Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 19:10

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 8 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Dobar i los remap by SM chip tuning
PostPoslato: 15 Dec 2009 20:17 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Feb 2009 19:14
Postovi: 66
Lokacija: Gradiska,BiH
Ime: Srdjan Matavulj
Opel: new calibra Vauxhall
Pokusacu da odgovorim sta bi trebalo da bude dobra a sta losa mapa jer nije sve crno/bijelo i mnogo varijacija i detalja ima na koje se mora skrenuti paznja.

Prva stvar koja je mora odmah na pocetku reci je da dobra mapa mora biti prije svega sigurna mapa po motor i turbo...To je najvazniji aspekt kod civilnih auto i to je najbitnije.Poslije sigurnosti za civilne motore treba da dodje ECO norma,jer ako motor dimi i puno trosi to nije dobra mapa,to nesmije na civinlnim autima i motorima da se desava.Treci kriterijum za civilne motore je performansa,znaci konacni i finalni dobitak snage i obrtnog momenta za motor ali rasporednjen u radnom rezimu obrtaja motora(kasnije su objasniti sta to znaci).Suma ovog uvoda bi bila 3 najvaznija kriterijuma za civilne motoru po redom po vaznosti su:

1. sigurnost po motor i turbo
2. ECO standard
3. performanse

za trkace motore ovo bi bilo drugacije i glasilo bi:

1. performanse
2. sigurnost po motor i turbo
3. ECO standard

Iz ovoga do sada recenog odmah se moze primjetiti da dobra civilna mapa nije ona koja je najjaca.To se veoma cesto pogresno tumaci jer civilni motor mora mnogo kilometara da predje i ako je previse turbo isforsiran veoma brzo ce da se unisti i onda je to problem.To dalje moze da znaci da je losa ona mapa kod koje motor odmah mnogo jako reaguje na malo stisnutog gasa,jer ako se to desava tada je turbo veoma opterecen i samo ceka vozaca da stisne pun gas i da moze da ga ispostuje.Preveliki momenat takodje ostecuje kvacilo i zamajac.Standardno je fabrika namjerno ostavila turbo na nizem pritisku kada je gas malo stisnut upravo zbog toga da moze mnogo da km predje prije nego se pokvari ali Vi losom mapom te vrijednosti veoma lako povecate i turbo se trosi par puta vise nego sto je normalno a upravo je ovo omiljeno oruzje losih tunera,jer ovakvu promjenu odmah osjetite poslije remapa i Vi budete zadovoljni a turbo i motor veoma trpe zbog toga.Zbog ovakovg tuninga turbo dalje u obrtajima i pod opterecenjem nije vise ustanju da radi optimalno i dolazi do povecanja IAT(temparature usisanog zraka) kao i EGT(temparature izduvnog gasa) i to dalje vodi u pad snage cak nize nego standardno !!! Evo primjera ovakvog tuninga:
Slika
Ovde je rijec o 1.8 turbo motoru od 170 ks(usa trziste) deljba linija je standard a tanka je tuning.Primjeticete da je tanja linija jaca od 90 do 135 km/h jer tada jos nema opterecenja motora ali cim je motor vise opterecen snaga pada mnogo ispod standardne i umjesto 170 iznosi 148 ks.Takodje ove "recke" na tanjoj (tuning) liniji su posljedica intervencije ECU kada retardira panjenje zbog knocka.Pritisak turba na ovoj tuning mapi je preko 1.2 bara a snaga manja od standardne,turbo ce brzo crknuti a sto je najgore ovakav tuning kada proba vlasnik on ce reci da mu auto ide bolje jer je obrtni momenat na ovoj losoj tuning mapi veci upocetku i to stvara lazni osjecaj i vlasnik cak bude i presretan poslije ovoga.Ovo je tuning jednog tunera iz BiH...


Ova sva prica moze se desiti i obrnuto,da je na pocetku mapa i OK ali kasnije u obrtajima da je veoma losa sto takodje vlasnik nece moci da tako lako uoci i zbog veceg obrtnog momenta cinice mu se da auto ide bolje ali nije to tako lako...Evo sada primjer jedne njemacke renomirane tuning kuce kako tuninguje 2.0 TDI motor od 170 ks,mapa placenja 940 eura (faza 2 snaga treba da bude 215 ks)
Slika
Snaga na 3750 rpm veoma brzo pada i kriva je veoma losa ali gledano statisticki po brojevima ova mapa je dala 175 ks i 420 nm i to je dobitak na snazi u odnosu na 170 ks serijalu ako isto tako mozete vidjeti da je ovde snaga izbacena na 3600 rpm a na standardnoj mapi je na 4000 rpm tako da je jasno da je ovde pritisak turbo punjaca doveden preko limita istoga i vise efektivno nemoze da puni i zato je na veci pritisak manja snaga.


Evo sada primjer jedne njemacke firme koja radi samo opela.Na ovoj mapi nije problem pritisak turba nego je problem u veoma losem remapu paljenja.Motor je 2.0 turbo uz hibrid turbinu K24
Slika
Izgled ovakve krive je uzrokovan losim momentom paljenja smjese.
Pritisak turba je ovde 1.4 bara ali veoma lose paljenje je uzrokovalo malo snage za toliki pritisak i veoma ruzan izgled krive.Mapa placena 600 eura i garantovana snaga 340 ks !!!


Sledece je AFR,ili odnos goriva i zraka u smjesi,omiljena postupak svih losih tunera je veoma nizak AFR uz veliki pritisak turba i retardirano paljenje.Ovo je primjer gdje je motor 1.8 turbo VAG sa 150 ks tuniran i podignut na kao 190 ks.Pritisak turba oko 1.1 bar a AFR oko 9.6 uz paljenje retardirano.
Slika
Snaga manje nego orginalno ali opet momenat veci nego orginal za 40 nm i vlasnik zadovoljan tuningom,sto je najgore !!! Turbo opterecen,potrosnja veca,snaga manja a opet vlasnik veoma tesko moze vidjeti da je izgubio snagu jer taj prividni momenat veoma lako zavara...Mapa radjena u SLO kod renomiranog tunera i placena 600 eura.Snaga garantovana na 190 ks.


Dalje, evo primjer overboosta kod 1.6 hdi motor,ovaj motor standardno ima 90 ks ali je radjen zadnji update na njemu pa ima par ks vise.Radjen je tuning gdje je pritisak turba veoma povecan i desio je paradoks,umjesto mnogo vece snage motor ima prekide koji se i vide na krivoj i nevuce linearno nego stalno trza prilikom ubrzavanja.
Slika
Motor je dobio 5-6 ks vise a pritisak turba je pocvecan za 0.5 bara,momenat opet veci i vlasnik prezadovoljan a 4 puta je skracen vijek turba za 5-6 ks vise.Mapa radjena u HR kod amatera,cijena nepoznata.


Kod trkaca odnosno ljudi koji voze brdo-krug veoma cesto je greska sto samo pisu o max snazi na motoru a zanemaruju srednju snagu iz radnog bolja obrtaja koja je mnogo bitnija i vaznija.Max. snaga neznaci nista i potpuno je nebitno kolika je ako je kriva snage ruzno rasporedjena,evo ovde grafikon kako se moze desiti da motor koji ima jacu max snagu ima ustvari mnogo losije performanse na stazi od onoga koji ima vecu snagu u radnom polju obrtaja...
Slika
Na kraju krajeva max snaga i nije tako bitna koliko je bitan izgled krive u radnom rezimu obrtaja,jer dzaba max snaga i 55 ks na tocu na npr. 6500 rpm ako kriva izgleda kao piramida,mnogo je vaznije da motor odrzi sto vecu snagu u cijelom radnom polju tj. ako je npr. motor salta na 7000 rpm i poslije toga obrtaji padaju na 5000 rpm mnogo je bitnije da je srednja vrijednost snage od 5000-7000 negdje oko 50 ks nego situacija da je max snaga 55 ks na 6800 a na 5000 rpm recimo 37 ks,e to je greska koju svi trkaci prave jer svi samo govore o maksimalnoj snazi a ne o srednjoj snazi kroz radno polje obrtaja i to je globalno tako misljenje koje se nemoze promjeniti a niti ja to pokusam,ja napravim auto kako kako ja mislim da je ok pa onda svi vide razliku kako motor ljepse preuhvata brzine i konstantno vuce i takav motor i sa mnogo manje ks u spicu moze ici mnogo bolje nego neki koji samo ima jaci spic snage.


I sta sad ???
Postoje li uopste dobre mape i kako sad prepoznati i znati koja mapa je dobra a koja ne ???

Odgovor je veoma jednostavan...PROFESIONALIZAM
Samo profi tuner moze da uradi mapu da nema gubitaka i da kriva izgleda uredno i bez gresaka.Bez dyna nemoze se zakljuciti o kakvom izgledu krive se radi jer kako smo gore vidjeli obrtni momenat veoma cesto prikrije gubitak snage i bez dyna nemoguce je znati o kakvoj mapi se radi dok nebude prekasno,mada moze se dobra mapa uraditi i bez dyna sa odgovarajucim monitorima i opremom i to i jeste sastavni dio remapa jer nemoze se mapa samo na dynu uraditi.Tuning se nemoze raditi usputno kao neka hobi djelatnos,veoma je kompleksan i trazi potpuno prepustanje istom bez ikakvih kompromisa.Svako ko radi tuning "popodne" poslije svoga posla on se igra tunera.Oni koji imaju kineske kopije i crackovani software oni rade mape iz "fotelje" i neznaju ni sta je afr ni knock ni egt a nemaju cim iste ni da kontrolisu i mjere i kod njih mozete ocekivati mape kao ove gore sto su.

Veoma tesko je uraditi dobru mapu i ona je bezuslovno skupa i nemoze biti jeftina a dobra,sada ste u stanju da sagledate najcesce aspekte koji dovode do loseg tuninga a desavaju se i renomiranim kucama koji zbog posla brzaju i nece da posvete dovoljno vremena za svako pojedinacno auto koje rade.

Evo standard mapa kako treba da izgleda,rijec je o BMW E46 2.0i 150 ks...
Slika
Sve je "glatko",bez prekida i rupa,mapa je linearna i vuce skroz to rpm limiter kako bi i trebalo da bude.Ovo je stock motor bez remapa.


Mapa moze da se napravi i da do jednog polja obrtaja bude linearna pa na ciljanom polju da se jos snaga i podigne.To se moze uraditi iz razloga kada neko hoce da do recimo 3500 rpm ima slabiji motor sa vecim momentom a poslije malo jaci motor kad ide preko 3500 rpm.Evo primjer SM mape na 1.3 cdti motor od 70 ks sa takvim zahtijevom
Slika
Mirna kriva,veoma dobro podesena i na 3400 rpm motor dobija extra snagu i podize pritisak turba i tako izbacuje 92 ks na 1.3 cdti motoru sto je zavidan rezultat a pri tom motor do 3400 rpm je veoma rasterecen i za svaki dan moze duze da sluzi a prilikom forsirane voznje moze da povuce punim potencijalom.Sve je standard na motoru osim remapa.


Ovde imamo jedan SM ECO tuning na 1,9 tdi motoru od 90 ks koji takodje neopterecuje turbo a kriva je pomjerena mnogo ulijevo sto znaci veci momentat i mnogo prije postize snagu na srednjim i nizim obrtajima.
Slika
Konacna snaga nije mnogo povecana ali obratite paznju na snagu recimo na 2500 rpm na standardu tu imamo 72 ks a na SM ECO tuning cak imamo 100 ks takodje i momenat je veoma znacajno povecan i mnogo ranije je dostupan...

Sve je moguce i sve vatijante i sve kombinacije kada to radi neko ko se time bavi i ko to radi profesionalno,sve ostalo je rizik koji sami snosite...

copyright by Srdjan Matavulj ( http://www.smchiptuning.com )

_________________
www.smchiptuning.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Dobar i los remap by SM chip tuning
PostPoslato: 15 Dec 2009 20:30 
OffLine
Moderator
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Apr 2008 00:06
Postovi: 8138
Lokacija: Бежанијска Коса
Ime: Стефан
Opel: Астра Ф гејси
Garaza: pogledaj
Odlicno objasnjenje... :respekt:

_________________
komsija91 je napisao:
Aahahahah a obrtaljka kao gradomer u rakiji gore dole


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Dobar i los remap by SM chip tuning
PostPoslato: 15 Dec 2009 20:36 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač

Pridružio se: 22 Dec 2006 13:12
Postovi: 3659
Lokacija: Novi Beograd
Ime: Bojan
Opel: Vectra 1.9 CDTI Renault Clio 1.5dCi
Zaista zanimljiv tekst, razjašnjeno dosta stvari, veliki :respekt:

_________________
VECTRA 1.9 CDTI 16V Z19DTH (110 KW/150 KS)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Dobar i los remap by SM chip tuning
PostPoslato: 15 Dec 2009 22:34 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Okt 2009 00:52
Postovi: 3133
Lokacija: Bor
Ime: Milos
Opel: Astra F X16XEL Corsa C Z12XE MG ZR. A4B8.5
Garaza: pogledaj
Svasta se nauci na ovom forumu :ok:

Imao sam neko drugo sxvatanje sto se tice shipovanih i tuning motora....

:respekt: za objasnjenje

_________________
Astra F X16XEL GSi
Astra u srcu, pamet u glavi, noga na gasu i anđeli cuvari


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Dobar i los remap by SM chip tuning
PostPoslato: 15 Dec 2009 22:51 
OffLine
IN MEMORIAM
IN MEMORIAM
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Avg 2007 01:39
Postovi: 3137
Lokacija: Beograd
Ime: Sasa
Opel: Astra F GSI Turbo
Garaza: pogledaj
svaka cast za post rispect...

_________________
milion miles from reality no care for you no care for me
http://www.ludomanija.net/serialPhotography/


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Dobar i los remap by SM chip tuning
PostPoslato: 16 Dec 2009 00:13 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Feb 2009 19:14
Postovi: 66
Lokacija: Gradiska,BiH
Ime: Srdjan Matavulj
Opel: new calibra Vauxhall
Danas je snijeg uzrokovao da nisam imao pretjerano posla pa sam napisao ovaj tekst,jos mnogo stvari ima koje treba napisati da javnost zna prije bilo kakvog tuninga ali nemam ja vremena da to pisem,kad opet uhvatim napisacu teks o drugim stvarima :)

Ima mnogo gramatickih gresaka pa se izvinjavam jer mi je dosadilo kad sam kucao pa nije mi se dalo da to pregladam nego sam samo postao na forume :banghead:

_________________
www.smchiptuning.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Dobar i los remap by SM chip tuning
PostPoslato: 16 Dec 2009 12:33 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 02:07
Postovi: 2802
Lokacija: Valjevo
Ime: Vlada
Opel: Vectra C 1.9cdti
ma opusteno, veoma je dobro, sto si objasnio ove stvari, sto ce mnogima pojasniti sta i kako da rade... svaka cast za tekst i slike... :postovanje:

_________________
e zivote...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Dobar i los remap by SM chip tuning
PostPoslato: 17 Nov 2010 23:35 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 27 Jul 2007 01:07
Postovi: 163
Lokacija: Cukarica,Beograd
Ime: Srdjan
Opel: Opel Astra G
Ja sam skoro radio chip u SM-u,i eto Srdjan mi je pravio mapu za puntica 1.9jtd ako se seca,naravno radjeno je kod Milosa....
Dobro ide sa chipom:)))


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 8 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 8 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs