Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 29 Mar 2024 01:35

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 3 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Recirkulacija izduvnih gasova
PostPoslato: 24 Jan 2011 21:15 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Da ne bude zabune prica nije o najnovijim generacijama vozila, ali je vozilima koja svi mi vozimo i u opticaju su jos uvek i dobro nas sluze.

Idemo redom odredjeni deo izduvnih gasova se vraca u usisnu granu. Zapremina tog dela protoka se odredjuje ventilom koji aktivira regulator.Kod dizel motora srednji efektivni pritisak, a time i snaga motora se ne kontrolise preko punjenja cilindra, kao kod benzinskog motora, vec preko ubrizgane kolicine goriva pri konstantnom punjenju cilindra vazduhom. Pri delimicnom opterecenju, dizel dakle redi sa visokim Lambda odnosom vazduha.

Temperatura sagorevanja se smanjuje kao i svi temperaturni nivoi. Prema tome stepen kompresije mora da bude dovoljno visok da obezbedi slobodno upaljenje i sagorevanje i pri delimicnom opterecenju, posebno u fazi zagrevanja motora. Sa recirkulacijom izduvnih gasova dovoljno je projektovati kompresiju prema punom opterecenju. Ona moze biti niza. Pri delimicnom opterecenju, visoka potreba za dobro sagorevanje se postize recirkulacijom izduvnih gasova.

Protok vracenih izduvnih gasova je tako regulisan da se padanjem temperature motora, veca kolicina izduvnih gasova se propusta u usisni vazduh. Ovaj proces ne utice na nedostatak vazduha za sagorevanje, posto pri delimicnom opterecenju je mala i kolicina ubrizganog goriva.

Prednosti recirkulacije izduvnih gasova

Stepen kompresije mora da bude samo toliki da obezbedi normalan rad pri punom opterecenju. Kao posledica, pritisak upaljenja se zadrzava relativno niskim i mehanicki naponi motora se smanjuju, odnosno motor se moze projektovati da bude laksi. Kao rezultat vise temperature usisanog vazduha, zadrska pri upaljenju se smanjuje i motor je manje osetljiv na kvalitet goriva.

U procesu sagorevanja, niza je koncentracija kiseonika kao rezultat umesavanja goriva. Za posledicu, stvara se manje azotovih oksida.Za uzvrat povecava se odnos ugljovodonika i ugljen monoksida kao i emisije cestica.

Izduvni gasovi dizel motora

Sagorevanje dizel goriva prizvodi vodu kao ugljen dioksid. Kao dodatak, formiraju se nize koncentracije ugljenmonoksida, ugljovodonika, azotovih oksida, sumporaste kiseline, sumpordioksida i cadji. Povremeno su ugljovodonici prisutni kao kapljice u formi plavog ili belog dima kada je motor hladan. Potpuno sagorevanje goriva u najvecoj meri eliminise formiranje opasnih materija.
Emisija cestica je posebna karakteristika za dizel motore. Najveci deo tih cestica je cadj. Cestice se formiraju kao posledica nepotpunog sagorevanja i precnika su 0.0001mm. Te cestice lebde u vazduhu i ljudi ih udisu. Cestice cadji za ljude i okolinu nisu opasne. Ugljo vodonici i sulfati (sumpor u dizelu gorivu) se takodje nagomilavaju tim cesticama. Oni su ne samo razlog ruznog mirisa, smanjenje vidljivosti i zagadjenja, vecsu opasne po zdravlje ljudi i okolinu.

Filter za cadj

Filter za cadj smanjuje sadrzaj uglljenih cestica (cadji) u izduvnim gasovima. Za preciscavanje izduvni gasovi se vode kroz blokove sa kanalima zatvorenim u suprotnim pravcima. Dok izduvni gasovi difuzijom prolaze kroz porozne zidove celija, cadj se zadrzava na njihovim zidovima. Filter za cadj koji je zacepljen moze se regenerisati sagorevanjem cadji.


Test izduvnih gasova

Propisi koji regulisu testiranje izduvnih gasova su razliciti od zemlje do zemlje. Pored inspekcije koja kod dizel motor obuhvata i proveru polozaja komandne poluge pod punim opterecenjem pedale za gas, brzinu na praznom hodu i najvecu dozvoljenu brzinu bez opterecenja.
Kod putnickih vozila sa dizel motorom meri se i dimnost pri ubrzanju motora bez opterecenja.To znaci da se motor ubrzava od praznog hoda do najvece brzine bez opterecenja. Da bi se izmersila vrsna vrednost dimnosti,poluga za gas zagrejanog motora se pritiska brzo do kraja bez zadrzavanja i otpustanja. Pri tom testu mora da se dostigne najveca dozvoljena brzina i zadrzi krace vreme. To se ponavlja cetiri puta, posto se vrsna vrednost dimnosti meri tek od drugog puta.
O ovom merenju izduvnih gasova vodite racuna sada kada se vrsi tehnicki pregled, da neki od tamosnjih majstora kojim slucajem ne zaboravi da pust nogu sa gasa, motor ce dobiti iber turu i moze doci do havarije.


Dijagnostika:

Motor lose startuje
hladan motor

moguci uzroci kvara

1. neispravan sistem za pregrevanje, sistem za gorivo: vazduh u sistemu/necistoce u sistemu/sistem neispravan
2.mehanicki kvar: nizak stepen kompresije,labav zupcasti kais, lanac/ lose podeseni ventili/razvod motora u losem stanju
3.neispravan uredjaj za hladan start

Crni dim

moguci uzroci kvara

1.zacepljen filter za vazduh
2.lose podesen pocetak ubrizgavanja
3.zacepljene dizne za gorivo
4.neispravan EGR ventil
5.mehanicko stanje motora lose

Beli dim

1.lose podesavaje pocetka ubrizgavanja
2.neispravan sistem za hladjenje
3.zacepljene dizne za gorivo

Plavi dim

1. lose ulje, osteceni zaptivaci
2.nizak stepen kompresije
3.nispravan turbo punjac

Praza hod visok ili neravnomeran

1.mehanicko stanje motora lose
2.lose podese prazan hod

Nema snage motor

1.zacepljen filter za vazduh
2.zacepljen filter za gorivo
3.lose podesen pocetak ubrizgavanja

Visoka potrosnja goriva

1.zacepljen filter vazduha
2.zacepljen filter goriva
3.neispravna pupa visokog pritiska
4.mehanicko stanje motora lose

Motor ne moze da se ugasi

1. neispravan elektro ventil
2.neispravna instalacija

Detonativno sagorevanje

1.los kvalitet goriva
2.neispravan sistem za predgrevanje
3.lose podesen pocetak ubrizgavanja
4.zacepljene dizne goriva
5.mehanicko stanje motora lose

A sve ono o cemu smo pisali izgleda na slikama izgleda ovako:


Slika Slika Slika

ove slike su od Z 17DTH dizel motora, koji koristi ovo nase gorivo evropskog kvaliteta.




Slika Slika SlikaSlika

I jedan 20DTH motor sa njegovom usisnom granom, leptirima i izvadjenom cadji.


Jako veliki razlog ovakvih zacepljenja u usisnom sistemu kod dizela je: jos uvek jako loseg kvaliteta nase dizel gorivo ili euro dizel, zato sto imamo zakon da je sumpor dozvoljen u gorivu.


Sumpor utiče na životnu sredinu, a o količini sumpora razlikujemo određene vrste goriva i motora. U SRB dozvoljena količina sumpora u dizel gorivu je 350 mg/kg, a kod goriva EURO 5 ta količina iznosi od 0 do 10 mg/kg. Kod goriva EURO 4 te su vrednosti od 10 do 50 mg/kg.
Tako da ko god bude uvozio gorivo a zakon se ne izmeni onaj zadnji u lancu, a to smo mi gradjani, vozaci bicemo na nizbrdici.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Recirkulacija izduvnih gasova
PostPoslato: 14 Okt 2011 15:02 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Okt 2008 19:59
Postovi: 3334
Lokacija: Surdulica
Ime: Miroslav - Miki
Opel: Corsa C 1.4 16V
Garaza: pogledaj
Molim da admini prebace u sobu Vazne teme :ok:

ok

_________________
Iskustvo je nemilosrdan učitelj: prvo nam da packe, pa nas tek onda uči kako treba postupiti.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Recirkulacija izduvnih gasova
PostPoslato: 14 Okt 2011 15:22 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2006 02:13
Postovi: 1711
Lokacija: Smederevo
Ime: Vladimir
Opel: Opel Vectra B 2.0DI 16v
Svaka cast doktore! :ok:

_________________
EX OPEL KADETT E 1.4i TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY AC RASIC

NOW OPEL VECTRA X20DTL


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 3 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs