Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=36882
Stranica 1 od 2

Autoru:  prijedor_83 [ 06 Maj 2018 10:50 ]
Tema posta:  Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Pozdrav.Gledao sam po netu da se mogu ugraditi krajnji prekidaci na motoric klapne recirkulacije vazduha kabine,konkretno kod astra g.Kod mene je zafira A u pitanju sto znaci da je isto.Htio bih da kada dodje u krajnji polozaj da dodirne prekidac koji ce prekinuti strujno kolo tako da motor i citav plasticni sklop ne budu pod opterecenjem.Nasao sam vremena da se pozabavim tim i da to trajno rijesim ali sad ne mogu nigdje da nadjem shemu ili video kako se spaja a gledao sam na youtube a sad ne mogu naci.Dali ima neko link ili shemu bilo sta kako se spaja jer nije bas jednostavno.

Autoru:  Aca_KS [ 14 Maj 2018 09:31 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Pozdrav. Evo ti par videa to što si tražio, pretpostavljam da si na to mislio, i ja kod mene na Astri planiram već duže vreme da sredim to, pošto kad radi, kad ne, ali nikako da se rešim...


https://www.youtube.com/watch?v=xT6_My2oRTI

https://www.youtube.com/watch?v=4nPAqTB-La8

https://www.youtube.com/watch?v=c65HiV7vOYA


Pošto su zabranjeni linkovi van sajta ka forumima i to, poslao sam ti na PP jedan strani sajt sa kompletnim uputstvom, šemom i komponentama koje trebaju, pa tamo imaš sve detaljno objašnjeno šta i kako treba.

Ako uspeš da središ i to, javi samo da potvrdiš da li je to to kao što je i tamo rečeno i da li si uspeo da rešiš problem ;)

Pozdrav! :ots: :ziveli:

Autoru:  prijedor_83 [ 14 Maj 2018 21:09 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

E hvala druze puno,na to sam mislio.Moram se pozabaviti tim da rijesim problem na duze vrijeme jer nije rjesenje kupiti zamjenski jer nece dugo trajati.Hvala puno jos jednom

Autoru:  Nezki [ 14 Maj 2018 22:45 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Aca_KS je napisao:
Pošto su zabranjeni linkovi van sajta ka forumima i to, poslao sam ti na PP jedan strani sajt sa kompletnim uputstvom, šemom i komponentama koje trebaju, pa tamo imaš sve detaljno objašnjeno šta i kako treba


Slobodno linkuj ovakve stvari da i ostali vide ako će da im pomogne da reše neki problem :ots:

Autoru:  Aca_KS [ 15 Maj 2018 00:43 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

U redu onda :) Pošto ne znam šta je sve dozvoljeno, a link ka forumu svakako da rešava problem, a i naše je bratske Rusije. ;)


NAPOMENA: Pošto ja generalno volim nekad da se malo raspišem, koga uopšte ne zanima princip rada samog motorčića i tog sistema recirkulacije i razloga zašto dolazi do magljenja, neka pređe odma dole ispod pod delom: REŠENjE


Par informacija za one koji možda nisu upućeni u ovo, malo detaljnije (koga ne zanima, neka preskoči):

Evo ovako, svi maltene koji imaju Astru G, Zafiru A, a i verovatno ostale Opelove modele su doživeli tu situaciju da im šoferka nekontrolisano magli napred iz nepoznatih razloga, pa se ventilacija usmerava ka šoferci, briše limunom, pali grejanje i ko zna šta već da bi se rešilo, ali uzrok i glavni problem svega toga je motorčić klapne recirkulacije vazduha kabine kako mu je inače pun naziv.

Naime, glavni dovod vazduha do kabine je sa desne strane, ispod plastike kod brisača, gde se nalazi takozvana ''klapna'' koja može biti u položaju 'otvoreno', kada se kroz taj usisnik vazduha omogućava protok vazduha do kabine iz atmosfere, tj. gde ulazi svež vazduh spolja. Drugi režim u kome klapna može biti je režim 'zatvoreno', gde se taj spoljni dotok vazduha zatvara, vazduh ne ulazi unutra, već ventilacija samo kruži unutrašnji vazduh koji da kažemo u tom trenutku 'postoji' u autu i na taj način sprečava spoljni svež vazduh da uđe unutra. Ovo ima primenu u 2 najpoznatije situacije, a to je kada radi klima, pa da ne bi ste uvek hladili spoljni svež vazduh, mnogo će pre, bolje i brže ohladiti kabinu klima, ako se upali takozvana recirkulacija vazduha i hladi se samo 'postojeći' vazduh unutar kabine, nego hladiti stalno spoljni vazduh, koji u letnjim mesecima je izuzezno topao i klima ne dolazi do izražaja. Druga situacija gde se često koristi kada se recimo ide iza nekog kamiona, autobusa, gde se duže zadržava iza istog, a navedeni prevozi konstantno dime i imaju smrdad, takođe recirkulacija ima svrhu tako što blokira spoljni vazduh, vama ne ulazi spoljni vazduh u tom trenutku koji Vam 'šalju' kamion, autobus ili ko god, već Vam ventilacija u tom trenutku u koji god da je režim (izuzev režima kada je pozicija samo u šoferku) kruži trenutni unutrašnji vazduh i na taj način izbegavate smrad iz spoljašnjosti.

Sve ovo se vrši pritiskom na dugme za recirkulaciju (kod svih je maltene slika auta sa strelicom)


Slika


Eto malo podataka, mada verujem da većina i zna za sve ovo, ali smatram da nije eto loše spomenuti :)

E sad, suština...Problem kod Opela je taj što taj motorčič koji otvara i zatvara tu klapnu je uvek pod naponom i uvek vrti, i naravno, posle 10-15-20 godina, normalno da krene da brljavi i da neće klapnu da otvori ili zatvori do kraja i onda se javlja onaj pomenuti problem magljenja šoferke, tj. uglavnom ostane u položaju da klapna zatvori spoljni vazduh, već se greje recimo unutrašnji ako pričamo u situaciji zimi kada se javlja magljenje, vruć vazduh unutra blokiran, ne dolazi svež spolja koji će se zagrevati i odmagliti šoferku i dolazi do problema magljenja koji većina ima.

Problem je, kao što rekoh taj što je motorčić non stop pod naponom i radi u takozvanom 'inverznom' režimu, tj. kada je recirkulacija ugašena i kada je klapna otvorena da ulazi svež vazduh, na žicama koje napajaju motorče dolazi napon u jednom smeru, ali kada se pritisne dugme za recirkulaciju i klapna zatvori, onda napon na motorčiću dolazi u drugom smeru, tj. gde je u prvom režimu + bio na recimo crnoj žici, a - na recimo beloj, u drugom režimu je sada - na crnoj žici, a plus na beloj žici. Nadam se da se kapira suština. Kao kod trofaznih motora kada se promenom žica menja smer rotiranja. :)

Tu dolazimo do problema što je motorčić uvek pod naponom, uvek 'na silu' gura klapnu, bilo da je otvori ili zatvori i posle mnogo godina kada nama treba da pritiskom na dugme promenimo položaj, dešava se da se ništa ne dešava :P Motorčić oslabeo, pa se mora čuknuti, lupiti ili šta god i onda se on 'kao' odblokira, može da radi taj dan, dva, mesec, i da onda stane opet.

REŠENjE koje verovatno ko se malo bolje razume u elektroniku, elektriku i slično rešava za 30 sekundi i kaže ovako nešto: ''Pa daj da taj dolazni napon posle određenog trenutka stopiramo kada se klapna potpuno otvori ili zatvori i na taj način rasteretimo motorče i ne damo mu da 'zaglavi' u krajnji položaj''. - Bravo inžinjeru! :wow Upravo je to rešenje ovog problema! Znači, da ne bi motorče konstantno bilo pod naponom i zaglavljivalo u krajnji položaj i bespotrebno pritiskalo klapnu, u tačno određenom momentu pri otvorenoj, odnosno zatvorenoj klapni se prekine dovodni napon na motorčetu gde on stane, ne vrti u prazno, ne pritiska klapnu, a opet je izvršio svrhu čemu je namenjen.

Nadam se da je sad jasno svima u čemu je problem i kako se rešava.

Problemčić se generalno može rešiti na više načina, najčešći je, kao i ovaj sa linka u prilogu da se napravi mini kućište od metala, gde će se naći 2 mikroprekidača, koja će gasiti dolazni napon, kada se jedan plastični deo okrene i 4 klasične usmerivačke diode (1N4007). Sve je najbolje objašnjeno u linku ka ovom Ruskom forumu, a i završni rad imate i u toj temi na tom forumu, a i u postu iznad od mene, gde sam stavio finalno kako treba da izgleda rešenje problema. Znači lim na koji se postavljaju 2 mikroprekidača i postavljaju se tako da ga ovaj plastični deo sa motorčića ugasi tačno kada je i klapna stigla u svoj krajnji položaj. Mislim, jasna je ideja :) Ima tu još načina, može se iskoristiti tajmer da posle tačno određenog broja sekundi ugasi napon, onda je moguće i preko fotosenzora i fotodiode takođe rešiti problem, ali da ne ulazim u dublju tematiku i objašnjavam sve ovo, dovoljno je i ovo i realno svako ko se malo razume i ima smisla može uraditi ovo.

LINK: https://www.drive2.ru/l/4027409/


Raspisah se u kasne sate :palica:

Nadam se da sam pomogao. I ja treba kod mene na Astri da uradim, ali nikako da se nateram...Kada budem uradio, ako me neko ne preduhitri, kačim detaljno šta i kako. Ako neko slučajno pre uradi ovo, neka javi, postavi slike, potvrdi ovu gore priču ili možda zna neki drugi način.

Pozdrav! :ots:

Autoru:  volim_opela [ 15 Maj 2018 02:21 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Odlicno da je neko pokrenuo temu, jer je ovo cest problem. :ots:

Samo bih dopunio to, da se cesto desava i to da nije problem da motoric brljavi, nego da iz samog lezista motorica koji se pomera, ispadne mehanizam klapne, sto je i kod mene slucaj i onda ne moze da pomera klapnu. To moze svako da ispita kad skine kasetu i vidi sta se desava. Ja sam par puta vracao mehanizam nazad, ali ponovnim koriscenjem dolazi do ispadanja tog dela plastike. Ustvari se taj deo plastike izvuce, jer se prosirio otvor u koji ulazi i zato ne drzi lepo i ispadne dok se pomera klapna. Mislim da je resenje da se nekako zaglavi ili da se stavi neki kao osigurac, jer bas i ne moze da se zaglavi, jer mora da klizi i da se pomera...

Ako je neko resavao i ovu vrstu problema, mogao bi da doda koju rec :ots:

Autoru:  zorancile [ 15 Maj 2018 20:31 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Kod mene radi motor ali klapna proklizava pa se šeta gore-dole neprekidno, tako da imam polu spoljni, polu unutrašnji vazduh. :)
Da bi se ta klapna izvadila mora da se izvadi ceo ventilator? A šrafovi od ventilatora su iz motornog prostora?

Autoru:  volim_opela [ 15 Maj 2018 23:38 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

I kod tebe je isti problem kao kod mene. Samo skini kasetu kod suvozaca i videces o cemu se radi...

Autoru:  zorancile [ 16 Maj 2018 21:13 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Vadio sam kasetu prošle zime, i hteo sam da skinem tu klapnu ali nisam mogao da odvrnem sve šrafove da bi samo nju skinuo. Izgleda da mora da se skine kompletan ventilator, a to mi je već bilo sporo da radim po zimi... a kasnije sam i zaboravio na klapnu. Sad sam se podsetio.

Autoru:  Acika [ 11 Jun 2018 17:35 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Ja sam danas taj motoric zamenio motorom od Golf 4 (Nisam uspeo da nadjem dobar od astre )!
Samo izvadio Golfov motor i donji zupcanik i prebacio u moje ,originalno kuciste .
Sutra cu da mu ugradim prekidac (da presecem jednu zicu) da ne trpi opterecenje kad dodje u polozaj otvoreno/zatvoreno.
Tako da se zna da je motor od golfa 4 odgovarajuci ,isti kao kod astre,jedina razlika je u "puzu" na osovini motora
ali i to se resi tako sto se prebaci i motor i prvi-donji zupcanik.
Originalni motor od astre
Slika
Motor od golfa
SlikaSlika

Autoru:  prijedor_83 [ 21 Jun 2018 18:53 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Cuo sam da su ti motori od golfa izdrzljiviji od ovih opelovih,mozda i ne treba prekid struje?

Autoru:  bobale [ 27 Jun 2018 13:01 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Jesi završio modifikaciju, kako se pokazao?

Autoru:  prijedor_83 [ 30 Jun 2018 06:11 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Fale mi prekidaci,ne mogu pronaci ovakve(ako je meni upuceno pitanje)

Autoru:  bobale [ 01 Jul 2018 13:01 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Pitanje je bilo upućeno Aciki, pošto reče da će da ugradi prekidače, i više se nije javio :D

Autoru:  Acika [ 30 Sep 2018 22:34 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Ma zavrsio :) skinuo sa Reno Safrana neki prekidac i ugradio u prostor izmedju piksle i rucice menjaca.
Odlicno je i mislim da je vazno staviti prekidac da ne nateze polugu klapne jer su jaki motorcici !
Ko ima volje i vremena moze da proba i da ubaci kompletno motor od golfa sa kucistem,samo prebaci zupcanike iz originala,jer golfovo kuciste ima granicnike pa nije potreban prekidac.

Autoru:  stole@ [ 29 Nov 2018 15:18 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Ja sam prebacio od golfa motorcic i prvi zupčanik i radi savrseno

Autoru:  prijedor_83 [ 30 Nov 2018 07:10 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Kojeg golfa,cetvorke?

Autoru:  stole@ [ 30 Nov 2018 20:59 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

da od tih motorcica isto

Autoru:  prijedor_83 [ 02 Dec 2018 07:56 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

moram na otpad potraziti

Autoru:  ecimko1 [ 02 Sep 2022 20:41 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Evo kako sam povezao mikro prekidace na motorce.....Probao i radi ko Bog..... Preslikao od brace Rusa. Diode su 1N5822 i kostaju 25 din komad.

Ovo vazi i za astru H, posto je kod njih isti motorcic.



Slika

Slika

Slika

Slika

Autoru:  bobale [ 09 Sep 2022 01:22 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Čime si zalepio ove tastere na kućište? Ne deluju mnogo pričvršćeni :D

Autoru:  ecimko1 [ 09 Sep 2022 07:46 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Super lepak....a kasnije oko njih par kapi vrućeg lepka. Ali nema tu mnogo sile. Oni ne trpe ništa, taster dolazi do polugice. Ali treba dolepiti sa nečim, za svaki slučaj.

Autoru:  shommy-kg [ 19 Sep 2022 01:22 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Jasno je da je tema stara i da su resenja dobro poznata...no, nije na odmet imati vise opcija - motorce za recirkulaciju vazduha AUTOMATSKE klime kod Astre G je puno jace i "kvalitetnije" od onoga na manuelnoj koje radi kada mu se prohte. Uz minimalne prepravke motorce recirkulacije automatske klime ide manuelnu. Uradio na svojoj Astri i radi kao sat.

Autoru:  shommy-kg [ 19 Sep 2022 01:22 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

Jasno je da je tema stara i da su resenja dobro poznata...no, nije na odmet imati vise opcija - motorce za recirkulaciju vazduha AUTOMATSKE klime kod Astre G je puno jace i "kvalitetnije" od onoga na manuelnoj koje radi kada mu se prohte. Uz minimalne prepravke motorce recirkulacije automatske klime ide manuelnu. Uradio na svojoj Astri i radi kao sat.

Autoru:  volim_opela [ 20 Sep 2022 17:27 ]
Tema posta:  Re: Modifikacija motorica recirkulacije vazduha kabine

O kakvoj prepravci motorica se radi?

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/