Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 12:23

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Usisna grana na X20DTL,DTH motorima
PostPoslato: 20 Feb 2010 22:29 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Imajuci u vidu da je kod nas na forumu dosta dizel motora u opticaju evo kratkih objasnjenja o toj usisnoj grani i njenom radu.

Na Y, X20DTL,DTH motorima je dvodelna usisna grana.
Gornji deo je izveden kao predzapreminska komora i na njemu se istovremeno nalazi ventil za recirkulaciju izduvnih gasova i senzor za pritisak punjenja.

Donji deo usisne grane sastoji se od osam pojedinacnih usisnih kanala, pri cemu kanali obezbedjuju razlicite nivoe vrtlozenja zahvaljujuci integrisanim leptirima.Leptiri su postavljeni centralno na jednom vratilu(osovini).Karakteristika opterecenja broja obrtaja, koja je memorisana u upravljackom uredjaju motora, upravlja preko elektropneumatskog konvertora pritiska (EPW) pomocu jedne dekompresione kutije vakum), pricvrscene sa strane na donjem delu usisne grane, polozajima leptira. Otvaranjem (na preko 1500 o/min) i zatvaranjem (ispod 1500 o/min) prilagodjava se nivo vrtlozenja uslovima rada.

Mesto ugradnje elektropneumatskog (neko ih zove magnetni ventil) konvertora pritiska za leptire je izmedju akumulatora i krila.Tamo je takodje postavljen elektropneumatski konvertor pritiska recirkulacije izduvnih gasova. Da bi se sprecila zamena, razlicito su obojeni kablovska garnitura i dekompresioni vod odgovarajucih sistema.

EPW- razvodni ventil sivi
EPW-recirkulacija izduvnih gasova crni

Ni u kom slucaju ne smeju da se zamene prikljucci !!
Kod oba konvertora pritiska na vakum pumpu obelezen je zutim prstenom.

Slika Slika

I donji deo usisne grane
II gornji deo usisne grane

1.kanal za punjenje sa leptirima
2.podesivac leptira dekompresione kutije (vakum)
3.senzor pritiska punjenja
4.ventil za tecilkulaciju izduvnih gasova (EGR)

Slika

Slika stavljena sa namerom naopako :wink:

1.elektropneumatski konvertor pritiska- regulator pritiska punjenja
2.upravljacki uredjaj motora
3.indikator putanje pedale
4.elektropneumatski konvertor pritiska-razvodni leptiri
5.elektropneumatski konvertor pritiska-recirkulacija izduvnih gasova
6.ventil za recirkulaciju izduvnih gasova
7.pumpa za ubrizgavanje sa upravljackim uredjajem pumpe


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs