Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Pojasnjenje oko zadnjeg trapa na zastavinim vozilima ( Yugo)
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=32584
Stranica 1 od 1

Autoru:  markoue [ 28 Maj 2015 23:16 ]
Tema posta:  Pojasnjenje oko zadnjeg trapa na zastavinim vozilima ( Yugo)

Pozdrav. Otvorio sam temu na ovom forumu jer nigde nisam nasao dobro pojasnjenje oko zadnjeg trapa na yugu. Prosle godine smo uzeli yuga 45, u mehanicki odlicnom stanju, odvezli ga kod limara koji je trebao da ga izvari i ofarba. On je uradio posao polovicno, tj. "izvario" ga je i ofarbao. Sto se samog farbanja tice, dobro je odradio posao, s obzirom da je uzeo 200 EUR za ruke komplet. Kad je auto spusten sa dizalice odmah je legao do zemlje zadnji kraj. Njegovo pojasnjenje je bilo to da je otisla gredica. Mislim da sa njegove strane nije korektno to sto nam nije rekao na pocetku radova da nece uraditi gredicu, jer je auto detaljno "pregledao" pre radova, tj. stajao je kod njega par dana dok pogleda sta sve treba da se radi. Ja cu okaciti sliku kako auto sad stoji. Malo sam otisao u off, s ciljem da pojasnim problem. Moje pitanje glasi: Moze li neko da mi pojasni od cega se sastoji zadnji trap na yugu? Konkrektno, cuo sam vise verzija: Gibanj, gredica,most itd..Jedni kazu kad se spusti da je otisla gredica, drugi kazu gibanj, treci mi kazu da je most i gredica isto itd.. Verujem da ovde ima ljudi koji su vozili juga, i koji se razumeju u problematiku... :)
Slika
Slika

Autoru:  kvcali [ 29 Maj 2015 10:07 ]
Tema posta:  Re: Pojasnjenje oko zadnjeg trapa na zastavinim vozilima ( Y

pogledaj u gepeku nije istrulio zadnji kos i na vrhu da nisu amortizeri probili to su ti one crne casice na onim lukovima levo i desno

a bilo bi dobro da uslikas sve to odozdo da vidimo sta je i kako je

Autoru:  markoue [ 29 Maj 2015 12:42 ]
Tema posta:  Re: Pojasnjenje oko zadnjeg trapa na zastavinim vozilima ( Y

Nije truo zadnji kos, gledao sam to vec. Nemam bas priliku da ga slikam u narednih mesecak dana posto necu biti kuci, a do tada ce se vec verovatno resiti problem. Mislio sam ako neko zna teoretski u najkracim crtama da mi pojasni sta je greda, most, gibanj, cisto po jednu recenicu. :) Ali hvala ti na angazovanju, ako se ne resi problem do tada, obavezno cu staviti ovde slike :)

Autoru:  kvcali [ 29 Maj 2015 12:55 ]
Tema posta:  Re: Pojasnjenje oko zadnjeg trapa na zastavinim vozilima ( Y

Ovo ti je patos nazad
Slika

Ovo su viljuske vesanja

Slika

izmedju viljuski ode gibanj po sirini vozila od jedne do druge a ispod ove centralne grede ili traverzne kako je jos zovu, ove uzduzne gredice ne nose nista, sem da daju cvrstinu vozilu

tebi je propala ili ova uzduzna gdeda gde se srafe viljuske ili je probio amortizer u gepek ili eventualno da je oukao gibanj, nesto od ta 3

Autoru:  markoue [ 29 Maj 2015 13:12 ]
Tema posta:  Re: Pojasnjenje oko zadnjeg trapa na zastavinim vozilima ( Y

Sad je jasno. Prosto da prostije ne moze biti. Samo da mi je znati gde iskopa ovako dobre slike :D Hvala puno! :))

Autoru:  YUgisa [ 29 Maj 2015 16:44 ]
Tema posta:  Re: Pojasnjenje oko zadnjeg trapa na zastavinim vozilima ( Y

Prvo, amortizer nema nikakvu nosecu funkciju, tako da nema nikakve veze sa visinom auta. On drzi samo tocak vertikalno i smiruje oscilacije oslanjanja. Moze biti nepostojeci kos i truleh amortizer i samo sto tocak nece stojati vertikalno ali dalje nece leci dole auto.

Greda, gredica, most i ostali nazivi su jedan te isti naziv za deo karoserije na koji se oslanja gibanj. Kad to istruli, onda auto padne dole po visini...

Gibanj kao i opruge su te koje daju autu visinu kad je zdrava karoserija. Kad propadnu auto izgubi na visini, opruge nisu poznate po tome, ali fabricki gibnjevi sa 2 lista su vrlo poznati po tome. Evo ti slika jednog sa 3 i jednog sa 4 lista:
Slika

Tako da moze biti propao gibanj i/ili greda.

Greda najcesce protruli tu gde je crveno zaokruzeno, pa onda ovaj zeleni deo gurne patos unutra u kabinu:
Slika

Autoru:  markoue [ 29 Maj 2015 17:06 ]
Tema posta:  Re: Pojasnjenje oko zadnjeg trapa na zastavinim vozilima ( Y

Hvala na informacijama. Kupljena je gredica danas, 3500 nova. Limar koji mi je radio limariju na kadettu pre par godina, trazi 60 eur za ruke. Proveren je 100 %, odlican majstor, pa ce kod njega biti oteran. Ako bude potrebe, kupicemo i gibanj. Jos jednom, hvala svima, sad mi je jasno :)

Autoru:  markoue [ 08 Jun 2015 21:50 ]
Tema posta:  Re: Pojasnjenje oko zadnjeg trapa na zastavinim vozilima ( Y

Da malo osvezim temu. Jugo je uradjen, doteran vcrs kuci. Posao je bio daleko ozbiljniji od ocekivanog. Deo gibnja je pukao, amortizer je valjda upao gore jer je i solja bila trula, gredica samo sto nije otpala, i pomocne grede su morale da se odrade. E da, i neki srafovi(4 komada) kod viljuski su takodje bili van funkcije, a nisu imali nigde da se kupe novi(Bar u Uzicu), tako da je majstor nabavio neke funkcionalne. Sve je to odradjeno, zasticeno maximalno, tako da je jugo opet u funkciji. Saljem sliku kako sada izgleda. Napred su opruge kracene, takav je bio kad smo ga uzeli, pa sad deluje sportski :D Inace, jugo je na trapu maximalno utegnut napred, i motor je extra. Ovo je najzivahnija 45-ica koju sam sreo. Odradjena je generalna pre par godina.
Slika

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/