Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Merenje kompresije
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=167&t=20191
Stranica 1 od 2

Autoru:  volim_opela [ 14 Jun 2012 00:40 ]
Tema posta:  Merenje kompresije

vectra 1.6i je napisao:
Treba da ima 9 kad je motor zagrijan, npr kod mene je na zagrijanom 9.2 kako i treba a na hladnom preko 12, logicno jer je poznato sirenje metala kad se ugrije :wink:


Kolega, ti si pobrkao loncice :)

Kompresija se meri na hladnom motoru da bi video realno stanje. Ako meris na zagrejanom, tada, kad se metal siri, (kako i sam tvrdis, a to i jeste tacno), bice manje zazora u motoru i lufta i samim tim ce pokazati bolji stepen kompresije... ;)

Autoru:  vectra 1.6i [ 14 Jun 2012 01:21 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

:krsti: :krsti: :krsti: Da sam jednom mjerio pa da ne znam ali makar 50 puta. Procitaj malo o tome i o kompresiji na hladan i vruc motor i o tome kad je veca kompresija pa ce ti biti jasno :dedica:
http://www.dodaj.rs/f/3m/wA/1EHQRX49/me ... resije.pdf

Autoru:  volim_opela [ 14 Jun 2012 15:58 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

Samo se ti krsti :D

Elem, nista novo ne procitah ovde u odnosu na ono sto vec znam... Mogu ponovo da ti odgovorim, ali ne vidim svrhu, a i necu da offujem coveku u temi. Mozemo diskusiju da nastavimo na PP ako bas zelis...

Autoru:  webboy [ 14 Jun 2012 16:40 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

Preuzeto baš iz PDF-a koji je Vaso okačio:

Citiraj:
2. Zagrejati motor na normalnu radnu temperaturu.


Dakle eto.. i to uputstvo kaĹže da se kompresija meri na zagrejanom, a ne na hladnom motoru.

Autoru:  GSi [ 14 Jun 2012 18:06 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

I opet nista ne govori kompresija o stanju motora...

Autoru:  vectra 1.6i [ 14 Jun 2012 18:19 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

volim_opela: Da ne offujemo dalje temu ali kod svakoga je kompresija veca na hladan motor, sto je i naucno dokazano, samo kod tebe nije tako.
zemudac: kod tebe je po fabrici 10 ali i to je idealno.
Gsi: ne govori sama kompesija sve ali kaze prilicno, ako je kompresija losa i dimi bijeli dim na cep i na sipku od ulja nema mu spasa osim generalke.
Inace, ova calibra ima super opremu, spremi kintu da je dovedes u top stanje :) ali zato kasnije bice uzivanje je voziti sa tim motorom i pogonom, srecno u daljim radovima :let:

Autoru:  GSi [ 14 Jun 2012 18:22 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

Sta ako je kompresija dobra, a troskari ulje? ;)

Realno, nazalost vecina polovnjaka kod nas kad se kupi, treba se otvori motor bar da se osvezi....

Autoru:  vectra 1.6i [ 14 Jun 2012 18:28 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

Ulje moze da trosi i na gumice ventila i to da ga ne mozes nasuti. A mogu da odu i samo uljne karike a kompresione dobre ali rijetko jer ipak kompresione trpe vise nego ona koja podmazuje i ona koja skida ulje sa cilindra. Kompresija moze biti losa a da su karike i stubline super ako ventili ne nalijezu kako valja na siceve zbog garezi ili mehanickog ostecenja. A kompresija dobra a lose karike i to moze da bude zbog naslaga na samim klipovima ili karikama. Ajde Cwele mjeri tu kompresiju da ne diskutujemo naprazno sta ako i tome slicno :)

Autoru:  GSi [ 14 Jun 2012 18:34 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

Poenta price, bez otvaranja se ne zna ;)

Autoru:  CweLe [ 14 Jun 2012 23:17 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

Ma ne interesuje majstora kompresija tako da nije ni hteo da meri :) sutra ce menjati zupchasti kaish i vodenu pumpu pa ako ispadne da je stara pumpa OK pregledacemo hladnjak svakako glava stizhe sledece nedelje ako ne ispali dexter a po onih 5bari u boci verujem da je pumpa OK tako da ili glava ili hladnjak ili ne znam ni ja zashto nabija temp :) sredicemo shta god da je!

Autoru:  mracni [ 14 Jun 2012 23:39 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

Pusti majstore i kompresiju , uradi transplataciju :D
viewtopic.php?f=25&t=19595

Autoru:  volim_opela [ 15 Jun 2012 04:40 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

Nije nista licno ni prema kome, niti ja dozivljavam tako, niti bilo sta slicno, ali obzirom na to da forum jeste mesto gde svako slobodno moze da pise, ali i mesto koje treba da bude edukativno, a i imajuci u vidu da ovo cita i dosta ljudi, pa i oni koji ne pisu, nego samo citaju forum, ne mogu, a da ne odgovorim, jer ce ispasti da nemam argumenata, te da je suprotna strana apsolutno u pravu :)

Elem, kao sto svaka osnovna logika govori, tela se pri temperaturi sire, samim tim, ako ima lufta i zazora, ostecenja na motoru, ako se meri na toplom, kao sto se svi slazemo, tada su tela sira i samim tim kompresija veca iz razloga sto sirenja tela smanjuje eventualna ostecenja u samom motoru, te iz toga prizilazi nista drugo, nego da je takvo merenje, nerealno i nece pokazati pravo stanje stvari

webboy je napisao:
Preuzeto baš iz PDF-a koji je Vaso okačio:

Citiraj:
2. Zagrejati motor na normalnu radnu temperaturu.


Dakle eto.. i to uputstvo kaĹže da se kompresija meri na zagrejanom, a ne na hladnom motoru.


Ovde treba uzeti u obzir da je ovaj link postavila druga strana, koja tvrdi suprotno :D , a opste je poznato i to da je i na net moguce uploadovati sve sto zelis, da ne kazem sve i svasta...

Ako cemo net koristiti kao izvor "pouzdanih" informacija, evo ja cu citirati neke stvari takodje sa neta, ali koje govore u prilog mojoj tvrdnji i pritom napisati takodje odakle je izvor informacija...

Citiraj:
Kompresija se meri na totalno hladnom motoru... tj na prvo paljenje.
Izvor: http://www.fordclubserbia.org/forum/vie ... php?t=1661

Citiraj:
kompresija motora se meri na hladno jer se tada moze uociti slaba kompresija. Varnici je mnogo lakse da preskoci na atmosferskom pritisku nego pri velikoj kompresiji, pa to moze dalje da upozorava da ako je na nekom cilindru oslabila kompresija ili se naceo ventil da dodje do takvih simptoma. Naravno da se zagrevanjem motora ti simptomi gube jer je i sama kompresija sve bolja ali nam ti mali simptomi na hladnom motoru mogu ukazivati na eventualni moguci razvoj dogadjaja
Izvor: http://www.lada-klub.com/viewtopic.php? ... 0e912f47ea

Citiraj:
ako malo prokrstarite internetom ili pregledate raznu literaturu pa cak i fabricka uputstva najcesce cete primetiti da se zahteva merenje kompresije na zagrejanom motoru, ponegde opet na hladnom motoru
ovo nije nista novo i ovakva diskusija se bespotrebno vodi po mnogim forumima
ono sto mozemo primetiti je da moraju biti usaglaseni nacini kontrolisanja kompresije prema podacima kako su mereni kod onoga ko je objavio propisan red velicine ocekivane kompresije; tako npr. ako je proizvodjac merio na zagrejanom motoru a vi merite na hladnom ispravnom motoru vi mozete ocitati instrumentom nesto niza merenja pa stoga je neophodno uskladiti da i vi merite bas onako kao sto je merio i proizvodjac :!:

sasvim je logicno da se materijali sire na toploti i da ce ocitavanja biti nesto veca na zagrejanom motoru nego na hladnom motoru

hajde sad da razmotrimo kad ce nam koje merenje biti znacajnije :!:
ako se proizvodjac zeli zastititi od nezeljenih reklamacija zahtevace merenja na zagrejanom motoru i propisace minimalnu dozvoljenu vrednost za ispravan motor
pored toga ako zelimo da merimo snagu motora na ispitnom stolu takodje cemo merenja vrsiti na zagrejanom motoru jer cemo tada moci izmeriti "maksimume" koje neki motor moze da daje

a kad su nam znacajni minimumi ???

zasto meriti na hladno u svrhu dijagnosticiranja neispravnosti ? :?

nama nije cilj dokazati maksimalno dobre strane nekog motora nego dovesti motor u stanje da pokaze svoje slabosti :!:

aluminijum se siri vise od gvozdja pa ce se pri zagrejavanju motora klipovi vise rasiriti od karika ili od bloka motora, isto tako posmatrano na glavi motora koja je od legure aluminijuma temperaturnim sirenjem glava ce se vise rasiriti od ventila, tj. smanjice se svi otvori na glavi motora vise nego sto ce se rasiriti ventili ili sicevi ventila koji nisu od aluminijuma

ako malo sad podjemo u teoriju hladnog klipa koji je manjih dimenzija dok je hladan onda ce rastojanje izmedju klipa i cilindra biti zaptivano karikom u vecem obimu nego kad se sam klip rasiri i bolje popuni prostor cilindra pa same karike imaju manju aktivnu povrsinu dihtovanja, a i same karike pri hladnom stanju imace veci zazor na mestu sastava nego pri zagrejanom motoru
slicno se desava i kod glave motora gde imamo razlicite materijale same glave motora i ventila pa se desavaju razlicita temperaturna izduzenja

:-x Razlog zasto ce ocitavanje kompresije biti vece pri zagrejanom motoru mozemo promatrati sa dva stanovista. Kao prvo klip (legura aluminijuma) siri se brze u jedinici vremena porastom temperature od sirenja bloka motora (ne uzimajuci ovde u obzir sirenje karika). Vecina "propustanja" u motoru je kroz mali zazor formiran krajevima karika u prostoru razmaka klipa i cilindra. Kako se klip siri tako se smanjuje prostor izmedju klipa i cilindra pa i samo "propustanje" se smanjuje. Drugi razlog zasto ocitavanje na zagrejanom motoru moze biti vece je sto se zagrejan motor moze verglati brze. Sto je okretanje motora brze to je krace vreme za koje se moze dogoditi "propustanje" komprimovanog vazduha kroz zazore. :-x

Pojedini proizvodjaci, kao sto je Bosch, na svojim kursevima skoro potpuno odbacuju upotrebu klasicnog merenja kompresije manometrima nego nas uce metodi merenja "propustanja" tj. "propustljivosti cilindara". Metoda merenja propustljivosti zasnovana je na guranju komprimovanog vazduha u cilindre i promatranju pada pritiska komprimovanog vazduha kojeg smo doveli u cilindre, al to je sasvim druga tema i zahteva ulazak jos dublje u teoriju. :roll:

sta je nama ovde cilj ? :?
ako nam je cilj uporediti podatke merenja kompresije sa fabrickim podacima - najbolje je meriti na zagrejano jer vecina proizvodjaca objavljuje parametre za zagrejano stanje
ako nam je cilj uporediti odsupanje izmedju kompresije cilindara - najverovatnije da je merodavnije merenja na zagrejanom motoru jer je pretpostavka da u eksploataciji motor duze radi kao zagrejan nego sto traje proces zagrejavanja

ali ako nam je cilj pratiti ekstremne razlike izmedju cilindara kao sto je u konkretnom slucaju kada se radi o problemu pokretanja hladnog motora onda nam je bas i cilj izmeriti na hladno jer je moguce izmeriti mnogo vece razlike u kompresiji cilindara medjusobno sto dobrom strucnjaku moze ukazivati na potencijalno razvijanje nekog mehanickog problema i pre nego sto sam problem evoluira i postane lako uocljiv :!:

moje iskustvo sa merenjem kompresije bilo je da sam u vise slucajeva merenjem na hladno dobijao veliko odstupanje u kompresiji medju cilindrima (dok se na istim vozilima pri merenju na zagrejanom stanju ta razlika smanjivala do zanemarljivih granica) i bio sam u pravu sto se tice ranog dijagnostikovanja problema, sve to kasnije potvrdjeno je otvaranjem motora i premeravanjem delova

mozda su vasa iskustva drugacija

najverovatnije da medju onima koji ovo budu citali ima i strucnjaka koji su bolji od mene

mozda (nenamerno ili slucajno ) neko na ovoj temi moze da razvije polemiku izmedju merenja kompresije na hladno i merenja na zagrejano ali o tome ima jako mnogo diskusija po raznim forumima i obe strane su iznosile uvek svoje argumente za i protiv o cemu se svi mozemo posvedociti ako malo proguglamo internetom ili uporedimo razlicita uputstva iz literature
Izvor isti kao i kod prethodnopg citata...

Ima jos dosta, ali da ne preteramo, jer je i ovo previse...

Sve u svemu zakljucak je da se u vezi ove teme takodje dosta diskutovalo i raspravljalo (negde upravo bas oslanjajuci se na onaj gore pomenuti link gde se tvrdi kako se meri na zagrejanom motoru), a rasprava je prisutna i u okviru linkova koje sam ja postavio, pa je bilo i tvrdnji ka jednoj opciji, a i ka drugoj...

Takodje bih dodao i to da stepen komresije koji se prikazuje kao potreban i predvidjen i kompresija koju mi merimo, nije isto. Zato se cesto desi da je za neki auto propisan stepen kompresije recimo 10, a mi kada izmerimo na autu koji je u odlicnom stanju, dobijemo vrednost 13 bara, (sto upravo dokazuje da to nisu iste stvari), a recimo kada izmerimo na autu ciji je motor solidno eksploatisan vec, pa dobijemo vrednost 10, stvori se zabluda kod ljudi, da je to dobra vrednost i bas onkva kakvu propisuje fabrika, a ustvari nije tako, jer kazem, to nisu iste vrednosti, a to se cesto poistovecuje...

Kako god, ovim otvaramo veliku i vecitu diskusiju, koje ce nekome koristiti, a nekoga nacisto zbuniti, ali eto, imao sam za cilj, zarad objektivne slike, kad je ova tema u pitanju, da dodam sve ovo (nazalost) ovoliko preopsirno...

Autoru:  vectra 1.6i [ 15 Jun 2012 11:30 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Nema potrebe diskutovati o ovome jer ovo je ono "ne znas ti majko kako je roditi dijete" :ludilo: . Imas li manometar za kompresiju i jesi li ikada izmjerio kompresio na autu ili pricas na pamet i pravis zabunu? Dakle, necu vise nista reci nego kad izmjeris jednom kompresiju na hladan i na vruc motor bice ti jasno a ovako nemoj da pricas sta i kako, ja sam je mjerio makar 50 puta jer mi je otac automehanicar koji je zavrsio skolu 1970, bio na specijalizaciji u Kragujevcu pola godine gdje su radili sa inzenjerima fiata iz Torina i prvi u mom gradu otvorio automehanicarsku radnju 1976 posle nekoliko godina rada u tadasnjem gigantu u Hercegovini Autoradu i valjda sam od njega nesto naucio. Je li to dosta? Ako nije ja pozivam Dr Godzu da kaze kako se mjeri kompresija i kad pokaze vise, na hladno ili na motor ugrijan na radnu temp. Toliko od mene u ovoj temi :ots:

Autoru:  volim_opela [ 16 Jun 2012 02:03 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Stvarno ne volim bilo kakvu prepisku, koja pre ili kasnije poprimi konotaciju rasprave i nedostatka tolerancije, pa cak i blage doze bezobrazluka.

Pokusao sam, pored toga sto argumentovano iznosim svoj stav, da budem i delimicno saljiv i tolerantan, ali ti ne dozivljavas sve na pravi nacin, nego postavljas neka pitanja koja imaju za cilj da vredjaju, a i postavljas ih tako, kao da nastupas za dozom arogancije, a svakako ne volim to, pa i sto bih se povukao iz neke glupe rasprave, stalno me dovodis u iskusenje da ti odgovorim, jer nikome ne dozvoljavam da se tako ponasa prema meni!

vectra 1.6i je napisao:
...Imas li manometar za kompresiju i jesi li ikada izmjerio kompresio na autu ili pricas na pamet i pravis zabunu...


Iako nisam automehanicar, imam manometar za kompresiju, ako te bas zanima :P ... Kupio sam ga zarad svojih potreba (koje se ne odnose samo na moja auto), a kupio sam ga i iz razloga sto sam merio mnooooooogo puta i pozajmljivao od rodjaka, (koji je dobro potkovani automehanicar i koji je radio na stotine auta do sada) pa da ne bih vise pozajmljivao.

Ako treba da posvedoci (mada ne vidim razlog zasto bi se pravdao imam li ili ne), clan pboskovicyu moze da kaze i potvrdi od koga sam i gde kupio doticni manometar, jer mi je on preporucio gde da kupim, jer i sam poseduje slican uredjaj!

Bez zelje za daljim prepucavanjem, zakljucicu da je vrlo interesantno da si se oglusio o citate koje sam ja naveo i da govoris kako ja unosim zabunu, a dosta ljudi tvrdi isto sto i ja!

Eto, proucavajuci ovu temu godinama unazad i razlicite tipove motora, mogu nekako i da priznam da postoje neki motori gde se moze meriti kad je zagrejan motor ( u zavisnosti od tipa i konstrukcije motora), ali sigurno ne kod vecine, a pogotovu se ne mogu sloziti s tobom da je iskljucivo treba meriti na zagrejanom motoru i nikako drugacije!

I na kraju dobronameran savet (koji mozes, a i ne moras da poslusas):

Ubuduce drugacije pisi i obracaj se ljudima na forumu :ots:

Autoru:  vectra 1.6i [ 16 Jun 2012 16:37 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Uz duzno postovanje svih na forumu, moji postovi se mogu pogledati i vidjeti kako se obracam i kojim tonom ALI ova tema nema smisla jer tvrdis nesto a ne radis taj posao i znas o tome sta si cuo o drugih, realno :). Covjek cija rijec ima najvecu tezinu na forumu je Dr Godza pa ako vidi neka se javi da kaze kako se mjeri kompresija da ne bude vise zabune jer ovo cita dosta ljudi pa da se makar zna sta i kako a da nije "rekla-kazala". Doktore? :ots:

Autoru:  webboy [ 16 Jun 2012 16:42 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Moj tata ima crni pojas.. :ludilo: :ludilo1: :ludilo2: :kokice:

Autoru:  vectra 1.6i [ 17 Jun 2012 03:03 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

I dalje se ceka misljenje specijaliste a do tad samo :blabla:

Autoru:  volim_opela [ 17 Jun 2012 04:18 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Stvarno mi je muka vise od ove prepiske i obzirom da u zadnje vreme nesto i nemam vremena, verovatno vise u ovoj temi necu ni pisati!

Ovo ti stvarno nije na mestu

vectra 1.6i je napisao:
... tvrdis nesto a ne radis taj posao i znas o tome sta si cuo o drugih, realno...


jer niti me poznajes, niti mozes tako na blanko da ocenjujes da li ja nesto znam da radim ili ne, pa te zato molim da se meni vise ne obracas, jer ne zelim da se prepucavam, niti imam vremena za to, a i sve si sveo na licno, a ne na ono na sta treba, jer si se oglusio na tvrdjenje mnogih, ali kazem, vise je nebitno!

OTS, ciji sam clan, dozivljavam kao mesto gde mi je prijatno, te zato vreme provedeno ovde zelim da iskoristim na najbolji moguci nacin, a ne da se prepucavam sa nekim!

webboy-ev komentar ne dozivljavam na los nacin, jer sam upoznao coveka i znam da nije zlonameran, a tebe ne poznajem i necu suditi o tebi, ali zahtevam isto i od tebe!

Sto se mene tice, rasprava je zavrsena!

Autoru:  vectra 1.6i [ 17 Jun 2012 10:54 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

:krsti: . Ako su moji postovi uvredljivi admine brisi ODMAH. Ovo bi trebalo da bude konstruktivna rasprava o ovoj temi ali sve mi se cini da ce ovo rijesiti niko drugi do onaj brko iz emisije MythBusters :ludilo:

Autoru:  vectra 1.6i [ 17 Jun 2012 11:15 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

:ludilo: :ludilo1: :ludilo2: . Tacno :ok: . Mislim da tekst koji sam okacio ima vrijednost jer ipak ga je pisao u knjizi dipl.ing masinstva a i toliko puta se pokazalo i kod mene i kod drugih da je na hladan motor veca kompresija, vjerujem dijelom zbog hladnih pokretnih i nepokretnih dijelova motora i dijelom zbog usisanog vazduha koji kad udje u kompresioni prostor koji je hladan ostaje hladan a svi znamo da je hladan vazduh komprimovan i stvara veci pritisak.

Autoru:  webboy [ 17 Jun 2012 11:42 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Because race car

Autoru:  maticsbb [ 17 Jun 2012 16:34 ]
Tema posta:  Re: CweLibra Turbo.

vectra 1.6i je napisao:
zemudac: kod tebe je po fabrici 10 ali i to je idealno.

Po ovome sto si napisao vidi se da malo brkas pojmove. I dobro procitaj taj materijal sto si okacio, pogotovu deo sta je stepen kompresije a sta je kompresija koju ti meris manometrom. Mozda tvoj tata zna, ali ti sigurno ne znas. I to sto proizvodjac navodi stepen kompresije u prospektu, tebi kao korisniku skoro nista ne znaci. Taj podatak apsolutno nikakve veze nema sa cifrom koju dobijes sa manometrom. Merenjem dobijas cifru u barima i ta cifra se nikako ne moze dovesti u relaciju sa stepenom kompresije.
Dakle to sto je za neki auto stepen kompresije 10:1, a vi dobijate 9.8 bara na vruc motor nema nikakve veze jedno s`drugim. Ovde se uopste ne radi da li je ispravnije meriti na hladan ili vruc motor, vec o tome da mesas 2 apsolutno razlicite stvari. I u tome je clan volim_opela u potpunosti u pravu. Nece te ni Godza spasiti. :ludilo:
Dalje, 9.8 bara kompresija ukazuje na vrlo los motor, dobar motor treba da ima 12 bara i vise na svim cilindrima. Ja sam skoro merio kod mene i na hladnom motoru kompresija je 14 bara skoro na svakom cilindru. Najlosiji cilindar mi ima 13.2 bara. Motor je 2.0 20v benzinac.

Autoru:  volim_opela [ 18 Jun 2012 04:20 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Drago mi je, ne zbog mene licno i nekakvog mog dokazivanje, nego cisto zarad prave slike, sto se javio i pisao u temi jos neko ko se razume! Znam da ima jos OTS-ovaca koji se slazu samnom, ali iz nekih razloga ne pisu u temi. :)

Nevazno je to, vazno je da istina na kraju ipak ispliva ;) :ots:

Sa akcentom na ovo:

maticsbb je napisao:
...sta je stepen kompresije a sta je kompresija koju ti meris manometrom...


i ovo:

maticsbb je napisao:
... Ja sam skoro merio kod mene i na hladnom motoru kompresija je 14 bara skoro na svakom cilindru. Najlosiji cilindar mi ima 13.2 bara. Motor je 2.0 20v benzinac.



Jasno je sve :postovanje:

Autoru:  Godza [ 18 Jun 2012 21:39 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Kada je motor los kompresiju mozete meriti na hladno,mlako ili vrelo, svakako ce dati lose rezultate.

Evo jedan primer, zimski uslovi nekih spoljna temp. -15C, u pitanju je dizel koji nema sanse da upali, pri tome ostali prigradni delovi, grejaci, pumpa,dizne,alternator,anlaser i ostalo je ok, znaci ne moze motor da startuje ni na vucu sta onda ciniti.

Cekati leto da otopli pa premeriti kompresiju ili ga podloziti da bi mogao da upali, prilikom merenja kompresije minimalna su odstupanja bilo da je motor hladan ili vreo, tako da ste badava zaostravali situaciju jer nije vredna toga :wink:

Jedino sto je kvalitetnije i tacnije merenje kompresije aparatom za merenje sa karticom nego manometrom,kod novijih vozila dijagnostikom se moze proveriti izbalansiranost u cilindrima.

Autoru:  Acika [ 07 Sep 2012 12:13 ]
Tema posta:  Re: Merenje kompresije

Hehe,end of story :D

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/