Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Molim za preporuku: Astra G za TAXI
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=175&t=35443
Stranica 1 od 2

Autoru:  srlem [ 28 Dec 2016 00:52 ]
Tema posta:  Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Planiram da kupim auto da taksiram.
U planu mi je Astra G karavan. Naravno, uzeo bih benzinca sa TNG-om.

Zanima me koji benzinski motor najbolje podnosi TNG ? Pošto ću prelaziti preko 3.000 km mesečno, ne bih da visim stalno u servisima i na kraju da zažalim što sam uzeo auto sa plinom. Moram da napomenem da će mi vožnje biti 90% 3-5 km po lokalu, a mnogo ređe duže relacije od toga. Znači ARČENJE auta samo tako.

Uzeo bih auto sa već ugrađenim plinom (mislim da se tako više isplati), pa me zanima sa kojim uređajem da tražim primerke.

Pošto vozim dizele već godinama, slabo se razumem u gas na autu, pa me zanima na šta da obratim pažnju oko samog gasa pri kupovini ?

Hvala

Autoru:  pistre [ 28 Dec 2016 01:09 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

i ako obozavam benzince za razliku od dizela, ipak ti je najbolja opcija isuzu motor 1.7 dti za ovo sto zelis

Autoru:  pistre [ 28 Dec 2016 01:10 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

a ako se bas odlucis za benzinca, onda nikako 1.6 16v, a ako uspes da nadjes 1.6 8v sa klimom, onda definitivno taj

Autoru:  srlem [ 28 Dec 2016 01:32 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

pistre je napisao:
a ako se bas odlucis za benzinca, onda nikako 1.6 16v, a ako uspes da nadjes 1.6 8v sa klimom, onda definitivno taj


Hvala ti pistre.
Vidiš, ja sada imam Astru H 1.7 cdti i prezadovoljan sam, ali to mi je porodični auto. Razmišljao sam ja i o 1.7 dti ili Astra G sa 1.7 cdti (80ks), ali nisam pametan zbog održavanja.
Koliko sam većao sa taksistima, ipak se još uvek isplati gas, ostaje mi od 50-100 evra mesečno u odnosu na dizel samo od goriva. Moram da uzmem i održavanje u obzir jer će ovo biti totalno mučenje auta i ne ginu mi češći servisi, a to je ipak bitna stavka koja je dosta manja kod benzinaca.
Sad me bacaš na muke...

Autoru:  MiskoBgd [ 28 Dec 2016 01:44 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Iskreno na relaciji od 3km u zimskom periodu nema voznje na plin ako je sekvent u pitanju.
Ljudi pricaju da je 1.7 DTI stvarno mali potrosac.
Voznja na plin moze biti jeftinija ako npr uporedis Z18XER sa Z19DTH npr.
Ja bih uzeo 1.7 DTI.

Rscunaj samo da sa 3000km imas i 4 servisa za plin godisnje a da za god i po repariras plinske dizne ako su neke standardne tipa Valtek ali ako npr kupis neki sa boljim diznama pa one presle 100 000 km a ne mogu da se repariraju pa mora ceo rail koji je 150-200e onda bude veselo :)

Autoru:  srlem [ 28 Dec 2016 02:32 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

MiskoBgd je napisao:
Iskreno na relaciji od 3km u zimskom periodu nema voznje na plin ako je sekvent u pitanju.
Ljudi pricaju da je 1.7 DTI stvarno mali potrosac.
Voznja na plin moze biti jeftinija ako npr uporedis Z18XER sa Z19DTH npr.
Ja bih uzeo 1.7 DTI.

Rscunaj samo da sa 3000km imas i 4 servisa za plin godisnje a da za god i po repariras plinske dizne ako su neke standardne tipa Valtek ali ako npr kupis neki sa boljim diznama pa one presle 100 000 km a ne mogu da se repariraju pa mora ceo rail koji je 150-200e onda bude veselo :)


Znam, prijatelju, ali mesečno sa 50-100e uštede na gorivu imam ceo nov plin sa ugradnjom za godinu dana.
Što se sekventa tiče zimi, jesu vožnje kratke (mali je grad) ali su česte, tako da motor ne stigne da se skroz ohladi.
DTI jeste mali potrošač, CDTI još manji (imam ga), ali kako će dizel da podnese ovo maltretiranje pali-gasi, pođi-stani. Vozio sam već malo taxi, dnevno ga upalim i ugasim minimalno 50 puta, a često i više. Vozio sam Fiat sa JTD 1.9 i to je bilo strašno, raspad sistema posle 1 godine, a kažu da su to neuništive mrcine.

Ne znam, sve ima svoje, ako bude benz. definitivno motor 1.6 8v, ima ih na oglasima 2001-2003 sa oko 200.000km, cena malo niža od dizela. A ako ispadne neki očuvaniji DTI ili CDTI možda bude i to, imam vremena do proleća.

Mene samo zanima ovo drugo, šta da gledam kod plina i na šta posebno da obratim pažnju? Koji su dobri uređaji?

Autoru:  DuLeM [ 28 Dec 2016 09:14 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

neces da pogresis ni sa benzincom ali ocekuj potrosnju ulja...

Autoru:  srlem [ 28 Dec 2016 09:25 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

DuLeM je napisao:
neces da pogresis ni sa benzincom ali ocekuj potrosnju ulja...

Zar nisu potrošači ulja samo 16v motori? Koliko sam pročitao, ovi 1.6 8v od 62kw su ok.

Autoru:  zorancile [ 28 Dec 2016 17:47 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Da li je Zafira zgodnija za taksiranje?

Autoru:  srlem [ 28 Dec 2016 21:13 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

zorancile je napisao:
Da li je Zafira zgodnija za taksiranje?

U principu jeste za veći grad i duže ture, malo je veća, ima ih dosta kao taxi ali je meni preglomazna za ove sitne vožnje, a i ne leži mi kao auto.

Autoru:  butterfly011 [ 28 Dec 2016 23:03 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Moj stari vozi upravo G karavana, 310.000 ima na satu, sem velikog servisa na 240.000 i 10ak malih, nije imao ulaganja. Najveće mane su mu farba (crvena boja od godina prešla u mat) i loša plastika na bravama i lajsnama vrata (sva izbledela), pa auto izgleda kao da je izašao iz drugog svetskog rata, a njega detailing zanima kao lanjski sneg :D

1.7 dti je super motročić, samo zahteva redovno održavanje i nećeš imati problema. Jedini problem što ćeš kod nas teško naći očuvan, svi karavani su uglavnom presvirali 300tkm.

Autoru:  srlem [ 29 Dec 2016 01:22 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Hvala na preporuci, dizele poznajem dobro, promenio sam ih već 4.

I dalje stoji najvažnije pitanje ako se odlučim za plinaru : na šta da obratim pažnju oko plina i koji su uređaji dobri i kvalitetni ? Šta da ne uzimam ?

Autoru:  dunx [ 02 Jan 2017 16:24 ]
Tema posta:  Molim za preporuku: Astra G za TAXI

pistre je napisao:
a ako se bas odlucis za benzinca, onda nikako 1.6 16v, a ako uspes da nadjes 1.6 8v sa klimom, onda definitivno taj

Jel ima još neki razlog za izbegavanje 16v osim potrošnje ulja?

t

Autoru:  testdriver [ 02 Jan 2017 18:23 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

I ta potrosnja je relativna stvar. Prica se o tome a vecina ih nikad nije vozila al zna da se svi redom raspadaju i trose uje. Jeste ima lose odrzavanih kojima treba zamena karika Ako je motor ok ume ponekad da potrosi al ume i da ne trosi nista,zavisi kakvo se uje sipa ili da li se auto gazi 200 na sat ili ne. Motor je takav kakav je. 1.8 svakako ima manje tih "problema" nego 1.6. Ja sam vozio i jedan i drugi i jeste 1.6 umeo da potrosi i trosio je jos vise kad sam presao na gm polusintetiku i to ulje je za izbegavanje. Al npr s Motulom ne trosi nista. Tako da ne preterujte s tim pricama o potrosnji ulja :)

Autoru:  volim_opela [ 02 Jan 2017 23:03 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Meni 1.8 motor ne trosi ni gram ulja i to bas GM-ovu polusintetiku 10-40...

A sto se same teme tice i koji auto, koji motor, preporuka i sl... Stvar je u tome da uzmete dobar primerak auta, tj. onaj koji je lepo sacuvan i lepo odrzavan. Nije vazno toliko koji je motor, svaki motor ima po neku manu i zato je najvaznije uzeti dobar auto, a ne toliko koji je bas motor! ;)

Autoru:  srlem [ 03 Jan 2017 02:05 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

volim_opela je napisao:
Meni 1.8 motor ne trosi ni gram ulja i to bas GM-ovu polusintetiku 10-40...

A sto se same teme tice i koji auto, koji motor, preporuka i sl... Stvar je u tome da uzmete dobar primerak auta, tj. onaj koji je lepo sacuvan i lepo odrzavan. Nije vazno toliko koji je motor, svaki motor ima po neku manu i zato je najvaznije uzeti dobar auto, a ne toliko koji je bas motor! ;)


Naravno da svaki auto može da bude kršina i da se uslikaš sa njim ako izabereš loš primerak pa makar imao i najpouzdaniji motor od svih ikada izmišljenih, ali ja ne polazim od toga.
Znam ja to sve, prijatelju, možeš i benzinca i dizela i mnogo mlađi auto po godištu da kupiš pa da se "zakitiš", ali bitan je motor koji je već konstrukcijski rentabilan jer ja uzimam auto za posao.

Evo računice zašto je tako...
U principu najmanje mi se sviđa budževina sa plinom koji retko kome perfektno radi, jer svi vole da ga što više "uštroje" da što manje troši, pa vrlo često ljudi i pale i voze samo na plin, a benzin retko i sipaju. Ne vode računa ni o redovnom servisu, a "check engine" lampica je kod većine već odomaćeno svetlo na tabli i ne obraća se više pažnja. Mnogo sam takvih primera video, naročito kod taxista. Većini je najbitnija samo potrošnja. Meni je plin nužno zlo, ali i dalje se najviše isplati ako radiš posao sa autom i prelaziš mnogo kilometara.

Ja ako moram da uzmem plin zbog računice, a moram jer su cene taxi prevoza pale na najniži nivo ikada (kod mene budale voze 30 din. po Km), i svu moju uštedu na plinu ja dosipam kroz ulje jer taj i taj motor već konstrukcijski i fabrički troši ulje, onda dođem do računice da sam isto potrošio kao da sam vozio dizel, a sa dizelom nemam duple zajebancije oko održavanja: atest, isparivač, membrane, dizne, ventili plina, boca, instalacija + redovno održavanje samog motora i sistema (ulje, filter ulja, filter vazduha, pumpa goriva, antifriz, svećice, kablovi, bobina, kaiševi, španeri...) Mnogo se, brate, produžava spisak samo da nabrojiš to sve, a kamoli još i da platiš, a za sve to treba i da zaradiš + da platiš porez državi zbog firme + za svoje doprinose + druge delove na autu što si skrljao sa toliko kilometara, pa tek onda da staviš na kraju nešto i u džep.

I zašto sam onda uzimao auto sa plinom ako uzmem sa motorom koji fabrički troši ulje i kroz eksploataciju i održavanje ispadne možda i više nego da sam odmah uzeo dizelaša? Možda privatno za sebe je i ok, ali za posao takva investicija se ne isplati. Zato je dobro u mom slučaju ne uzimati takav motor jer se totalno gubi smisao ulaska u kombinaciju benzin+TNG zbog isplativosti.

Bilo je to sve drugačije pre par godina i da je tako sada, ne bi bilo problema, ali pogledaj sada koliko dodatnih nameta od lopova imaš ako imaš TNG.
Računice kažu da se ranije isplatio TNG ako si prelazio godišnje više već od 10.000 Km, a sada sa svim ovim budalaštinama i troškovima isplati se tek preko 20.000 Km, što je opet diskutabilno, jer ti nije održanje i drugih delova auta isto kad pređeš 10 ili 20k Km. Znači neke delove ćeš da promeniš i 2x a plin ti se još nije otplatio i nisi još ušao u zelenu zonu troškova kada si u + zbog uštede na plinu.

Sve je to diskutabilno oko plina i zato ipak treba voditi računa kakav je benzinski motor koji je u autu. Idem čak i na kombinaciju da uzmem čistog benzinca pa da ja ugradim plin, verovatno bi to bio ovaj novi TECH. Ne znam, još se preračunavam, možda bude 1.6 8v ili 1.8 16v, zavisi na šta naletim a da je očuvano. Ne znam puno ni o tim 1.8 16v motorima, zato tražim iskustva i raspitujem se po forumima. Ne pišem sve ovo jer mi je dosadno pa nemam šta da radim...

Autoru:  Markius [ 03 Jan 2017 13:06 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

nisam se dugo javljao u medjuvremenu taksiram dok cekam posao u struci. mnogo vece pare zaradi brava 1.6 16v koje imamo 4 nego fabia 1.9 sdi ili laguna karavan 1.9 dci npr. slucaj u taxiju u kom ja radim. sto se sekventa tice ti su auti topli i preko dana i preko noci jer se ili grejes ili vozis tako da benzina i prebacivanja kao sto neko pomenu, tih problema nemas. sve u svemu mnogo bolja varijanta benzin plin po meni i zbog zagrevanja auta a i para koje ce taj auto zaraditi,

Autoru:  MiskoBgd [ 03 Jan 2017 14:01 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Mislim da se na taxiju moze dobro zaraditi samo u Bg-u, ostali gradovi imaju smesne cene, ja se npr u Ns ceo dan vozio za 750din.

Autoru:  Markius [ 03 Jan 2017 14:30 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

ja u pozegi ne izlazim iz smene od 12h bez 2000 svaki dan. 30 i 31 decembra u dnevnoj smeni po 3800 poneo kuci. snalazis se sta ces.
750 din je 15-17km koji crni ceo dan :D

Autoru:  srlem [ 03 Jan 2017 22:18 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Ma ima rezona i na dizel, ja sam već taksirao sa dizelom 1.9 JTD (Fiat Multipla), prosek 6-7l/100 (dok sam mu uhvatio narav), ali gazda nije odvajao puno za održavanje. Cena po kilometru 40-45din i ostajalo je nešto para, ali je taj taxi već godinama razrađen pa sam imao stalne mušterije + "brava". Bilo je pazara po 1500 din dnevno, ali je bilo i 4-5-6.000
Ja tek treba da startujem od proleća kao novi taxi, pa neće biti ni blizu takve zarade za prvo vreme i zato moram što bolju računicu da napravim.
Trebalo bi da budem u "zelenom" sa zaradom pre nego što počnem da visim po servisima.

Pošto ću 99% uzeti Astru G karavan sa benzincem do 2500e, to sigurno neće biti top stanje auta (i motora) i ako uzmem 1.6 16v taj motor može samo da troši više ulja nego što pije fabrički, a to je već po ceni blizu cene dizela.

Ko ne veruje nek izračuna sam, a evo moje računice:

TNG 75din - potrošnja oko 10l/100 = 750din/100 km - 1000 km = 7500 din
koliko čitam od vlasnika ovog motora, većini ulje troši skoro 1l/1000 km - cena ulja oko 1000din (ne najskuplje)
7500+1000= 8500 din
Ultra eurodizel 7l/100km x 139 din (sa popustom za taxi 9 din po litru)= 970 din 1000km=9700din

Razlika je na 1000km 1200 dinara u korist plina, a nisam računao da povremeno treba sipati i malo benzina, a gde je dodatno održavanje plina...
NEISPLATIVO !!!
Zbog toga kažem da ovaj motor 1.6 16v ne pije vodu za taxi (jbga pije ulje koje je dosta skuplje od vode)

Autoru:  Daka [ 03 Jan 2017 22:39 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Uzmi multiplu na metan kao i svi pametni taksisti ;) I da,jos nisi nii kupio auto a vec o kvarovima i računici mislis, realno nikad nista ne ide kako je planirano ;)

Autoru:  DEXTER LE [ 04 Jan 2017 00:30 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Slazem se s Dakom u potpunosti....
Batali Dizelase....
1.4 16v na LPG i metak....
Ako imas kinte , ugradi Metan i vozis se....
Pitao si za Astru G , pa sam ti predlozio 1.4 16v kao dobar kompromis , daleko bolji motor od 1.6 16v
1.6 8v zaboravi , slab je sam sebe da vuce , trosi dosta, a ne vuce nesto narocito , s klimom u letnjem periodu ce biti bas lenjav....
Ovo ti kazem , na osnovu dugogodisnjeg iskustva s odrzavanjem auto-elektrike Leskovackim taksistima

A ako mene pitas koji auto u TAXI?? Stvoren za vase TAXI poslove je FORD FOCUS , koga vozi 60% Leskovackih taksista , ako ces dizela , 1.8 TDDI, a ako ces benzica 1.6 16v ZETEC

OStale focuse zaobidji u sirokom luku

Autoru:  volim_opela [ 04 Jan 2017 01:00 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Motor 1.6, 8v, uopste nije lenj i slab motor! ;) To je zabluda. Vozio sam vise komada i svi su isli super! Ima nekoliko takvih motora i ovde na forumu, pa vlasnici mogu da potvrde ovo sto kazem. Vlasnici najbolje znaju kakav je to motor, a price su nesto drugo...Takodje, treba dodati i to da taj motor ima metalnu usisnu granu, ako je nekome bitno zbog plina ;)

Autoru:  butterfly011 [ 04 Jan 2017 02:27 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Evo karavana iz snova za tebe: www.autoscout24.ch/4331293 :D :D :D

Šalu na stranu, imam ja 1.8 benzinca, nisam baš siguran da ti je on za taxy. Na otvorenom može baš malo da troši, ali po gradu 12l kad je guzva. Uradi opsežnu pretragu, nađi dobar 1.7 dti, nećeš pogrešiti.

Autoru:  srlem [ 04 Jan 2017 03:28 ]
Tema posta:  Re: Molim za preporuku: Astra G za TAXI

Au bre, ljudi...

Dođosmo i do metana. Vi možete da pišete šta hoćete, al gde da ja sipam metan? Ne živimo svi u urbanoj sredini. Do najbliže pumpe sa metanom imam oko 100km.
Multipla jeste zgodna za taxi gabaritno, ali trapovi i elektronika su užas. To uopšte nije auto za taxi, a vidite i sami da ih nema puno.

Drugo, 1.4 pa još u karavana. To je bre motor samo za Corsu, nije čak ni za Astru HB. Baš lepo, i onda kad mi sednu 4 putnika sa koferima i cegerima, ja mogu samo da proćaskam sa njima i da ih pitam koji drugi taxi bi voleli da im pozovem.

Treće, Forda sam imao tri puta u životu - PRVI, POSLEDNJI I NIKAD VIŠE ! U krugu od 50km niko neće od majstora ni da me vidi sa Fordom a kamoli da mi nešto popravlja na njemu. Ovde kod mene su seljački majstori, ako može nešto na brzaka da "zbudžimo" i da mu ne zauzimam dugo garažu, može, al samo da nije Ford ili neki japanac. Ovde se rade samo Lade, Zastave, Jugići, Golfovi I,II,III i Opeli stariji od 15 godina. Svaki komplikovaniji kvar je njima danguba jer tu ne može da se naplati koliko se radi jer i ne znaju šta treba da rade, a za to vreme se propušta bar 4 seljaka sa zamenom ulja, kočnica ili nekog bezveznog creva na traktoru. Al pazi, neće nikad da te odbije, nego ima da te laže danima da je u gužvi dok ne shvatiš sam da neće da radi tvoj auto. Za sve ozbiljnije kvarove moram u neki drugi grad i ne daj Bože da mi auto nije u voznom stanju, mogu da se slikam sa popravkom. Pa ja sam od muke naučio sam da popravljam sva svoja kola, a za Astru G sam postao majstor pa ponešto uradim i drugima. Jeste, ja živim u vuko jebini i nije Srbija samo Beograd. Idite malo po unutrašnjosti pa ćete videti i znati o čemu pričam.

Meni ne treba startan auto za taxi da jurcam i pretičem sa njim, treba samo da ima dovoljno snage da se kotrlja sa putnicima i sa gajbicama koje vučem seljacima sa pijace, ali ipak je minimum za to bar 1.6. Klima se po lokalu i ne pali jer je ceo grad u prečniku oko 2 km, a imamo i ceo jedan semafor u celom gradu, pa nema mnogo zastoja i gužvi. A i da se klima koristi, to je samo oko 3 meseca godišnje kad baš nekad kreneš malo van grada po selendrama da razvoziš pijanu gastarbajtersku decu.
Ljudi, vi ne razumete, ovde je 90% vožnji po 100 dinara i do 2 km. Ovde se ljudi iživljavaju i zovu taxi da ih vozi 200m, da im kupujete cigarete, novine, hleb, sendvič...i to košta u lokalu samo 100 dinara! Devojke se masovno voze taxijem uveče od kuće do kafića (oko 300m) jer ne umeju i ne mogu da hodaju u štiklama. A kada se posle vraćaju kući u pola noći, obavezno uzmu pljeskavicu sa lukom i tako sedaju u taxi i žderu do kuće. I ja sam se čudio i nisam verovao dok nisam počeo da vozim i tako je bilo dok sam do skoro taxirao, a i sad je. Imamo preko 100 taxi-ja na 7.000 stanovnika i svi rade jer je vožnja džabe - 100 dinara po celom gradu, ali 50x 100 dinara i eto ti zarada.
Da nije smešno bilo bi tužno...

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/