Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Opelu
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=167&t=15047
Stranica 1 od 1

Autoru:  kvcali [ 27 Maj 2011 16:52 ]
Tema posta:  Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Opelu

Naleteh na ovu tabelu pa aj nek se nade ako neko koristi moment kljuc :ludilo:

inace 8.8 , 10.9 i 12.9 su vrste celika koje su utisnute na glavi srafa i od toga zavisi moment pritezanja ako neko to ne zna :wink:

Slika

Autoru:  Andrej [ 27 Maj 2011 18:25 ]
Tema posta:  Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope

Matori, sjajan si. :postovanje:
Kako je rešeno pritezanje brezona, kada se ne raspolaže sa fabričkim podacima, budući da uglavnom nemaju nikakve oznake? Šta da mi bude reper u pritezanju, poređenje prečnika brezona i navoja na šrafu ( pitanje je i da li je materijal istog kvaliteta..)?

Autoru:  kvcali [ 27 Maj 2011 19:10 ]
Tema posta:  Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope

Brezoni tockova se kod opela pritezu na 110 Nm ako je fabricki sraf, to je to, ako je nesto menjano onda mozda ima razlike

Autoru:  Godza [ 27 Maj 2011 19:45 ]
Tema posta:  Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope

Svaki sraf na vozilu ima svoj moment pritezanja, sto kilo (moment), sto stepen kljucem.



Inace u 70% slucajeva pritezanje bitnih stvari na motoru, trapu, transmisiji koristi se stepen kljuc.

Jedna od bitnijih stavki je pritezanje aluminijumskih felni kilo kljucem, ravnomerno i pravilno, gde nema deformacije navoja i loze, a bilo je i deformacija samih felni.

Moment pritezanja alufelni je 110Nm.

Autoru:  Andrej [ 28 Maj 2011 19:35 ]
Tema posta:  Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope

Godža, kao i uvek, na visini zadatka. :postovanje:

Znam kolika je važnost priteznih momenata za mehaničke sklopove, i u svojim radovima ih uvek ispoštujem. Međutim, moje pitanje se više odnosilo na potpunu improvizaciju - recimo, imam šraf za koji nemam fabrički podatak o momentu pritezanja ( sem gore navedene tabele za tip šrafa ) i sada bih iz nekog razloga na mesto tog šrafa stavio brezon, šta u tom slučaju?
Da li bih smeo, bar okvirno, da se oslonim na podatke sa gornje tabele i za zamenski brezon?

Autoru:  Godza [ 28 Maj 2011 22:50 ]
Tema posta:  Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope

Ako nisi siguran i nemas fabricki podatak o srafu, ides normalno sa momentom pritezanja koja je fabrika napisala u tis-u, naravno sa osesajem na kljucu, i ako je potrebno postepeno smanjiti kilazu na kljucu.

Mada su to retki slucajevi jer svi fabrcki srafovi su isptani na tvrdocu i istezanje.

Autoru:  kvcali [ 28 Maj 2011 23:15 ]
Tema posta:  Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope

Uporedio sam par podataka iz ove tabele sa promerom na mojem autu i za taj tip srafa pogledao u TIS-u i slaze se sve, eventualno je razlika tipa 108-100 ili 112 ali to je u granicama tolerancije tako da mislim da je pouzdana :P

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/