Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 23:20

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 2 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Motronic sistem
PostPoslato: 13 Dec 2009 00:58 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Motronic sistem je uveden medel godine 1987 i od onda bio poboljsan modifikvan novim varijantama.

Motronic sistem kontrole motora kontrolise tri osnovne motorske prmenjive funkcije.

1. Gorivo
2. Vreme paljenja (predpaljenje)
3. Prazan hod

Kao dodatak i druge motorske funkcije mogu da se kontrolisu ovim sistemom.
Motronic sistem korisceni od OPEL-a mogu de se sistematizuju na sledeci nacin:


Slika


Sistem paljenja:
Komponente sistema koje slede mogu da variraju od sistema do sistema.

1.Indukativni davac radilice (kolenastog vratila)
Obezbedjuje informaciju za ECU o brzini i polozaju radilice.
2.Oktanska vrednost goriva.
Obezbedjuje informaciju za ECU o upotrebljenom gorivu. Na osnovu toga se bira odgovarajuci program predpaljenja.
3.Senzor detonacije.
Senzor detonacije zamenjuje prekidac oktanske vrednosti goriva i obezbedjuje informaciju o detonativnom sagorevanju, na osnovu cega ECU podesava predpaljenje.

Elektronska kontrolna jedinica (ECU)
Koristeci ulazne informacije od raznih davaca,ECU izracunava predpaljenje i koristeci EST signal vrsi upaljenje varnice koristeci finalne prekidace internog ili eksternog tipa.

Finalni prekidac paljenja
Montiran u motornom prostoru ukoliko je eksternog tipa (izvan ECU).

Indukacioni kalem
Dve vrste indukacionih kalemova se koriste, zavisno od sistema.
1.Klasicni jednostruki kalem sa sekundarnom vezanim za razvodnik paljenja.
2.Dis modul koji se sastoji od dva ili dvostruka kalema sa sekundarima povezanim direktno na svecice.

Davac identifikacije cilindara (fazni ili cam senzor)
Sistem sa selektivnom kontrolom detonacije i sekvencijalnim ubrizgavanjem goriva (SFI) zahtevaju informaciju o trenutku paljenja 1. cilindra.

Indukativni davac radilice (kolenastog vratila)
Indikativni davac ima dve funkcije:
Da prati brzinu motora i javlja je ECU
Da obezbedi referentnu oznaku za odredjivanje trenutka paljenja

Paljenje
Zavisno od radnih uslova motora (brzina, opterecenje, napon, akumulatora),Ecu izracunava ugao pretpaljenja i prenosi ga izlaznom stepenu ECU.

Izlazni stepen zatvara i otvara primar indukacionog kalema.

Sekundar indukacionog kalema je vezan na razvodnik paljenja koji razvodi visoki napon do svecica.
ECU je odgovorna za pretpaljenje i okidanje, razvodnik samo prenosi visoki napon do svecica.Sistem paljenja , osim svecica ne trazi nikakvo odrzavanje.
Motronic koristi mokrokompjuter za elektronsku kontrolu paljenja.Sledeca slika koliko se da videti pokazuje karakteristicnu mapu ugla pretpaljenja koju koristi Motronic konstruisanu na dinamometaskim testovima motora, a potom optimiziranu prema potrosnji goriva, emisiji izduvnih gasova i voznim karakteristikama vozila. Mapa je upisana u memoriju i karakteristike pretpaljenja ostaju zapamcene za ceo radni vek motora.
Na osnovu ostalih podataka (temperatura motora,temperatura usisnog vazduha,polozaj leptira) koriguju se podaci o paljenju.


Slika

Razvodnik paljenja
Sastoji se od rotora povezanog direktno sa bregastom osovinom i kucistem montiranog direktno na kuciste bregaste osovine.
Ugao predpaljenja se kontroliseod strane ECU i nikakvo podesavanje nije potrebno ni moguce.

DIS modul
Kod dis sistema, svecice su direktno povezane na sekundar indukacionog kalema.Ti zasebni indukacioni kalemovi se aktiviraju preko posebnog okidaca ili direktno iz ECU.


Slika Slika Slika

Komponente stacioniranog sistema paljenja
Dis Motronic sistemu M 2.8 se sastoji od 2x2 (C20xe) ili 3x2 (C25xe) dvostrukih indukcionih kalemova i spoljne jedinice za okidanje.

Servis
Dis modul se moze testirati uz pomoc TECH 1 dijagnostike aktiviranjem.Staticka provera se vrsi mernjem otpora namotaja i proverom napona na kontaktima.Otpor namotaja u temperaturskom dijapazonu od 0 do 100 C.

Primar kontakt 1-2 ili 3-2 0.45do 0.65 koma
Sekundar kontakt 1-4 ili 2-3 11 do 16 koma

Oktanski pekidac
Podesavanje prema korektnom oktanskom broju se vrsi koriscenjem utikaca sa odgovarajucim otpornikom.Promena odgovarajuce krive paljenja se vrsi okretanjem utikaca za drugi kvalitet goriva.Ukoliko zeli, korisnik kasnije moze i sam da menja oktanski kvalitet broj goriva-detalji o tome su mu dati u prirucniku uz vozilo.
Otpori u utikacu imaju manji uticaj na pojedine funkcije motora, pa su manje korekcije moguce ovom promenom.

Slika

Tim prebacivanjem broja oktana se dobija:
1.osnovna vrednost
2.prazan hod povisen za 100 obrtaja
3.povecano obogacenje smese pri ubrzanju
4.obogacenje smese u celom dijapazonu
5.paljenje vraceno za 5stepeni u celom dijapazonu

Elektronska kontrola detonacije
Osnova kontrole detonacije na C20XE, C30XE, V6DOHC i X20SE
Motori sa visokim stepenom kompresije normalno na mogu da rade sa optimalnim pretpaljenjem zbog verovatnih ostecenja zbog detonativnog sagorevanja.
Kao posledica, pretpaljenje kod klasicnih sistema je podesno sa odgovarajucom sigurnoscu u bezbedne granice izvan zone detonacije.
Upotreba kontrole detonacije omogucuje izlaz iz ove bezbedne zone.Motor moze uvek da radi u optimalnom rezimu pretpaljenja.
Senzor detonacije je sirokopojasni davac ubrznja sa sopstvenom frekvencijom oko 25kHz.Aktivni element je od piezokeramike i oblozen je plastikom za termicku izolaciju.Dozvoljena je radna temperatura od 130C.

Slika

Za sve vas koji vozite i koristite Motronik sistem da se upoznate sa svrhom i nacinom rada, a moze nekom i da zatreba.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Motronic sistem
PostPoslato: 13 Dec 2009 01:01 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 02:07
Postovi: 8609
Lokacija: AgeOfCoins
Ime: Vladimir
Opel: 3 komada
Garaza:
Tema stavljena kao lepljiva
:respekt: na temi :wow

_________________
Under Construction (●‿●)


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 2 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs