Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 23:06

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 5 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: problemi sa grejanjem - sta uraditi?
PostPoslato: 25 Dec 2009 03:04 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
dolaskom zimskog perioda javljaju se i problemi sa grejanjem.
prvo treba da se upoznamo sa osnovama sistema grejanja kao i njihove delove.

sistem grejanja sadrzi sledece delove:

-grejac ili radijator kabine
-creva koja sprovode vodu (antifiz) prema grejacu kabine iz motora
-temostat
-ventilator kabine
-klapne razvodne kutije sa polugama

Kako radi grejanje?
Grejanje se vrsi tako sto se koristi tecnost sistema za hladjenje koja jos nije stigla do hladnjaka, dakle tecnost koja je prosla kroz motor i samim tim nosi odredjenu kolicinu toplote. Tecnost se cevima dovodi do malog “radijatora” koji se nalazi iza same komandne table u automobilu. Efikasnost grejanja kabine se povecava prisustvom malog ventilatora iza samog radijatora, ciji se rad kontrolise prekidacem iz kabine. Tecnost u radijatoru se dobija iz kanala koji se nalazi u glavi motora, a ona napusta radijator kroz cev koja tecnost vodi ponovo do pumpe za vodu.

glavni problemi sa grejanjem koji se javljaju,jesu sledeci:

-neispravnost termostata
-curenje grejaca (magle se stakla)
-zapusivanje grejaca
-neispravnost klapni


neispravnost termostata

ovako izgleda temostat
Slika

kvar se manifestuje tako sto odjednom nestane grejanje ili je grejanje bas na minimanom nivou.
tada dolazi do zaglavljivanja temostata u otvorenom ili polu otvorenom polozaju pa sva voda ide kroz hladnjak automobila i strujanje vazduha je hladi dok je automobil u pokretu,ili se ukljuci ventilator hladnjaka pa je on ohladi.
desava se da termostat zaglavi u zatvorenom polozaju ali tada ne nastaju problemi sa grejanjem nego dolazi do podizanja temperature motora,ali to je druga tema.
elem,termostat tada mora da se demontira i da se namesti ispravan.
pre savkog montiranja termostata,isti probajte u vodi ili na ringli dali radi-otvara da nebiste lutali i dva puta rasturali auto.
ako zelite da vidite tacno na koliko temostat otvara i zatvara,izkontrolisite vodu termometrom dok ga grejete u metalnoj posudi.
Slika

za kontrolu temperature moze da vam posluzi onaj termometar od traktora sa sondom.

naravno zapamtite kako je prethodni stajao da bi ste novi pravilno namontirali jer moze da se uglavi i suprotno ali kada pocne da otvara zaglavice se pa ce izbacivati vodu napolje kroz posudu.
termostat ima i svoju gumicu na obodu sesira,nemojte je zaboraviti,a svakako postoji jos jedna gumica postoji koja sluzi za dihtovanje aluminijumskog kucista temostata.
e sa tom gumicom pazljivo postupajte jer je vrlo krta od starosti i lako puca,a nemate potrebe da je vadite ako nije sama ispala.

ako vam se desilo da je temostat zaglavio u zatvorenom polozaju pa vam motor dize temperaturu,za prvu pomoc mozete ga demontirati i tako doci do kuce. jedina mana je sto ce te se malo smrzavati u autu.

curenje grejaca kabine

ovako izdleda grejac kabine
Slika

kada pocne rosa da vam se hvata na staklima prilikom grejanja,curi vam hladnjak.
tu nema mnogo price,mora da se menja i odmah da vam kazem na krpljenje zaboravite jer je naporan posao skinuti ga sad,pa opet za mesec dva u sred zime

zapusivanje grejaca kabine,potpuno ili delimicno

znaci grejanje je u startu minimalno jer nema dovoljan protok vode kroz njega. posto ste pre toga proverili ispravnost termostata,moze da pomogne ispiranje grejaca i produvavanje kompresorom dok ne prodje zima.
ali... posto nikad ne mozete da ga otpusite potuno,najbolje je da ga zamenite novim


ventilator kabine

ako ni jedna brzina ne radi na ventilatoru,proveriti osigurac u kutiji (30A),sam prekidac ventilatora u kabini i instalaciju vezanu za njega,i sam ventilator pod haubom
desava se isto da neradi neka od brzina na ventilatoru.
sam ventilator je prost,ima jedan kalem na rotoru a brzine se regulisu jednim keramickim reostatom (ili vec kako se zove) koji je smesten u samom kucistu ventilatora pod haubom
znaci ako neka od brzina ne radi problem je taj reostat (ili sta li je vec)


neispravnost klapni

isto tako,treba proveriti klapnu za toplo-hlano jer je to banalna stvar a zna da zakaze. znaci,zavucite glavu u prostor za nige i uverite se dali poliga se krece slobodno na komandu sa table.

naravno,da bi vam grejanje bilo sto efikasnije,morate koristiti temostat koji je predvidjen za vas auto u smislu da otvara i zatvara protok vode na odredjenom stepenu celzijusa.
na svakom termostatu je utisnuta (ukovana) temperatura na kojoj otvara - zatvara

ja cu vam napisati neke smernice za opel motore (starije):

motor 1.3 - pocinje da otvara na - 91c potpuno otvoren na 103c
ostali motori - pocinje da otvara na - 92c potpuno otvoren na 107c

vec smo pominjali na forumu,ali nije lose da pomenem: da bi grejanje bilo efikasno morate prilikom menjanja antifriza ozraciti sistem ili ukloniti vazdusne mehurove iz sistema.
to je vec opisano na forumu kako se radi

trudio sam se sve da napomenem,ako ima neko nesto da doda,slobodno neka napise

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: problemi sa grejanjem - sta uraditi?
PostPoslato: 25 Dec 2009 03:47 
OffLine
OTS Kum
OTS Kum
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Okt 2009 12:19
Postovi: 4561
Lokacija: Batajnica/Zemun
Ime: Nikola
Opel: Kadett E
:respekt: Bozo :respekt:
:ots1:

_________________
http://imageupload.org/?di=14129833414214


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: problemi sa grejanjem - sta uraditi?
PostPoslato: 04 Jan 2010 12:56 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Apr 2008 09:33
Postovi: 147
Lokacija: banja luka RS B
Ime: zdravko
Opel: Kadett C - Vectra B - Astra H
Garaza: pogledaj
:bravo: :respekt:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: problemi sa grejanjem - sta uraditi?
PostPoslato: 07 Jan 2010 12:08 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Maj 2009 20:01
Postovi: 1258
Lokacija: Stari Banovci
Ime: Andrej
Opel: Calibra c20xe, zauvek, a trenutno i Corsa D1.3 i Golf 5 1.9tdi
Ne znam gde da "okačim" podatak ali se nadam da ovde ne smeta. Ako nekome zatreba.

Orginalni termostat sa kućištem za XE motor ima kataloški broj GM 90354822 WAHLER a uložak je 92/107 *C 11705.

_________________
Upoznaj svoj auto u šraf... Da bi ga više voleo. :-)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: problemi sa grejanjem - sta uraditi?
PostPoslato: 10 Feb 2013 23:10 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Okt 2011 20:20
Postovi: 536
Lokacija: subotica
Ime: Igor
Opel: Rekord 2.0 S
Garaza: pogledaj
:ziveli:


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 5 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs