Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=41115
Stranica 1 od 2

Autoru:  bezrepipele [ 10 Okt 2024 21:44 ]
Tema posta:  Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Po drugi put otvaram garažu na OTS forumu. :dedica:

Ovaj put je u pitanju "vulkan siva" Astra L sa 1.2 benzinskim motorom (130KS) i AT8 mjenjačem.
Paket opreme je standardni GS line sa dvije izmjene. Uzeo sam krov u boji karoserije, standardno dolazi crni, te "Pure Panel Pro" zaslon sa navigacijom. Ostala oprema je standardna za GS line iz 2024.

Odvezao sam svega par stotina kilometara, nepunu hiljadu, a to je nedovoljno za formiranje neke realne slike. Ipak, odlučio sam da otvorim garažu, pa ću je puniti kako vrijeme i kilometri budu prolazili. Prvi utisci su jako pozitivni što se tiče kvaliteta materijala, stabilnosti, udobnosti, snage motora, rada mjenjača... Imam i par zamjerki, ali o tom potom. Ako vas nešto zanima, u vezi auta, pitajte, probaću da odgovorim.

Što se tiče motora, mislim da je i više nego dovoljan za ovu karoseriju. Ide lijepo, vuče sa niskih obrtaja, elastičan, tih i samo prilikom naglih ubrzanja se čuje onaj hrapavi zvuk trocilindraša. Nekima to smeta, meni ne. Čak šta više i godi. Nekako sporCki zvrči. :D Vibracije, karakteristične za tri cilindra, su primjetne prilikom paljenja i samog kretanja iz mjesta. Svako ko je imao priliku voziti trocilindraša, zna o čemu pričam. Kasnije, u toku vožnje, nikakvih vibracija nema, a motor radi uglađeno i tiho.
Mjenjač. Radi se o Aisin automatskom mjenjaču sa 8 stepeni prenosa. Promjene brzina su glatke, gotovo bez ikakvog trzaja i prosto je nevjerovatno kako su ga dobro odradili. Nekima smeta što nema klasične ručice, nego onaj taster, kao u svim PSA (Stelantis) automaticima. Šta znam, ja sam se brzo navikao. Nemam nikakvih problema. :ok:

Poznat je problem koji ima 1.2 PureTech (PureShet - od milošte) motor. Vidjećemo kako će se taj remen ponašati i da li će meni praviti probleme. Nadam se da će novi dobavljač remena, odgovarajuće ulje i redovan servis spriječiti te probleme! Vidjećemo! Garancija uključuje i motor, tako da sam miran bar neko vrijeme. :D

Evo i par slika. Nikako da odradim :": photo shooting :": na nekoj atraktivnoj lokaciji. Dok se to ne desi, evo malo seoske idile. :D


Slika Slika Slika Slika

Slika Slika Slika Slika

Autoru:  profa_chb [ 10 Okt 2024 21:56 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Srećno ti bilo i neka te lepo služi! :ziveli:

Taj motor ide kao nevreme a ne troši puno, imao sam ga u službenoj 308ici 2015to sa manuelnim šestostepenim menjačem.

Ne znam na koji tačno poznati problem misliš, ovaj naš službeni ih je imao dosta, ali opet nadam se da su za 9 godina otklonili bagove :wink:

Autoru:  bezrepipele [ 10 Okt 2024 23:26 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Hvala @profa_chb! :ziveli:

Mislio sam na probleme sa propadanjem zupčastog remena i na potrošnju ulja, koja se javlja na malo većoj kilometraži. Mnogi su imali probleme, pogotovu na početku ugradnje ovih motora, a i kasnije. Svjestan sam bio tih stvari prilikom kupovine, ali sam se ipak odlučio da kupim Astru sa tim motorom. Nepopravljivi sam optimista. Koje si još imao probleme sa tom tristoosmicom? :D

Ništa nisam htio da pišem za potrošnju goriva, jer mi je, iskreno, izgledala nevjerovatno. Prosječno 1 litar više u odnosu na moj prošli auto, koji je bio izuzetno mali potrošač! Ako se prosječna potrošnja, u kombinovanom ciklusu, zadrži na 6,8 - 7 litara 95-ice, ja ću biti prezadovoljan. Astra H 1.3 CDTI je trošila u istim uslovima 5,8-6 l dizela. :lokomotiva:

Autoru:  georgemcduke [ 11 Okt 2024 09:36 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Neka je sa srećom!!!

Dugo čekam da neko otvori L garažu (negdje sam pisao da bih prije uzeo 308 nego Astru ali ova tvoja izgleda u lijepoj opremi)
Da je voziš minimalno dugo kao Astra H!

Jedini je problem što više nema budženja na ovim novim autima :D

Što se tiče motora, trebalo bi da je ovo 3. revizija sa otklonjenim zajebancijama vezano za lanac (u Francuskoj se opasno digao narod - PetrolGeist vezano za Nissan-Renault i PSA turbo trocilindraše). Bar to što sam ja pratio, mislim da je od 2022 to rješeno. Pošto je bio veliki problem i sa LSPI - Low Speed Pre Ignition. Imali su ogroman broj reklamacija u garanciji koje nisu mogli da rješe.

Vezano za mjenjač: je li u pitanju torque converter ili CVT?

Pratimo tvoju garažu.
Uzdravlje!

Autoru:  Vladarr [ 11 Okt 2024 10:13 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Sa srecom i da uzivas svakog trenutka sa ovako lepom modelom.

Lepo joj stoji boja :)

Autoru:  bezrepipele [ 11 Okt 2024 11:32 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Hvala momci. :ziveli:

@georgemcduke, poprilično sam siguran da se radi o klasičnom automatskom mjenjaču sa konverterom obrtnog momenta. Mislim da se radi o OVOM mjenjaču, a OVAJ ga je rastavio na sitne dijelove. Nesam čkolovala i ne razumijem se pretjerano, ali mi je bilo zanimljivo da gledam. :D

Meni se Pežo 308 ne sviđa kako izgleda. Nekako previše je to napadno, šareno, okićeno. Ja volim smirenije linije i manje napadan dizajn. :postovanje:

Autoru:  bezrepipele [ 19 Okt 2024 22:01 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Prosječna potrošnja po putnom kompjuteru. Nisam odvojeno mjerio potrošnju u gradskim uslovima. U ovoj kombinovanoj potrošnji ima svega - grada, auto-puta, magistrale, regionalnih puteva... :steva:

Otvoreni put: 4,9
Auto-put: 6,7
Kombinovana: 6,8

Slika

Evo, ako nekog zanima na koliko obrtaja se vrti motor na 130 km/h! :steva:

Slika

Autoru:  profa_chb [ 20 Okt 2024 22:03 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Evo kod 308ice sa tim motorom kako se meni kretala potrošnja i koliko je odstupala od borda, možda će ti biti korisno :ziveli:

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1019749.html

Autoru:  georgemcduke [ 21 Okt 2024 08:45 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Top.
2200rpm na 130kmh.
Kontam da je i po autoputu baš ekonomičan.

Autoru:  bezrepipele [ 21 Okt 2024 14:01 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

@profa_chb, tebi je prosjek još i niži, kao da nisi vozio službeni auto. :D Odlični su to rezultati, svaka čast! :respekt:

@georgemcduke, sad za sad je dobro. Dok malo pređem kilometara, biće jasnije u vezi potrošnje. Ovako, na prvu, rekao bih da nije veliki potrošač. :)

Autoru:  profa_chb [ 23 Okt 2024 13:45 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Hehe, hvala! Vozio svaki dan na relaciji Novi Beograd - Vinča, kontra od gužve, svake druge nedelje Beograd - Valjevo, i ostalo uglavnom autoput :)

Autoru:  bezrepipele [ 23 Okt 2024 23:11 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Evo ja nisam vozio kontra, već baš po gužvi. :D
Ovo je rezultat čiste gradske vožnje u BG-u, a vjerujem da može i gore od ovoga. Zapravo, sve ispod 10 litara je premija za vožnju u ovoj džungli. :D

Slika

Eto, da zaokružim ovaj mini test:

Otvoreni put: 4,9 l
Auto-put: 6,7 l
Grad: 8,8 l
Potrošnja u kombinovanom režimu nakon 1500 pređenih km: 6,8 l

Autoru:  bezrepipele [ 16 Nov 2024 02:03 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Zimski set. Našao sam polovne, originalne, felge "Kadett", u solidnom stanju. Mislim da je to bolja kombinacija od kineskih replika, koje sam isprva planirao da uzmem.

Slika Slika

Nisam neki fotograf (a ni čo'ek), pa ni slike nisu nešto ispale. :D

Slika Slika Slika Slika

Autoru:  georgemcduke [ 18 Nov 2024 09:59 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Extra i felne i gume.
Ne znam što si uzeo XL verziju (dosta su bučnije od ovih regularnih)
Svaki OEM je bolji od kineza, a ove tvoje su jedva godinu stare

Autoru:  bezrepipele [ 18 Nov 2024 15:06 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Ovu dimenziju guma preporučuje Opel. Možda ne bi bilo problema ni sa "običnim" indeksom opterećenja, ali mislim da je bolje ovako. :postovanje:

Slika

Ovdje je zanimljivo nešto drugo. Nekada su proizvođači navodili sve moguće dimenzije guma, koje mogu da se ugrade. Sad samo navedu dimenziju ovih koje su došle na autu. :krsti:

Autoru:  profa_chb [ 18 Nov 2024 16:50 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Mislim da to ima veze sa izduvnom emisijom. Malo je EU u poslednjih nekoliko godina otišla predaleko sa propisima, te onda usled različitih klasa pneumatika (i unutar iste dimenzije) može doći do različite vrednosti CO2.

Ali i kod mene na Astri iz 2011 stoji samo za dimenziju sa kojom je isporučena iz fabrike.

Autoru:  bezrepipele [ 18 Nov 2024 20:37 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

CO Cvaj. :seci:

U uputstvu se navode dimenzije guma. Mislim da je ono 84 štamparska greška. :D

Slika

Autoru:  georgemcduke [ 19 Nov 2024 09:24 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

OK, ako je preporuka fabrike XL onda povlačim riječ :D
Ima sigurno razlog.

Autoru:  bezrepipele [ 11 Feb 2025 23:03 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Ugradio sam kameru (dash cam) u Astru pa da podijelim iskustvo, ako se slučajno pojavi još neki sapatnik sa dotičnim autom.

Slika

Pošto sam želio da imam funkcionalan parking mod i neprekidno napajanje, spojio sam kameru direktno na osigurače, pomoću tzv. „Hardwire kit-a“. Ako parking mod nije bitan, onda se struja može dobiti i iz retrovizora ili 12V utičnice!

Osigurači u Astri L su na izuzetno nepristupačnom mjestu pa se posao, od planiranih 20-tak minuta, pretvorio u višečasovnu igranku. Izgubio sam volju i želju za slikavanjem i pisanjem, ali evo probaću da opišem ukratko cijeli postupak. Samo da napomenem – sve radite na svoju odgovornost! Ja nisam stručnjak za ugradnju kamera u auto i ne odgovaram za posljedice! Preporučio bih da se nabavi odgovarajući alat za vađenje osigurača ili što duža i tanja špicasta kliješta, da ne trošte živce i vrijeme kao ja što sam.

Prvo treba pozicionirati i postaviti kameru(e).

Slika Slika Slika

Prednja nije mogla bolje od ovoga. Gotovo da se ne vidi sa pozicije vozača i ne blokira senzor u retrovizoru, a i suvozač se nije puno žalio. Zapravo, nisam ga ni pitao. :D S vanjske strane se vidi, ali mislim da ne bode oči previše. Alternativno može i na sredinu, ispod retrovizora, ali ova kamera je pozamašnih dimenzija i nekako je previše primjetna izvana. Uglavnom, ovo je moj izbor. Zadnju kameru sam postavio centralno, visoko i između linija grijača. Nije toliko primjetna kada se gleda u retrovizor, a izvana se skoro i ne vidi.

Sad počinje opštenardno veselje i igranka do zore. :dzony:
Treba skinuti dvije plastike sa strane vozača. Jedna je s prednje, a druga sa bočne strane. Drže se na par žabica i veoma se lako skidaju. Nije potreban nikakav alat. Da bih imao bolji pristup skinuo sam i panel ispod volana koji se drži na 3 plastične žabice i još jednu plastiku ispred kutije sa osiguračima. Nju drže tri tx20 šarafa. Prije ugradnje „Hardwire“ seta bilo bi dobro otkopčati utičnice koje stoje na putu i razmaknuti ove silne kablove da bi se dobilo koliko-toliko prostora za rad. Prije svega toga otkopčati pozitivnu klemu akumulatora, zlu ne trebalo.

Slika Slika Slika Slika

Kabal od prednje kamere ide ispod neba do A stuba. Panel A stuba ne mora skroz da se vadi, dovoljno ga je otkopčati sa par gornjih žabica da se može nageti pod uglom i provući kabal iza vazdušnog jastuka.

Neprekidno napajanje (Hardwire kit) ima tri žice: Crvena (BATT) koja ide na osigurač koji je uvijek pod naponom, Žuta (ACC) ide na osigurač potrošača koji se aktivira davanjem kontakta i Crna žica (masa).
Evo šeme osigurača za moju Astru. Ne znam da li je isto za sve verzije, i to morate sami provjeriti. Inače ne postoji šema osigurača, mora se kopati po internetu i bjelosvjetskim forumima da se dođe do podataka. Kataklizma.

Slika

F18 je osigurač koji neprekidno dovodi struju na OBD utičnicu i on je odabran za izvor stalnog napona (BATT)
F14 je osigurač 12V utičnice u kabini i on je najpogodniji za struju koja dolazi davanjem kontakta (ACC)
F4 je alternativa osiguraču F14 i on služi za napajanje svjetla u suncobranima i još par gluposti

Označio sam osigurače na ovoj šemi, čak sam označio i sa koje strane dolazi struja na osigurač, stavio sam mali +. To je bitno da bi se pravilno ugradio set za neprekidno napajanje. Lično sam sve provjerio unimerom.

Treba izvaditi osigurače i staviti ih u „Fuse Tap“ nastavke. Ovi u Astri L su „MICRO 2“. Nastavke sa osiguračima treba povezati (krimpovati) sa setom za napajanje i vratiti u ležište osigurača.
Sa F18 (BATT) osiguračem nema nikakvih problema i lako se postavi kako treba. F14 (ACC) osigurač nisam mogao da iskoristim jer nema šanse da se postavi ona budža od nastavka jer su i lijevo i desno dvije velike utičnice sa hrpom kablova. Iskoristio sam alternativu F4, ali ni tu nisam mogao da okrenem ispravno "Fuse Tap" nastavak, zbog utičnice sa desne strane. :steva:

Šta je problematika ako se „Fuse tap“ ne okrene pravilno? Struja ne prolazi kroz osigurač, već direktno ide prema kameri. Malo je vjerovatno da će doći do nekog problema, ali ipak ću dodatno ugraditi još jedno kućište osigurača, da ispravim ovaj nedostatak i da se osiguram.

Adapter ima podešavanje minimalnog napona na kojem prekida struju i ne dozvoljava pražnjenje akumulatora. Ja sam podesio najsigurnijih 12.4v. Ovo je krajnja mjera. Način na koji ja koristim parking mod je takav da alternator redovno dopuni akumulator. Ovo treba shvatiti kao dodatno osiguranje od pražnjenja akumulatora. Adapter i višak žice sam umotao i pričvstio da se ne pomjera. Masu sam privrnuo na prvi neofarbani šaraf koji sam vidio. :D

Slika Slika


Provođenje kabla do zadnje kamere je mačiji kašalj. Nema potrebe da se skidaju kederi, samo malo se zavrate sa unutrašnje strane i kabal ugura ispod neba. B i C stub takođe nisu problem. Ja sam se pripomogao trim alatom za plastiku. Plastični panel na zadnjim vratima se lako skida. Prvo se odviju dva tx20 šarafa koji drže policu, a onda se panel lagano povuče prema sebi. Pipavo je jedino provlačenje kabla kroz onu gumu između karoserije i petih vrata. Ja sam se poslužio nekom dužom krutom žicom, koju sam provukao kroz gumu, a zatim na nju samoljeplivom trakom pričvrstio kabal kamere i tako ga provukao na drugu stranu.

Slika Slika Slika

Na slici se može vidjeti da je sa desne strane pojačivač i antena na zadnjem staklu za AM, FM i FM2 radio. Gdje je antena za DAB radio nemam pojma, ali izgleda da nije u blizini! Ovo napominjem jer je prijem DAB signala osjetljiviji od FM i AM signala. Mnogi su imali problema sa prijemom, nakon ugradnje zadnje kamere. Slušao sam par DAB stanica i čini mi se da je signal istog kvaliteta, kao i prije ugradnje. Rekao bih da je suvozačka (desna) strana pravi izbor za provođenje instalacije, za zadnju kameru, na Astri L. Na taj način kabal neće prolaziti blizu DAB antene i neće doći do slabljenja i ometanja signala. Ostatak kabla sam smotao, povezao trakom i zavukao ispod neba.


Sad za sad toliko! Mene ako se sete na Dan bezbednosti, sete se, ako se ne sete, nikom ništa. To je bila moja dužnost. :postovanje:

Autoru:  bezrepipele [ 12 Feb 2025 03:04 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Evo i par snimaka. :krsti:


Autoru:  zorancile [ 13 Feb 2025 00:25 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Svaka čast za trud.

Autoru:  bezrepipele [ 13 Feb 2025 11:38 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Hvala. :postovanje:

Autoru:  pistre [ 15 Feb 2025 00:01 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

super izvestaj, za takvu vrstu kamere snimak je odlican, ali i dalje detalji losi, tipa brojevi tablica i slicno ali opet mnogo bolje, ja sam promenio neke i nikada nisam bio zadovoljan, a i videh na jutjubu pre koji mesec neki lik pravio ozbiljan snimak sa mnogim kamerama i istrazio da bukvalno sve firme koriste jednu istu kameru samo svi pakuju svoja kucista i da je ista kamera i ona od 30 eur i od 150, tako da ovo je super

Autoru:  bezrepipele [ 15 Feb 2025 02:16 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Znaš kako, te Youtube recenzije su uglavnom frizirane. Snima se u povoljnim uslovima, osvjetljenju i okruženju, odgovarajućem dijelu dana, itd.. Mnoge recenzije su sponzorisane.
Naravno da je realnost nešto drugo. :palica:

Sve zavisi od brzine, udaljenosti drugog automobila, ugla pod kojim pada svjetlost (doba dana), okruženja, vremeskih prilika. Pri povoljnim uslovima ova Viofo 229 plus može da uhvati dosta detalja, pa i registarske tablice, ali ne treba očekivati čuda. Ako voziš 80-90 km/h po kiši, uveče, još ako ima puno drveća i zelenila okolo, a koje posebno smeta kameri, nema ništa od tablica.
Noćni snimci su dobri dok ima osvjetljenja, a ovaj novi "Starvis2" senzor i HDR smanjuju bljesak svjetala, pa i noću može da se pročita poneka tablica. Bez okolnog osvjetljenja stvari su poprilično lošije, naravno.

Očekivanja mi nisu ni bila prevelika, pa sam valjda zato i zadovoljan kamerom. Svakako je bolja je od moje prošle 2K kamere. Nije idealno, ali za ne daj Bože bolje da je imam nego da je nemam. To je neko moje razmišljanje. :postovanje:

Autoru:  srbhunter [ 13 Mar 2025 20:33 ]
Tema posta:  Re: Astra L 1.2 Turbo GS - bezrepipele

Meni snimci izgledaju extra. Svaka cast na trudu i da te auto posluzi. Vidjao sam Astru L uzivo, jeste da je ista Pezo, ali meni se svidja kako izgleda. :)

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/