Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 17:33

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 10 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Sredjivanje vetilacije, Vectra A
PostPoslato: 29 Nov 2012 00:48 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2010 18:27
Postovi: 114
Lokacija: Novi Sad
Ime: Vuk
Opel: Vectra A 1.6i GLS 1991
Planiram vec neko vreme da nekako ocistim ventilacione kanale na Vectri, jer kontam da nisu cisceni od kako je auto izasao iz fabrike (a to je bilo davne 1991.) . Pretpostavljam da su puni prljavstine, ne samo zbog toga sto nisu cisceni, nego i zato sto mislim da ne postoji nikakva filtracija vazduha pre ubacivanja vazduha u kabinu, ne racunajuci one kao mrezice kroz koje moze sve da prodje, a i postavljene su bas na mesto gde se skuplja najvise smeca (lisca i tako tih stvari). Kad upalim ventilator oseti se malo neprijatan miris, stvari se pogorsavaju ako padne kisa ili je jako vlazno napolju. Nije to jedini problem, regulacija takodje ne radi bas sjajno, npr regulacija toplo- hladno ne moze da se pomeri skroz do kraja (mada mi to i ne pravi neki problem), al zato otvor na sredini table uopste ne moze da se regulise tj, ne moze da se zatvori skroz, a stalno duva mesavinu toplog i hladnog vazduha bez obzira na to kako sam podesio (ovo sam resio time sto sam ga prosto zapusio). Trazio sam po forumu da vidim da li je neko postavio slicnu temu, ali nisam nasao nista sto bi mi konkretno odgovorilo na pitanje. Nosio sam se mislju, i to mi dluje kao najbolja ideja, da skinem celu tablu pa da tamo cackam, ali problem je sto ne znam kako to da uradim, a i bojim se da ne pokarambasim nesto. Ako postoji jednostavnije resenje, bilo bi super, ako ne molim da me neko uputi u proceduru skidanja table i sta raditi posle.
Izvinjavam se ako je neko o ovome vec pisao, pokusao sam da nadjem, al nisam uspeo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sredjivanje vetilacije, Vectra A
PostPoslato: 29 Nov 2012 00:53 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2010 18:27
Postovi: 114
Lokacija: Novi Sad
Ime: Vuk
Opel: Vectra A 1.6i GLS 1991
Zaboravio sam da napisem da nemam klimu :)
Al aj sad kad smo vec tu, da li postoji varijanta da se ugradi grejac koji moze da radi i pre nego sto se ugreje motor, ili (sto je meni palo na pamet, nikad nisam cuo za to) jednostavno neki grejac za rashladnu tecnost koji bi pomogao da se jednostavno brze postigne visa temperatura?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sredjivanje vetilacije, Vectra A
PostPoslato: 29 Nov 2012 00:59 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Apr 2008 20:13
Postovi: 2107
Lokacija: Kraljevo
Ime: Nenad
Opel: kadett 1.6i gls
Garaza: pogledaj
Koliko sam ja upucen Webasto obavlja to grejanje bez obzira dal radi motor i dal je zagrejan... No, ne razmisljaj o tome! :):)potrazi u How to uputstvo za tablu i ventilacionu kutiju... Ili u Zux-ovoj garazi! :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sredjivanje vetilacije, Vectra A
PostPoslato: 29 Nov 2012 13:32 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2010 18:27
Postovi: 114
Lokacija: Novi Sad
Ime: Vuk
Opel: Vectra A 1.6i GLS 1991
Hvala, procackacu malo pa se nadam da cu naci sta me zanima :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sredjivanje vetilacije, Vectra A
PostPoslato: 04 Jan 2013 21:57 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 15 Jun 2009 09:04
Postovi: 1140
Lokacija: Beograd
Ime: Vladan
Opel: Vektra A 4x4 2.0 16v
Ja sam skidao komplet tablu vise puta..Jedino sto ti treba je strpljenje i nezna ruka..Meni je posle treceg puta trebalo oko 20 min da je skinem celu. Problem je sto ima dosta zabica koje su posle 20-ak godina postale jako krte, i na koje moras da obratis paznju, pogotovo na deo oko Km sata..Tu imas 3-4 parceta plastike koji se pored zabica ucvrscena i srafovima. Naravno ima i dosta dzekova od elektrike, sajla od kilometar sata, nosac osiguraca i releja. Koliko se secam moras da skines i celu konzolu oko menjaca. Posao jeste komplikovan ali kao sto rekoh samo strpljenje, temeljan rad i bez gubljena zivaca, i nezna ruka.. :ots:
A sto se tice grajanja. Dok sam imao 1.6i (c16nz) motor u autu, bio sam prezadovoljan grejanjem. Auto je zimi na minus 5-6 stepeni pocinjao da greje posle 2-3 minuta. I to je grejao tako da sam ja mislio da ce da mi se pokrivi ona plastika za regulisanje smera protoka vazduha ..Kolega moj se odusevljavao kada god se vozio u autu zimi... Ne znam kako je kod tebe..


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sredjivanje vetilacije, Vectra A
PostPoslato: 18 Jan 2013 18:57 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 21 Jul 2012 16:15
Postovi: 715
Lokacija: Cacak
Ime: J.Lisica
Opel: Corsa B
Ja sam pre neki dan rastavljao kompletan bucuk, da tako nazovem ventilacionu kutiju. Za ne verovati je sta sam sve nasao unutra, posebno oko kliminog hladnjacica, daleko bilo. Ne znam samo kako sva ona prasincina uspe onako da se zalepi za sve one plasticne zidove iako su oni takoreci idealno glatki. Kako god, mislim da je jedini nacin za ciscenje ovaj, rastavis sve lepo pa krpa i duvaljka.
Postoje i neki sprejevi koji se naprskuju u sistem tj na usis kad uduvava al mislim da bi to bilo kontra produktivno kad je unutra onoliko prasine i kojekakvih djavola. Mislim i da je u konkretnom slucaju ovde problem upravo to sto je sva ta prljavstina unutra vlazna pa kad krene da duva i oseca se.
A to sto nema polen filtera nista ne pogorsava, kod mene na poslu u servisu sam video koliko ventilacionih sistema koji imaju polen filter a prljavi su daleko bilo.
Da ne demoralisem, mislim da bataljivanje na proste cinioce ne gine. Ja sam auto komplet rastavio jos letos, ne samo tablu, i jos nisam poceo sklapanje ali ne gubim zelju i mislim da cu uspeti sve da vratim kako treba bez viska delova, iako se pomalo plasim da necu. :( :( :(


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sredjivanje vetilacije, Vectra A
PostPoslato: 19 Feb 2013 19:08 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2010 18:27
Postovi: 114
Lokacija: Novi Sad
Ime: Vuk
Opel: Vectra A 1.6i GLS 1991
I pretpostavio sam da je posao komplikovan, sacekacu april mesec da bude toplije, pa se mozda odlucim za poduhvat skidanja table, mislim da bi trebalo to da uradim iz prosto higijenskih razloga. Hvala ljudi


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sredjivanje vetilacije, Vectra A
PostPoslato: 12 Jun 2016 12:34 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2010 18:27
Postovi: 114
Lokacija: Novi Sad
Ime: Vuk
Opel: Vectra A 1.6i GLS 1991
Do sad se nisam iscimao da vadim ventilacionu kutiju. Voda mi stalno kroz ventilaciju ulazi u kabinu i zanima me, da li u ventilacionoj kutiji na mom autu postoji odvod za vodu koji bi trebalo otpušiti. Veliki je posao vaditi kutiju, pa me zanima da li uopste da pokušavam da tražim tu rešenje, ili da i dalje ulažem enormne napore da sprecim ulazak vode u kutiju?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sredjivanje vetilacije, Vectra A
PostPoslato: 12 Jun 2016 15:50 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15430
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
sacekaj jos koju godinu pa prati situaciju

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Sredjivanje vetilacije, Vectra A
PostPoslato: 23 Okt 2016 21:43 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2010 18:27
Postovi: 114
Lokacija: Novi Sad
Ime: Vuk
Opel: Vectra A 1.6i GLS 1991
Konačno da prenesem svoje iskustvo. Ne znam ni odakle da počnem. Skidanje komplet table i vađenje ventilacione kutije, velik posao... Trebalo mi je oko 2 dana letos za skidanje i možda dan za vraćanje, ne mogu da se setim, bilo je pre par meseci. Evo slika:


Slika

Slika

Slika

Bio sam vratio volan da mogu da vozim dok ne sklopim :)
Očistio sam kutiju, bilo je gluposti unutra, nije da nije, ali ni približno kolko sam očekivao.
Usput, došao sam bio na ideju da bočicu sa mirisom ubacim u kutiju, odmah ispod ventilatora i to fiksiram šrafom. Može se reći da je to jedna od glupljih stvari koje sam uradio u životu. Prvo, ne postoji apsolutno nikakva kontrola nad intenzitetom mirisa, koji je naravno prejak. Drugo, ispostavilo se da ipak nisam to dobro fiksirao, bočica je upala unutra i napravila belaj. Primetio sam odmah da mi grejanje ne radi kako treba, ali bilo je leto pa me nije bilo briga. Sada je došlo vreme da se to sredi, pa sam se ponovo dao na posao.
Kada sam letos skidao sve stekao sam odlično iskustvo oko toga gde se šta nalazi i kako čemu prići pa nije bilo potrebe da ponovo vadim sve napolje.
Ako nekog zanima, za prilaženje polugicama, sajlama i ostalim stvarima vezanim za ventilaciju je uglavnom dovoljno izvaditi ormarić, onu pregradu iznad, donji deo centralne konzole, deo sa radijom i deo gde su komande ventilacije i sat. Ventilacioni vodovi takođe mogu smetati, kao i donje maske od table sa leve i desne strane, ali oni se lako skidaju i vraćaju.
Kada sam posle dugo vremena otkrio konačno gde mi je zapala bočica i izvadio je kroz jedan otvor ventilacije na kutiji, shvatio sam kakvu je štetu napravila. Bila mi se otkačila spona koja spaja dve klapne za usmeravanje vazduha na grejač kabine, odnosno mimo njega. Da bi to rešio morao sam skinuti grejač kabine.
Čitao sam na forumu da ga je najlakše skinuti tako što se odseku creva sa strane motornog prostora. Iako sam video da je to izvodljivo i da ima više nego dovoljno viška creva da se to opet poveže, nisam hteo to da radim jer ne znam koliko još puta ću morati da ga skidam ako nešto zeznem. Popustio sam šelne i uz malo cimanja, pomoću šrafcigera, papagajki, nekako sam skinuo creva i nisam ubogaljio ruku kad su sletela :)
Grejač kabine se vadi kroz donji deo ventilacione kutije, tako što se skine "kada" dole. Malo je teško prići šrafovima na zadnjem delu, pogotovo desnom jer smeta pedala gasa, a ja sam to rešio tako što sam na inbus natakao nasadni ključ :)
Kad sam već bio skinuo grejač kabine odneo sam ga kući da ga malo pročistim. Skinuo sam glavu od tuša u kadi i preko creva propuštao toplu vodu naizmenično na jedan i na drugi ulaz. Izašlo je prljavštine, ali u svakom slučaju nije bio zapušen.
Veliku muku sam imao da vratim sponu nazad jer je jako tesno i nepristupačno, ali posle nekoliko sati sam uspeo tako što sam klapne izvadio iz ležišta, zadnju (ona što je na polugici) na pola, a prednju skroz. Tako sam vratio sponu, a nakon toga sam klapne vratio u ležišta. Treba biti oprezan da se ne polomi klapna, što se meni desilo sa prednjom, ali sam to rešio tako što sam isekao parče lima, izbušio dve rupe i uz pomoć lima i dva šrafa spojio dva dela polomljene klapne, nisam hteo da rizikujem sa lepljenjem.
Time sam, bar se nadam, rešio problem grejanja.
Ostao mi je problem vezan za klapne koje usmeravaju vazduh prema nogama i nazad jer dosta se teško pomera polugica. To ću sutra detaljno pogledati i videti dal negde zaglavljuje nešto il možda podmazivanje pomogne.
Ako se neko ,ko to do sad nije radio, odluči za skidanje table i ventilacione kutije, mora biti spreman da će mu trebati dugo vremena i neka to ne radi ako ne može da se oprosti od auta na par dana.
Sigurno, posle nekoliko puta to postane mnogo brže.
I da, još jedna stvar. Glupo mi je što na dnu ventilacione kutije u "kadi" nema nikakav odvod za vodu, koja se meni tu nakuplja kad padne kiša. Razmišlao sam da tu isbušim otvor, kao i na podu pa da sprovedem neko crevo kroz koje će voda izlaziti napolje, al neću to raditi dok ne čujem da je neko drugi to uspešno uradio. Za sad ću preduzeti dodatne mere da sprečim vodu da ulazi u kutiju.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 10 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 14 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs