Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 29 Mar 2024 15:30

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Pravila foruma


1. Naslov - treba da sadrzi model auta,
2. Slike da se ubacuju preko http://www.imageshack.us/ i u formatu thumbnail i to po tri do cetri slike u redu, sve radi lepse preglednosti i zbog ljudi koji imaju i dalje dial-up, pogledajte temu "Kako postaviti slike Vašeg automobila!"
3. ovde mozete predstaviti vase vozilo u potpunosti, znači opis + slika. Garaža bez slika automobila se smatra nekompletna.
4. Svaki off u garazi ce se brisati tako da nemate potrebe skretati s teme.



Započni novu temu Odgovori na temu  [ 104 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 28 Dec 2016 23:38 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 28 Sep 2013 13:11
Postovi: 1177
Lokacija: Beograd | Novi Sad | Banja Luka
Ime: Milos
Opel: Insignia Sports Tourer FL 2.0d & Corsa C 1.4b 90ks
Garaza: pogledaj
Nesto me samo zbunilo, s obzirom da Astra sa 1.9 motorom nosi M32, nisam znao da Signum nosi F40.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 28 Dec 2016 23:48 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Koliko znam signum i vectre 1.9 zdth 150 ks svi imaju F40, a zdt 120 koliko sam procitao da taj motor u vectri posle 2005 znaci restajling neki imaju M32, a ovi pre imaju F40, za signuma nisam nasao da neki ima M32.
Zafire isto zdt 88kw ima i F40 i M32, tako da treba proveriti za svaki.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 29 Dec 2016 00:32 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 21 Feb 2012 03:00
Postovi: 3017
Lokacija: Jerkovic, Beograd
Ime: Miloje
Opel: A3 8V FL Sedan
Garaza: pogledaj
U Astre fizicki ne staje F40 :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 01 Jul 2017 12:25 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Jos od kako sam kupio signuma neke stvari u kabini su me izludjivale, a to je ventilacija gde je poslednja resetka ostajala uvek otvorena zbog slabe konstrukcije mehanizma gde je pucala ta plastika i izgrebani unutrasnji rukohvati gde su deca od prethodnog vlasnika se bukvalno igrala i grebala gumirani sloj na njima sto je katastrofa izgledalo.
Pa sam krenuo u sredjivanje i slikao postupak pa mozda nekom pomogne :)

Veoma ruzno izgleda kada se zatvori ventilacija, a poslednja resetka ostane otvorena.
Malo sam gledao po netu i nisam nesto nasao preterano da su to ljudi radili (mozda im ne smeta kao meni), osim jednog snimka na youtubu gde je to samo zalepljeno lepkom, ali ja sam hteo da to poravim da bude trajno pa sam pored lepka koristio klamerice (municija za heftalicu) kako bi jos bolje ucvrstio.

Od materijala i alata sam koristio super lepak, klamerice, zihernadlu (moze i igla) koju sam zagrejao upaljacem da bih izbusio male rupe gde ce proci klamerica i klesta koja kada sam sam fiksirao i stavio lepak sam pritegao u zeljeni polozaj.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Nakon toga sam resio da prefarbam rukohvate, ali sam cekao da spojim nekoliko dana sa lepim vremenom zbog susenja jer nisam skidao tapasirugne sa vrata.
Pre nego sto se neko upusti u ovoaj poduhvat savetujem dosta strpljenja i zivaca jer trebace vam dok budete skidali ovu gumu.
Za rad sam koristio Axel, 100% alkohol, sundjer, mnogooo vate, noz, smirgla (vodena-tipa 1000 granulacija), krep traka, novine ,naravno hirurske rukavice, primer za plastiku i crni mat sprej jer nisam uspeo da pronadjem tu sivu nijansu kao fabrika tj nijansu koju je Radisa "A20DTH" na svojoj vectri koristio :D
Na nekim mestima se guma relativno lako skida, a negde haos, tako da pre nego sto krenete sa trljanjem alkoholom zastitite plastike koje ne dirate jer ce ih alkohol izbledeti!!!!.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Kao i kod svakog farbanja veoma je bitna priprema, jer e svaka nepravilnost vidi cim se nanese primer, gde sam ja nakon smirglanja nesvesno anku liniju ostavio na rucnoj pa se to videlo nakon prelaska primerom, ali vec je bilo kasno pa sam nastavio da farbam.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Nakon mukotrpnog ciscenja dosao je red i na farbanje, 2-3 sloja plastik primera sam koristio i 3 sloja farbe.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Krajnjim rezultatom sam zadovoljan, naravno da nije kao fabrika, ali lepse je nego onako izgrebano sto je bilo, cak mi se i svidja sto nije sivo jer je ovako tamnije malo razbilo sivilo unutrasnjoosti.
Posto sam poceo farbanje na vozacevim vratima, svaka druga vrata su ispala sve bolja i bolja, tako da uvek ima mesta za poboljsanje, ali sam veoma zadovoljan, jedino mi nedostaje onaj mekani osecaj pod rukom sto je imala ona gumena zastita, ali navikao sam se vremenom jer evo vec mesec dana odlicno odoleva "rukama"-naravno vreme ce pokazati koliko ce da izdrzi :D

Sledeca stavka je zamena koze na rucici menjaca, koze na kugli menjaca ili ako naletim na neku lepsu rucicu i presvlacenje volana jer sam ga svojom krivicom ostetio i sada se guli.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 01 Jul 2017 22:38 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Nov 2014 19:07
Postovi: 3290
Lokacija: Beograd
Ime: Vladan
Opel: Astra G 1.6 XE; Astra H 1.6 XER, Astra J 1.4 NET
Garaza: pogledaj
Lepo objasnjeno. Bravo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 02 Jul 2017 10:06 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Hvala Vladane :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 09 Jul 2017 21:04 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1824
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
Odlično si ga odradio :ok:

Kako hladi ovaj frižider?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 10 Jul 2017 01:34 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Hvala Slobodane :D
Pa ovako, posto se on i zove travel assistant, vise sluzi da odrzava temperaturu soka itd koji stavis u njega jer on je iznutra oblozen stiroporom i ventilator sto duva i tako odrzava temperaturu.
To sam bas pitao Petra (testdrivera) i on me je savetovao da kupim one male uloske sto se stavljaju u one prenosne frizidere i da ce to biti onda odlicno i mogu ti reci da je onda super, ja kupio mala dva uloska i stavio u friz i kada se stavi pice lepo drzi hladnocu.
Jedina mana je sto ti ulosci oduzmu mesta, pa malo ostane, ali recimo cak i kada ne vozim dugo, kao recimo danas, parkirao na Novom beogradu i otisao do usca da gledam trke i od 14 do 19 je auto bio ugasen i to na suncu i kada sam dosao voda u frizu je bila bas prijatno hladna, tako da stvaarno lepo drzi.
Mene malo nervira sto preko nasih "dobrih" puteva malo zvecka kasetica u njemu, ali nista strasno, ljudi se oduseve kada vide, kao u fazonu opel ima fizider pozadi :ludilo1: ,e sada ne moze da zameni frizider jer ti ako nemas te uloske i ubacis unutra toplu vodu ona ce ostati topla, ali sa uloscima je sasvim korektna igracka :D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 25 Sep 2017 18:31 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Posto je prethodni vlasnik bas zapostavio trap, izmenjao sam dosta stvari i iako imam kanal kuci, na primer zamena viljuski uopste nije naivna bez dizalice koju servisi poseduju, ali volim da sam tako nesto sredjujem pa sam to zamenio.
Slika

I bas sam se iznenadio sa cenom viljuski iako je bilo dosta jeftinijih, hteo sam da stavim "kvalitetnije" pa sam stavio Lemforder viljuske cija je cena malo veca, ali bar se nadam da ce potrajati.
Slika

Nisam hteo da pravim how to za to jer generalno je sve na dohvat kada pocne da se radi, samo je u kucnoj varijatni dosta teze pa how to bas i nema smisla, ali koga interesuje mogu da napisem.

Sledece je u planu seta kvacila i plivajuceg zamajca (kupljen) i zamena amortizera (solja i onih zaokretnih lezajeva) napred jer pored svega zamenjenog imam kao lupkanje neko i auto bas nervozno poskakuje preko sitnih neravnina, a posto su amortizeri sash jos fabricki na njemu 23000 km sigurno su odavno zreli za zamenu.
Nakon toga sam resio da uradim nesto sto jos od kako sam kupio auto, a to je da izvedem izlaz za aux, jer cd changer je dobar, ali ne radi uvek sjajno i samo prima audio cd i to mi je smetalo.
Pronasao sam neke tekstove i snimke kako su neki stranci radili pa reko i ja da uradim i ovde da slikovito prikazem i pomognem nekom ko zeli to da pokusa .
U pitanju je simens ncdc2013, i isti je postupak i za 2011 i 2015.
Materijal koji je potreban: aux kabal, tup kuhinjski noz, flat kabal, aux izlaz, koji sam narucio preko ebay-a, krokodile radi testiranja, gedora 8 i torex 8 i 4 eksera mislim 6-ica za vadjenje jedinice jer mi se nije kupovao alat za to, a nasao sam na nekom poljskom sajtu da moze i sa ekserima :D
Slika
Uvek kada nesto radim sto ima veze sa strujom na kolima, ja skinem kleme sa akumulatora pa onda ostalo.
Prvo se sa tupim nozem paljivo skida jedinica za klimatizaciju (dva dzeka su pozadi).
Slika

Nakon toga se vade dugmici sa strane jedinice (gde sam video da imam instalacije za sve sem za sport dugme tako da cu verovatno ubuduce probati da aktiviram neki od tastera npr: kontrolu proklizavanja).
Slika

Onda na mestu gde se stavlja alat da bi se jedinica izvukla postoje 4 "zastitna" zavrtnja, gedora 8 je upotrebljena.

Slika

Slika

Slika

Nakon toga sam koristio 4 eksera koja odlicno zamenjuju alat i uz malo sile se jedinica izvuce.

Slika

Slika

Slika

Kada se izvadi jedinica postoje nekoliko srafova koji je spajaju, na slici sam oznacio 2 srafa torex8 i na poledjini ima dva srafa koja je prethodni vlasnik izgubio :banghead: kao i neke ogrebotine sto je ostavio jer je ocigledno sirovina koja je silu upotrebljavala, a ne mozak, zato mi izbacuje i radio safe kada udjem u neki meni pa cu morati carpass da vadim.
Slika

Nakon razdvajanja jedinice pazljivo treba razdvojiti flat kabal.
Slika

Na ovom kablu vrsimo operaciju baj pasa sa skalpelom .
prva, cetvrta i osma zica se lagano odvoje od ostatka kabla.

Slika

Nakon toga secemo prvu i cetvrtu zicu,a 8 osmu samo ogulimo.
Slika
Na slici sam oznacio brojeve prema kojima spajamo posle za konektor.

Posto koristimo aux izlaz sa 5 izlaza ili kako se vec zovu, potrebno nam je kabal od 5 zica, ja sam kupio kabal sa 16 pa sam odvojio 5.

Slika

Slika
Boje zica flat kabla naravno u duhu Ots-a :ots: :ots: (mala sala naravno :D).

Onda spajamo zice i lemimo ih i naravno pozeljna je neka vrsta izolacije oko zice.

Slika

Slika

I nakon toga sam sve spojio i otisao do auta da isprobam, kad ono haos samo opelov znak na displeju, jedna radio stanica u pozadini i nikakve kontrole nad jedinicom, tu sam se bas prepao da nisam nesto upropastio, i onda vratio i nekoliko puta sve ispocetka i opet ne radi, i na kraju resim da vratim kako je bilo, tj na fabriku, ali opet ne radi, posto je bilo bas kasno u noc odustanem i resim sutra hladne glave.

Slika

Sutradan sve ispocetka i opet nista ne radi i resim da vratim sve kako je bilo vratim sve dugmice i jedinicu za regulaciju klime i ono radi :banghead: :banghead: , nisam verovao da dok ona nije prikljucena ne radi cela jedinica i onda djavo mi ne da mira resim sve ispocteka jer sam bio ubedjen da ce aux da radi i naravno kada sam sve prikljucio proradilo je :D

Elem, posto je to bilo samo da se testira rad, vreme je da to lepo sprovedem u tablu, uzeo sam donji taster (sport dugme) i resio tu da izbusim rupu iako znam da je rizicno zbog kolena od suvozaca da polome .
Uzeo busilicu i izbusio rupu.
Slika

Nakon toga uzeo aux konektor da povezem sa kablovima(obelezen redosled brojeva kao i na flat kablu na jedinici).
Slika

Zalemio kabal za konektor.
Slika

Slika

Provukao izlaz konektora kroz taster.
Slika

Malo je nezgodno na signumu/vectri c sprovesti kabal jer je uzak prolaz iza tastera, ali pazljivo se sve moze, pa sam ja presekao kabal i spojio ga sa kablom u kolima.
Slika

Slika

Slika

I naravno na kraju sve stavio i jos jednom probao i odusevio se jos jednom kako dobar zvuk daju 9 fabrickih zvucnika :love:
Slika

Slika

E sada neke mane koje sam primetio (medjutim posto je ovo "budzenje" nije fabricki to onda i nisu mane )
Promena pesme nije moguca putem jedinice, vec samo preko telefona itd, ton se malo razlikuje od onog na radiju pa neke pesme su dosta tise od radija pa kada se vrati i ukoliko se prethodno ne smanji ton bude dosta glasno.

Ja sam prezadovoljan sa ovim kako je ispalo i plus nisam izgubio funkcije cd changera (kako se navodilo negde), tako da svako ko ima ove jedinice ja preporucujem da ovo odradi jer ispadne kao fabricki aux uz malo truda :ots1:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 26 Sep 2017 08:52 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jan 2010 15:17
Postovi: 4870
Lokacija: Beograd
Ime: Petar
Opel: Astra H opc line
Svaka cast na upornosti :). Inace zbog can bus mreze svi modulu moraju biti na mestu. Kad sam pre par godina vozio gtc i stavio obicne amortizere umesto ids i onda hteo da skinem modul za ids da ga prodam nekom,cim sam ga otkacio auto nije hteo da upali,tako da mreza je cudo :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 26 Sep 2017 11:15 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Hvala Petre :)
Veruj mi lupao sam glavu u cemu je problem jer sam pazljiv i pedantan, uvek sve vratim na svoje mesto, ali nisam ni sanjao da je taj modul za klimu povezan sa tim da ne funkiconise cela jedinica, inace meni je half can bus mreza, ali ocigledno da i ona funkcionise tako :D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 29 Jun 2018 19:57 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Iako ne koristim trenutno klimu u kolima jer treba da menjam hladnjake itd, odlucuo sam detaljno (koliko je moguce amaterski) da ocistim mali hladnjak klime, ventilator i sve usise i izduve kojima sam mogao prici.
Nisam ovo planirao, ali vec nekoliko godina kako mi serviser kuci dodje i ocisti klimu, ne naplati malo, a nista ne ocisti, i ove godine sam poludeo jer nakon ciscenja klime uzmem i pogledam da vidim kako je ociseno iako je "rasklapano" i vidim ovo na ovom ventilatoru
Slika
I tu pop...m i odem do prodavnice i kupim axel i asepsol i razmontiram sto je vise moguce i bukvalno boja uglja je tekla iz nje, toliko o njihovom ciscenju.

Slike sam nesto smanjivao pa su ispale cudno, mrzelo me da editujem posle, ali ipak se vidi.
Elem, da predjemo na auto, "oruzje" koje sam koristio :D
Slika
Slika
Slika
Slika

Posto mali hladnjak klime nalazi duboko ispod table, skida se prvo kaseta, koju drze torexi, tacnije T25, koji se koristi za sve te srafove, 3 gore i dva dole.

Slika
Slika
kada se izvadi kaseta, jasno se vidi ventilator.
Slika
Slika
Da bi se ventilator izvadio mora da se izvuce izduvna cevka koja usmerava vazduh na noge, a da bi se ta cev izvukla mora da se skine plastika do stuba i jedan deo delimicno (tu sam psovao i urlao) jer pri vracanju donja dva srafa sam se toliko namucio da je to strasno :banghead:
Slika
Slika
Slika
Prljavstina koja je izasla samo iz te cevi je bila kao iz rudnika :seci:
Nakon toga skidanje ventilatora, isto T25, jedno 6/7 srafova drzi i 4 zabice .
Slika
Slika
Uz malo manevrisanja, ventilator se izvuce i onda sam ga axlom ocistio i asepsolom dezinfikova i to je blagi uzas
Slika
Pa sam malo razmontirao el. motor i kontakte ocistio i podmazao.
Slika
Slika
E onda krece igranka, od nekoliko sati, hladnjak se nalazi duboko i mora se bas zavuci ispod nogu, a kada sam ugledao hladnjak u njemu samo fale misevi, haos, verovatno zbog neredovnog menjanja filtera prethodnog vlasnika itd, koji je stavljao mirise zihernadolm na polen filter :krsti: , mada i od redovnog ciscenja kao kod kucne klime hladnjak i ventilator budu bas prljavi.
Slika
Slika
Na prvu loptu kada sam pogledao pomislio da se sace raspalo, ali to je bila sve prasina slepljena .

Posto usisvac ne moze da pridje, setih se da uzmem akvarijumsko crevo i stavim na nastavak usisivaca i oblepim trakom da napravi vakum i lepo pokupim sva cuda u hladnjaku.
Slika
Slika
Prvo sam onom cetkom za flase lagano i pazljivo cetkao sace da izadje prasina itd i onda pokupio usisivacem, a onda krece "oprasivanje" :ludilo2:
Slika
Za ovu svrhu koriscena prskalica za voce/povrce od 10l sa nastavkom, prvo napunio sa toplom vodom i prskao po hladnjaku da omeksa prljavstina itd, ali obavezno prvo proveriti da li je odvod klime slobodan, nalazi su u motornom prostoru prid dnu, u pravcu filtera za gorivo.
Slika
Nakon toga sam cetkom cistio, ali pazljivo da ne ostetim sace, pa opet 10l ciste vode da isperem.
Nakon vode sam uzeo axel i prskao po hladnjaku i unutrasnosti pa cetkao i tako u krug i onda isprao vodom i onda jos jednom ispocetka axel pa ostavio da odmasti i onda obilno vodom, sigurno 15l vode, da sto vise ispere axel :)
Nakon toga sam sacekao malo da se prosusi i sipao razblazeni asepsol u prskalicu za voce i obilno prskao po hladnjaku i evo rezultata nakon svega :)
Slika
Ako uporedite sa slikom sa pocetka teme, vidi se da je ogromna razlika, ja sam bas zadovoljan, naravno da nije isto kao kada bih izvadio mali hladnjak i oprao ga, ali to je vec rasturanje cele table itd.
Naravno motor za recirkulaciju vazduha ne radi kao sto sam i na astri g menjao tako cu i ovde pogledati po otpadima...
Nakon toga sam ocistio i ventilacione otvore, naravno koliko je moguce.
Slika
Prvo se skida ova ukrasna lajsna (kod mene je mahagoni) jer se ispod nje nalaze srafovi koji drze otvore, isto t25 torexi :)
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
U otvorima isto ima dosta prljavstine, pa sam sa krpom sto sam bolje mogao ocistio i naravno asepsolom dezinfikovao :)
Isto sam ocistio otvor na tabli kod soferke, samo nisam mogao tu da slikam lepo pa nisam to objasnjavao.
Da sumiram, posle nekoliko sati rada, veoma sam zadovoljan jer i u servisima koji ciste klime, princip je sredstvo koje se ubacuje u vidu pare i to dezinfikuje sistem, medjutim bez ovako mehanickog ciscenja to nije detaljno, naravno to je samo plus na ovo sto sam ja uradio.
Nadam se da ce nekom ovo pomoci, samo dosta zivaca i snage treba plus sto imam problem sa ledjima pa sam se sav ukocio, ali sam nakon svega veoma zadovoljan :D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 29 Jun 2018 20:12 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jan 2010 15:17
Postovi: 4870
Lokacija: Beograd
Ime: Petar
Opel: Astra H opc line
Da ti ovako nesto neko uradi ne bi mu bilo isplativo i naplativo tako da svaka cast :respekt: . Inace na filteru klime vec na 5,6000km se vidi koliko je zagadjen vazduh u gradu al ljudi bez potrebe stede pa ga menjaju na 20000. Ovo je dokaz sta udisemo :banghead:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 29 Jun 2018 21:07 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Hvala Petre :D
Bas tako, i zato sto volim da mnoge stvari popravljam itd oko auta i po kuci znam da cenim servisere itd jer ovaj primer je koliko ima posla oko tako neceg naizgled "sitnog"
Pa da, kao sto menjaju filter klime tako menjaju i filter vazduha itd :banghead:
Bas tako, ovakava prljavstina stvorena za neke plucne bolesti :seci:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 29 Jun 2018 23:50 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Aco svaka cast :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 30 Jun 2018 09:22 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Hvala Gorane :D
Samo jedna ispravka, torex 20 je koriscen, a ne 25 :)
I jos jedna stvar da neko ko bude cistio hladnjak da ima predstavu koliko je nepristupacno, vi svojim ocima tj glavom ne mozete da pridjete njemu da bi videli unutrasnjost vec kao sto sam slikao to sam i video, tj kamera na telefonu je svo vreme bila upaljena da bi video sta radim, tako da baterija na max mora da bude dok se ovo radi :D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 01 Jul 2018 13:00 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1824
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
Sunce ti poljubim, ostali samo dugmići, sve si ga rasturio :D Svaka čast, ovo ni za pare ne bi radio :ok:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 02 Jul 2018 10:35 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Hvala Slobodane :D
Verujem ti, ni ja ne bih, ali me neadekvatno ociscenja kucna klima naterala da ocistim ovu skalameriju :D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 13 Jul 2018 23:53 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Samo neki glupi problemi :banghead:
Vec duze vreme planiram zamenu sajli menjaca, ali ne stizem zbog nekih obaveza itd i jos kada sam kupovao sajle Petar (testdriver) me pita jel ces kod Gorana (Godza) da menjas, ja kazem da, samo da ugrabim vreme i zakazem, ali djavo iznenadi, pa se toliko pojela jabucica na sajli da nije vise pomoglo moje vezivanje itd pocelo da spada i da zeza na izlasku iz dvorista se otkacilo (iako pre neki mesec mi u sred spica kod Usca na semaforu ispade iz brzine i "gurao" ga do keja da namestim :D), elem da pocnemo.
Nigde nisam uspeo da nadjem slike i neku semu za skidanje itd, osim na britanskom forumu neko malo objasnjenje, ali slike ne mogu da se otvore pa sam citao i na slepo radio i prilagodjavao se situaciji.
Slika
Hvala Goranu i Petru i izvinjavam se na dosadjivanju :)
Krecemo prvo iz kabine.
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Znam, kozica menjaca i kugla su u haosu,ali finansijski zbog ovakvih gluposti ne mogu doci na red te stvari i branik itd :banghead:
Slika
Slika
Slika
Pazljivo kada se skida piksla da se ne osteti konektor za svetlo :)
Slika
Slika
Slika
Slika
E sada ono sto sam ja citao, ali nisam imao slike pa mozda i postoje greske, ali sta je tu je jer nisam imao da uporedim :)
Kada se podigne koza na menjacu ima dva mala bela "dugmeta" koja se stisnu i tako ta bela poluga padne dole i na taj nacin blokira rucicu menjaca da ne ide levo desno vec samo napred i nazad i najbitnija stvar je da se rucica postavi u neutralan polozaj zbog dalje podesavanja.
Slika
Slika
Sada prelazimo na motorni prostor.
Skidamo kuciste akumulatora i akumulator da bi dosli do sajli, ukupno 4 srafa drze ceo "sklop" obelezena zutom bojom.
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Kao sto smo "zakljucali rucicu menjaca, tako sada radimo i sa biracem, ono sto sam citao je da na biracu ima rupa i kod poluge jedna i te dve rupe treba da budu u istoj ravni i kada se poklope stavi se burgija mala kroz obe i na taj nacin se zakljuca poluga.
Ja sam koristio torex T20, u neutralnom polozaju kada je menjac te rupe se poklapaju, ali je potrebno malo birac podignuti pola cm i onda se stavi torex i na taj nacin se zablokira njegovo pomeranje.
Zute strelice obelezavaju gde se nalaze te rupe.
Slika
Slika
Moja budzevina - zica i vezice :D
Casice na sajli sam skidao srafcigerom jer, nisam imao alat za to, prva poluga je imala u casi pola cm luft i zato je tako i ispadala.
Slika
Slika
Slika
Prelazimo na unutrasnjost, taj neki osigurac koji drzi sajle ima mali deo na kraju gde se gurne srafciger i pomera se ka sebi da bi se otkacilo, cuce se klik, ima dva "zuba", i samo pazljivo da se ne polomi taj osigurac.
Slika
Slika
Slika
E sada ide deo gde sam se bas namucio, verovatno bi bilo lakse da sam imao klesta specijalna, mada to je toliko zaglavilo da sam jedva uspeo da otkacim ova dva "djavola" .
Strelicama sam obelezio mesta gde se sa obe strane stisne u isto vreme da bi se podiglo, ali tu ima prostora za ruku velicine od deteta od 3 godine, haos.
Slika
I onda kada se to nekako podigne to treba provuci kroz pozarni zid, a pre toga taj deo na crnoj sajli jedva moze da se manevrise jer nema prostora.
Prelazimo opet na motorni prostor i izvlacenje sajli.
Ovde gde sam obelezio taj deo prvo nisam znao kako da svucem iako izgleda jednostavno, i onda uprodio sa novim delom gde se to povuce od sebe(ima oprugu unutra) i samo se lako izvuce-teoretski na novom delu lako, ovde opruga upekla da sam pola sata to navlacio da bi skinuo.
Slika
Slika
Posle se ovaj deo koji drzi sajle u protiv pozarnom zidu povuce ka sebi, malo cimanja i onda se izvuce.
Slika
Izvadjene sajle, posto nema bas objanjenja za to jer taj koji je radio je podesavao birac, a ne vadjenje sajli, pa sam ja prvo jednu izvlacio do pola pa drugu za njom i relativno lako je izaslo.
Slika
Slika
Onda krece uvlacenje novih sajli, samo pazljivo i polako voditi racuna da bela sajla bude gore, prvo sam crnu donju sajlu ubacivao sve do rucice pa onda belu isto tako, ima dosta manevrisanja na slepo zato samo lagano .
Kada sajla treba da dodje do rucice nailazi na mali ulaz gde se zaglavi pa je pozeljno imati nekog da pomogne ispod haube dok ste u kabini, ja sam sam radio pa sam vise puta isao tamo vamo :D
Prilikom tog provlacenja bas je nepristupacno i tu sam odrao ruke bile su krvave dok sam hvatao kraj sajle sa dva prsta, ali na kraju sam uspeo i prikacio ih za tu polugu ispod rucice, ali na prvi zub jer jos nisam fiksirao sajle kod biraca .
Slika
Slika
Onda opet kod motora namestanje sajli, torex je jos u rupi dok ne prikacim ove casice da se ne pomeri menjac.
Slika
Vratimo ovaj poklopac ka zidu i kada se sve stavi izgled ovako.
Slika
Slika
I moje ruke posle rada, krv obrisana, ali bas je bilo kao da sam brao divlje kupine :D
Slika
Slika
Slika
Ova zamena iako zvuci prosta, sve je samo ne prosta i bas odu zivci i koza na rukama.

Naravno jedan problem resim pojavi se drugi, verovatno je plovak odradio svoje jer sam prekontrolisao osigurace koji su valjda ispravni.
Samo u voznji se odjednom kazaljka za gorivo zacementirala dole i na range na boardu stoji F-fault valjda.

To mi se dogodilo pre neki dan pa se samo od sebe resilo, ali prekjuce opet samo sada se ne vraca u normalu, pa me ceka skidanje sedista da dodjem do plovka, tako da, ako neko ima savet za skidanje zadnjih sedista kod signuma neka me malo uputi pre nego sto pocnem na slepo da radim :D

Slika
Slika


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 04 Avg 2018 01:41 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Nastavljamo, pre nekih 10 dana sam to zamenio, ali nisam stigao da ovde objavim, znam da cu udaviti sa dosta slika, ali se nadam da ce nekom pomoci ko bude morao to da radi jer ja nigde na internetu nisam nasao neke smernice vec lagano i pazljivo i sve slikao da znam da vratim :D
Duze vreme su mi hladnjaci busni kao sir i brezon na izduvnoj grani je polomio prethodni vlasnik pa me to nerviralo i cekao sam da skupim pare pa sve u kompletu da zamenim.
Posto je prethodni vlasnik dosta srafova izgubio, zabice i nosace izlomio tako da malo ce se razlikovati u odnosu na nekog ko ima sve na broju.
Ko i kod vecine radova, skidam kleme sa akumulatora, pa prelazimo na branik,
Slika
na obelezenom se nalaze dva srafa jer je izgubio fabricke one kao zabice/igle
Slika
Slika
ceo suspleh se skida,
Slika
Slika
tri srafa spreda i jedan odozdo (oznacen)
Slika
Slika
Slika
Na slavinicu ispustimo antifriz, iscuri oko 4 l, a ostane malo preko tri u bloku...
Slika
Skidamo creva od hladnjaka i interkulera i srafove koji se drze za nosac
Slika
Slika
Slika
Onda sam se iznenadio jer gledajuci na youtubu da uvek u tim crevima od interkulra ima puno ulja ja spremio kantu ispo, kad ono ni kap :D
Slika
Nakon toga odvajamo cevi klime, pazljivo da se ne polome i dva srafa sa po obe strane koja drze spojeno hladnjake.
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Skidamo crevo od hladnjaka do ekspanzione posude i sraf na dzeku od ventilatora gde je prethodni vlasnik izgubio sraf na prednjoj strani pa stavio zavrtanj :banghead:
Slika
Slika
Iako hladnjaci se drze na nosacima zajedno ja sam ih skidao iz dva dela, prvo interkuler i hladnjak klime pa onda ventilator i hladnjak motora, znaci malo manevrisanja na gore da bi ispali sa nosaca i onda se samo svuku.
Slika
Slika
Slika
Sipao mlaku vodu u interkuler i voda skoro pa cista u prvi mah, ali sam posle napunio axelom i ostavio da odstoji i onda je izasla prljavstina koja se nakupila posle 234000km.
Slika
Slika
ispran iznutra i spolja i kao nov(proverio nigde nije pustio vodu, naravno da ne znam da li pod pritiskom pusta, ali vodu nije pustio).
Slika
Slika
Nakon toga ocistio ventilatore, nisam ni znao da su elise zute :ludilo2:
Slika
Slika
Slika
Slika
Dok se sve to susi(sutradan) prelazimo na skidanje turbine i izduvne grane, dosta wd40 sam koristio za srafove, prvo zastitni lim, gde opet fale srafovi(naravno stavio sam gde fali)
Slika
Slika
I posle dugo pokusavanja da skinem turbinu i izduvnu jednostavno morao sam da skinem i cev od klime na kompresoru jer nisam mogao drugacije(paziti na gumice da se ne izgube)
Slika
Skidamo creva od turbine itd
Slika
Slika
izlazna cev iz turbine kao i sama elisa u turbini cista i bez ulja iako mi se recimo na oko 5000 km nadje malo ulja u el klapni na usisnoj grani.
Slika
Slika
Slika
Skidamo cev od auspuha koja ide na katalizator i tu videh da mi je auspuh pomeren napred kada mi je menjano pancirno crevo da je lose uradjeno
Slika
Slika
Slika
Slika
Zatim skidamo cevi za dovod i odvod ulja ka turbini, naravno sve to zapusiti da ne udje prljavstina.
Slika
Slika
odvajamo cev od egr hladnjaka od izduvne grane i skidamo vakum crevo od ventila turbine.
Slika
Slika
Slika
Onda vidimo polomljen brezon
Slika
Otkacimo dzek sa turbine i skidamo polako turbinu tj dosta manevrisanja da bi se skinula
Slika
SlikaSlika
Onda pravimo malu rupu da bi mogli busilicom da pocnemo
Slika
Slika
Slika
Krep trakom sam obelezio na burgii koliko duboko cu busiti da ne probijem blok.
Slika
Slika
Novi brezoni i dihtung, hvala Petru(testdriveru)
Slika
Slika
Slika
Kupljenje kontra urezinice, malo kvalitetnije da ne pukne usled izvlacenja.
Slika
Slika
I onda krece igranka od 3 sata, moglo je sigurno brze, ali nisam zeleo da rizikujem da polomim nesto i napravim sebi jos veci posao.
Kupljen mali brener jer bez njega nista ne bi bilo, tesko je bilo slikati i raditi tako da slike nisu najbolje dok sam vadio brezon.
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Posto nisam imao alat kojim se okrece ureznica, koristio sam francuski kljuc i veoma je nepristupacno.
Celu plinsku patronu sam potrosio na zagrevanju jer je jedva izasao, posle nekih sat vremana je nesto puklo, sto je bio znak da je krenulo, ali onda narednih pola sata ni da krene, bilo je dosta uvijanja ureznice gde sam pomislio da ce da pukne, ali kada sam video da deo brezona izlazi iz glave pao mi je kamen sa srca :D
Posto brezon nema za sta da se "uhvati" da bi se uvrnuo u glavu, ja sam to uradio kao sto i obicnu navojnu sipku zavrcem, znaci dve navrtke se stave na pocetak i sa dva kljuca se lagano zavrce.
Slika
Slika
Odmastio i stavio brezon i dihtung.
Slika
Onda sam na pravi nacin zatvorio egr iako sam vec plocicu stavljao na samom egr-u, ali sam resio i ovde na izlazu iz izduvne grane da zatvorim, napravio sam od debelog pocinkovanog lima plocicu
Slika
Slika
Slika
Sva creva i cevi detaljno oprane
Slika
Slika
Onda sam izrezao dihtung od lima na cevi koja ide ka turbu jer je tu bio neki raspali od plute (koji su postavili u turbo servisu uzice kada sam pre dve godine isao zbog problema sa vucom gde se ispostavilo na kraju nije bilo do turbine nego do vakum creva), ali cu nabaviti original dihtung da ne razmisljam da li ce ovaj da popusti.
Slika
Slika
Kupljeni nissensovi hladnjaci i susac klime
Slika
I onda kao i do sada, prethodni vlasnik je i ovde polomio nosac na ventilatoru koji se kaci na hladnjak motora, pa sam sa starog hladnjaka odsekao parce plastike i napravio nosac za bar jedan sraf i iako nije lepo za oko drzi kao fabrika, a lako se skida po potrebi.
Slika
Slika
Slika
Uporedjivanjem novog i starog hladnjaka motora vidi se razlika u debljini i kasnije pri sipanju antifriza 0.7 l je majeg kapaciteta, malo bezveze, ali sta je tu je.
Slika
Slika
Slika
Slika
I na kraju ovako izgleda
Slika

Znam da sam udavio sa slikama, ali nadam se da ce nekom da pomogne.
Skidanje i vracanje hladnjaka je dosta nezgodno, a da ne pricam o vadjenju brezona tako da skidam kapu serviserima za ovaj posao jer sam bio slomljen nakon ovoga kao da sam kopao u rudniku.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 04 Avg 2018 11:24 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Jun 2013 11:58
Postovi: 360
Lokacija: Beograd
Ime: Dragan
Opel: Astra H 1.7 cdti
Garaza: pogledaj
Svaka cast na radovima i na slikanju istih za ovo treba dosta zivaca


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 04 Avg 2018 15:36 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Avg 2013 17:33
Postovi: 213
Lokacija: R.S. BiH
Ime: Predrag
Opel: Astra H 1.3 cdti
Garaza: pogledaj
Kraće, a sadržajnije i korisnije teme u garaži OTS foruma nema! Svaka čast! :postovanje:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 04 Avg 2018 18:17 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Dec 2009 16:23
Postovi: 2239
Lokacija: Kikinda
Ime: Vanja
Opel: ex Astra G 1.6 16v
Garaza: pogledaj
Vaistinu! Svaki update garaze je kao detaljan how to, svaka cast :postovanje:

_________________
I'm not drunk, just avoiding potholes


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Signum
PostPoslato: 05 Avg 2018 21:31 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Aco, svaka cast na odradjenom poslu. "Na muci se poznaju junaci"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Signum
PostPoslato: 05 Avg 2018 22:56 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Nov 2015 19:35
Postovi: 296
Lokacija: Podgorica
Ime: Luka
Opel: Astra H
Odlicno, svaka cast!

_________________
But if you never try, you'll never know..


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 104 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 29 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs