Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS)
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=146&t=9147
Stranica 2 od 2

Autoru:  drlja [ 14 Apr 2011 14:45 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Kum mi ima kadeta sa 1.3 motorom, ne radi mu na tabli davac temperature. Gde se kod kadeta nalazi davac temperature na motoru? I koje vrednosti treba da daje kad je ispravan (reko to prvo da proverimo)?

Autoru:  webboy [ 13 Sep 2011 11:15 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Ova tabela koju je Godza postavio:
Slika

Jel to vazi sa sve senzore za Motronic, ili za sve uopste kod Opel-a... ili sta?

Ja sam nasao podatke za originalni GM (BOSCH) senzor za C20LET koji kazu ovako:
20 - 2,500
30 - 1,707
40 - 1,175
50 - 834
60 - 596
70 - 436
80 - 323
90 - 243
100 - 187
110 - 144
120 - 113
130 - 89

Dakle, nije bas da se slaze sa ovim gore... pa mi sad nije jasno u cemu je caka?

Autoru:  kvcali [ 13 Sep 2011 11:29 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Moji podaci kazu sledece:

15 c - 3300 oma
30 c - 1450 oma
80 c - 250-360 oma

Autoru:  webboy [ 13 Sep 2011 11:46 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Nesto hebe nashu koku, a nije petao :ludilo:

Autoru:  magnum [ 29 Dec 2011 23:46 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Godza je napisao:
Davaci temperature motora

Davac temperature motora je termistor montiran u struju rashladne tecnosti. Termistor menja otpor sa promenom temperature rashladne tecnosti. Niska temperatura izaziva visok otpor, priblizno 28 koma na -20C. Kako temperatura rashladne tecnosti raste, otpor senzora se smanjuje na oko 2.2 koma na 30C.

Pad napona preko davaca varira od 5 do 0 V. Napon, meren na ECMu ce padati sa porastom temperature, pa prema tome iskljucenje senzora simulira hladan start motora, a premoscavanje kontakta na senzoru simulira vruc motor.

Hladan motor = visok otpor = visok napon
Vruc motor = nizak otpor = nizak napon


Slika
Jedno pitanjce:
U pitanju je astra g 1.7 dti, kada temperatura padne ispod 0 potrebna je citava vecnost da postigne radnu temperaturu.Zapravo i nakon desetak km, kazaljka za temperaturu se nemrdne sa pocetne tacke, a grejanje skroz slabo. Moram napomenuti da je u sistemu antifriz i to veoma gust, pa mislim da je sipan sve koncentrat(da li je to dobro za motor) kada su menjane aluminijumske caure.

Kolo davaca temperature motora

Davac temperature koristi termistor za kontrolu naponskog signala na ECMu. ECM dovodi napon na kontakt B12 senzora. Kada je motor hladan otpor senzora (termistora) je veliki, pa je napon na kontaktu B12 na ECMu visok.
Kako se motor zagreva, otpor senzora pada, kao i napon. Na normalnoj radnoj temperaturi motora napon ce biti oko 1,5 do 2.0 v na ECM kontakt B12.

Temperatura motora je jedan od podataka koji se koriste za kontrolu:

Kolicine goriva
Sinhronizaciju varnice
Regulacije praznog hoda
Kontrolu para iz rezervoara (praznjenje posude sa aktivnim ugljem) sistem X12/16SZ


Slika

Za povecanje preciznosti merenja, kontrolna jedinica se interno prebacuje na odgovarajuci opseg.
Pri konstantnoj temperaturi od oko 42C napon meren sa Tech1 prikazuje promenu opsega.

Tacka promene opsega merenja

Temperatura rashladne tecnosti do 45C - 1.2v
Temperatura rashladne tecnosti od 45C - 3.7v


Podaci koji su slicni za sve opel motore.

Autoru:  milosastrag [ 30 Dec 2011 03:21 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Da li zna neko gde se nalazi davac temperature kod astre g,motor X20DTL?Majstor nije mogao da ga nadje,gledali vectru sa istim motorom,kod nje ga ima,a kod mene ne.

Autoru:  Godza [ 30 Dec 2011 22:50 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Kada se otvori hauba, potrebno je demontirati plasticni poklopac i sa leve strane u glavi motora se nalazi taj senzor, dzek tj,davac je crne boje.

Autoru:  milosastrag [ 31 Dec 2011 02:48 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Hvala

Autoru:  Acika [ 09 Feb 2012 23:52 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Ako neko moze da mi kaze,,, davac temperature za instrument tablu (za kazaljku ), jel to onaj koji stoji iznad termostata ?
i jel on daje signal da li i kada treba da ulkljuce grejaci ?

Autoru:  Godza [ 10 Feb 2012 00:07 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Kod dizela je iznad termostata na glavi motora, crne boje davac temperature.

Autoru:  Acika [ 10 Feb 2012 00:16 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

aha, hvala puno :thumbup:
( ako ovo nije bio odgovor 2 u 1 ) :) jel on komanduje kada ce da ukljuce grejaci ili je to neki drugi davac ?

Autoru:  Godza [ 10 Feb 2012 00:34 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Bas taj davac temperature :wink:

Autoru:  Puzo81 [ 10 Feb 2012 00:39 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Godzo jel se taj CTS na X10XE nalazi na vodenoj pumpi,ovaj beli dzek?


Slika

Autoru:  Godza [ 10 Feb 2012 00:43 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Da ovaj beli davac sto je naopako okrenut, na X10XE motoru ima alu nocas (poklopac) i na njemu je davac, dok kod Z10XE motora se nalazi direktno usrafljen na pumpu.

Autoru:  Acika [ 10 Feb 2012 11:43 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Hvala puno Dr :-)

Autoru:  MDresha [ 09 Okt 2012 19:23 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

i mene zanima gdje je ta posuda sa aktivnim ugljem??? motor je E16NZ :D jer mi iz multeka idu samo 2 crijeva,jedan ide na usis,drugi u pecurku,treceg nema,a vidim kazete da ide u posudu sa aktivnim ugljem :) i smije li se kompresorom iscistiti ti kanali u multecu :)

Autoru:  Acika [ 09 Nov 2012 18:55 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

a kad smo vec kod davaca temperature.... kada je hladan auto i dam kontakt,
kazaljka za temperaturu u tabli stoji na minimumu ,palim auto kazaljka se pomeri do prve crte,
a onda posle 2-3 minuta opet ode nazad na pocetnu poziciju i tek onda kako se greje motor tako se kazaljka pomera i sve radi ok. ..
iz kog razloga tako seta ,ako neko ima ideju ?
ovo je definitivno razlog trepkanja svetala kod svih koji su na forumu imali pitanje oko toga :?

Autoru:  bobale [ 09 Nov 2012 20:13 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Kad već podiže temu, jel ima neko tabelu tempearture-otpora za CTS na X16XEL?

Autoru:  daco [ 27 Jun 2013 21:49 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

Slika

Slika

Slika

Slika
na prve dve slike je jedan tip senzora skinut sa kadeta 1.3 a na druge dve slike je senzor kakav je na mom autu takodje 1.3 razlika je u dzekovima i u oznakama ali na prvom senzoru nemogu da procitam oznake zbog ostecenja,zanima me koji je od ova dva originalan senzor za mog kadeta 1.3 86 to godiste ,i koja je razlika izmedju njih ,na unimeru daju razlicite vrednosti...??

Autoru:  daco [ 29 Jun 2013 08:30 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

dali mozda neko zna koje su oznake na cetvrtastom senzoru, na kojoj temperaturi vraca sauh u normalu odnosno na minimum obrtaja ?

Autoru:  darkosuba [ 11 Jan 2014 13:02 ]
Tema posta:  Re: Davac temperature motora (Coolant temperature sensor-CTS

koje su posledice slomlljenih stopica (prekid kontakta ) na senzoru koji se nalazi na karteru Y20DTH.
senzor je jako slican sa slika korisnika "daco".nalazi se na karteru potopljen je u motornom ulju.
na lepom je mestu za otkinuti ga.

Stranica 2 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/