Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 23:06

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 12 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 14 Jan 2009 21:01 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
Malo amatersko upustvo sta i kako treba raditi kada motor nece da upali.

upustvo se odnosi na sve automobile koji nose karburatore a delom se moze primeniti i na druge sisteme.

znaci polazimo prvo od varijante da motor normalno vergla. znaci alnaser okrece normalno a motor cuti.
naravno gorivo imamo.

prvo sto treba proveriti je prikljucke na bobini i visokonaponski kabal koji ide od bobine do razvodne kape.
Slika

skinuti kabal od bobine sa razvodne kape i pribliziti ga bluzu sasije (masi).
Slika Slika

neka pomocnik zavregla na trenutak (2-3sec) a vi gledajte izmedju kabla dali izlazi debela varnica. naravno nebi bilo lose da koristite kozne rukavice dok drzite kabal ili neki drugi izolator. bez brige,ta struja ne ubija :D
ako varnica ne izlazi,skinite kabal od neke svecice,pa ga zamenite sa ovim od bobine. onaj kraj koji je isao u razvodnu kapu ubacite u bobinu a drugi opet na masu.
ako opet nema varnice zadnji krivac je ili sama bobina ili komutator ili spulna u razvodniku. komutator je ispod bobine (prst)
Slika Slika

napomena: kod bosch ravodnika (crvena kapa) komutator je ispod bobine,a kod delco razvodnika (crna kapa) komutator je na samom razvodniku ili u razvodniku

ako varnice ima:

vratite kabal od bobine na mesto u razvodnoj kapi izvucite neki kabal od svecice i prinesite masi (glavi motora).
Slika

svucite ovu kapu na kablu unazad ili stavite deblji srafciger i tako priblizite glavi motora.
ako varnica ne izlazi onda je verovatno problem u razvodnoj kapi ili razvodnoj ruci.

Slika Slika

desava se da razvodna kapa i ruka imaju lose kontakte i to mora da se zameni. desava se i to da kapa ima naprslinu,pa u kisno i jutarnje vreme se stvori kondezaciju unutar kape i dodje do kratkog spoja izmedju elektroda
Slika

nije lose uvek imati WD40 ili neki slican sprej koji uklanja kondezaciju. dovoljno je samo ga dobro naprskati u razvodnu kapu.
Slika

razvodna ruka hoce da se izlomi i da se zarotira oko osovinice razvodnika. obicno se tada prilikom paljenja cuje pucanje iz auspuha.
a hoce u da nagori ovaj zuti kontakt na vrhu. pomaze smiglanje finijom smirglom kontakata na ruci i u kapi.

nije lose uvek imati ove stvarcice u rezervi u autu + kabal za bobinu,to je ceo trosak oko 1.500din a moze mnogo da znaci.

sta ako je sve to u redu?

precicemo na drugi sistem u autu,a to je benzinski

odmah u startu ovojite crevo uzmedju pumpe i karburatora (selna na karburatoru). neka pomocnik zavergla auto a vi crevo okrenite prema kosu.
ako baca pumpa gorivo onda je greska u karburatoru. (obicno zaglavi iglica plovka)

ako pumpa ne baci gorivo,uradite sledece:

odvojite crevo ispred ulaza u pumpu, i ustima duvajte vazduh u rezervoar da vidite dali je prohodno.
Slika

desava se da je zapusen ovaj filter goriva,ili je sam vod od rezervoara zapusen od mulja. desava se i u hladnim danima da zamrzne gorivo u crevu od rezervoara zbog vlage. ili je mozda i crevo izbuseno

ako je to ok onda ostaje jedini krivac pumpa goriva.
Slika

nju mozete da testirate kada je demontirate sa kucista bregaste. za njenu demonrazu koristi vam samo ovakav kljuc 13,osmougaoni okasti,zbog donjeg srafa koji je nepristupacan.
Slika

kada osrafite srafove to ovako izgleda
Slika

ispod nje se nalazi: papirnati dihtung,bakelitna podloska,i opet papirnati dihtung.
Slika

proba se na sledeci nacin:

na dnu pumpe je klip sa federom.
Slika

taj klip dlanom stiskati a na izlazu iz pumpe (uza cevcica) treba da izbija lagano vazduh,a na debljoj cevcici (ulaz u pupu) treba da uvlaci vazduh.
ako se dvoumite,neku od cevcica prislonite usni i oseticete :D

ako ispadne da je losa pumpa za gorivo,spas je plasticna flasa od 1.5-2l, 0.5-1m creva za gorivo.
verovatno znate tu foru,ali da napisem:
izbusite zatvarac flase za debljnu creva,napunite flasu sa gorivom. preko zatvaraca gurnite crevo u flasu i zadenite je za brisac :D
kroz resetke uvucite crevo u haubu i direktno ga navucite u karburator. i vozite do kuce. :D

prilikom montaze pumpe vratite sve kao sto ste i skinuli. obratite paznju na strelicu da creva ne prikljucite naopacke.
Slika

ili zapamtite da je uvek deblja cucka na pumpi ulaz iz rezervoara.

hoce auto prilikom paljenja da proguta vise goriva i da se zadavi. taj termin u narodu je poznat kao "presisao".
kada se to desi,obicno se oseti gorivo oko auta ili pod haubom ili na auspuhu.
efikasan lek kad "presisa" je da prilikom verglanja ne drukajte gas nego drzite skroz pritisnutu papucicu gasa dok verglate.

moj savet vam je kada auto ne upali cetvrti-peti put verglanjem da ne masirate ni akumulator ni alnaser neko da pogledate dali postoji razlog zasto nece da odmah upali.

treci sistem u automobilu (ne kod svih ali moramo da ga pomenemo) je TNG ili u narodu poznat kao gas

prvo,odmah podignite haubu i proverite da se inje nije nahvatalo na isparivac.
ako je inje na isparivacu to znacu da je zamrzao (obicno kad manjka antifriz zamzne ceo i nahvata se inje).
hoce da pomogne vrela voda preko njega da se sipe.
ne mora da se pojavi inje da se vidi da je zamrzao. hoce da se napravi ledeni cepic unutra.
to ce te proveriti tako sto cete ukljuciti kontakt,gasni ventil treba da cakne,i rukom na isparivacu pritisnite dugme za cok (dugme sa strane,slika)
Slika

ako gas ne sisti onda je zamrzao isparivac unutra. opet moze da pomogne vrela voda.


drugo. proverite gasni ventil dali skljoca
Slika

provericete ga tako sto jedan od ovih kablica skinete pa dodirujete pipak. obratite paznju da upalite kontakt i da vam je dugme na polozaju za gas u autu.
kontakti hoce da oksidiraju,i buksne da su lose. tu obratite paznju.
hoce i da zaglavi klipcic u samom ventilu,ili da pregori namotaj na ventilu.
jedini spas je prebacivanje na benzin.

desava se da preklopnik u kabini otkaze. uzmite zicu sa buksnom na jednom kraju (ili bez nje) i ubodite u gasni ventil na mestu gde je + a drugi kraj direktno na akumulator. to ce vam zavrsiti posao.

proverite i ovo: osigurac za gas
Slika


ako auto polako vergla ili ne vergla,onda:

-proverite kleme akumulatora (nahvata se oksidant na + ili su labave i masne)
-gurnite ruku ispod usisne grane i opipajte kablove od alnasera. proverite da nisu labavi
-akumulator je slab
-alnaser je u kvaru
-u redjim slucajevima ulozak kontakt brave

platinasto paljenje

kod nas se jos uvek koriste automobili koji imaju platinasto paljenje. gore sve sto sam naveo podrazumevalo se za auto koji ima elektronsko paljenje.
ko koristi platinasto paljenje nije lose da uvek u autu ima platine i kondezator. to je trosak mozda 500dinara.

ako motor nece da upali,a sve ostalo je ispravno,ostaje samo da su platine ili kondezator.

platine
Slika

kondezator sluzi da ublazi iskru na platinama,i kada on "probije" auto isto ne moze upaliti.

platine se proveravaju tako sto razvodnik mora da se skine sa motora. pre skidanja,nije lose da (ako ga nema) srafcigerom zagrebete zarez za kucistu motora i razvodniku,da bi znali oprilike u kom polozaju je bio kada ga vracate.
osravi se sraf 13 ispod razvodnika i izvadi se viljuska koja drzi razvodnik. tada razvodnik moze da se skine.
proverava se vizuelno. okrecite rukom osovinicu razvodnika o pratite platine dali se otvaraju kada prolazie bregovi ili ne,i koliko.
obicno problem sa platinama je sledeci: dugmici na nakovanju su nagoreli,ukopani ili su otpali.
menjanje je na sledeci nacin:

Slika

odvije se sraf koji je uokvirenu plavo i skine se buksna koja je uokvirena u zeleno. montiraju se druge platine,sraf se zavije ovlas i buksna se ubode. sada mora da se nasteluje zazor.
zazor treba otprilike da bude 3mm. (ili debljina tankog kartoncica presavijenog na pola).
zaokrene se osovinica tako da platine budu stoje maksimalno otvorene na bregu. na mestu gde je obelezeno crvenom krugom postoji zarez. obicnim srafcigerom preko tog zareza se podesava zazor platina.
prosto,stavite spijune ili kartocic izmedju dugmeta,zaokrenete osovinicu da platine stoje maksimalno na bregu i preko tog zareza regulisete zazor i na kraju stegnete jako sraf u plavom krugu. okrenete osovinicu da proverite dali otvaraju i zatvaraju dok rukom okrecete bregove.

kada sve to uradite,vratite razvodnik na motor kao sto je bio pre skidanja,poravnajte ga sa zarezima koje se izgrebali srafcigerom,i ovlas ga zategnite. sada mora da se podesi predpaljenje.
donju remenicu sa (17 okasti ili gedora) dovedite na zarez (reper) tako da se zarez sa radilice poklopi sa zarezom na bloku motora (vidi se,potrazite malo). zarezi mogu da se gledaju i na bregastoj osovini
Slika

uzmite probnu lampicu 12V,stipaljku zakacite na spoljnu zicu od razvodnika a drugi kraj na + klemu. rukom zaokrecite polako i sitno razvodnik dok se lampoca ne upali. kada je na ivici da se upali i samo sto je upalila tu stegnite jako ravodnik i to je to.
kondezator se menja tako sto se sa kucista razvodnika odsrafi,otkaci se zica,i isto tako se vrati.

napomena:platine postoje leve i desne. obratite paznju prilikom kupvine


moj savet da uvek u automobilu imate:

srafciger obican i krstasti
kljuc: 7-8 8-9 10-11 12-13 16-17
kombinovane kleste (motorcagle)
skalpel
5m kanapa
malo gradjevinske zice
crevo za gorivo 20cm (na duza putovanja 1.5-2m)
kabal za bobinu
razvodna ruka (moze i kapa)
flasa do 2l i balon sa vodom (za duza putovanja)
lepljiva traka ili izolir
obicna zica od instalacije 3-4m
i dobra je stvar: power traka za creva za vodu

naravno,jos,neke stvari treba da imate po vasem zapazanju ako je potrebno

sretno.

bozza

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 14 Jan 2009 21:53 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 02:07
Postovi: 8609
Lokacija: AgeOfCoins
Ime: Vladimir
Opel: 3 komada
Garaza:
Božo SVAKA ČAST za ovo!!! :respekt:

_________________
Under Construction (●‿●)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 14 Jan 2009 23:42 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Sep 2008 22:25
Postovi: 1428
Lokacija: Zdovac
Ime: Tata
Opel: Seat
"desava se i u hladnim danima da zamrzne gorivo u crevu od rezervoara zbog vlage"

Bozo, super si ovo srocio i slikovito prikazao :respekt: .

Mozda pukne kais, pa bregasta ne okrece, a samim tim ni pumpa ne sisa gorivo.
Ne znam kakav je onda zvuk pri startovanju motora (da li je isti), ali BOLJE i da ne znam.


Pozdrav


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 15 Jan 2009 08:19 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
kada pukne zupcasti prilikom paljena nije isti zvuk. dodje kao piskanje prilikom verglanja.

ako sumnjate na kajs,skinite razvodnu kapu i dok pomocnik zavergla gledajte dali se razvodna ruka okrece.

inace,dopuna je dobra. slobodno dopunjavajte u ovoj temi ako sam ja nesto propustio ili ako treba jos na neke stvari da se obrati paznja

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 15 Jan 2009 16:10 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Okt 2008 21:50
Postovi: 30
Lokacija: Beograd.
Ime: Martin
Opel: Rekord 1.8i
:ilo: Bozzo,super si ovo napisao.Sve što si napisao je na mestu i mislim da bi trebalo da se polaže na vozačkom...pošto neki ljudi ne znaju da zamene točak... :ludilo:
Imam onaj problem na autu (paljenje) koji još uvek traje.Teško mi pali zato što mi je karburator jako zaprljan.To nisam stigao da sredim posle praznika,a sad je počeo faks pa ništa od toga.Naravno to je uzrok stalne vožnje na plinu.Ono što sam uspeo sam da primetim je da je usisni leptir na karbu garav i crn.Mislim da si taj deo izostavio i samo bih želeo da te dopunim.
Još jednom,svaka čast na napisanom članku.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 15 Jan 2009 17:42 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 19 Dec 2007 15:59
Postovi: 333
Lokacija: Vranje
Ime: Zoran
Opel: kadet 1.4 i
Da dodam i ja nesto,ako se desi da kapa ima naprslinu pa se stvara kondenzacija unutar nje, skinite je,obrisite je lepo, zaustavite neku lepu curu :lol: , od nje uzmite lak za nokte i tu naprslinu prefarbajte lakom.

_________________
Pijem da je zaboravim, a vidim je duplo. . .


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 15 Jan 2009 18:10 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Okt 2008 21:44
Postovi: 3050
Lokacija: leskovac
Ime: vlada
Opel: renault laguna 1.8 16v initiale
Garaza: pogledaj
ovo ne vazi za sve automobile,moram da skrenem paznju na ovo jer kod mene nisam nasao bobinu a pitanje je i hocu li ikada,kao sto ne znam dali uopste imam razvodnu kapu,imam neku kockicu iz koje izlaze 4 kabla za svecice,u nju dolazi samo mali prikljucak i nista vise.svestan sam da ima raznih sistema ali ako ko sta zna o ovome nek okaci i to.

drugo sto sam hteo da kazem je da ne valja kod svih automobila skidati kabli sa bobine i pokusavati ovo sa varnicom jer moze imati posledice...nisam bas siguran kako je to tacno bilo pa necu lupetati a sigurno ima neko ko ovo moze razjasniti pa nek dopuni


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 15 Jan 2009 18:44 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Jul 2008 18:45
Postovi: 198
Lokacija: Cuprija
Ime: Danijel
Opel: Omega A
Svaka cast bozo ...
naravno da ne vazi za sve automobile a i napisao je gore
Citiraj:
upustvo se odnosi na sve automobile koji nose karburatore a delom se moze primeniti i na druge sisteme.


Ne razumem sto ne valja skidati kabal sa bobine .... to se upravo i desava na svecici nista natprirodno ... varnica i na svecici preskace sa + elktrode na - (masu)
Jos jedno svaka cast Bozzo

Edit:
A ta kocka je ustvari bobina kod tebe tj. dve bobine ,svaka za po dva kabla cini mi se, razvodnik ne postoji na tvom motoru vec ECU vreme varnice regulise preko senzora
Pozz


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 16 Jan 2009 17:47 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Avg 2008 23:36
Postovi: 125
Lokacija: brcko BIH
Ime: Mustafa
Opel: ascona 1.8i,astra g 2.0dti,astra h 1.9dtj
Svaka cast bozo jos jednom vrlo poucno,ako moze jedno pitanjce u vezi stelovanja razvodnika (uzmite probnu lampicu 12V,stipaljku zakacite na spoljnu zicu od razvodnika) jel ovo vazi za sve vrste razvodnika i koja bi to bila ta spoljna zica,ako nije problem malo pojasnjenje


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 16 Jan 2009 18:11 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
u pitanju je spoljna zica koja dovodi struju sa bobine. to vazi samo za razvodnikom sa platinastim paljenjem.

za razvodnike sa elekronskim paljenjem najbolje je da se odradi stroboskopom,mada moze i bez njega ali nije to to

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 09 Jul 2009 23:26 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 19 Jan 2009 20:44
Postovi: 1685
Lokacija: Zepce-Mostar BiH
Ime: Dario
Opel: kadett E GSI-16v i 1.3NB Audi 2.5 V6 quattro
bravo bozo svaka cast...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=T0ltCDDodzs pista mostar


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kada motor "strajkuje"
PostPoslato: 04 Jul 2013 12:43 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 03 Jul 2013 14:28
Postovi: 12
Lokacija: Nis, Serbia
Ime: Nedzad
Opel: Kadett E 1.3S GLS
Garaza:
Ukoliko mogu da dodam: Cesto ljudi pale kola odmah na gas, i desava se da auto "presisa" jer isparivacu treba odredjena temperatura (bar 30*-misli se na temperaturu isparivaca, ne spoljasnju!) da bi pravilno dozirao plin . Naime, automobil vergla normalno ili brzo ali ne reaguje na pritiskanje gasa i ponekad i pukne u auspuhu. Potrebno je na kontroleru za plin (ono u kabini) postaviti na srednji/nulti polozaj gde su iskljuceni dovodi i plina i benzina, i verglati auto pod punim gasom i kad upali, drzati papucicu gasa dok se automobil ne ugasi. Prebaciti na plin ili benzin i upaliti normalno! Drugi metod je jednostavno pustiti auto 10-15 minuta i upaliti kao da se nista nije desilo.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 12 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 14 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs