Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Opelu https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=167&t=15047 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | Andrej [ 27 Maj 2011 18:25 ] |
Tema posta: | Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope |
Matori, sjajan si. Kako je rešeno pritezanje brezona, kada se ne raspolaže sa fabričkim podacima, budući da uglavnom nemaju nikakve oznake? Šta da mi bude reper u pritezanju, poređenje prečnika brezona i navoja na šrafu ( pitanje je i da li je materijal istog kvaliteta..)? |
Autoru: | kvcali [ 27 Maj 2011 19:10 ] |
Tema posta: | Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope |
Brezoni tockova se kod opela pritezu na 110 Nm ako je fabricki sraf, to je to, ako je nesto menjano onda mozda ima razlike |
Autoru: | Godza [ 27 Maj 2011 19:45 ] |
Tema posta: | Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope |
Svaki sraf na vozilu ima svoj moment pritezanja, sto kilo (moment), sto stepen kljucem. Inace u 70% slucajeva pritezanje bitnih stvari na motoru, trapu, transmisiji koristi se stepen kljuc. Jedna od bitnijih stavki je pritezanje aluminijumskih felni kilo kljucem, ravnomerno i pravilno, gde nema deformacije navoja i loze, a bilo je i deformacija samih felni. Moment pritezanja alufelni je 110Nm. |
Autoru: | Andrej [ 28 Maj 2011 19:35 ] |
Tema posta: | Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope |
Godža, kao i uvek, na visini zadatka. Znam kolika je važnost priteznih momenata za mehaničke sklopove, i u svojim radovima ih uvek ispoštujem. Međutim, moje pitanje se više odnosilo na potpunu improvizaciju - recimo, imam šraf za koji nemam fabrički podatak o momentu pritezanja ( sem gore navedene tabele za tip šrafa ) i sada bih iz nekog razloga na mesto tog šrafa stavio brezon, šta u tom slučaju? Da li bih smeo, bar okvirno, da se oslonim na podatke sa gornje tabele i za zamenski brezon? |
Autoru: | Godza [ 28 Maj 2011 22:50 ] |
Tema posta: | Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope |
Ako nisi siguran i nemas fabricki podatak o srafu, ides normalno sa momentom pritezanja koja je fabrika napisala u tis-u, naravno sa osesajem na kljucu, i ako je potrebno postepeno smanjiti kilazu na kljucu. Mada su to retki slucajevi jer svi fabrcki srafovi su isptani na tvrdocu i istezanje. |
Autoru: | kvcali [ 28 Maj 2011 23:15 ] |
Tema posta: | Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope |
Uporedio sam par podataka iz ove tabele sa promerom na mojem autu i za taj tip srafa pogledao u TIS-u i slaze se sve, eventualno je razlika tipa 108-100 ili 112 ali to je u granicama tolerancije tako da mislim da je pouzdana |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |