Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Turbina i Turbopunjenje
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=167&t=13256
Stranica 3 od 4

Autoru:  djole2006 [ 28 Jan 2011 14:55 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

[quote="Mickey"]Prvo sram da te bude u Vranje ideš a u Surdulicu neće svratiš na piće... :D Dođem drugi put.....
Drugo, tip motora koji imaš u svom autu najlakše ćeš saznati ako nam pročitaš prvih par oznaka iz broja motora, iz svoje saobraćajne, i tamo ćeš naći Y20DTL.... ili Y20DTH... pa onda slede još neki brojevi...

Y20DTH-17..

Autoru:  Mickey [ 28 Jan 2011 18:07 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Pa to je to, 2.0 74KW/101KS, prema onome turbina Garett GT1549, motor je sa interkulerom. :ok:

Autoru:  chile [ 29 Jan 2011 00:55 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

da li fabricki blowoff na benzincu konkretno z20let se otvara na razliku pritiska od 0.5 bara?
da li je bolje blokirati fabricki blowoff i staviti externi?
do kolikog pritiska nemora da se stavlja externi?

Autoru:  boolero [ 29 Jan 2011 11:23 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

chile je napisao:
da li fabricki blowoff na benzincu konkretno z20let se otvara na razliku pritiska od 0.5 bara?


Znam tacan odgovor samo na ovo :P

Razlika u pritisku nije bitna, bitan je samo vakum u usisnoj.

Autoru:  djole2006 [ 08 Apr 2011 13:23 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

E evo i jedan problem mi se javio.
Nadam se da moze ovde da stoji u ovoj temi.
Isao sam na put i prilikom obilaska vozila, u pocetku sa nekih 85 do 95 Km/h dosao sam do nekih oko 115Km/h, po samom završetku obilazenja kada je motor bijo u najjacoj snazi-ubrzanju desilo mi se to da kao da mi je prekinuta snaga koju je motor do tada razvijao. Znaci sve to napred opisano sa turbopunjenjem itd, pritisci ovo ono... Sad ja tu kontam to sve ali konkretno pitanje sta je ovde u mojoj ovoj tragediji u pitanju? Potom sam nastvio put negaseci auto niti se zaustavljajuci posto sam daleko odmakao vec par 100 na KM od kuće, te sam primetio da se potrosnja posle ovog desavanja smanjila za nekih litar po 100 Km/h kako je pokazivao komp,a ubrzanje vise nije bilo ni blizu kao do tada ponasao se kao neki obican dizelas, te mi je npr sa nekih 50 pa do 80 Km/h trebala dobra ravnica da ga stignem.
Pitao sam tu neke prijatelje sa slicnim problemom neki su govorili ovo ono neki konkretno rece da je u pitanju Vakum pritiska turbine neka plastika tu sa leve strane izmedju akumulatora i blatobrana i tako to. Reko da vas pitam ko sta moze reci u vezi ovog.
Nisam jos otiso kod majstora jer kada sam posle one voznje stao i posle par sati opet krenuo motor je bio kao onaj stari zustar i brz kao da se nista nije desilo.
Te sad ne znam mozeli mi se nesto drugo desiti pokvariti ili stavec, i sta se ovde desava.
Nisam opet probao tako da obilazim, prvo da pitam.
Hvala.

Autoru:  Godza [ 08 Apr 2011 20:24 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Potrebo je da se odradi dijagnostika, izlisno je bilo sta komentarisati sta moze da bude, a moze mnogo toga da prouzrokuje kvar koji si opisao.

Autoru:  Bane66 [ 08 Apr 2011 20:41 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Imam i ja jedno pitanjce,...da li se stavljala turbina i na karburatoske motore? Ako jeste, na koji nacin se resavalo mesanje vazduha sa gorivom kad je vazduh u napritisku?

Autoru:  Godza [ 08 Apr 2011 20:46 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Bane nemoj nista da pitas, ubacujemo onaj V12 u bembaru i ne treba ti turbina :D

Autoru:  Bane66 [ 08 Apr 2011 21:07 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Slika

Mislis na neki od ovih mrcina! :D
Vidis kako lepo cuce i cekaju me! :aplauz:

Elem, ajd ozbiljno, dok sam pretrcavao ovu temu, pokusao sam da izbunarim iz svoje glave da li sam video neki auto sa karburatorom i turbinom,...ali nema!
Pitanje je onako globalno, jer me interesuje kako je reseno pravljenje mesavine kod karburatora a sve to pod natpritiskom!

Autoru:  kvcali [ 08 Apr 2011 21:11 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

koji to motor sa karburatorom ima turbinu serijski, jel znas neki

Autoru:  Bane66 [ 08 Apr 2011 21:20 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Pa to i pitah :"da li se stavljala turbina na,..."!
Nesecam sa da sam video neki, ali racunam da je turbina ooodavno izmisljena i predpostavljam dok jos nisu postojali injection sistemi.
Klasican plinski sistem se moze ugraditi na turbo motor iako radi kao i karburator po principu podpritiska,...ali ne znam kako se i da li je izvodljivo raditi na klasicnom karburatoru!

Autoru:  Godza [ 08 Apr 2011 21:24 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Evo imas ovde komentare na strucnom nivo...

http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f ... 39e44dda8a

Autoru:  djole2006 [ 09 Apr 2011 10:46 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Onda kad uradim se javljam sta se pronaslo.cu da gledam uskoro....

Autoru:  pashutin [ 10 Apr 2011 11:24 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Kako moze da se prati stanje turbine, osim zvizdanja.. Mislim konkretno da se pogleda, recimo crevo koje ide do interkulera koji stepen zamascenja treba da bude ?!
gledao jutros, nesto malo masna.... a sama potrosnja ulja mi je minimalna, trosi mi u proseku 700-900 grama na 10.000km..

Autoru:  boolero [ 11 Apr 2011 07:25 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

kvcali je napisao:
koji to motor sa karburatorom ima turbinu serijski, jel znas neki



Reno 5 , 11, 21

Autoru:  djole2006 [ 27 Avg 2011 15:52 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Da ne otvaram novu temu.
Pre par meseci bio mi se javio problem napred napisan oko ubrzavanja i pestanka ubrzavanja motora i pojave greške.
Odlaskom u servis konstatovana je greška koja je pokazivala da je otkazao regulator ventila turbine, to jeste ona tri plasticna dela koja papreno kostaju a meni idu na zivce prilikom ubrzavanja kad prestanu da rade.
Majstor je to konstatovao i rekao da to moze da se skine i da se ocisti to jeste da se precizno i polako otvori i ocisti.
Moje pitanje je posto imam neke prakse oko mehanike , da li bi ja mogao to otvoriti i sam pokusati ocistiti i da ako ima neko neki savet u vezi navedenog da nesto napise i okaci koju slicicu, skrene paznju itd.
Ja nameravam to sam da resim, e sad videcu sta cu.

Autoru:  Godza [ 30 Avg 2011 23:03 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Ako mislis na magnetne ventile turbine, egr-a i leptir klapne oni su novi oko 110e original deo, polovni deo izmedju 25 i 30e.

A da li ih neko popravlja, to stvarno ne bih znao da ti kazem.

Autoru:  choks [ 31 Avg 2011 11:05 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Kod mene na Y22DTR je dosta veliki lag, da li je to normalno... dok ne dodje na 2K.... nista od "lepljenja"

Autoru:  djole2006 [ 02 Sep 2011 15:08 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

ne mislim na to, ima ukupno tri ta plasticna dela jedan je kod turbine smesten a ostala dva tu kod akumulatora.
cuo sam da se pazljivim otvaranjem mogu ocistiti unutrasnje komponente tih kako sam cuo da se zovu regulatorski ventili turbine, to jeste funkcija im je kako sam ja razumeo da ako postoji visak vazduha u odnosu na potrebne parametre koje ocitava komp. visak vraca tamo negde.E sad nije vazno meni gde vazno je da sam ja cuo da su oni od rada zaprljani da je kako sam napisao moguce da se ociste ako se pazljivo otvore, video sam kod jednog da je operacija uspela, a koliko sam se raspitao te tri stvari male nekakve od plastike kostaju oko 15.000.oo dinara, a znaju da zagorcaju zivot.
Videcemo sta cemo uraditi.
Bilo bi mi od koristi kada bih nabavio neki stari da probam kako ce mi ici odnosno da se uvezbam, a ako je neko radio bilo bi mi od koristi da pogledam slike ako ih ima neko, da vidim unutra te membrane i ventilice kako stoje a ako ne konsultovacu se jos sa nekima pa cu videti sta ce se desiti ili ciscenje ili novo....
Ako ja budem radio dokumentovacu operaciju pa cu sa slikama da postavim....

Autoru:  Godza [ 02 Sep 2011 23:30 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Pa o tim ventilima i pricamo, evo dole na slici cemu koji ventil sluzi:

viewtopic.php?f=167&t=9061

Autoru:  djole2006 [ 04 Sep 2011 13:13 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

To je to.

Autoru:  djole2006 [ 13 Nov 2011 15:41 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

djole2006 je napisao:
To je to.


Bejah pre mesec dana otvorim taj jedan i nema tu neke velike filozofije neka membrana sa nekim ventilicima itd.
Slika
e taj se tu nalazi

Slika
posle sam uvidom u broj video da imam jos jedan takav isti koji su crevom i povezani

Slika
ovako on izgleda


Slika
a ovako rasturen

posto sam ga otvorio i ponovo uspeo da ga zatvorim, nikakve promene na ponasanju nisu primecene to jeste isto je bilo kao i pre.
posto sam bio konstatovao da postoji i taj drugi sa istim brojem ja sam ih zamenuo ( mesta ).
potom je konstatovano poboljsanje prilikom ubrzavanja motora te i bolje performanse.
Da zakljucim nikakvo pranje ili ti otvaranje ovde ne pomaze vec samo nov deo, koji trenutno u prodavnicama kosta oko 16.000 dinara za taj jedan komadic plastike kojije sudeci po konstatovanim stvarima veoma znacajan.

Autoru:  Mickey [ 26 Feb 2012 21:29 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Primer rasklopljene turbine sa varijabilnom geometrijom, necu reci s kog auta da ne popijem :ban: :ludilo:
Slika Slika SlikaSlika Slika Slika Slika

Autoru:  pedjoni [ 02 Okt 2013 11:30 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Sta mislite o ugradnji dump ventila , u vekti b 2.0 dti 16 v. Dali je neko postavio i kakve su performanse motora

Autoru:  Speedy [ 28 Jan 2015 17:25 ]
Tema posta:  Re: Turbina i Turbopunjenje

Ajd sad u ovoj temi da razjasnimo neke stvari,sto i mene interesuje al verujem i mnoge.
Blow off,dump valve itd.
Msm blow off ispusta zvuk kad se naglo otpusti gas,a kako sam skapirao dump daje stalno neki zvuk? bar ono sto sam video po klipovima na you tube. kako se dobija onaj takozvani "fluter" zvuk,konkretno

otprilike na 1.50 pocinje,ove supre na dyno testu. jel jacina zvuka zavisi od pritiska ili od samog blow-offa

Stranica 3 od 4 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/