Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 10:35

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 26 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 23 Jan 2010 22:19 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Demontirana glava motora u pitanju je astra sa y17dt motorom.
Problem:
Glava demontirana usled jako loseg ubrzavanja, naravno predhodno je sve ispitano sto se tice senzora, vakuma, pritiska, turbine, zupcenja i ostalih mogucih kvarova vezanih za ovaj problem.
Uzrok:
Jako lose naleganje ventila na sediste ventila i rastelovani ventili.
Evo par slika za one koje interesuje kako to izgleda:

Slika Slika Slika Slika Slika Slika

1.glava motora demontirana
2.izgled ventila koji nije lezao u sedistu ventila
3.izgled ventila jos jedno
4.podizac sa plocicom za stelovanje ventila
5.kuciste sa bregastim osovinama
6.usisna grana sa senzorom podpritiska i usmerivac usisa

Evo jos nekih slika delova cisto da se zna sta cemu sluzi za one neupcene:

Slika Slika Slika Slika Slika Slika

1.ventili, podizaci,osiguraci itd
2.egr ventil
3.blok motora
4.turbina sa izduvnom granom
5.intercoler
6.ecu kompjuter motora

Slika Slika Slika Slika Slika Slika

1.dizna za gorivo
2.magnetni ventil egr ventila, postoji jos jedan isti ventil samo turbine
3.mali hladnjak ulja
4.alat kojim se vade aluminijumski cepovi vodenog prostora
5.cep sa gumicom vodenog prostora, ima dve jedna je pukla pa je nema na slici
6.kompletirana glava sa kucistem i bregastim osovinama

Ove zadnje dve slike su jako vazne jer ima tema na nasem forumu povodom ovog pitanja.Ako vam mesa ulje i tecnost u ekspanzionoj posudi u pitanju su ove gumice na ovim caurama, mali hladnjak ili gumice malog hladnjaka.
Ukoliko mesa tecnost u karteru tada je kvar dihtung glave ili sama glava motora. Obicno su tu i najvece greske prilikom dijagnoze,pa se glave motora nepotrebno obradjuju i ljudi stavljaju na dodatne troskove u vidu garniture dihtunga glave,ravnanja glave i slicno.

Ovde je bilo potrebno odraditi: znaci obradu sedista ventila, ciscenje i slajfovanje sedista ventila.

Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika

1.obrada sedista ventila
2.potreban alat za obradu sedista ventila (nozevi,vodjice,frezeri)
3.izgled kako treba da se uzupce bregaste osovine
4.bregaste podesene za stelovanje znaci prvi na paljenju
5.mere starih plocica(podmetaca)
6.merenje novog podmetaca
7.stelovanje ventila

Zavrsili smo sa obradom sedista ventila, i uslajfovali ventile, zamenili gumice ventila i zamenili gumice na sva cetiri alu,cepa za vodeni prostor, glava je sklopljena isprobana sa benzinom da se vidi da li ventili leze kako trebaju ili ne.

Sledi premeravanje podmetaca da bi mogli da nastelujemo ventile, uzete su mere i sklapamo i kuciste bregaste komplet sa podizacima i plocica i dovodimo bregastu u kao fazu paljenja da bude na prvom cilindru i spijunom kao na slici proveravamo ventile.

Provera se vrsi da bi se videlo koji je ventil rastelovan tj, stegnut ili popusten, kada smo ustanovili koji su rastelovani ponovo skidamo kuciste bregaste i stavljamo odgovarajuce plocice na svoje mesto i vracamo kuciste sa bregastama (bregaste se stezu na odredjenu kilazu zbog stelovanja) i dovodimo u fazu paljenja ponovo prvi na paljenje cetvrti kverovanje (vaga) i vrsimo nanovo stelovanje ventila.

I zadnjom proverom smo nastelovali ventile i samim tim spremni za montiranje glave motora.
Ovo stelovanje ventila se vrsi od 120 do 150.000km po opelu i moze da se odradi i bez skidanja glave samo iziskuje dosta vremena a i kosta, jako tesko je doci do novih plocica tj, nikako jer ih niko nema na lageru, a od lada, keceva i druguh vozila ne odgovara.

Isto tako i oni alu cepovi za voden prostor mogu da se zamene na licu mesta bez da se skidanja glave motora, jedino je potrebno demontirati kuciste bregaste osovine jer caura ne moze da prodje kroz otvor kucista.

Demontiranje i montiranje nisam slikao, jer je ovo interesantniji deo kako za vlasnike vozila tako i za same majstore, a nadam se da ce nekome koristiti.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 23 Jan 2010 23:22 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2006 02:13
Postovi: 1711
Lokacija: Smederevo
Ime: Vladimir
Opel: Opel Vectra B 2.0DI 16v
Jos jednom svaka cast za ovako detaljna objasnjenja! :cheers:

One & Only Mr Godza :respekt: :postovanje: :respekt:

PS Jedino sto ti mogu zameriti je da nisi postavio reparaciju elektronike i mehanickih sklopova Bosch pumpe na 2.0DI 16v :ludilo2:

_________________
EX OPEL KADETT E 1.4i TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY AC RASIC

NOW OPEL VECTRA X20DTL


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 12:09 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 15 Jun 2009 09:04
Postovi: 1140
Lokacija: Beograd
Ime: Vladan
Opel: Vektra A 4x4 2.0 16v
Nemam rechi! :cheers: :cheers: :cheers: :aplauz: :aplauz: :aplauz:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 13:15 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 21 Avg 2009 23:38
Postovi: 240
Lokacija: Beograd
Ime: Bojan
Opel: Opel Astra g 2.0 dti
Interesujeme da li sada ide bolje, tj. da li si dobio ono zbog cega si skidao glavu?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 14:59 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
bojano je napisao:
Interesujeme da li sada ide bolje, tj. da li si dobio ono zbog cega si skidao glavu?


Da sada je sve :ok:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 15:01 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15430
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
profesionalno objasnjenje :bravo:

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 15:05 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Sep 2008 22:25
Postovi: 1428
Lokacija: Zdovac
Ime: Tata
Opel: Seat
Godzo, vidim da se stalno kroz tekstove po forumima muva rec "lose naleganje glave, losi ventili/krivi....". Jer to dodje kao neka boljka OPEL (isuzu, fiat) motora ili sta???


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 15:12 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 21 Avg 2009 23:38
Postovi: 240
Lokacija: Beograd
Ime: Bojan
Opel: Opel Astra g 2.0 dti
Odlicno. Jesi li proverio karike kad si skidao glavu? Da li je bilo potrebe da se obradjuje glava? Koliko kosta dihtng glave, gumice ventila i sta si jos novo morao da kupis?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 15:15 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
4motion je napisao:
Godzo, vidim da se stalno kroz tekstove po forumima muva rec "lose naleganje glave, losi ventili/krivi....". Jer to dodje kao neka boljka OPEL (isuzu, fiat) motora ili sta??



Nije boljka vise je od (ne) kvaliteta goriva,kod nekih vozila i vece kilometraze. nahvata se na sedistima i ventilima garez koja je kao katran i kada je motor u fazi mirovanja znaci nevozi se tada se stvrdne, a kada se vozi i motor postigne radnu teperaturu ta garez se topi .

Pa to se najbolje vidi na dizelima ko je skidao usisne grane, leptire i ostalo zna o cemu se radi.

-- 24 Jan 2010 14:23 --

bojano je napisao:
Odlicno. Jesi li proverio karike kad si skidao glavu? Da li je bilo potrebe da se obradjuje glava? Koliko kosta dihtng glave, gumice ventila i sta si jos novo morao da kupis?


Posto je predhodno izmerena kompresija i bila je u redu motor nije trosio ulje, a predhodno je sve provereno sto postoji od elektronike nije bilo druge nego skidati glavu.
Karike su isprobane starom metodom benzina na celu klipa, a od delova je bilo:
garnitura dihtunga za glavu sa gumicama ventila
gumice vodenog prostora na onim cepovima
ulje filter i ulje
glava nije imala potrebe da se obradjuje

Cifra je bila oko 170e


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 16:07 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 21 Avg 2009 23:38
Postovi: 240
Lokacija: Beograd
Ime: Bojan
Opel: Opel Astra g 2.0 dti
To je cena samo za delove ili ukupno sa radovima?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 19:59 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Okt 2008 19:59
Postovi: 3334
Lokacija: Surdulica
Ime: Miroslav - Miki
Opel: Corsa C 1.4 16V
Garaza: pogledaj
:respekt: za ovo...
jedno pitanje ako može?
Kod mene na Corsi nekad kad vozim trećom pod opterećenjem, kao da se cuju ventili, jel moguće kod nje izvrsiti stelovanje?

_________________
Iskustvo je nemilosrdan učitelj: prvo nam da packe, pa nas tek onda uči kako treba postupiti.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 20:40 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 21 Avg 2009 23:38
Postovi: 240
Lokacija: Beograd
Ime: Bojan
Opel: Opel Astra g 2.0 dti
Zavisi koji je motor, uglavnom su motori koji imaju samostelujuce ventile, bar koliko ja znam!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 20:40 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Jan 2010 20:24
Postovi: 141
Lokacija: Ostruznica Srbija
Ime: Mladen
Opel: Vectra A 1.6 GL
e gde si nasao onaj alat za obradu ventila

_________________
OPEL VECTRA 1.6 60KW


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 20:48 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
pa kupio covek alat,nije nasao... :D

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 21:15 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
el_fuego

Ventili ne mogu da lupaju to je pogresan termin (cuju mi se ventili da zvece), to kliktanje nastaje usled detonacija u motoru.

To sto se cuje kod tebe su detonacije u motoru, i ponekad su te detonacije stetne po motor i svaki ih motor moze podneti u nekim manjim kolicinama, sto slabiji motor, to lakse podnosi detonacije.
Inace te detonacije se cuju na manjim obrtajima kod benzinaca.

Detonacije se mogu javljati usled lose oktanske vrednosti benzina, lose podesenog paljenja,a u zimskim uslovima moze a bude posledica loseg termostata tj, temperature motora.


Bozza
Citiraj:
pa kupio covek alat,nije nasao...
:ok:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 21:16 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Sep 2008 22:25
Postovi: 1428
Lokacija: Zdovac
Ime: Tata
Opel: Seat
Godzo, ta garez, sloj ili sta vec....se javlja posle odredjene predjene kilometraze motora ili nema pravila???
Jel to mozda podrazumeva i lose ulje, loseg vozaca, neodrzavanja samog motora, "tromost" motora, retko vozen po autoputu, samo gradska voznja???
Ako malo lupam, ispravi me, nije sramota pitati


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 21:35 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Problem se javlja vise zimi, manje leti a nema veze sa predjenom kilometrazom u zadnje vreme odradjeno jako puno astri h z16xep, corsi d z12xep i z14xep i to na kilometraze sve do 60000km, astre g x.z 14,16 kao i vectre b je normalna pojava, ali opet ponavljam nije do fabricke greske ili do motora jer takvih slucajeva na zapadu uopste nema.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 24 Jan 2010 22:48 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Okt 2008 19:59
Postovi: 3334
Lokacija: Surdulica
Ime: Miroslav - Miki
Opel: Corsa C 1.4 16V
Garaza: pogledaj
Hvala na informaciji i edukaciji! :thumbup: :D

_________________
Iskustvo je nemilosrdan učitelj: prvo nam da packe, pa nas tek onda uči kako treba postupiti.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 25 Jan 2010 09:36 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Sep 2008 22:25
Postovi: 1428
Lokacija: Zdovac
Ime: Tata
Opel: Seat
aj sad onako laicki, trebalo bi sto se kaze cistiti motore (novije generacije) na svakih 50000km zbog shit goriva???
Jel pomazu ovi silni cleaner-i motora ili mora otvaranje???


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 25 Jan 2010 12:15 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Jan 2010 20:24
Postovi: 141
Lokacija: Ostruznica Srbija
Ime: Mladen
Opel: Vectra A 1.6 GL
e bozzo jesi lik. :plavusa:
misio sam gde je nasao da kupi. ili u prevodu gde ima to da se kupi i koliko kosta.

_________________
OPEL VECTRA 1.6 60KW


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 25 Jan 2010 13:48 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2006 02:13
Postovi: 1711
Lokacija: Smederevo
Ime: Vladimir
Opel: Opel Vectra B 2.0DI 16v
A jel ti palo na pamet zemljace da se covek time bavi profesionalno!? :bekelji:

_________________
EX OPEL KADETT E 1.4i TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY AC RASIC

NOW OPEL VECTRA X20DTL


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 25 Jan 2010 15:51 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
4motion je napisao:
aj sad onako laicki, trebalo bi sto se kaze cistiti motore (novije generacije) na svakih 50000km zbog shit goriva??
Jel pomazu ovi silni cleaner-i motora ili mora otvaranje??


Nema pomoci od cleaner -a, jer te naslage se toliko zalepe da nikakvo sredstvo i ostale hemikalije ne pomazu. Isprobani razni cleaner-i i nikakvih rezultata nisu dali.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 25 Jan 2010 16:31 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2006 02:13
Postovi: 1711
Lokacija: Smederevo
Ime: Vladimir
Opel: Opel Vectra B 2.0DI 16v
To mogu ja iz licnog iskustva da mu kazem, zar ne Godzo? :wink: I najbolji cleaner je tu slabiji od "Home varijante", shtemajz i cekic. :ludilo2:

_________________
EX OPEL KADETT E 1.4i TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY AC RASIC

NOW OPEL VECTRA X20DTL


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 26 Jan 2010 00:28 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Da Vlado ti si i rekao da ces postaviti taj deo odzacarskog posla koji si odradio u how to sobu, ali vazno je da sada vectrica ide ko :lokomotiva:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
PostPoslato: 27 Jan 2010 17:25 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2006 02:13
Postovi: 1711
Lokacija: Smederevo
Ime: Vladimir
Opel: Opel Vectra B 2.0DI 16v
:ludilo2: Sledeci put kad ti dodjem obavezno da se ufatis za dugme!

Ide Godzo kompletan postupak za par dana u How To. Ne mogu nikako da stignem od ovih indijanaca. Bilo je lako dok zena nije pocela da radi. :palica:

_________________
EX OPEL KADETT E 1.4i TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY AC RASIC

NOW OPEL VECTRA X20DTL


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 26 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Google [Bot] i 13 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs