Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Merenje kompresije
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=167&t=20191
Stranica 2 od 2

Autoru:  bozza [ 21 Jan 2013 21:21 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

davne '94 godine merena je kompresija na vektri koju ja vozim.

evo slika:

Slika Slika

Slika

kolika kompresija treba da bude za motor c20ne?
kolika kompresija treba da bude na benzincima min./max.?

Autoru:  maticsbb [ 22 Jan 2013 11:38 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Meni je kompresija 14 bara a najniza 13.2 na nekom cilindru, isto 2.0 benzinac u pitanju. Iskreno ja bih ocekivao vece cifre za motor kod tebe koji je tad presao 40k km. Ali generalno benzinac sa kompresijom ispod 10 bar-a je losiji i blizi mu se vreme za generalku.

Autoru:  bozza [ 22 Jan 2013 16:18 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

hvala veliko na odgovoru :postovanje:

jos neko misljenje/iskustvo? niko nezna?

Autoru:  kvcali [ 22 Jan 2013 17:03 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Ja sam merio na astri x16xel ima 12.5, ali to valjda zavisi i od tipa motora N, X, D...

Autoru:  Mihajlo_J [ 22 Jan 2013 18:00 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Ja sam merio na C20XE i na tri je bila 12,4, a na ÄŤetvrtom 12,9

Autoru:  bozza [ 11 Feb 2013 17:18 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

evo rezultata kompresije sa mog motora

prvi cilindar
Slika

drugi cilindar
Slika

treci cilindar
Slika

cetvrti cilindar
Slika

merenje je uradjeno na toplom motoru sa pritisnutom papucicom gasa do kraja

inace,odredjivanje maksimalnog pritiska (kompresije) u cilindru odredjuje se prema kopresijonom odnosu x indeks 1.3. primer: 9.2 x 1.3 = 11.96
takodje 1.3 indeks se odredjuje za minimalnu kompresiju u motoru. kompresioni odnos se deli sa 1.3. primer: 9.2 / 1.3 = 7.07

Autoru:  Vuk1987 [ 15 Jun 2013 11:13 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Vidim da je tema matora, no ipak cu da se pridruzim ovoj konstruktivnoj raspravi :)
Iz auto mehanike posedujem krajnje amatersko znanje, ali sam apsolvent na masinstvu na toplotnoj tehnici (sus motori mi nisu bliska oblast, ali kompresori jesu) pa cu da iznesem svoje neko misljenje o tome sa cisto teoretskog aspekta jer prakticnog znanja iz oblasti nemam.
Kao sto su drugari vec spomenuli tela se sire na toploti, ali ne siri se samo klip nego se siri i cilindar, a s obzirom na to da je klip napravljen od jednog materijala, karika od drugog, hilzna od treceg, blok motora od cetvrtog, glava verovatno od petog (nemojte mi zameriti ako sam nesto lupio), svi ti materijali imaju razlicite koeficijente linearnog sirenja pri povecanju temperature, tako da svi ti parametri uticu na razliku u kompresiji pri pocetnoj i radnoj temperaturi.
Kada se motor zagreje, temperatura izlaznih gasova je veca, a najverovatnije i sastav (regulacija smese pri toplom i hladnom je sigurno drugacija) sto opet utice na izlazni pritisak, generalno vruce gasove je teze komprimovsti zbog povecane specificne zapremine (u krajnjoj liniji i entropije.)
Postoji mogucnost da se ove razalike u kompresiji menjaju u zavisnosti od toga da li je motor citav ili pohaban
Dakle, ne tvrdim nista, najbolji nacin da se proveri je ako se na motoru za koji se zna da je ispravan izmeri kompresija kad je hladan i kad je na radnoj temperaturi, uporedi i to je to

Autoru:  YUgisa [ 20 Avg 2013 16:10 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Iz mog dosadasnjeg iskustva, stvari su ovakve bile: Uvek je manji pritisak na hladnom motoru nego na toplom i ta gruba razlika je obicno oko 2 bara. Bitnije je da su svi cilindri jednaki umesto toga da li je 11 ili 12 bara npr posto su kod nas uvek svi super bazdareni i "samo" preko 1 bar razlike znaju da budu izmedju manometara :seci:

Zbog gore pomenute razlike da je veci pritisak na zagrejanom motoru vodim se logikom da je bolje meriti na hladnom motoru. Jer, vi morate voziti taj motor i startovati ga u uslovima kad nije na radnoj temperaturi, a mozda neki motor recimo nece nikako da funkcionise na 8 bara a hoce na 10 bara kad se zagreje.

Autoru:  dzimi [ 14 Mar 2016 02:24 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Ima li ko iskustva sa aditivima za povecanje kompresije?
Vredi li to icemu ili je reklama cista :ots:

Autoru:  Aemilianus [ 17 Mar 2016 19:36 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Mislim da te aditive proizvođači i dodaju u svoja ulja, samo što ih recimo u uljima slabijeg kvaliteta ima manje ili nema uopšte. Postoje razne vrste aditiva već prema samoj nameni i sastavu ulja. Tako da je,po meni, bez smisla kupovina tih aditiva, bolje kupi kvalitetnije ulje umesto jeftino+aditiv izađeš na isto ali si barem siguran da je ulje dobro.

Autoru:  volim_opela [ 18 Mar 2016 00:14 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Ne misli on na te aditive, nego na one koji (navodno) sluze da poprave snagu dotrajalog motora... :)

Autoru:  dzimi [ 18 Mar 2016 00:53 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

U principu i ovi za kompresiju udu u ulje i valjda se sipa opet pri zameni ulja..
Jel je neko sipao to i proveravao kompresiju nakon toga ili ae osetilo poboljsanje?

No da razjasnimo, pitam za klasican c20ne
Za v6 masine nisu potrebni aditivi samo cist benzin :D

Autoru:  CweLe [ 18 Mar 2016 12:56 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Ispada da v6 duzhe traje od 8v, kako lazhete sebe vi sa 6 klipa...

Autoru:  dzimi [ 18 Mar 2016 16:04 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Hahaha uhvatio si me :D
Imamo jedan c20ne i bilo bi dobro da izdrzi jos malo a da se ne otvara.
Ako vredi to sipati bice dobro :ok:

Autoru:  CweLe [ 18 Mar 2016 20:14 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Imam ja jeftin c20ne bolje dash par iljada za motor nego par iljada za ulja i lazhne zaptivache

Stranica 2 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/