Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=146&t=7726
Stranica 3 od 3

Autoru:  palamander [ 13 Maj 2013 15:41 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

ja na omegi imam taj step ali je raskacen i stavljen je od plina stelujuci ventil .radi perfektno

Autoru:  kadetkaravan [ 14 Maj 2013 10:05 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

daj pojasni to malo kako si izveo
daj neku sliku tog ventila ili sliku od te prepravke ;-)

Autoru:  palamander [ 14 Maj 2013 10:19 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

http://s16.postimg.cc/dxegd3od1/DSCN9160.jpg

Autoru:  kadetkaravan [ 16 Maj 2013 09:29 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

:postovanje:
e to se ceni ;-)

Autoru:  kadetkaravan [ 18 Jan 2014 17:06 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Aj da te pitam ponovo " Godza"
step m. mi malo
radi malo ne jbg.
E ja sam dok je fino imao ler u jednom momentu
otkačio džek i sada nemam smetnji...samo malo
prvo jutarnje paljenje mora da se drži na rucni gas..
mada posto sam invalid. ( vozim na ručne komande)
meni to nimalo ne smeta malo poradi na leru i to je to
E sad dali sme to tako ili ne ...auto fino radi pa sad
bojim se da ne shebem nešto????
Dok ovo nisam uradio auto je "ludovao" trokirao,bio
čas mali cas ogroman ler gas i tako to!""probao da ga cistim
Ali nista nije pomagalo tj.poradi malo i ista pesma???
Hvala unapred!!!" Godza"

Autoru:  kadetkaravan [ 04 Okt 2014 13:23 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Godza je napisao:
Namena ventila praznog hoda (Idle Air Control- IAC) je kontrola brzine praznog hoda motora nadoknadjujuci promene u opterecenju motora i smanjujuci emisiju izduvnih gasova.

Ventil kontrole praznog hoda je postavljen kao deo kuciste leptira i kontrolise prolaz vazduha u usisnu granu.Pomeranjem konusnog klipa unutra povecava se protok vazduha i upolje protok vazduha se smanjuje, a uvek se kontrolisana kolicina vazduha pusta da prodje pored zatvorenog leptira.Ukoliko je nizak prazan hod, vise vazduha se pusta da prodje pored leptira i obrnuto.


Ecm pomera ventil praznog hoda u malim koracima.To moze da se kontrolise i prati uz pomoc Tech- 1 dijagnostike.
Ecm uci pravilnu poziciju ventila praznog hoda i zadrzava tu informaciju u memoriji.To znaci da prekid napajanja Ecm-a moze imati za posledicu neravnomeran prazan hod posle starta.


Ukoliko je ventil praznog hoda iskljucen i ponovo ukljucen u toku rada motora,rezultujuca brzina praznog hoda moze biti pogresna i resetovanje ventila praznog hoda ce biti neophodna.Povecati brzinu do 3500obrtja jedanput i Ecm resetuje ventil praznog hoda pomeranjem klipa da svog sedista (pun hod upolje) za ostvarenje nultog polozaja i zatim vracanjem u zeljeni polozaj.Ventil praznog hoda ima hod od 160 koraka,ograniceno kalibracijom.

Servisiranje (ciscenje):
Pri servisiranju ventila praznog hoda, on samo moze biti iskljucen i ponovo prikljucen posto je kontakt bio iskljucen bar deset sekundi.To dozvoljavada Ecm pomeri ventil praznog hoda na polozaj 50% gde se on parkira.Ukoliko se ta procedura ne postuje, Ecm ce izgubiti trag pozicije klipa ventila hoda i pocece problemi sa brzinom praznog hoda motora.



Test aktiviranja sa TECH-1
Evidentiran kod greske 35
Vecina ventila praznog hoda koji su vraceni Opelu za testiranje su bili ispravni.Da bi se uverili u ispravnost ventila, treba sprovesti test aktiviranja program F5 sa Tech-1.Oslobadjanjem ventila praznog hoda sa kucista , ali uz povezivanje sa instalacijom , posmatrati klip ventila kako se pomera unutra napolje pri izabranom testu aktiviranja sa Tech-1. Test pokazuje funkcionalnost ventila praznog hoda osim kod mehanickog ostecenja klipa.

Opste seme veze

Ecm salje 6V naizmenicne struje prvom namotaju (kontakti Ecm-a C8 i C9) ili drugom redu namotaja (kontakti C5 i C6) za pomeranje klipa napred nazad.

Pri praznom hodu ce pozicija klipa biti izracunata na osnovu napona akumulatora, temperature motora i njegovog opterecenja.Ukoliko brzina motora padne ispod odredjene vrednosti i leptir je zatvoren, Ecm izracunavanovu vrednost polozaja klipa ventila da se spreci zaustavljanje motora.

Slike koliko je dozvoljen hod klipa ventila.

Slika

Slika

Motori sa multecom starije generacije imaju ovaj model ventila kontrole prznog hoda.
Mozda ce nekome da zatreba rad i funkcija ventila, inace ovaj tekst nije preuzet sa nekog sajta ili foruma.


Pozdrav dali Motori sa multecom starije generacije tj. step motorcići dali i njima 22milimetra treba Ili vise?? Za ove novije ima na slici obeleženo zanima me za ove starije sa tupljim konusom tj. vrhom

Autoru:  Godza [ 04 Okt 2014 17:04 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Identicno je 22mm.

Autoru:  kadetkaravan [ 04 Okt 2014 17:30 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

hvala puno @Godza

Autoru:  kadetkaravan [ 07 Okt 2014 00:44 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Bane66 je napisao:
Ja imam jedno pitanje koje je indirektno vezano za rad ler motora!
Kako ili koji je postupak stelovanja pozicije leptira u slucaju da je diran sraf koji odredjuje pocetnu poziciju istog?

Molio bi samo da se dopuni tema, kad se steluje skidan ler motor i kad se treba ispost
ovati drzanje obrtaja motora na 3500 rpm ili cak i vise, koliki vrmenuki period rada pri tim obrtajima treba ispostovati da bi se ler motor uskladio?



Sta raditi kad je diran torex šraf koji određuje pocetnu poziciju???
Ima li spasa da se vrati na fabricko
podesavanje ili mu nema spasa vise???

Autoru:  danosimic [ 25 Okt 2014 01:36 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Ovaj bre ventil svaki dan razlicno radi ispravan je motor dijagnostika ne nalazi nikakvu gresku a radi kako oce promenio ga 3 puta i opet nekako kao da brlja od ovaj ventil ima da mi xe postane kao fapov dizel 2 dana radi toop 3 dana na visokim obrtaima 5 dana kako on oce i opet sve u normau pa opet ista prica ? od cega moze da brlja ventil

Stranica 3 od 3 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/