Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Astra H Odziv Gasa
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=38371
Stranica 2 od 2

Autoru:  petarc1971 [ 11 Nov 2019 12:38 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Slažem se vozi na benzin i namesti ga da radi na benzinu pa onda sve ostalo.

Autoru:  Rax77 [ 11 Nov 2019 15:14 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Nesha je napisao:
Nemoj mnogo da razmisljas i filozofiras :D

Vozi auto na benzin narednih dana, samo ti fali da istopis klip zbog siromasne smese.

Sredi ceo izduvni sistem. Ocitaj greske i parametre, namesti ga na benzinu da radi kako treba.

Onda idi kod plinadzije da ti plin steluje.

Da se ceo motor i delovi oko njega habaju dosta vise na voznji na plin je tacno. Ali ako vec hoces plin, onda sve to sredi, nasteluj plin i vozi.

Taj podpritisak koji ti se stvara i motoru zbog zapusenog auspuha isto je katastrofalan po motor, digtunge, semeringe pa i samu smesu.

Samo redom i to je to :D


Rece mi majstor juce kad sam mu rekao koju gresku mi je bacio, da se previse greje izduvna grana zbog blokiranog katalizatora, lamba onda zbog te temperature misli da je smesa siromasna i onda kompenzuje to pa mi i vise trosi cak onda kad se auto zagreje, moram da sredim onda to da motor moze da dise pa cemo da odradimo dizne benzinske ponovo. A to da je smesa siromasna na plinu, verovatno je uzrok topljenja katalizatora i celog problema, hvala na odgovoru :)

petarc1971 je napisao:
Slažem se vozi na benzin i namesti ga da radi na benzinu pa onda sve ostalo.


Ma radi on i ide lepo, nije tu problem ali se i tu manifestuje zapusenje izduva, prvo da vidim izduv, srednji lonac i ovaj katalizator pa ako treba pasce opet sicenje dizni, malo ga vozim na benzinu i onda na stelovanje plina.

Autoru:  petarc1971 [ 11 Nov 2019 16:12 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Majstor je malo pobrkao stvari, l sonda ako je ispravna ona očitava realno stanje-nema šta da misli a ko zna da čita parametre zna o čemu se radi.Još jednom veoma je nelogično da ti sa ovakvim katom nije stalno sijala greška motora, jedino ako neko pre tebe nije softverski obrisao l sonde kad se pojavila greška, da ne bode oči.

Autoru:  Rax77 [ 11 Nov 2019 17:15 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

petarc1971 je napisao:
Majstor je malo pobrkao stvari, l sonda ako je ispravna ona očitava realno stanje-nema šta da misli a ko zna da čita parametre zna o čemu se radi.Još jednom veoma je nelogično da ti sa ovakvim katom nije stalno sijala greška motora, jedino ako neko pre tebe nije softverski obrisao l sonde kad se pojavila greška, da ne bode oči.


Pa ona to gleda po temperaturi sagorevanja pre katalizatora koliko mi je objasnjeno, ako je katalizator blokiran onda ce temperatura biti veca jer ne oslobadja tople gasove kako treba, i to ce zavaravati sondu, samo nije jasno sad ni meni kako nije ranije izlazilo nista. A evo i danas sam presao 50km i nema te greske od juce. Uglavnom znam sta resavam prvo pa se javljam sta bude.. provericu i sva vakum creva i usis posto i visak vazduha od nekud moze da bude problem.

Autoru:  petarc1971 [ 11 Nov 2019 18:12 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

L sonda nije termometar nego hemijski element koji meri koji meri koncentraciu štetnih materija u izduvnim gasovima, ima ugrađen grejač u sebi da bi se brže zagrejala jer kad je zagrejana onda se važe vrednosti koje daje. Ima o tome dosta i na netu ima i u knjigama samo treba pročitati.

Autoru:  Rax77 [ 14 Nov 2019 20:59 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Da da, registruje prisustvo O2, i da bi to mogao, mora biti zagrejan, i dok je hladan, senzor se ne koristi, kapiram.

Evo snimak dok lambda ne radi, dok je auto hladan otprilike, O2 open loop, auto reaguje na gas duplo bolje:



Evo i video snimak dok lambda radi, radna temperatura, na OBD-u pise O2 closed loop, losiji start i duze treba da povuce:



Tu su parametri na graficima, EGR (prvi grafik prvi red), O2 1x1 V (lambda, drugi grafik drugi red), MAF, itd.. ako neko zna da cita ove vrednosti bio bih zahvalan da mi ukaze sta ne valja, sta se razlikuje u ova dva rezima voznje (lambda open i closed loop).

Nadam se da je merodavno ovo pri ubrzanju, prva, druga, treca, ali mozda i nije, ako treba snimicu i stabilnu brzinu zakucanu na 2000ob na primer tempomatom, u oba rezima. Cinjenica je da je ovaj closed loop istopio katalizator tokom par godina voznje na plinu. Hvala :)

Autoru:  Rax77 [ 14 Nov 2019 21:19 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Jedina stvar koja mi bode oci je da EGR-a nema pri kretanju na open loop rezimu kad O2 ne radi, EGR sam testirao sa Opcom-om jednom i auto se ugasi kada se aktivira test EGR-a u leru.

Na primer na Corsi 1.2 sam odradio isti test i auto krene da radi nepravilno ali se ne gasi. EGR sam cistio prosle godine, ali nisam EGR kanale cistio..

Moracu da vozim par dana sa iskljucenim egr dzekom. Da li je moguce da mi EGR prouzrokuje losu smesu? Da negde ne dihtuje pa vuce visak vazduha ili su prljavi kanali, moram videti.

Autoru:  petarc1971 [ 14 Nov 2019 23:13 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Signal l sonde je dobar s time što treba meriti signal na obe l sonde a ti si merio na jednoj(prvoj), open loop je otvorena petlja i l sonda nije u funkciji, closed loop zatvorena petlja I l s je u funkciji, od svega ovoga mi je smljiv signal maf senzora jer ako si merio u leru njegov signal bi trebao da bude ravan, isto mislim i za ovo load(to bi trebalo da bude map) isto na leru ravan signal a na dodavanje gasa da ide na gore, ako grešim neka me neko ispravi.Ovo za aktuatora test egr ventila to se radikala je motor ugašen. Za benzinca egr je tvoren u vožnji znači kad je motor u nekim obrtaji a a kada je u leru egr je zatvoren. Uradi grafikon i l sonde 2.

Autoru:  Rax77 [ 15 Nov 2019 00:20 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

petarc1971 je napisao:
Signal l sonde je dobar s time što treba meriti signal na obe l sonde a ti si merio na jednoj(prvoj), open loop je otvorena petlja i l sonda nije u funkciji, closed loop zatvorena petlja I l s je u funkciji, od svega ovoga mi je smljiv signal maf senzora jer ako si merio u leru njegov signal bi trebao da bude ravan, isto mislim i za ovo load(to bi trebalo da bude map) isto na leru ravan signal a na dodavanje gasa da ide na gore, ako grešim neka me neko ispravi.Ovo za aktuatora test egr ventila to se radikala je motor ugašen. Za benzinca egr je tvoren u vožnji znači kad je motor u nekim obrtaji a a kada je u leru egr je zatvoren. Uradi grafikon i l sonde 2.


Odradicu i tu drugu sondu, nisam znao da treba, mislio sam da nema uticaj u pripremanju smese, vec da je tu samo za emisiju izduvnih gasova. Ovaj load je valjda preopterecenost motora, koliko se obrtaja koristi ja mislim. U leru je auto zakucan u mestu, kazaljka ne varira, snimicu i maf u leru pa kad dam gas, i onda cu ubaciti video. Hvala na odgovoru :)

Autoru:  Nesha [ 15 Nov 2019 00:30 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Sto se uopste udubljujes u bilo kakvo merenje parametara na neispravnom autu?

Autoru:  Rax77 [ 15 Nov 2019 00:35 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Nesha je napisao:
Sto se uopste udubljujes u bilo kakvo merenje parametara na neispravnom autu?


Pa moguce da je vise neke licne prirode, volim da radim nesto sam, plus finansije nisu nesto dobre trenutno da mogu izdvojiti toliko novca na auto. :)

Bio sam kod par majstora... sedne, provoza, zaturira, proveri senzore, iscita greske, sto ja i sam mogu, kaze sve u redu, ne dira nista, a ja znam da se oseti razlika koju sam opisao u ovoj temi.

Lako bi bilo kada bih mogao sada odmah da odradim polugeneralnu, zamenim sve senzore, novi katalizator, novi egr, odradim ceo izduv, ocistim dizne od oba goriva, itd....

Auto nije potpuno neispravan, vec smo konstatovali da se gubitak performansi desava kada auto krene da priprema smesu u closed loop-u, van toga je sve u redu :)

Autoru:  Rax77 [ 15 Nov 2019 00:39 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Inace upravo sam pronasao jednu temu u kojoj je opisana greska koju sam dobio pre par dana, od tada je nema, ali definitivno znaci nesto:

https://www.opelteamserbia.com/forum/vi ... hp?t=31874

Decko je resio ciscenjem EGR kanala, takodje mu je EGR zezao smesu goriva i gusio auto, kao sto se meni desava u manjim obrtajima. Tako da znam sta da probam :)

Autoru:  petarc1971 [ 15 Nov 2019 01:17 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Nesha je napisao:
Sto se uopste udubljujes u bilo kakvo merenje parametara na neispravnom autu?

Malo si upravu malo nisi, upravo na neispravno autu treba raditi dijagnostiku, druga je stvar što on može još više da se zbuni. Ovo iz teme o kanalima (da kažemo za egr) mi nema logike mada možeš da probaš. Ovo što kažeš da se problem javlja u closed loop yo se dešava zato što kad je otvorena petlja motor može da proguta sve jer računar ne uzima u obzir vrednosti LS,-motor je hladan i treba mu bogatija smesa da se zagreje,, isto tako kad digneš motor u obrtaje računar ne uzima vrednosti LS jer motoru treba bogatija smesa da bi isporučio snagu.

Autoru:  Rax77 [ 15 Nov 2019 03:56 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

petarc1971 je napisao:
Nesha je napisao:
Sto se uopste udubljujes u bilo kakvo merenje parametara na neispravnom autu?

Malo si upravu malo nisi, upravo na neispravno autu treba raditi dijagnostiku, druga je stvar što on može još više da se zbuni. Ovo iz teme o kanalima (da kažemo za egr) mi nema logike mada možeš da probaš. Ovo što kažeš da se problem javlja u closed loop yo se dešava zato što kad je otvorena petlja motor može da proguta sve jer računar ne uzima u obzir vrednosti LS,-motor je hladan i treba mu bogatija smesa da se zagreje,, isto tako kad digneš motor u obrtaje računar ne uzima vrednosti LS jer motoru treba bogatija smesa da bi isporučio snagu.


Uglavnom zakljucak je da me zeza to gusenje u malim obrtajima u closed loop-u, to sad moze biti egr, los maf (mada bi se on manifestovao u open loop-u i u leru?), mozda ta druga lambda sonda posle katalizatora, uglavnom sve to cu da proverim i da izmerim vrednosti, plin je ocigledno lepo nastelovan, u leru radi kao sat, u voznji isto, closed loop zeza na oba goriva jer na oba goriva ide lepo dok dok je open loop. Takodje je jedna stvar kontradiktorna, ako je prebogata smesa istopila katalizator, onda bi auto isao kao zmaj uvek zar ne, ne bi mu manjkalo goriva.. jedino ako je to posledica siromasne smese malih obrtaja koja se kompenzuje kad auto povuce i onda u momentima bude prebogata dok ubrzavam, i to povecava potrosnju, pa se tim efektom katalizator zeznuo vremenom. Uglavnom problem postoji, neki faktor je u pitanju, faktor koji prouzrokuje tromost i siromasnu smesu pri malim obrtaja... a na meni je da otklonim sve jedno po jedno, i kada sam siguran sta je, pravac majstor ako ne mogu sam da otklonim, taman kad bude imao lufta da se pozabavimo problemom. Uglavnom dosta se nauci ovako kad sam nesto cackas, a meni nije problem i imam zivaca, ionako sam klinac od 22 god sa manjkom para trenutno, ide slava, registracija, praznici, pokloni, devojka, faks... sve se nakupilo :D

Autoru:  Nesha [ 15 Nov 2019 09:30 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

poent mog posta nije bila da sednes u auto, odvezes mastoru i kazes mu da menja sve. :D

Pratis parametre sa izduva i usisa na zapusenom autu, nista time ne dobjas. Uopste ne mora da znaci da ti je bilo koji senzor u problemu. Jedino ako si uporan da dune glava ili istopis klip :D

Autoru:  Rax77 [ 15 Nov 2019 16:19 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Nesha je napisao:
poent mog posta nije bila da sednes u auto, odvezes mastoru i kazes mu da menja sve. :D

Pratis parametre sa izduva i usisa na zapusenom autu, nista time ne dobjas. Uopste ne mora da znaci da ti je bilo koji senzor u problemu. Jedino ako si uporan da dune glava ili istopis klip :D


Pa dobro, imas pravo, to menjam ovih dana pod hitno. I onda cu meriti sve ove parametre ponovo, mozda i pomogne kada se otkloni taj zapuseni srednji lonac. Hvala u svakom slucaju sto pises, svaki savet ili kritika je dobrodosla :)

Autoru:  Rax77 [ 12 Mar 2020 23:31 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Mogu slobodno reci da je problem resen iskljucivanjem dzeka sa MAF senzora, prekjuce sam to uradio i auto je skroz drugaciji. Ili je los maf ili na nekom mestu vuce fals vazduh. Inace auto je radio ranije mirno u leru, nekad malo lovio obrtaje (spusti za 20-30 pa vrati na oko 820ob). Sada je ler gas malo visi, do 900ob i auto radi besprekorno, u voznji prilicno bolje povuce iz malih obrtaja, potrosnju uopste nije podigao iskljucivanjem MAF-a cak mislim da ce je malo smanjiti jer nece morati da lovi obrtaje drugim senzorima ako je maf neispravan (u voznji i leru ista potrosnja na boardu a bolje ide).

Videcu ubuduce sta cu ciniti, za sada nije opcija kupovina novog maf-a (delphi maf oko 15-16 hiljada din.).. dok ne sagledam cinjenice, prvo cu proveriti da negde nema rupice da vuce fals a za sada cu voziti ovako, zdravije je za motor, do sada mi je bila siromasna smesa i zato je auto bio lenj u manjim obrtajima kad se zagreje i ukljuci closed loop i krene gleda vrednosti senzora (moguce je da je i zato nekako spalio katalizator). Lambda sonda je ispravna cim auto sada radi besprekorno bez maf-a jer u voznji nema gusenja i manje se dere pri ubrzanju nego pre, u leru obrtaji su zakucani mada je ler gas visi za jedno 70-80 obrtaja bez njega. Mislim da je lambda kljucna za rad motora i da je neispravna pokazalo bi se odmah, a maf mi samo smeta ako je los i ne meri pravu kolicinu vazduha. Ako gresim neka me neko ispravi :)

Autoru:  Rax77 [ 01 Avg 2020 20:22 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Evo ovako... nije do EGR-a, nije kat., nije do lambde, nije do protokomera, svecice su odlicne, bobina ne pravi problem (uvek radi na 4 klipa, nemam misfire), benz dizne ocistio skroz, pumpa nova, struja dobra, aku nov, alt puni oko 14-14.3V, mirno radi u leru, kad stavim na tempomat odlicno odrzava gas ne stuca, lepo radi, ne trosi ulje u motoru (vlazio je karter ali sredio sam), auto ne dimi, problem je slabo i lenjo ubrzanje iz malih obrtaja.. a dijagnostika ne pokazuje greske..

Ali dal vozio sa ili bez maf-a/lambde/egr-a (dal bio open ili closed loop rezim goriva), auto se cesto ulenji po gradu kad krecem i u malim obrtajima, bez obzira na brzinu u kojoj sam, a odlicno ide na otvorenom, kao da se nekako olaksa odziv gasa, po gradu i sporoj voznji kao da se nekako nesto zagreje pa pobrljavi i ulenji auto.

Ima on snage, na oba goriva istu max brzinu postize, nije do goriva i smese garant, ali je lenj u malim obrtajima, kad se nagazi i potera u velike obrtaje odziv je odlican, na primer nagazim do kraja i on navlaci obrtaje pa pustim gas, opet potopim, odziv je instant, odmah nabija.. a kad idem npr 1400-1600 obrtaja i potopim treba mu dugo da nabije snage, fali mu..

Sta sledece proveriti? Nekako se uvek desava kad je napolju toplije, na oba goriva identican imam problem. Uvece kad je hladniji vazduh nemam pad snage nikad, linearno dobro vuce, proverio sam filter vazduha i sva usisna creva, nigde ne vuce nista, sve uredno postavljeno. Da li moze biti do klapne gasa, step motor ler-a, senzor radilice i slicno.. nesto ga zavarava kad se zagreje..

Ko nije citao temu od pocetka, u pitanju je Astra H 1.6 twinport benz/plin, najlakse je otici do majstora pa da menja sve redom i sta valja i sta ne valja, a da je problem ocigledan otisao bih i zamenio taj i taj deo.. :)

Autoru:  petarc1971 [ 01 Avg 2020 20:57 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Definitivno ovako nemožeš da rešiš problem, generalno važi za sve motore da je najbolja efikasnost kad je u usis što hladniji vazduh, kao što rekoh dobar majstor da pogleda i nađe kvar.

Autoru:  Rax77 [ 01 Avg 2020 22:33 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

petarc1971 je napisao:
Definitivno ovako nemožeš da rešiš problem, generalno važi za sve motore da je najbolja efikasnost kad je u usis što hladniji vazduh, kao što rekoh dobar majstor da pogleda i nađe kvar.


Pa znam.. angazovacu se u narednom periodu da odem kod par majstora da probaju auto, pogledaju.. mozda nekom i klikne sta bi moglo biti, ali danas uglavnom naplate kacenje na dijagnostiku, vide nema greski, provere rad u leru, iscitaju senzore i kazu ne vide gde je problem, bio sam vec par puta.. moracu negde gde je servis bas za opel

Mada ja sumnjam da ima veze sa vazduhom i gustinom istog, nesto nekako gusi u nekim okolnostima pa po**ebe smesu i popravi se na jacem gasu kad jurne vazduh kad je klapna vise otvorena.. ajedna stvar koja mi bode oci da mi je odstranjena boca, loncic, rezonator sa usisne cevi uzmedju maf senzora i klapne gasa, i tu je zalepljeno plastikom, naravno okej je to sredjeno, nema rupe, ne vuce vakum, i skinuto je da bi se tu stavile plinske dizne.

Ima li to veze neke i koja je njegova svrha? Takodje imao sam cukanje neko pre jedno 2 godine,bas udario prednjim krajem, i ona cevka usisna koja je na vrhu pljosnata, kod maske je malo odignuta ili tako treba biti, ne nalece vazduh direkt u nju pa se mozda poremetilo tim cukanjem, da je malo nalegao branik, maska i slicno, ima li i to veze? :)

Slika

Slika

Autoru:  petarc1971 [ 01 Avg 2020 23:15 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Usis mora da bude slobodan i da dobija vazduh spolja a ako je ta cevka u motornom prostoru onda dobija vreo vazduh, sad da li je problem u tome lično ne verujem ali sve treba uzeti u obzir.

Autoru:  petarc1971 [ 01 Avg 2020 23:18 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

Ovo na prvoj slici zaokružen crveno je skinuto i tu su plinske dizne? Zar plinske dizne ne idu u usisnu granu?

Autoru:  Rax77 [ 01 Avg 2020 23:33 ]
Tema posta:  Re: Astra H Odziv Gasa

petarc1971 je napisao:
Ovo na prvoj slici zaokružen crveno je skinuto i tu su plinske dizne? Zar plinske dizne ne idu u usisnu granu?


Ne ne, samo je oslobodjen prostor skidanjem tog loncica, za koji sam guglajuci saznao da je neki rezonator usisa.

I tu su umetnute dizne, ali naravno da idu u usisnu granu, nego su na tom mestu montirane.

Tu gde je skinut taj loncic, zaptiveno je plastikom i zapuseno, a dizne su umetnute na to mesto, evo to ovako izgleda:

Slika

Stranica 2 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/