everyonce's


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Astra G 1.7DTi - Ne radi ventil turbine, prevelik pritis
PostPoslato: 03 Maj 2020 17:48 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Okt 2011 21:10
Postovi: 937
Lokacija: Kruševac/Niš
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G 1.7 DTi 16V (Y17DT)
Garaza: pogledaj
Pozdrav Opelaši. Samo da javim update povodom ovog problema...Mislim da sam uspeo da ustanovim kvar, a rešenje će nadam se biti ubrzo..

Naime o čemu se radi..Pre izvesnog perioda sam ugradio tempomat na svoj 1.7DTi, izvedena instalacija direktno do ECU-a motora, ručica i problem se javio kada je bila potrebna aktivacija..Pošto je moj auto iz 2000. godine, pri aktivaciji tempomata nisam mogao da nađem opciju za Cruise Control koja bi se prebacila sa Not Present na Present da bi tempomat radio. Oznaka softvera motornog ECU-a je Y17DIT kod ovih ECU-a iz prvih ugradnji, a ne Y17DT kako je kod ovih novijih. Kada se izabere regularno Y17DIT i pokuša nađe opcija za Cruise Control, ona ne postoji, postoji samo opcija za Air Condition i ništa sem toga.
Pošto nisam uspeo to da nađem na Y17DIT, izabrao sam 'nasilno' Y17DT i verziju 0x1305/0x1306, a ne 0x1301 kakva je kod mene (vidi se gore na slici). Kada se izaberu ove novije verzije softvera, u Measuring delu su neki bezveze brojevi i ništa nije tačno, ali u Programming modu postoji opcija za Cruise Control, koja je stojala na Not Present. Pri prebacivanju na Present i završetku toga, pri davanju kontakta je lampica za tempomat krenula ispravno da radi, blinkne na kratko, bukvalno kao check, ugasi i u toku vožnje je tempomat potpuno funkcionalan, svaki taster radi, dioda, sve kako treba. E tu je upravo problem izgleda ovog mog problema sa ''Boost Pressure Command'' koji je zakucan na 0Kpa.

Kako sam to ustanovio..Posle meseci i meseci traganja za problemom sam slučajno na nekom italijanskom forumu našao lika koji je na svom 1.7DTi koji ima isto stariju verziju softvera na identičan način aktivirao tempomat i kome isto sve radi kako treba, ali kome se javlja potpuno ista greška i koji ima potpuno isti problem sa ovim ''Boost Pressure Command'' signalom, koji inače dolazi sa ECU-a. Tek kada je zamenio ECU je provalio da je tada sve okej i onda je eliminacijom ustanovio u čemu je problem. Ugasio je opciju za tempomat, resetovao ECU preko dijagnostike i voala...''Boost Pressure Command'' se vratio kako inače i treba da radi, naravno sada bez opcije tempomata.

Nisam još uvek odradio reset ECU-a, ali s' obzirom da se kompletna situacija poklapa u 99% slučajeva, iskreno mislim da bi to i kod mene rešilo taj problem sa prepunjavanjem turbine i nepostojeće komande do ventila koji šalje vakum i otvara Wastegate...

E tu je sad drugi problem...Šta ćemo sa tepomatom koji smo navikli i sada odjednom ne postoji i to je glavni problem što još nisam resetovao ECU, jer se ta greška javlja samo pri opterećenju, a s' obzirom da se auto uglavnom 'pitomo' vozi i da se greška maltene ne pali, rešio sam da tu radnju trenutno ostavim na 'standby' do kompletnog rešenja...

E sada, što se tiče ovog što ću sledeće reći, verujem da ima iskusnijih ovde, pa slobodno pišite, ali kako sam se raspitao da se rešava problem. Pošto je svaki ECU isti za 1.7DTi, sa razlikom novijeg i starijeg softvera unutra (poredimo tipa Windows 7, Windows 8, Windows 10), problem bi se rešio tako što bi se faktički update-ovao moj softver unutar ECU-a na noviju verziju koja podržava i tempomat i na kojoj sve normalno radi, faktički se 'prepišu' podaci sa auta tipa 2002-2003, čiji ECU u startu podržava opciju za tempomat i naravno sve ostale parametre i ubaci u moj ECU. Faktički se odradi remap softvera i to se radi koliko sam obavešten sa CarProg-om.

Ukoliko neko ima nekih informacija o ovom update-u softvera ili još neke informacije, neka javi u komentar ili inbox, čisto informativno da znam..

Tako da eto...To je izgleda problem iz svega ovoga, jer je pri aktivaciji tempomata zeznulo ovo sa ventilom i pobrkao je tu vezu, ali nadam se da će se rešiti uskoro i to..

Pozdrav :ots: :ziveli:

_________________
Opel - The future is everyonce's


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Astra G 1.7DTi - Ne radi ventil turbine, prevelik pritis
PostPoslato: 03 Maj 2020 22:22 
OffLine
4th Gear

Pridružio se: 06 Nov 2017 22:48
Postovi: 257
Lokacija: Rep. Srpska
Ime: Nebojsa
Opel: Astra G 1.7
Al si ga iskopao svaka čast :D
Jel postoji mogućnost da se proveri koja je verzija kod mene ali bez opcoma čekam da mi stigne opcom pa da uzmem ručicu pa da razvlačim žice, moja je 2002. ali zapravo iz 11/2001. Pa ako je tako da se odmah pomirim da nema nista od toga..?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Astra G 1.7DTi - Ne radi ventil turbine, prevelik pritis
PostPoslato: 06 Maj 2020 00:00 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Okt 2011 21:10
Postovi: 937
Lokacija: Kruševac/Niš
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G 1.7 DTi 16V (Y17DT)
Garaza: pogledaj
Pa mora da se nađe uzrok, a mislim da sam ga našao, samo da vidimo još da se reši nadam se uskoro, pa ćemo onda da vidimo je l' će problem nestati :P

Hmm, koliko ja znam ne, ali neka me ispravi neko ako grešim...Mada s' obzirom da je tvoja novija skoro 2 godine, trebalo bi da ima..Posle 2002-2003-2004 sigurno imaju noviji softver, ali sad ovo..Trebalo bi da je noviji kod tebe, ali imaš ono ''ali''..Mada i da nemaš, vidiš da može update da se odradi, sve se da rešiti, samo je pitanje ko je koliko spreman da ide, tako da će se rešiti i ako slučajno nemaš, a žice izvedi ako već nemaš i posle samo aktivacija i to je to :P

Pozdrav! :ots:

_________________
Opel - The future is everyonce's


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 4 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 9 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs