Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Alternator menja napon kod zagrejanog motora https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=37175 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | perazdera [ 31 Jul 2018 11:30 ] |
Tema posta: | Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Pozdrav svima, Imam Astru H sa benzinskim 1.6 motorom (85kW) i primetio sam da kada upalim auto ujutro, alternator puni naponom od 14,5V dok se motor ne zagreje i tada napon pada na 14,1 -14,2V (u oba slučaja sa uključenim kratkim svetlima). Takođe, kada auto stoji nekoliko dana, dolazi do pada napona na akumulatoru (12,2-12,3V), pa ga povremeno moram dopuniti (ovo mi se već dešava sa drugim akumulatorom, auto je proveren, ne vuče struju u stanju mirovanja). Moje pitanje je da li je ovakva varijacija u naponu punjenja alternatora normalna ili tu postoji neki problem? |
Autoru: | Nesha [ 31 Jul 2018 11:35 ] |
Tema posta: | Re: Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
posle voznje proveri da li su kleme zagrejane. |
Autoru: | perazdera [ 31 Jul 2018 18:10 ] |
Tema posta: | Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Nisu zagrejane. "+" klema je malo topla ali tik pored nje je posuda sa rashladnom tečnošću pa pretppstabljam da je zbog toga. Na tom mestu je i akumulator topao. Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока |
Autoru: | Vojvoda [ 02 Avg 2018 14:39 ] |
Tema posta: | Re: Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Ja bih tu rasturio alternator, proverio diode a regler i ležajeve svakako stavio nove. Slično je radio i moj pre no što je riknuo. Mislio sam da je do akumulatora ali nije. Nakon remonta alternatora i dopunjavanja akumulatora van automobila isti još uvek radi odlično. |
Autoru: | Nezki [ 02 Avg 2018 14:57 ] |
Tema posta: | Re: Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
ako ti full zagrejan puni 14.1-2 to je skroz ok, i ne bi trebalo da zbog toga imaš problema. Meni je padao napon i na 13.4 kada se zagreje pa je opet punio kako treba |
Autoru: | Vojvoda [ 02 Avg 2018 17:08 ] |
Tema posta: | Re: Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Alternator bi pod punim opterećenjem trebalo da ima 13,8V minimalno, a u redovnim uslovima 14,1-14,2V. Bar tako meni nakon remonta radi. Čim napon krene ispod te vrednosti to je već znak da nešto ne radi kako treba. Obično problem prave izlizane četkice ili pojeden kolektor na rotoru pa punjenje počne da varira, upravo taj slučaj smo danas imali kod kolege u firmi na toyoti avensis. Moj slučaj je krenuo slično ali sam ja sumnjao, pogrešno, na akumulator i epilog je bio crkavanje reglera. Nezgodna stvar, može da te ostavi na putu. Ja sam imao sreće da sam bio nadomak kuće pa me komšija pošlepao tu relaciju. |
Autoru: | perazdera [ 03 Avg 2018 09:46 ] |
Tema posta: | Re: Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Ne znam ni sam, auto ima pravih 63k km (prvi sam vlasnik), da li je moguće da je alternator već zreo za reparaciju? Dakle, kao što gore rekoh, on u vožnji puni sa oko 14,2 sa upaljenim kratkim svetlima. Po odgovorima gore, reklo bi se da je to ok... Ali, duže stajanje automobila dovodi dao problema. |
Autoru: | Nezki [ 03 Avg 2018 11:30 ] |
Tema posta: | Re: Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Pa ako je do stajanja onda nema veze za alternatorom, on ti puni kada auto radi, tako da ti je ili loš akumulator ili nešto vuče struju dok nije upaljen auto (uglavnom plejer ili alarm) |
Autoru: | perazdera [ 03 Avg 2018 11:34 ] |
Tema posta: | Re: Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Napisao sam gore, akumulator nije problem, nema parazitskih struja, provereno. Merio sam potrošnju struje u stanju mirovanja, u trajanju od 7 sati i ona iznosi 10mA. Bio sam skeptičan prema tome da li alternator može da napuni akumulator strujom od 14-14,1V... |
Autoru: | Vojvoda [ 03 Avg 2018 13:10 ] |
Tema posta: | Re: Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Alternator ne puni akumulator, to je zabluda. On dopunjava akumulator u toku duže vožnje. Akumulator se puni na punjaču van auta. U garantnom roku akumulatora, ako je na autu sve ispravno, to dopunjavanje je sasvim dovoljno jer je kapacitet akumulatora u tom periodu prilično ujednačen. Kad kapacitet počne da slabi, a to je otprilike u vreme isteka garancije ili nešto kasnije, struka savetuje da se akumulator, zavisno od njegovog stanja, periodično dopunjava van automobila. E sad, da li će to neko raditi na šest meseci ili na četiri meseca zavisi od lične potrebe i mogućnosti. Povremeno dopunjavanje van automobila će akumulatoru kupiti možda i par godina vremena. Svakako je to poželjno odraditi pred zimu. |
Autoru: | Woland [ 03 Avg 2018 22:58 ] |
Tema posta: | Re: Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Punjenje treba da bude 13,80-14,20, znači to je ok. Ili je akumulator u banani ili nešto vuče struju, sledeći put kada auto bude stajao skini mu + klemu pa kad dodjes vidi kakvo je stanje ako ostane gde je bio otprilike onda nešto vuče ako padne svakako onda je akumulator kaput |
Autoru: | perazdera [ 04 Avg 2018 08:24 ] |
Tema posta: | Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Da li se kome dešavalo da nešto počne da vuče struju, ali tek posle dan, ili više dana stajanja? Napisah gore, merio sam potrošnju struje u stanju mirovanja, u trajanju od 7 sati, i nije bilo ništa problematično. Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока |
Autoru: | Bole_SEZ [ 04 Avg 2018 19:55 ] |
Tema posta: | Re: Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Meni je napon konstantno bio nizak ( ispod 13v, a znao je pasti i ispod 12.4.. zamenio akumulator i sad ne pada ispod 13.5 sa ventilacijom na max ![]() ![]() |
Autoru: | Vojvoda [ 04 Avg 2018 21:53 ] |
Tema posta: | Re: Alternator menja napon kod zagrejanog motora |
Zamenjen regler i ležajevi na koleginoj toyoti i oscilacije u punjenju su nestale. |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |